LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
melker

Re: Medion computers

Ongelezen bericht door melker »

Ik herhaal nog een keer en laat ik het hier dan bij houden, kan Medion verlangen van mij als ik mijn oude HD terug wil hebben, dat ik 214,00 euro betaal, voor het terug sturen van de oude HD, de discusie is geheel de andere kant opgeslagen en dat was niet de bedoeling!!!
Melker, die deze discusie op dit Forum is begonnen.!!!!

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

kan Medion verlangen van mij als ik mijn oude HD terug wil hebben, dat ik 214,00 euro betaal, voor het terug sturen van de oude HD,
Simpel antwoord:

Nee!!

Is met deze actie van Medion, Medion dus een oplichter?

Simpel antwoord:

JA!!

Als een merk de boel belazerd vind ik het heel maf dat er consumenten zijn die dat merk dan in bescherming nemen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Ten slotte nog één keer mijn reaktie.

Het ging tenslotte toch om een (achteraf) niet kapotte harde schijf die wel vervangen was en de koper die schijf alleen maar terug kon krijgen tegen een hoge prijs??

Was dat niet een MedionPC?
Lees ik ook verkeerd als die nieuwste aanbieding van de ALDI een MedionPC is waarbij alle twee de geheugenbankjes al gevuld zijn met een voor Vista nogal krapjes bemeten? (1054 Mb)

Lees ik ook dan verkeerd als hier telkens gesproken wordt over lange reparatieduur van niet alleen Medion maar ook van veel andere merken?

Las ik dan ook (al een paar jaar geleden,dat wel) dat een spiksplinternieuwe Dell een harde schijf had waarop nog allerlei gegevens van een vorige eigenaar?

Las ik het dan ook verkeerd in bladen zoals PC-Totaal dat bij testen die zelfbouw MycomPC's die beduidend goedkoper waren dan die MerkPC's de zelfbouw er toch telkens verrassend goed uitkwamen?

En dan, toch maar een naam noemend hier CCDH, de computerboer bij mij in de buurt.
Een zelfbouw geleverd voor een lagere prijs dan een Medion maar wel met een Sweex toetsenbord en een Sweex (optische) muis.(dat is goedkoop spul,ik weet het!)
Maar de PC is stabiel en voor dat moment het snelste wat er te koop was.
Naast de OEM XP ook de diverse programma's w.o. Nero voor het branden in de orginele versies. Met de diverse drivers voor het moederboard en alles op CD-Rom, 4-5 stuks.

1x in die drie jaar een kapotte muis maar voor 5 euro een nieuwe die ook alweer een tijdje meegaat. En voor die 5 euro kan ik veel optische muizen kopen voor een vergelijkbare MS optische muis.

1x door een eigen fout alles moeten herinstalleren en dat was bij de PC-boer binnen een paar uur klaar!!

De PC bij BCC gekocht bleek, toen ik hem wilde defragmenteren dit defragmenteren niet te kunnen door een foute indeling van de harde schijf.
Een MerkPC jawel!!
De eerste Merkpc die ik bij een grote keten kocht.

De voorgaande zelfbouw 486-er is nu ruim 15 jaar oud maar werkt nog steeds!!

Een ieder de keuze!
Maar de consumentenwetgeving is voor een ieder gelijk of dat nu die ALDI betreft of die PC-boer om de hoek.
Gezien het feit dat de meeste problemen softwarematig zijn kies IK dus voor die PC-boer om de hoek en niet voor wekenlang wachten op reparatie van een MerkPC!!

Is dat dan een verkeerd uitgangspunt??

P.s. Printers HP (een 520 deskjet die nog steeds goed werkt en al weer jarenlang een 710C) en daarom ook een HP-scanner.

Grootvader.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 15 Okt 2007 11:10 door ikbenik

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Wil je beschermd kopen? kies 1 van deze grote zaken en er zijn er nog veel meer op te noemen.

