Wat voor reactie had jij dan verwacht?
Dat we allemaal het zielig vonden en het de juwelier kwalijk namen als hij zijn poten stijf hield?
Voor alle duidelijkheid:
De juwelier hoeft geen vervangende waardebon te verstrekken. Juridisch is hij dat ook totaal niet verplicht.
Wat hier van de juwelier wordt gevraagd is onacceptabel.
Als de juwelier een vervangende waardebon zou verstrekken is dat puur uit goedwilligheid, er mogen hier geen rechten aan ontrokken worden.
Als de juwelier het niet zou verstrekken, mag dit hem niet kwalijk worden genomen. Het is ook geen teken van klantonvriendelijkheid.
De reden dat veel winkeliers dergelijke aanvragen niet op ingaan heeft met het pure feit te maken met bedrog en oplichting.
Als je daar als consument niet aan denkt of in je opkomt, dan is het met je zeer slecht gesteld. Want dan ben je wel de grip op de werkelijkheid totaal verloren.
En denk maar niet dat oplichting dan niet zal gebeuren, ik kan je wel vertellen dat veel winkeliers daar heel erg last van hebben.
Daarbij kun je wel de klanten kennen, maar niet in hun hoofd kijken.
Er zijn echte gebeurtenissen genoeg waarbij klanten heel zielig tegenover de winkelier gaan doen, en ondertussen de boel bedonderen.
Ik heb gebeurtenissen gehoord van winkeliers en verkopers waar de hond nog geen brood van lust.
Dat, flipvanderwaal, moet jij ook niet vergeten. En daar dien jij ook rekening mee te houden.
Het is erg genoeg dat we ook in deze topic rekening moeten houden met oplichting. Ik geef de TS totaal niet de schuld van oplichting, maar het gebeurd maar veel te vaak. Vandaar dat de winkelieren in dergelijke situatie een negatieve antwoord geven op de vraag van de TS.
Daarnaast vind ik het een schande dat de TS tegen de winkelier zegt dat als hij zijn wens niet accepteerd, dat dan de winkelier een klant minder heeft.
Hierin zet hij heel duidelijk het mes op de keel van de juwelier en dat is gemeen en onterecht.
Dit valt heel duidelijk onder chantage.
En aangezien de TS geen gelijk heeft en hier ook geen gelijk krijgt was zijn woord:
Te triest voor woorden.De reacties waren duidelijk.Einde verhaaql voor mij op dit forum.