LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan huren hou je niks over.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn dus meer mensen met een koophuis dan met een eigenhuis LOL :lol:

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Best hoor, dus van mijn 20e tot mijn 50e een koophuis gehad, en sindsdien heb ik een eigenhuis. Hartstikke goedkoop leven!

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Jaja laat me niet lachen,Je kunt pas zeggen dat je een eigen huis hebt als je het hebt afbetaalt,kun je je hypotheek niet meer betalen dan verkoopt de bank jouw zogenaamde eigen huis !
Tja, als je alles hebt afbetaald en je maakt heel ergens anders schulden voor, dan kunnen ze ook je eigen huis verkopen. Dus wordt het nooit je eigen huis?
Maar dan wordt je auto ook nooit je eigen auto, je meubilair ook nooit je eigen meubilair. Als je niet aan je betalingsverplichtingen voldoet kun je alles kwijtraken.

langejan

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door langejan »

ik ben zelf 34, en in a'dam op zoek gegaan naar een andere huurwoning, oude wordt gerenoveerd, en met een kleine leek het ons beter wat anders te gaan zoeken.Lang gezocht naar wat fatsoendelijks qua huur of koop, we hadden wel een stadsvernieuwingsurgentie gekregen zeg ik erbij... :? .
Iets leuks qua ruimte en lokatie kopen kon ik alleen met een aflossingsvrije hypotheek, dus schiet ik niks op.En om voor omgerekend 85-100 vierkante meters €220.000-€240.000 neer te gaan tellen ging mij te ver.
Huizen bezitters die 10 jaar gelden wat hadden gekocht lachen nu met evt. verkoop, maar als je nu wat koopt is het maar afwachten of het meer waard zal worden....,waarschijnlijker blijft het gelijk maar het zal eerder richting waardedaling gaan.
En om de waarde te behouden moet je ook investeren in je huis, kost ook een hoop geld 8)
Dus na veel geduld een huurwoning op IJburg, 110 vierkante meters voor €427,00.
Veel mensen kopen met een aflossingsvrije hypotheek, en na 30 jaar staat de bank er weer om het restbedrag te incasseren.
Dan moet je weer verkopen, huren van de bank mits mogelijk, alles betalen of gaan huren...
Iedereen wil graag een eigen huis, maar dan moet je goed verdienen met z'n 2-en, geen kids nemen als je na je 30e pas gaat kopen etc.
En aangezien hypotheekaftrek in de meeste europese landen niet voorkomt, zal dat tzt ook hier wel gaan verdwijnen of er blijft een uitgeklede regeling over.
Ik wil zekerheid, en op dit moment bied huur dat meer dan koop.

Vraag maar aan je ouders die nu rond de 60 zijn.Vroeger kon de vrouw thuisblijven en voor de kids zorgen, de man verdiende vaak genoeg.
En nu anno 2004, is dat niet mogelijk meer, ook door de luxe wensen van iedereen.
Auto, vakanties, audio/stereo.

Als je ziet hoe veel er te koop staat nu, weet je hoe slecht het gaat met de meeste mensen, veel is gedwongen verkoop of verkoop omdat men een goedkopere koopwoning moest nemen om nog wat zelf te houden.
Je wilt toch ook rustig slapen, ipv denken hoe je weer rond moet komen....

Ik gun iedereen een koopwoning, maar de meeste moeten er gewoon teveel, zo niet alles, voor opgeven.
Ik was dat niet bereid te doen

efenaa.

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door efenaa. »

Wie heeft tegenwoordig nog een "eigen" huis ?
Weinigen denk ik.
De banken hebben veel huizen !
Maar het staat "duur" om te zeggen. MIJN EIGEN HUIS.
Ik heb gelukkig een huurhuis en geen armoede van reparaties.
Ik slaap heel erg rustig !

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Mar 2004 20:38 door


--------------------------------------------------------------------------------

Reken som:

Gemiddelde huur huis in westen bij inkomen +/- 32.000 euro= 625 Euro


Koophuis 200.000 Euro

4% rente 15 jaar vast looptijd 50 jaar

8000 rente per jaar- aftrek IB +/- 50 % ( afhankelijk inkomen ) tot +/- 60 % per jaar. Stel deze op 50 %= 4000 euro rente per jaar
2 % aflossing per jaar = 4000 euro
Maakt per maand 8000:12= 666,66 per maand

5 jaar geleden heeft dezelfde woning gekost Fl 225.000

Wie flest wie of zie ik het verkeerd
4% rente 15 jaar vast? Looptijd 50 jaar? Dit is echt een rekenvoorbeeld van niks

brakke haas

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door brakke haas »

Het allergrootste voordeel is als je ouders 40 jaar geleden een koophuis hebben gekocht dat je nu erft :P

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Tenzij jij eerder doodgaat dan je ouders, dan had je beter kunnen huren.

dimst

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door dimst »

Wat bedoelt U, Gast van 20 maart, 17.13 uur (bladz.3) ?????

Zit er een simpeler niveau aan de mensen die het fijn vinden om in huurhuizen te wonen ???
Volgens mij hebben die een geloofwaardiger niveau dan die omhooggevallen dubbeltjes die over lijken gaan en in patserige huizen wonen, om te laten zien, kijk eens wat ik kán ?
Mensen die dat niet in zich hebben, hebben een meer innerlijk niveau, dus wat bedoel je nu eigenlijk, leg dat eens uit ?

Huren- of Kopen, het heeft net als met alles voor- en nadelen alle twee, dus laat iedereen in zijn waarde. m.v.gr.

