Pagina 3 van 3
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 18 jan 2009 23:45
door sjef v
mensen neem nooit geen alice internet en telefonie van alice ik ben maar net anderhalve maand abbonee en het gezeik is er al 2x geweest,mijn telefoon uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd en alice kon me niet zeggen wat er aan de hand was,nu zouden ze een monteur langs sturen binnen 48 uur want me uitgaande lijn zou kapot gevroren zijn,wij hebben afgewacht 48 uur maar niemand gezien waarop wij weer zijn gaan bellen en nu bleek ineens dat wij de rekening niet btaald hadden van november en december terwijl wij hiervan bewijzen hadden en ook deze toegestuurd naar alice incasso,wij kregen hierop bericht dat wij gewoon de rekening moesten betalen en dat was het anders geen aansluiting meer,waarop ik zei nou ik zeg per direct op want dit gezeik ga ik niet mee zitten,ineens een dag later kreeg ik een mail binnen dat ik inderdaad betaald had maar dat de brief elkander gekruist had waarop ik een mail gestuurd heb nou tussen de betaling en tussen deze mail zit 3 weken daar kan de post niet zolang over doen neem ik aan,nu heb ik wel me gelijk gekregen maar ben alsnog afgesloten van telefonie en hebben wederom een monteur op de zaak gezet maar inmiddels is dit een week geleden vanaf nu en heb nog niks gehoord van alice maar ik betaal geen ene rekening meer vanaf nu aan alice en stap snel over naar kpn
p.s. neem ook nooit geen tele 2 die hebben dit zelfde probleem en voeren valse bewijzen aan in de rechtbank zonder een i.p. adres of gegevens van een up en downstream
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 28 jan 2009 12:48
door pukpietje
http://alice.gebruikers.eu/news.php
site met veel antwoorden met vragen over alice
Het is en blijft er verschillend hoe het bevalt bij deze dame maar hier gaat het prima.
Hier ondervond ook problemen in het begin maar de kpn had mij op de verkeerde lijn aangesloten dus geef alice niet altijd de schuld.
Duik desnoods zelf eens in je draadjes en probeer eens zelf wat.
Maar succes met de site
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 28 jan 2009 13:04
door ron1
En dan nu even concreet; Net zoals ik die twijfelt om over te stappen naar Alice, komen hier ook mensen info zoeken.
Alleen.........dit is 1 en al geklaag wat men hier leest, zo krijgt men een verkeerd beeld denk ik,want het gaat zoals met alles;als het goed gaat hoor en lees je niks,ga verder googlen op alice en je leest dat het voornamelijk positieve ervaringen zijn,en nee ik heb geen enkele relatie met alice,ook niet met de echte.Net wat voorganger ook zei:het grote voordeel is opzeggen met 12 maandstermijn.
Heb nu KPN dat is pas echt een drama, als hier de telefoon gaat valt d ehele adsl verbinding weg,samen internetten en bellen tegelijk bestaat dus hier althans niet.KPN zegt:""ligt aan d elijnen in uw muur"" ja me hoela, en dit is makkelijk gezegd van hun want er is geen mens die zijn muur open gaat breken om normaal internetverkeer te kunnen hebben.
Wij zijn nu zover dat we zeggen: erger als voorheen Scarlet en KPN bestaat niet.
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 28 jan 2009 13:06
door ron1
Herstel: 1 maandstermijn.
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 09 feb 2009 16:30
door Sjoerdlosser
Ik heb vorige week Alice binnen gekregen en te horen gekregen 5 feb te worden aangesloten, door een foutje in onze kabels had ik geen verbinding. Een kennis van ons werkt bij de KPN en heeft de habels gefixxed, en yay ik had alle lampjes branden.
Ik kijk in me modem en zie Connection enabled, maar bij status stond echter "Without ISP account information"
dus maar weer bellen wat dit weer was, volgens de call center miep kwam dit door een reset die ik had uitgevoerd, en Alice modems mogen dus niet gereset worden, ja lekker handig om dat er niet bij te zetten. Je reset je modem om de instelling af fabriek terug te krijgen en alle poorten te openen, dat is althans het idee van een reset. Als je je telefoon reset naar fabriek, ben je toch ook niet je sms functie en bel functie kwijt, wat een onzin.
