Pagina 3 van 6
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 28 aug 2007 22:10
door Bosjesman
Gelukkig geen brief gehad (5 jaar geleden wel een lease-Megane...),mijn advies: kopie brief naar reclame Code Comissie (tip van Grootvader!) en een brief met ieders persoonlijke verhaal naar Renault Nederland, metde eis om schriftelijke excuses.
Zo'n actie streeft z'n doel voorbij, niet aandacht krijgen, maar walging en zelfs mensen die het merk alleen nog maar associseren met die walgelijke actie en zelfs verbannen.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 09:42
door Rosje
Ik kan me voorstellen dat mensen die geen brief ontvangen hebben zoiets hebben van gooi weg en lach erom. Beetje naief. Je staat toch raar te kijken als je die brief leest.
Nadat wij erachter kwamen dat het een reclamestunt was had ik zoiets van "in de prullenbak ermee". Dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb een brief naar de Reclame Code commissie gestuurd met c.c. Renault Nederland.
Ben van mening dat er op zijn minst een excuusbrief naar gedupeerden verzonden moet worden. Denk dat er een hoop mensen geschrokken zijn.
Ik hoop dat Renault Nederland snel met een oplossing komt zodat dit onderwerp afgesloten kan worden.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 09:51
door Ellen80
Ik vind het zeer primitief bedacht, ik snap echt heus dat je schrikt! Maar deze reacties..waar is de humor/ diepgang gebleven van sommige mensen hier?
Ik vind het SCHANDALIG dat er zo gereageerd wordt en van zeer LAAG denk NIVEAU! Alles kan en alles mag tegenwoordig, alle grenzen worden overschreden op ieder vlak en over een mailing gaat men klagen en is men geschokt! Onbegrijpelijk..
Einde discussie, jullie hebben een geweldige bijdrage geleverd aan Rumour arount the Brand! Iedereen heeft het erover helemaal geweldig! Zonder jullie was dit niet mogelijk geweest!
Proficiat Renault!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 10:01
door gravedigger
@Ellen80
Heb je eigenlijk de openingspost wel goed gelezen? Dat noem ik pas schandalig van Renault, zoals in dat beschreven geval jouw reactie net zo schandelijk is. Ga jij bij het sterfbed bij een van je ouders net zo hard staan lachen? Dan heb je pas humor.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 10:24
door aussienl
gravedigger
Geplaatst op: 29 Aug 2007 09:01 Onderwerp:
@Ellen80
Heb je eigenlijk de openingspost wel goed gelezen? Dat noem ik pas schandalig van Renault, zoals in dat beschreven geval jouw reactie net zo schandelijk is. Ga jij bij het sterfbed bij een van je ouders net zo hard staan lachen? Dan heb je pas humor.
met zo'n nick (gravedigger) praten over sterfbed. DAT is pas humor
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 10:53
door Chatjana
Reclame is al op zoveel manieren gepresenteerd dat er weinig originele en vooral opvallende manieren overblijven om je merk te tonen. Ik vind dit wel een goed idee van Renault en zou om zo'n brief wel moeten lachen. Helaas heb ik altijd volkswagen gereden en dus niks ontvangen. Het is spijtig dat die meneer zijn vrouw is overleden en hij dan toch zo'n brief krijgt, maar toen mijn opa net was overleden vond ik elke reclame met een leuk kleinkind met zijn opa ook erg pijnlijk. Dit hoort erbij.
En vergeet niet, voor renault is dit ook allemaal reclame, want negatieve aandacht is ook aandacht!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 11:54
door PUURRUUD
als ik zie dat alle letters het zelfde zijn, dan kan je er wel van uit gaan dat het getypt is, en daarmee concluderen dat het een mailing is.
Ik denk dat de wat oudere generatie wat meer moeite heeft met dit soort reclame. ik zelf vind renault zichzelf hiermee creatief, innovatief en persoonlijk profileren. Het getuigd van lef. Het is beter uitgewerkt als die slappe postcode loterij mailings met persoonlijke elementen erin verwerkt. Wen er maar aan, want dit is de toekomst van reclame, persoonlijker en shockerender...
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 12:34
door Amanda82
Puurruud: ik ben 25, dus ik val nog niet echt onder de oudere generatie denk ik.
Maar na een minder fijne jeugd door een stalker die dit soort brieven stuurde kan ik dit echt niet waarderen.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 12:57
door Isabelle3
Haha wat een overspannen reacties zeg om dan direct naar Renault te bellen of mailen. Ik ontving de brief ook en vond 'm juist erg grappig. Goed gedaan door de marketeers van Renault. Heb er zelfs over verteld aan andere marketing- en communicatiecollega's die het ook een goeie actie vonden. Een beetje humor en spanning mag toch juist wel? Naar mijn idee staat er overigens absoluut niets schunnigs in de brief wat aanstootgevend kon zijn. Hebben de betreffende 400 dames soms iets te verbergen????!!!
Wat mij betreft een geslaagde actie van Renault; ik zag direct dat het om een DM ging waar een vervolg op komt; jammer dat andere misschien wat naieve types dat niet zagen en boos moesten worden. Enfin, de actie heeft nu extra publiciteit gekregen...Bravo voor Renault!
