Beste Desiderius,
In grote lijnen zijn we het wel met elkaar eens, maar dat de NVM door hun jarenlange monopoliepositie nog steeds denkt dat ze het voor het zeggen hebben is zo langzamerhand aan het afbrokkelen. Dat ze de myte zelf in stand houden is des te triester. Helaas heb je voor het afsluiten van een Hypotheek of verkoop van een woning zonder Makelaar, voor de bank en Notaris nog altijd een taxatie rapport nodig. En dan schijnt de Makelaar de enige, naar mijn weten, instantie te zijn die daartoe gerechtigd is. Dus! werken de Banken en Makelaars alsmede de vastgoedsector elkaar de bal toe.
De geschillencommissie van de NVM is totaal niet onafhankelijk te noemen, er zijn talloze voorbeelden dat de Makelaar welke voor die zogenaamde 'vriendenclub' moest verschijnen en alle bewijzen en feiten voor de andere partij duidelijk was, van alle blaam werd gezuiverd!
Er is nu ontdekt, even terloops over de banken een lening kunt verkrijgen, zonder tussenkomst van 'check' bij de werkgever een loonstrook kan overleggen en een maximaal bedrag kan verkrijgen.
Zelfs als je geen klant bent bij deze bank. Deze zgn 'Moneyboys' zoals ze genoemd worden zal het de banken een worst zijn, ze halen het geld toch wel bij je weg, echter de banken gaan nu niet de bron aanpakken maar diegene die het geld met deze gegevens aanvraagd. Je kan je natuurlijk ook afvragen hoe dom je kan zijn als je je met dit soort prakijken inlaat. Trouwens de banken hebben ook boter op het hoofd! Of geld zat, het zal het laatste wel zijn. (Aanvulling voor een ander Topic!)
Hier nog de aanvulling; de hete adem die bij de NVM in de nek hijgt is die van de VBO Makelaar, deze adverteert met een vaste prijs van 275,-- Excl. BTW (327,25 incl. BTW, maar dat bekt niet zo lekker), ongeacht de waarde van de woning. Nu moet de NVM Makelaar ook in de tegenaanval en komt met een vaste prijs van 795,-- wel incl. BTW natuurlijk, nou mijn keuze zou snel gemaakt zijn. Ik vraag me af waar die 467,75 in verdwijnt. In een hele grote ...
Hier een voorbeeld van een link van een VBO Makelaar;
www.hoevensmakelaardij.nl en kijk bij taxaties!
Het verschil die de NVM laat zien zit 'm in de webmakelaardij, je mag zelf alles doen, incl. het rondleiden van de potentiële kopers en de makelaar begeleid het verkoopproces, zo makkelijk, weinig doen en toch grof geld verdienen. linkje;
www.webmakelaardij.com. Ik zou me nog nooit zo openlijk genaaid voelen. Ook de nieuwe reclamespot draagt bij tot het torpederen van de boot die de haven uitvaart.
Je ziet de ene doet het voor z'n werk de ander vult er z'n zakken mee.
Ik zou voor geen van beiden kiezen, maar voor je taxatie moet je wel, nou dan maar naar diegene die je het gunt en het is geen NVM Makelaar. Kijk ook naar de Taxatie ""'''service"''' van de NVM Webmakelaar;
www.webmakelaardij.com/?act=taxatie
Ook heel helder, zoals ze zelf aangeven.
Ik ben benieuwd welke van de 2 beroepsgroepen reageert!
P.S. mocht hier nog een aanvulling op komen, zal ik deze hier op bekend maken. Ik heb nog een aantal zaken in onderzoek!