LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
vivaro4fun
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:11

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Ongelezen bericht door vivaro4fun »

Bus in 2003 nieuw (als particulier) gekocht, intussen iets meer dan 224.000 km op de teller en nu komt voor het eerst het probleem met de versnellingsbak. Het betreft een Vivaro L2H1 1.9 DTi (6bak en 100 pk). Heb veel gelezen en gehoord over de problemen met de bak en had dus veel eerder problemen verwacht maar dat is me lang bespaard gebleven. Ik weet het is veel geld maar ik kan voor € 3.500,- geen nieuwe bus kopen. Hierbij word dus bak, drukgroep, koppelingsplaat en de onderdelen van het pedaal tot en met de bak vervangen en bovendien nog 2 jaar garantie erop. Ik ben dus iemand die zeer tevreden over zijn bus is en weet wat er met de bus speelt. Hij krijgt op tijd zijn beurten (iedere 30.000 km)en zijn riem is over een tijdje aan de beurt (iedere 120.000 km). Ik kan voor dat geld een 2e hands bus kopen maar koop dan misschien ook wel de ellende van een ander en weet niet wat de conditie van die bak is.
Ik geef wel een late reactie op een ingezonden item van 23 okt. 2010 en het zal intussen wel opgelost zijn maar ik had ook niet eerder de gelegenheid om te reageren.

innie81
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2012 15:12

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Ongelezen bericht door innie81 »

hallo,

wij hebben een opel vectra 2.2 benzine van okt 2006 110.000 op de teller
en veel ellende,brandstof pomp is al vervangen,iets met de krukas hij lekt,
de distributieriem moet vervangen worden zit rek in,en ook de versnellingsbak is niet goed,denk je een goeie auto te kopen,we hebben hem nu 1,5 jaar.
van onze garage het advies gekregen om hem zo gauw mogelijk in te ruilen,
we zijn ook aan het kijken of we nog wat kunnen vinden om dit te verhalen op opel,maar dat zal wel niet,miskoop van de eeuw!!!!we rijden er normaal mee.

markg1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2012 13:52

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Ongelezen bericht door markg1968 »

Hallo,

Ik heb na 4 jaar nissan primastar 2.5 bouwjaar 2004 te hebben en tot 2 keer aan toe een bakrevisie te hebben meegemaakt deze nissan weggedaan en daarna een 2006 vivaro 2.5 aangeschaft. De dealer verzekerde mij, nadat ik menig verhalen over de slechte versnellingsbakken had gehoord, dat de bakken verbeterd waren en het probleem zich nadien niet meer aandiende. Behalve bij mij dan natuurlijk. 160.000 km en ik ben weer aan de beurt.
En als ik dan lees dat er bij de importeur niets bekend van het probleem gaan mijn haren overend staan.
Laat mij niet lachen, heel garagewereld weet dat de versnellingsbakken van de primastar, vivaro of de traffic allemaal schandalig slecht zijn.
Daar is jammer genoeg nooit wat aan gedaan want voor de rest zijn het geweldige busjes om in te rijden maar helaas worden de versnellingsbakken in de voormalige trabantfabrieken geproduceerd, denk ik...........

joslopatka
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2012 19:49

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Ongelezen bericht door joslopatka »

heb net 3 maanden een nwe vivaro 146 pk diesel
dit is mijn eerste opel
vandaag bij km stand 3950 begaf mijn versnelling bak het op de snelweg met een gangetje van zo"n 100 km per uur
ik denk dat er wel wat meer kapot is dan alleen de versnelling bak
gelukkig zit ik nog ruim in de garantie want als ik zo de reacties lees kun je die goed gebruiken
Ik denk met weemoed terug aan mijn vw trransporter die ik 6 jaar gehad heb en daarvoor had ik er nog 2
nooit problemen mee gehad je reed van servicebeurt naar servicebeurt
hopelijk blijft mij verdere ellende met deze vvaro bespaard zo niet dan was dit de eerste en de laatste

bettie-52
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2013 13:34

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Ongelezen bericht door bettie-52 »

Zoon kocht in 2007 nieuwe Opel Vivaro in mei 2009 ingerolen voor een andere Opel Vivaro met dubbele cabine jaar 2010 maart t/m sept. 1.200,56 euro aan rekening gekregen ,jaar 2011 bus was inmiddels 3 1/2 jaar oud schakel problemen febr.2011 weer een rekening van 1.159,00 euro , jaar 2012 weer een rekening van 1.681,00 euro totaal dus 4.040 euro aan rekeningen gehad.

Man kocht in juli 2009 een nieuwe Opel Vivaro met 146 pk 3 jaar oud ( 1 jaar niet gebruikt wegens aandoening aan zijn voet ) teller stond op 27.793 versnellingsbak stuk net na garantie kosten aan rekeningen tot nu toe 2.871,60 (B.T.W. niet meegerekend ) hij is ZZpe'r.
Mensen Opel verdiend niets de laatste tijd dus halen zij zo hun geld binnen over onze ruggen en ze sponsoren sinds kort de voetbal van ons geld ik vind het een grote schande !! de laatste garage ( geen Opel garage) zei dat het sleutelbussen zijn. Opel heet voortaan bij ons : Slopel en wij raden ook iedereen af om een Slopel Vivaro te kopen.

vivaro4fun
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 10:11

Re: OPROEP: PROBLEMEN MET VERSNELLINGSBAK OPEL VIVARO

Ongelezen bericht door vivaro4fun »

Ik heb nu na 10 jaar en meer dan 250.000 km Vivaro te hebben gereden een andere bus gekocht. Ik heb rondgekeken en ben dit keer bij Ford blijven hangen. De nieuwe Transit Custom Limited DC. Waarom geen Mercedes of Volkswagen? Ben ervan overtuigd dat het goede bussen zijn maar je betaald (veel) meer voor eenzelfde uitvoering (lees standaard opties/accessoires) en volgens mij dus ook veel voor de naam en het embleem wat op de bus zit. Ik vind het overigens vreemd dat Mercedes nog steeds op 2 jaar garantie blijft steken (op doorroesten) waar Opel 10 jaar geeft en Ford nu zelfs 12 jaar. Mijn Vivaro, die er nu uit gaat, mag je van onder bekijken daar vind je nog steeds geen roest. We kunnen dan wel klagen over het motorische gedeelte bij Opel maar die 10 jaar op doorroesten kunnen ze gerust opschroeven naar 12 jaar of meer, want wat dat betreft heeft Opel zijn zaakjes wel goed voor elkaar. Ik heb geen garage dus de bus staat altijd aan de straat. Als je maar 5000 km per jaar rijdt heb je weinig onkosten en rijdt je weinig kapot. Rijdt je 25.000 km. per jaar of meer is het normaal dat je meer slijtage hebt en dus meer onkosten. Het is alleen jammer dat de Vivaro veel problemen geeft op de versnellingsbak (ik kreeg die pas na 220.000 km.) Fusee kogels en luchtmassa meters lust hij ook graag. Maar ondanks die manco's was, en is het nog steeds, een fijne bus die me overal naar toe bracht. :D

Gesloten