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Huren is in de meeste gevallen een bittere noodzaak.
Woningcorp. verhuren aan diegenen, die niet zelfstandig in deze behoefte kunnen voorzien.
Er bestaan dus sociale huurwoningen. Er is ook een duidelijke relatie met de Individuele Huursubsidie.
Noodzaak. Ja.
Kan ook anders. Wie kan een verantwoord percentage uitrekenen te bestden aan huur gerelateerd aan het netto-inkomen.
Voordeel kan zijn dat ook de IHS kan verdwijnen. De woonhuur wordt er duidelijker door.
Ander voordeel, ook het scheefhuren is dan verledentijd.
Het is zinloos te communiceren in de vergelijking "arm en rijk".

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

die omhooggevallen dubbeltjes die over lijken gaan en in patserige huizen wonen, om te laten zien, kijk eens wat ik kán ?

Over niveau gesproken. Nou, als je koophuiseigenaren zo bekijkt, dan ben je toch wel onnozel of beledigend.

dimst

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door dimst »

Nee, zo bekijk ik de koophuis-eigenaren niet, al zijn er wel personen die zo zijn.
Maar onnozel en beledigend vind ik de Gast van 20 mrt. (17.13 uur) wél, om te suggereren dat de mensen in de huur-sector geen niveau hebben.
Dát vind ik pas beledigend ja !!! :!:

denkna

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door denkna »

wat armoede van reparaties.denk ik niet he ,het enige wat wij moeten onderhouden is het schilderwerk.mijn moeder heeft een huurhuis en daar staat een verwarmingsketel in die 30 jaar oud is
en dat kost geen geld aan energie zeker .en als haar wc kapot moet ze het ook zelf betalen.en de verhuurder komt ook niet schilderen of behangen of de keuken of badkamer betegelen.
en met die klets van ik heb een eigen huis ,dat is gewoon afgunst.
ik ben 49 jaar moet nog 5 jaar betalen aan de bank en dan is het huis vrij dus van ons .en ik ga niet de huurbasen spekken om elke maand 500euro te betalen aan het huis van een ander.
en ik slaap ook goed efenaa.

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Gast 2-4-2004 14'58

ING 20 jaar vast 3,7 % cq postbank ( nieuwbouw zelfs lager )

!!!!

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door !!!! »

Op zich ben ik het er mee eens dat je beter kan kopen dan huren, omdat je iets opbouwt...
Echter snap ik al die mensen niet die zich meteen een tophypotheek laten aansmeren (het liefst op 2 inkomens).
9 van de 10 brengen zichzelf in grote problemen ermee, alleen komen ze daar pas te laat achter.

Momenteel huur ik nog, omdat mijn loon het nog niet toelaat om te kopen.....
In de toekomst zal ik zeker wel gaan kopen, maar pas wanneer ik dan genoeg reserves heb opgebouwd...
Ben namelijk niet van plan om zoals zoveel andere krom te gaan liggen voor mijn huis.

Mensen met een koopwoning moeten eens niet zo stoer lopen doen, maar er ook rekening mee houden dat nu eenmaal niet iedereen kan kopen, ookal zouden ze het willen.

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen met een koopwoning moeten eens niet zo stoer lopen doen, maar er ook rekening mee houden dat nu eenmaal niet iedereen kan kopen, ookal zouden ze het willen.
Mensen met een huurwoning moeten eens niet zo stoer lopen doen, maar er ook rekening mee houden dat nu eenmaal niet iedereen kan huren, ook al zouden ze het willen. (tenzij je het kan opbrengen om jááááren op een huurwoning te wachten, maar vaak is dat erg lastig).

ikke2

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door ikke2 »

Hoi,

als alleenstaande ouder met laag inkomen kan ik niet eens kopen. En als k het wel kon, dan stoot me het onderhoud etc af, maar zou toch geneigd zijn het te doen.

Nu woon ik in een mooi huurhuisje. 2 onder 1 kap. 3 slaapkamers, badkamer, wc, aparte keuken, zolder, aparte schuur en grote tuin met oprit....dubbele beglazing, 2 jaar oude cv installatie

Ik betaal elke maand, 330 euro huur, incl 4,50 servicekosten...

het kan nog wel in nederland

grIkke

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Dat moet je dan wel een beetje in de buurt van je werk zien te vinden .... en niet werken in Den Haag en wonen in Delfzijl.

!!!!

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door !!!! »

Mensen met een huurwoning moeten eens niet zo stoer lopen doen, maar er ook rekening mee houden dat nu eenmaal niet iedereen kan huren, ook al zouden ze het willen. (tenzij je het kan opbrengen om jááááren op een huurwoning te wachten, maar vaak is dat erg lastig).
ohhhhhhhhhhhh, dus jij hebt een woning gekocht, omdat ze je geen huurwoning wilde geven....
Ik doe niet stoer, omdat ik een huis huur hoor, maar een koopwoning kan ik (nog) niet betalen.......
Ik ben niet van plan om nu al krom te gaan liggen voor een huis met tophypotheek en niks leuks meer kunnen doen......
Een huurwoning is echter makkelijk te krijgen wanneer je niet te veel eisen stelt........
Echter willen de mensen tegenwoordig veel te veel.

Gast

Re: Aan huren hou je niks over.

Ongelezen bericht door Gast »

Een huurwoning is echter makkelijk te krijgen wanneer je niet te veel eisen stelt
Oh ja? Nooit wat van gemerkt. Ik wilde wel een huurwoning, maar dat betekende in de praktijk minimaal 5 jaar wachten, als je niet al te veel eisen stelt (anders wordt 't nog langer). Dus heb ik maar een woning gekocht, naar mijn idee best wel een zware last, maar je moet wat. Of je huurt op de particuliere markt, gruwelijk duur en dan is kopen nog voordeliger.

Maar goed, als je in Roodeschool woont zal het allemaal wat makkelijker zijn dan in de randstad.

Gesloten