Dus aangezien ik geen webwinkel heb en nergens bij aangesloten ben (een keten), betekent dat dan dat je bij mij dus niet beschermd koopt?

Want dat zeg je in principe.
In ieder geval niet met deze voorwaarden, dat geef je zelf aan.
Geplaatst op 14 Okt 2007 22:40 door ikbenik

Is dus in een normale winkel zonder webwinkel of postorder niet van toepassing.

Naar boven

jor

Binnen welke termijn kan een consument zijn afstandskoop ontbinden?
Deze termijn bedraagt zeven werkdagen na aflevering, mits de verkoper vol-doende informatie heeft geboden over de rechten op basis van de koop op af-stand regelgeving. Is deze informatie niet voldoende, dan is de termijn drie maanden.
ii. Op welke manier kan deze koop op afstand ongedaan worden gemaakt? Is het daarvoor vereist dat het gekochte ook binnen die termijn teruggestuurd wordt? Kan de consument ook een beroep op het herroepingsrecht doen door een pakket, al dan niet onder rembours verstuurd, te weigeren of niet op te halen bij het postkantoor?
Het herroepingsrecht is een ontbinding, waarvoor de enkele mededeling aan de leverancier binnen de herroepingstermijn voldoende is. Het gekochte hoeft niet binnen de herroepingstermijn teruggestuurd te worden, maar wel binnen een redelijke termijn. Het weigeren van een zending kan niet als een beroep op het herroepingsrecht uitgelegd worden, omdat de enkele weigering er niet voor zorgt dat de winkelier begrijpt wat de bedoeling is. Daarbij komt dat bij een weigering de aflevering niet voltooid is en het recht op herroeping pas ingaat na aflevering. Het niet afhalen leidt ertoe dat het enkele weken zal duren voor de winkelier verneemt dat het pakket niet afgeleverd is en kan al alleen daarom niet als herrroeping uitgelegd worden.
iii. Mag het gekochte uitgeprobeerd worden? En als dat mag, hoe zit dat wanneer de verpakking verzegeld is of wanneer de verpakking zodanig is, dat deze onherstelbaar beschadigd moet worden om geopend te worden? Is een geopende verpakking een geldige reden om een beroep op het herroepingsrecht te weigeren?
Het gekochte mag uitgepakt worden en als dat nodig is om te bepalen of het aan de overeenkomst voldoet ook geprobeerd worden. Een geopende verpakking is geen grond om een beroep op het herroepingsrecht te weigeren. Wel moet de koper netjes met het gekochte, met inbegrip van de verpakking omgaan.
iv. Mag de verkoper een kosten in rekening brengen bij een retour en moet hij ook de oorspronkelijke verzend- en/of orderkosten terugbetalen? Mag de winkelier volstaan met een tegoedbon als terugbetaling?
De winkelier moet het volledige bedrag dat door de consument betaald is, terugbetalen, met inbegrip van eventuele order- en verzendkosten. De winkelier mag geen kosten in rekening brengen, met uitzondering van de kosten voor het retourzenden, wanneer deze voor rekening van de winkelier zijn gekomen. Een tegoedbon is geen terugbetaling.
v. Is de wet ook van toepassing op specifiek samengestelde pc?
Ja, ook dan is de wet van toepassing. De uitzondering voor ‘op maat gemaakte’ artikelen, betreft artikelen die dusdanig aangepast of op maat geproduceerd zijn, dat deze onverkoopbaar zijn. Hierbij moet gedacht worden aan bijvoor-beeld een op maat gemaakte kast of gordijnen die op lengte zijn gemaakt.
vi. Valt een annulering van een bestelling ook onder deze regeling?
Nee. Het herroepingsrecht gaat pas in na aflevering van het gekochte. Wel is het van de winkelier onverstandig om een annulering niet te accepteren, omdat bij een herroeping na aflevering de kosten voor de winkelier hoger zijn.
vii. Kan het herroepingsrecht gebruikt worden als een recht om te ruilen, in andere woorden, is een winkelier verplicht om na herroeping opnieuw te leveren als de consument dat wil?
De winkelier is vrij te bepalen dat hij aan een bepaalde klant niet langer wil leveren. Dit zal zich voor kunnen doen in het geval er tussen winkelier en consument een verschil van mening bestaat over de invulling van het conformiteits-begrip.

