LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeken van Iddink

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
robotto

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door robotto »

Ik heb 2 boeterekeningen gekregen. Mijn zoon zou een boek niet hebben ingeleverd, terwijl ik 100% zeker weet dat ALLE boeken in de plastic zak zijn gegaan (ik stond er zelf bij).
Mijn dochter kreeg een boeterekening voor 3 boeken. Zij miste er inderdaad 2, maar de derde hoefde ze niet in te leveren want die had ze in het nieuwe schooljaar weer nodig, volgens de internetbestelsite van Iddink. Dit boek staat dus gewoon op haar boekenplank. Het boek staat echter ook op de boeterekening als niet ingeleverd !?!
Afijn, ik heb dus 2 bezwaren geschreven en vandaag op de post gedaan. Nu maar afwachten.
Als ik de eerdere reakties lees verbaas ik me echt over het inleversysteem van Iddink. Dit kan je toch met geen mogelijkheid waterdicht noemen? Het lijkt mij beter dat de scholier bij inleveren vraagt of een leraar e.e.a nakijkt en bijvoorbeeld hier voor tekent in het bijzijn van scholier (deze suggestie is al eerder gedaan). Mij is in ieder geval duidelijk dat het huidige systeem op de helling moet. Het is een voor Iddink goedkope oplossing maar niet voor hun klantenkring!

oudervan2

Ongelezen bericht door oudervan2 »

hoi

hier ook boeken besteld bij Iddink. Totaal € 82,95 moeten betalen , € 75 borg, € 4,95 verzekering en €2,95 extra kosten ivm acceptgiro ipv paypal.

Nu blijkt dat a de borg niet geeist mag worden, de 2,95 kosten voor de acceptgiro ook niet te mogen en de 4,95 verzekering zowieso discutabel is aangezien je ook borg betaald. De boeken moeten om niet ter beschikking worden gesteld aan kinderen, dus dit alles mag helemaal niet.

Nu het boekenpakket, de nieuwe boeken zijn natuurlijk prima in orde, maar de gebruikte boeken daar schieten de tranen je van in de ogen. Volgeschreven, gescheurd, aan elkaar geplakte bladzijdes enz enz.

Heb het wel gelijk doorgegeven aan Iddink. 1 boek krijg ik een vervangend exemplaar voor hebben ze gezegd, helaas nog niks binnen terwijl morgen de school begint. Maar vraag me toch echt af waarom we uberhaupt borg moeten betalen voor boeken die er zo afgeragt uitzien. Hoe kan ik mijn kind dan duidelijk maken dat ze zuinig moet zijn op haar boeken ?

Heb nu wel gelezen dat je borg niet hoeft te betalen en kan terug eisen. Heb ik dus ook gedaan en van de school begrepen dat ze de brieven aan het inzamelen zijn en iedereen hun geld terug gestort zal krijgen. Op www.voo.nl kan je een voorbeeldbrief downloaden en aanpassen die je dan naar de school kunt sturen.

Joke

Ongelezen bericht door Joke »

Ik heb een mailtje gehad dat ik mijn borg binnen een week zou terug krijgen.

Toen dat niet het geval was ben ik gaan bellen, nou daar kom je dus ook niet ver mee (bandje).

Aan het einde van dat bandje kreeg ik te horen dat het boeken geld later terug gestort zou worden, nou ik heb het nog steeds niet terug.

Bij mijn zoon op school hebben we inmiddels ook een andere leverancier gevonden.

FIJN Z"N BEDRIJF WAT NIET TE BEREIKEN IS!

oudervan2

Ongelezen bericht door oudervan2 »

mijn dochter is geweigerd voor haar opleiding aan aoc terra groene lyceum omdat ik de bruikleen laptop niet kon betalen.
Zij heeft haar boeken dus nooit gebruikt, ik bellen om ze retour te laten zenden , gaat me een kapitaal kosten !
Omdat ik ze niet aan het einde van het jaar terug stuur moet ik ineens alle verzendkosten plus aantekenen zelf betalen...zou het aan het einde van het jaar gebeuren is het wel gratis...

30241878a

Ongelezen bericht door 30241878a »

ik probeerde naast de verplichte schoolboeken ook overige dingen als woordenboeken te bestellen maar het lukte na 5 pogingen nog niet om een volledige bestelling in de winkelwagen bij Iddink te krijgen
ze hebben idd geen e-mail adres, ik ga het telefoonnummer ook maar niet draaien want ook dat is een gebed zonder end begrijp ik uit deze Radar-site en ik heb echt geen uur aaneengesloten pauze op m'n werk
ik heb een mailtje naar de school gezonden dat ik de boeken alleen op tijd kan bestellen als Iddink een goed werkende site heeft en of de school contact wil zoeken met Iddink en aan mij terug kan koppelen als Iddink wel een volledige bestelling aan kan nemen zoals ze suggereren in de info die ik via school heb gekregen

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Woordenboeken staan wel op de lijst, maar worden amper gebruikt.
Bijna alles is online te vinden.
Voor een habbekrats kun je evt. woordenboeken bij de kringloop, Marktplaats enz. kopen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nu bij de Action, woordenboeken €2,69.

FarelCollege

Ongelezen bericht door FarelCollege »

Onze school werkt al jaren met Iddink, naar grote tevredenheid. Ook onze ouders zijn heel tevreden, op een enkele uitzondering na. Onze ervaring is dat Iddink echt wat doet met de reacties van ouders. Zo is de inleverprocedure afgelopen schooljaar helemaal aangepast en krijgt elke leerling nu meteen een inleverbewijs. En inzake de borg biedt Iddink een keuze, precies zoals wij dat willen en met de oudergeleding van de MR hebben afgekaart.

Gesloten