Groet,
Isabelle
PS: Overigens wel erg jammer dat Renault met deze nieuwe Twingo afwijkt van het door velen geliefde karakteristieke Twingomodel: ik ruil mijn oude 'muisjes' hier zeker noooit voor in!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 13:23
door cybertomaat
@ iedereen die er de humor WEL van inziet,
dus niet voor al die anderen die hier niet om lachen .
Kijk eens naar mijn antwoord naar renault :
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 5&start=30
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 13:26
door PUURRUUD
Over de ernst van je stalking kan ik niets zinnigs zeggen, maar om paralellen te trekken tussen deze brief en die van je stalker gaat me te ver.
Stalking is het opzettelijk en willens en wetens, herhaaldelijk achtervolgen en lastigvallen van een persoon, zodanig dat deze persoon vreest voor zijn eigen veiligheid.
Stalkers proberen, vaak met succes, om macht en controle uit te oefenen op een ander persoon. Stalkers hebben een emotionele obsessie die zij richten op het slachtoffer en nemen hun toevlucht tot Stalking als een manier om met het slachtoffer in contact te blijven.
Terug naar het onderwerp....
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 15:28
door Polly Parker
Renault biedt zijn excuses aan.
Einde discussie lijkt me.
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 16:34
door Consument_81
Of je nu wel of niet makkelijk kan herkennen dat het een geprintte (reclame)brief is; of het nu wel of niet leidt tot ruzies of echtelijke problemen... deze reclame van Renault kan kwetsend overkomen en is echt een slecht staaltje 'humor'.
Ook wij kregen een brief, geadresseerd aan mijn anderhalf jaar geleden overleden moeder. Zeer pijnlijk dus.
Maar ookal leefde mijn moeder nog; een vrouw van in de vijftig spreek je niet aan met 'hey lieffie'. Je hebt respect, of je hebt het niet.
Ik ben erg ontsteld over deze brief en Renault kan zeker een klacht verwachten!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 29 aug 2007 17:04
door hharteman
De reacties zijn wat mij betreft sterk overdreven.
Het enige wat renault bereikt heeft is dat de reclamebrief 10 minuten later in de prullenbak lag dan de gangbare reclame, en dat is lang hier.
Als hier relaties op stuk lopen, dan zijn die relaties ook niet erg sterk geweest.
Dit kan bij mij wel door de beugel.
Goede stunt van Renault, en ieder geval spraakmakend.
Doel bereikt, er wordt over je gepraat.
Just my 2 cents
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 30 aug 2007 21:04
door JESSB
Excuus brief ontvangen maar Renault maakt onderaan de brief toch nog maar even van de gelegenheid gebruik om in de zelfde excuus brief alsnog/wéér reclame te maken voor de nieuwe Twingo en een uitnodiging voor de introductie. Smakeloos!!!!
Al wie er komt: IK NIET!!!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 30 aug 2007 21:29
door magel725
Het gebeurt regelmatig dat je post krijgt die aan overleden personen is gericht. Dat is uiteraard niet leuk, maar het gebeurt nu eenmaal. Mensen maken fouten en als mensen in 1000 databases staan dan blijft er altijd wel iets (per ongeluk) staan. Om er dan nu hele dramas van te gaan maken gaat me toch echt iets te ver.
Door zo'n briefje zouden ineens allerlei relaties stuk gaan, stalkers doemen weer op en het scheelt niet veel of we gaan twijfelen of de overledene wel echt dood is.
Is dit het niveau van de gemiddelde Renault rijder? Zoja, dan voorspelt dat niet veel goeds. Kom op mensen/drama queens!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 30 aug 2007 22:39
door el8
IIsabelle3,
Volgens mij ben jij zelf marketeer of hoe je dat ook wil noemen. Ik vind het wel logisch dat je de brief dan wel grappig vind. Echter, de opmerking dat die 400 vrouwen een slecht geweten zouden hebben vind ik dan net weer een beetje jammer. Nooit van jaloerse mannen gehoord?
voor cybertomaat:
Vond de brief zelf geen humor, maar de brief die jij hierop hebt verstuurd naar de locale dealer vind ik dan wel weer errug komisch!
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 31 aug 2007 08:31
door aussienl
Als mannen meteen jaloers reageren op zo'n "brief" zonder verder te kijken of vragen heb je een geweldige relatie. Toch maar eens naar een relatie therapeut?
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 31 aug 2007 11:40
door kanovaarder
Renault"reclame".
Inmiddels wel op mijn 2-e dringende verzoek het antwoord en het excuus gekregen van Renault.
Een standaard-bericht dus kennelijk mijn vraag aan hun niet gelezen.
Vond overigens het antwoord van Renault nogal onbevredigend alsof ze niet echt begrijpen wat fatsoensregels zijn.
Grootvader
Re: Misselijke reclame actie Renault Nederland
Geplaatst: 31 aug 2007 12:49
door cybertomaat
Hmmm ......
Ik heb nog niks gehoord van de (lokale) renault.
Zouden ze misschien mijn schrijven TE PERSONELIJK
en/of ONGEPAST vinden ???
>cybertje<