In elk geval kan jij kennelijk niet onder deze voorwaarden leveren! dat onderschrijf jijzelf. Dat maakt jou geen slechte winkelier maar ik koop graag onder de juiste voorwaarden en dus bij 1 van de genoemde zaken die ook een webwinkel hebben en dat zijn vrijwel alle grote computerzaken.

ikbenik

In elk geval kan jij kennelijk niet onder deze voorwaarden leveren! dat onderschrijf jijzelf. Dat maakt jou geen slechte winkelier maar ik koop graag onder de juiste voorwaarden en dus bij 1 van de genoemde zaken die ook een webwinkel hebben en dat zijn vrijwel alle grote computerzaken.
Dan moet jij jouw producten altijd via de webwinkel bestellen om in aanmerking te komen voor de wet koop op afstand.

Als jij een product koopt bij een winkel die ook een webwinkel heeft, en je koopt dat product gewoon in die winkel, dan mag en kun jij je nooit beroepen op de regels van koop op afstand.
Maar de consumentenwetgeving is voor een ieder gelijk of dat nu die ALDI betreft of die PC-boer om de hoek.
Gezien het feit dat de meeste problemen softwarematig zijn kies IK dus voor die PC-boer om de hoek en niet voor wekenlang wachten op reparatie van een MerkPC!!
Dus als de consumenten en consumentenorganisaties keihard roepen dat de winkelier de consument nooit mag doorverwijzen naar de fabrikant, omdat de consument niks te maken heeft met de fabrikant en omdat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, moet die dezelfde consument GÉÉN uitzondering maken voor de Aldi!!

Als de consument tegen mij zegt dat ik als computervakman de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, omdat de consument niks te maken heeft met de fabrikant en omdat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, moet die dezelfde consument dan niet tegen de Aldi zeggen als ze dat precies hetzelfde doen dan Hulde en uitstekende service gaan zeggen.

En dat doet de consument wel.

Want als de consument tegen mij zegt dat ik als computervakman de consument niet mag doorverwijzen naar de fabrikant, omdat de consument niks te maken heeft met de fabrikant en omdat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, moet die dezelfde consument dat ook precies hetzelfde tegen de Aldi (en Medion) zeggen!!

Als consument heb je niks met de service van Medion te maken, Aldi moet het zelf oplossen!!

Dus als ik als computervakman de consument niet naar de fabrikant mag doorverwijzen, dan mag de Aldi dat dan ook niet doen.

Nu eindelijk duidelijk?

Of moet ik het blijven herhalen, totdat de consument met 1 mond gaat praten?

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ikbenik: je bent str*ntvervelend :| :evil:

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

IKBENIK : je hebt gelijk hoor...
GRAVEDIGGER : en dat is soms best vervelend idd :wink:

>cybertje<

ikbenik

Mag zijn, maar zolang dat de consument met 2 monden praat blijf ik
S T R O N T V E R V E L E N D !!!

ikbenik

Als mensen het normaal vinden om tegen de computervakman te zeggen dat de winkelier de consument nooit mag doorverwijzen naar de fabrikant, omdat de consument niks te maken heeft met de fabrikant en omdat de consument geen overeenkomst heeft met de fabrikant, en dat als de Aldi dat wel doet dan tegen de Aldi en Medion zeggen dat zij prima service bieden.

Dan vind ik die mensen die dat normaal vinden dat zij totaal niet sporen en ziek in de kop zijn.

Wat dat is dus niet normaal.

