Pagina 3 van 3
Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??
Geplaatst: 18 mar 2009 20:52
door loesjes
Het onderwerp kwam op de belastingtelefoon gekoppeld aan slechte ervaringen. De beste man had werkelijk geen goed woord over voor deze - ik quote - incompetente nietsnutten die mensen onnodig op de kast jagen. Naar zijn mening was de helft tot 3/4 van de dagelijkse bezoeken aan regiokantoren overbodig indien de telefonisten hun werk naar behoren zouden uitoefenen. De belastingtelefoon zorgt voor een groot deel - onnodige - werkverschaffing op de kantoren.
hetzelfde geldt andersom. als de regiokantoren gewoon hun werk goed doen, en ook reageren op de verzoeken die de belastingtelefoon hun geeft, dus een terugbelverzoek om de klant te helpen dan had U nu niet meer dan een uur hoeven wachten en hadden ze het netjes telefonisch met U afgehandeld. daarnaast worden de meeste fouten nog gemaakt op de regiokantoren, en mogen de mensen van de belastingtelefoon, de soms met recht gefrustreerde mensen het weer uitleggen.
Heel gemakkelijk van de kerel om de belastingtelefoon maar af te kraken, maar de fout is er ontsprongen en dat is in de meeste gevallen wel bij hen op kantoor.
Daarnaast zitten er bij de belastingtelefoon geen incompetente nietsnutten hoor, maar zijn het gewoon hard werkende mensen die elke maand op hun fiscaliteit worden getoetst en bij te vaak onjuistheden hun pasje mogen inleveren.
De fouten van het regiokantoren zorgt vaak voor de enorme wachtrijen bij de belastingtelefoon. waar medewerkers zitten die dan weer hun excuses mogen aanbieden voor de fouten die gemaakt zijn door de mensen van het regiokantoor.
dus wie is hier nu incompetent????
Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??
Geplaatst: 19 mar 2009 14:39
door hugo_b
Daarnaast zitten er bij de belastingtelefoon geen incompetente nietsnutten hoor, maar zijn het gewoon hard werkende mensen die elke maand op hun fiscaliteit worden getoetst en bij te vaak onjuistheden hun pasje mogen inleveren.
Daarom heb ik ook *ik quote* erbij gezet, omdat het de woorden zijn van de desbetreffende medewerker.
Dat de overgrote meerderheid van de medewerkers er met de beste intenties zitten, dat wil ik graag geloven. Echter, ik betwijfel of ze adequate kennis hebben van fiscaliteit. De velen malen dat ik een medewerker aan de lijn heb gehad, kon men mij geen helder antwoord geven op de meest simpele belastingtechnische vragen. Bovendien bleek achteraf dat er maar lukraak wat geroepen werd, met alle gevolgen van dien.
Ik neem dan ook aan dat er, in de loop der tijd, heel veel pasjes van calldeskmedewerkers in zijn genomen .....
Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??
Geplaatst: 19 mar 2009 17:46
door loesjes
allemaal aannames van jou die alleen op je eigen ervaring zijn gebasseerd. aan de telefoon zitten geen fiscalisten nee dat klopt, maar met een heleboel onderwerpen, invulvragen, en hoe om te gaan met problemen die door de regiokantoren worden veroorzaakt kun je prima terecht bij de belastingtelefoon en gelukkig is het overgrote deel van de mensen die er worden geholpen er ook tevreden over.
Echter sommige mensen kun je niet tevreden maken, omdat het juiste antwoord op de vraag niet het antwoord is wat zij willen horen... helaas
Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??
Geplaatst: 19 mar 2009 19:25
door vervelend
Ik ken ze uit de omgeving die in zes weken klaargestoomd worden om de vragen te beantwoorden.
Onmogelijke zaak in deze materie.
Re: Snapt de Belastingdienst het zelf nog wel??
Geplaatst: 21 mei 2009 19:36
door mar42