Het zou door gestuurd worden naar de 2e lijn (tech dienst) en die zouden mij hoogstwaarschijnlijk dezelfde dag bellen, niet dus.
Vannochtend nog maar een keer gebeld om te kijken of er meer info was.
Dit was er helaas niet.
Ik snap niet dat in deze tijd alles nog zo moeilijk moet. Ik heb ook nog een contract lopen van orange (nu Online) maar deze verbinding is dus geblokt doordat Alice erover heen zit. Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet, ik kan kosten van mijn bedrijf (omzet verlies) nu niet verhalen op alice etc etc.
Ik heb inmiddels 5 dagen geen internet en telefoon. En ik blijf nog maar wachten of dit uberhaupt komt. Zo niet betaal ik geen enkele rekening en kunnen ze me de boom in.
Hopelijk vinden ze een oplossing en kan ik gewoon internetten, maar ik vrees het ergste.
Persoonlijk is XS4ALL het beste, verbinding erg stabiel, prijzig, maar het werkt altijd.
Orange/Online viel soms de verbinding van weg, en alice is tot nog toe helemaal een ramp.
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 12 feb 2009 22:05
door hoiti103
Ben nu al anderhalf jaar erg blij met Alice. Telfoon en Internet. Prima!
Re: overstappen naar alice
Geplaatst: 24 sep 2009 09:28
door franstomaat
September 2009
Mijn ervaring met Alice BBeyond b.v. is vanaf mijn aanmelding via internetten.nl fout gegaan. November 2008 aangemeld. Ruim 6 maanden heeft Alice wanbeleid gepleegd. (aansluiting binnen 3 wk beloofd.) Voor de feestdagen van 2008/09 en de verhuizing febr./Maart 2009 nog steeds geen aansluiting.
Volgorde van fouten/slecht beleid:
Foutieve achternaam doorgegeven naar KPN, deze heeft order niet kunnen of willen uitvoeren. Vertraging 6 wk.
Verhuizing van Helmond naar Houten met het modem wat even in Helmond werkte maar in Houten niet zou werken.
Alice klantenservice kon verhuizing niet doorzetten i.v.m. het modem VOIP IP. .
Na 40 mails en een berg gsm telefoonkosten Alice ingebreke gesteld.
Klantenservice verzoekt mij per mail optezeggen en opnieuw aan te melden.
Inmiddels is het Maart 2009 en heb Alice opgezegd daar er geen diensten werden geleverd en wel gelden van mijn rekening werden gehaald.
Via stornering alle betaingen teruggehaald en rekening geblokkeerd via ING.
De aanmaningen kwamen al snel en hoopte zich op.
Inmiddels ben ik overgestapt naar Online.nl zonder gezeur of problemen.
Om een eind te maken aan de dreigberichten van Alice met deurwaarders vorderingen heb ik een tegen vordering gedaan van € 500,- tevens een klacht ingediend bij de BV BBeyond (daar is Alice onder gebracht) men had alle begrip voor mijn situatie en stelde een algehele kwijting voor. MIJN vordering (schadeloosstelling) was lastig daar hun Algemene Voorwaarden deze kosten uitsluiten, werd doodleuk verteld, goodwill, coulance enz. nooit van gehoord?
Wanbeleid , geen diensten leveren en de klant met de schade laten zitten is volgens mij de grofste belediging en respectloosheid naar de cliënt toe.
Een communicatiebedrijf wat niet de moeite neemt om even de telefoon te pakken en met de aspirant klant te communiceren kan beter haar zaak sluiten.
Ik heb van Alice uitsluitend standaard mails ontvangen met volgnummers. Verder verwijst men naar 'n kantoor in Nijmegen waar in kan declareren, mijn dossier is zoek, dossier niet behandeld en men zwijgt. Geen telefoonnummer, geen adres, verstopt zich achter een postbusnummer.
Wees gewaarschuwd het wordt tijd dat de Overheid of de Opta ingrijpt bij bedrijven die genoemde praktijken als normaal zijn gaan beschouwen. Het schade bedrag is te klein om naar de Rechter te gaan daar profiteerd men van.
BBeyond zou binnen 3 dagen een bevestigingsbrief sturen voor algehele kwijting, de deurwaarder zou zich terug trekken. Wij zijn nu 2 weken verder en..., jawel niets zoals ik gewend was. U bent gewaarschuwd.
Franstomaat Houten