De computervakman aan de schandpaal nagelen en de grootgrutter de hemel in prijzen, terwijl ze allebei precies hetzelfde doen, is niet normaal!!!

En zolang dat die mensen dat wel normaal vinden:

BLIJF IK DE PAPAGAAI UITHANGEN EN BLIJF IK STRONTVERVELEND, NET ZOLANG DAT DE CONSUMENT STOPT OM DE ENE KEIHARD AF TE STRAFFEN EN DE ANDERE DE GOEDKEURING GEVEN!!!

jor

Geplaatst op 15 Okt 2007 18:28 door ikbenik

BLIJF IK DE PAPAGAAI UITHANGEN EN BLIJF IK STRONTVERVELEND, NET ZOLANG DAT DE CONSUMENT STOPT OM DE ENE KEIHARD AF TE STRAFFEN EN DE ANDERE DE GOEDKEURING GEVEN!!!

Naar boven
Buiten die paar mensen die hier meelezen ben je een roepende in de woestijn. het is maar waar je zin in hebt.

ikbenik

Buiten die paar mensen die hier meelezen ben je een roepende in de woestijn. het is maar waar je zin in hebt.
Toch zeer triest.

cybertomaat

@ jor ......

Het is toch altijd beter om een paar mensen te berijken
als helemaal niemand ... of zie ik dat verkeerd ???

@ ikbenik ......

Ondanks dat je het soms een heeel klein beetje TE zwart/wit ziet
geef ik je (nogmaals) helemaal gelijk in deze kwestie.
In dit topic was je weer eens erg duidelijk (misschien iets te :wink: )

Bewaart de rest voor de volgende (pc) consument die
"niet spoort" of "ziek in z'n hoofd is" ...
Zuller er (alleen al op dit forum) nog genoeg voorbij komen vrees ik.

>cybertje<

ikbenik

Weet je wat ik het ergste vind?

Dat ik het steeds moet herhalen, omdat een groep mensen een idioot gedrag blijft hanteren.

Zoals ik al eerder aangaf is de Aldi voor veel mensen heilig.
Veel mensen roepen van alles over het consumentenrecht, maar voor de Aldi en Medion maken ze heel vaak een uitzondering.

En dat irriteerd me mateloos.

De consument zanikt veel over Mediamarkt en BCC dat het dozenschuivers zijn die zelf totaal niks aan service doen en dat zij de klanten gelijk naar de fabrikanten sturen terwijl dat volgens die consumenten dat in strijd is met het consumentenrecht.
De Aldi en Medion doen precies hetzelfde en dan is het opeens allemaal Halleluja en Hulde.

En dat begrijp ik dus niet en ik wil het ook niet begrijpen.
Want de rest van de winkels mogen iets niet doen, en voor de Aldi en Medion wordt steeds een uitzondering gemaakt.

Dus wat de consumenten in wezen zeggen:
Voor alle winkels en fabrikanten gelden de consumentenrechten, behalve voor de Aldi en Medion, want voor hen is er een uitzondering.
Daarbij komt ook nog dat als iemand kwaad over Medion of de Aldi spreekt, die moet zwaar gestraft worden.
En als een kleine ondernemer daar over gaat klagen, dan is die ondernemer niet goed bezig.

Nee, die zeurige consumenten zijn niet goed bezig, maar dat mag zoals gewoonlijk weer niet gezegd worden.

jor

Geplaatst op 16 Okt 2007 00:12 door ikbenik

--------------------------------------------------------------------------------

Weet je wat ik het ergste vind?

Dat ik het steeds moet herhalen, omdat een groep mensen een idioot gedrag blijft hanteren.

