LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst bezoek?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nita

Re: Ongewenst bezoek?

Ongelezen bericht door Nita »

"T is niet m"n broer en toch ben ik een zoon van m"n vader .

Ra ra wie ben ik. :lol:

Geintje hoor,ik heb zelf broers en daar mag ik absoluut niet mee/mee (staat een beetje gek hier) mee/mee. nou ja,
om te vissen. Dat kronkelige wurmpje aan dat haakje , vreselijk.

Maar botje,ons kent ons, op jou kan ik nooit boos worden (weet je toch).
Veel plezier met dit topic Jan e.o anderen natuurlijk.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Heeft zeker met je eigen ik te maken.
Ik heb 4 inbraken achter de rug en vanaf de eerste had ik al iets van had ik ze maar betrapt .,Nu heb ik dat nog steeds kom niet aan mijn spullen of die van mijn kinderen.
Als er vandaag een inbreker door mij betrapt wordt zal die toch echt een poosje bij de tandarts vertoeven ,en anders ik in het slechtste geval.

Is een volksmensentopic jan.

weer een mooi topic uit de bms hoek.

Groet T

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou je belt maar Toolboy kom jou ook helpen.
We geven de inbreker zo'n knal op zijn eetsalon
dat zijn tanden peletons gewijs uit zijn reet komen :lol:

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Inbrekers?

Nee, nu even serieus.
Voor belagers is er één middel waar bijna niemand aan denkt, een spuitbusje celluloseverf.
Heeft twee voordelen.
1/ De inbreker/belager die een spuit verf in zijn gezicht krijgt is gelijk heel
makkelijk te herkennen! Want wie loopt er nou met felgele verf op zijn gezicht 's avonds?

2/ Eenderde van de nederlanders draagt een bril.
Door een bril volgespoten met verf is het verdomde moeilijk te kijken.
Als nou die inbreker/belager nou ook nog min 5,min 6 heeft ziet hij nauwelijks nog waar hij loopt, dus ziet dus zeker geen agent aankomen.

Een spuitflesje traangas is verboden, maar een spuitbusje verf?
Je mag toch wel wat bij de hand hebben om wat te kunnen bijspuiten?
Je zal maar een krasje oplopen, nietwaar?

Hele treinen,metro's,bussen en stations vol met grafiti, dus waarom geen inbrekers,aanranders en ander lastig tuig een TAG toebrengen?

Ja, 't is maar een idee.

van
Grootvader

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Tsja grootvader, je kunt altijd zeggen dat je toevallig, heel toevallig midden in de nacht van plan was je bloempotten geel te spuiten en dat je uit schrik heeeeel erg per ongeluk op de knop van die spuitbus drukte en dat stom toevallig die verf in het gezicht van Gerrit (die ken je toch nog wel?) kwam.

Geen mens die er in trapt maar juridisch waterdicht. :idea:

bot321

Gerrit
De stotteraar en dan had je ook
nog Manus Olie
Heb een spuitbus met rode verf alleen het opschrift
klopt niet er staat nml pepperspray op maar daar kan
ik nix aan doen.

BMS.Purmerend

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

pepperspray? is voor toch tegen luizen.

roerganger

Ik bedoelde die Gerrit van dat ene liedje... idd Gerrit de stotteraar

Ik ben Gerrit
Ik steel als de raven
Ik ben een boef
Zeggen jullie braven

Maar wat moet je nou
Als je niks hebt
In deze wereld
Waar je steeds wordt genept.

In zijn tijd (vlak na de oorlog) was het zo'n beetje de bekendste inbreker in Nederland. Niet zozeer omdat hij zo jatte, maar omdat hij steeds uit brak.
Laatst gewijzigd door roerganger op 31 okt 2007 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger

Ik ben even gaan Googlen op Gerrit de stotteraar. Als het goed is, is hij een jaar of vier geleden overleden. Er van uit gaande dat hij in 1986 idd 66 jaar was. Leuk is het volgende bericht:
Onlangs kreeg ik een mailtje van een man wiens moeder een van de buren van De Stotteraar was aan de Kinkerstraat in Amsterdam, waar overigens weinigen iets wisten van zijn turbulente verleden. Op 83-jarige leeftijd was haar buurman 'meneer B.' in alle stilte overleden. Hij heeft een paar dagen dood in zijn woning gelegen. En saillant is dat de gewaarschuwde brandweer zijn huis niet binnen kon komen. Er zaten dikke sloten op de deur. Gerrit de Stotteraar, de man die altijd en overal uitbrak, was opgesloten toen hij overleed…

roerganger

En ff gegoogled op Manus Olie. Ook een anekdote.
In Tuindorp Amstelstation, zoals het toen nog heette, bracht ik een vrij onbezorgde jeugd door. Ik zat op Abraham van Riebeeckschool en voetbalde bij de voetbalclub JOS. In de tijd dat ik bij JOS voetbalde heb ik uitgebreid kennis gemaakt met de heer Jaap Knol, in die tijd adjudant van politie en beroemd vanwege de arrestatie van Manus Olie, een in die tijd bekende inbreker. Waar en in welk pand Jaap Knol Manus heeft gearresteerd, is mij nooit duidelijk geworden. Maar dat Manus zich had zich verstop onder het gasfornuis herinner ik me wel.

Op een kwade, ja, misschien wel goede dag, had Jaap Knol twee lokale raddraaiers te pakken gekregen en opgesloten in zijn bureau in het Rechthuis op de hoek van de Ringdijk en de Middenweg. Die zaten daar, zo dacht hij, veilig achter slot en grendel. Jaap Knol ging dus uitgebreid op stap voor zijn ronde door de Watergraafsmeer. Na verloop van tijd keerde hij terug in het Rechthuis waar hij tot zijn grote verbazing zag dat de raddraaiers er vandoor waren gegaan. Maar ze hadden wel een bekend Amsterdams inbrekerssouvenir achtergelaten, namelijk een grote bolus van beide personen op zijn dagboek.