Zoals ik al eerder aangaf is de Aldi voor veel mensen heilig
Het punt is dat je in deze helemaal gelijk hebt. Maar wat jij doet is in ieder topic ( ook dat hier niet over gaat )in je antwoord weer hiernaar verwijst.Van mij mag je het nog duizend keer vertellen maar zodra iets verveeld, lezen mensen de reacties niet meer en dat zou betekenen dat goede antwoorden ( en die heb je zeker) ook niet meer gelezen worden, Dat kan toch de bedoeling niet zijn.

ikbenik

Het probleem is dat mensen zeggen dat ze het zelf wel bepalen.

En dat ze bij de vakman meer service verwachten als bij een grootgrutter is ook niet meer dan logisch.

Het probleem is ook dat de consument veel te hoge verwachtingen heeft.

Ik merk dat bij sommige klanten. Die zeggen dat ik een expert ben en dat ik alles van computers moet weten. En als ik dan iets niet weet (en op moet zoeken) dan hebben ze daar een negatieve oordeel over. En daar wordt ik dan keihard op afgestraft. Ik heb het zelf meegemaakt.

Daarnaast willen veel consumenten maar niet begrijpen dat ze bij de grootgrutter niet de dezelfde service en nazorg kunnen krijgen als bij de vakman. Vandaar dat men ook zo onredelijk handelt.

Aagje

Ongelezen bericht door Aagje »

Dan vind ik die mensen die dat normaal vinden dat zij totaal niet sporen en ziek in de kop zijn.
Wie spoort hier nu niet? Wie is hier ziek in de kop? Jij toch zeker met je achterlijke herhalingen en gedrag hier op dit forum. Kom je aandacht te kort ofzo, lijkt me wel want als je in het echte leven ook zo doordramt, luistert er niemand meer naar je. Dan wordt je, net als hier door mij, ook uitgekotst. :twisted: Een zielig mannetje vind ik je.

Mvg,

Aagje

cybertomaat

Beste ikbenik ......
daar moet ik jouw critici toch wel gelijk in geven.
JIJ bent zelfs nog erger als IK :lol:
Er is een tijd voor strijden ... en een tijd voor terugtrekken
(terugtrekken uit dat topic dan he )

Op naar de volgende "domme"/"hypocriete" consument...
op naar het volgende topic :!:

als je dit "zogenaamde" herhaalgedrag vol blijft houden
neemt niemand je straks nog serieus.
Dat zou m.i. ERG ZONDE zijn
want je hebt de kennis wel in huis voor zover ik dat kan beoordelen
(en met google en tweakersforum binnen handberijk is het vaak
redelijk snel en simpel te staven...)

>cybertje<

en omdat alles er m.i. nu wel over gezegd is zet ik mijn abbo op dit topic bij deze uit ... zou jij ook moeten doen ikbenik :wink:
TS had immers 15 okt zijn antwoord.

ikbenik

JIJ bent zelfs nog erger als IK
Bedankt voor de compliment! :lol: :wink:
en een tijd voor terugtrekken

zodat sommige mensen in hun fantasiewereld blijven en denken dat ze gelijk hebben?

Dat sommige onwaarheden als waarheid wordt bestempeld en dit als wet en recht wordt aangenomen?

Net als nu sommige mensen zouden zeggen dat Yoko een wereldmerk is, terwijl we allemaal weten dat het de grootste troep is.

Daarbij worden sommige merken op handen en voeten gedragen en zijn sommige merken heilig verklaard.

De reden dat ik Medion vaak aanval is hun manier van werken. Niet omdat het een "concurrent" van mij is.

De reden dat ik Medion vaak aanval heeft te maken op de manier zoals zij een rookgordijn optrekken en de mensen bedonderen, en die mensen vallen mij dan aan, omdat ik de waarheid spreek en dat zij niet tegen de waarheid kunnen.

Dat die mensen niet tegen de waarheid kunnen, kan ik niks aan doen. Maar dat is nog niet de reden dat ik mijn mond zou moeten houden.

Daarnaast kan ik niet tegen onrecht en sommige merken en fabrikanten doen de consument heel veel onrecht aan, en dan moet ik zwijgen? Dat lukt me niet.

Gesloten