Hoe het verder met de heerschappen is afgelopen, vertelt de geschiedenis niet, maar het verhaal blijft een van de fraaie anekdotes uit de Watergraafsmeer van mijn jeugd.

Schrijver: Gerard Balke
Laatst gewijzigd door roerganger op 31 okt 2007 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger

Om het af te leren een annekdote over de Jaap Knol in het vorige bericht.
Jaap Knol was adjudant van de politie en voorzitter van voetbalclub JOS. In zijn jonge jaren was hij zelfs een verdienstelijke voetballer geweest die vast in Ajax 2 speelde, maar ook wel eens in het eerste team. In die periode, of misschien iets later, was Knol veldwachter in de Watergraafsmeer. Hij had zijn bureau in het Rechthuis, het pand op de hoek van de Ringdijk en de Middenweg waar nu de ABN-Amro bank zit en waar vroeger ooit een grammofoonplatenzaak zat.

Het verhaal wil dat Knol het de jongelui verbood om te zwemmen in de Ringvaart van de Watergraafsmeer, wat uiteraard toch gebeurde. En zo kwam het dat hij op een dag aan de kant van de dijk stond terwijl de jongens al naar de overkant waren gezwommen en hem daar stonden uit te lachen. Maar Jaap Knol stond wel aan de kant waar de kleren van de jonge zwemmers lagen. Hoe moesten ze aan hun kleding komen?

Gelukkig kwam daar de schillenboer al aan, met paard en wagen. De jongens vroegen hem om hulp. Zou hij misschien hun kleding onder de schillen mee kunnen nemen naar de andere kant? Aldus geschiedde en de jongens konden rustig naar huis, met alle kleren aan. Maar thuis kregen ze allemaal flink op hun kop omdat hun kleren zo verschrikkelijk stonken. En zo werd het zwemmen hen alsnog verboden, maar nu vanuit huis.

Schrijver: Gerard Balke
Dat waren nog eens tijden...

BMS.Purmerend

Bestaan er nog echte inbrekers, ik bedoel die op een eerlijke manier inbreken om hun gezin eten te geven. :cry:
Ik weet een eerlijke inbreker bestaat niet, maar ik bedoel een inbreker waar je gek- genoeg nog respect voor hebt, dus niet boos op kan worden. :wink:
Toen ik in hooren de krenttuin vastzat, zat er een kluizenkraker en die verafschuwde geweld. :oops:

Is er verschil tussen een insluiper en een inbreker?
Ik dacht dat deze term insluiper was dat hij door openingen kwam die niet afgesloten zijn.
Een inbreker is iemand die iets openbreekt. Heb ik het goed.

bot321

Geplaatst op 30 Okt 2007 23:08 door BMS.Purmerend

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
pepperspray? is voor toch tegen luizen.
Ja. En?? :lol:

BMS.Purmerend

Ja. En??
Mag je het toch Legal gebruiken

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Bestaan er nog echte inbrekers, ik bedoel die op een eerlijke manier inbreken
bedoel je van dat straattuig dat 4 stoeptegels naar binnen kegelt om "effe snel" de LCD TV van een paar bejaarden uit de kast te rukken? De echte "eerlijke" inbreker die m'n schoonouders dat geintje flikte zou ik graag 'ns echt eerlijk op z'n toeterbak timmeren.

BMS.Purmerend

bedoel je van dat straattuig dat 4 stoeptegels naar binnen kegelt om "effe snel" de LCD TV van een paar bejaarden uit de kast te rukken? De echte "eerlijke" inbreker die m'n schoonouders dat geintje flikte zou ik graag 'ns echt eerlijk op z'n toeterbak timmeren.
Nee nee Kiz.Ik bedoel een eerlijke inbreker, een die netjes inbreekt om te kunnen eten.
Die jij bedoeld is geteisem.
Die zijn er alleen op uit om zich vol te kunnen snuiven.
Wat ik dus bedoel is die van beroep echte inbrekers zijn die alleen maar stelen voor hen normaal bestaan (hun). Ik ben geen voorstander van maar misschien heb jij daar ervaring mee. Vertel welke stappen zijn er genomen heeft het baat gehad.
Zou je iets hebben ondernomen.
Doe je het zelf beter enz.

Nita

Ongelezen bericht door Nita »

Een EERLIJKE inbreker ,laat me nu toch niet lachen,het is allemaal tuig :twisted: .Gewoon met de tengels van andermans spullen blijven en een eerlijke baan zoeken.Hoe kun je er nu van spreken dat stelen van anderen voor je brood een normaal bestaan is. Allemaal opbergen dat schorum.

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ik denk dat die "goudeerlijke" inbrekers niet meer bestaan hoor...
al was het alleen maar omdat de huizen tegenwoordig goed beveiligd zijn .. en omdat er tegenwoordig 24/7 leven in de brouwerij is.

nachtrust is er niet meer bij tegenwoordig .. dus waneer zou de eerlijke inbreker zijn werk moeten doen ???

>cybertje<

BMS.Purmerend

Kijk Sybert, daar heb ik wat aan. Nita zit meteen weer boven op de kast.
Uiteraard is elke voor van diefstal niet goed te praten.
Echter denk ik als ik een nette inbreker pak in mijn huis hoe ik hem niet te slaan. En dat is wat ik bedoel “gesnapt worden geen problemen maken gewoon het aanvaarden”
Dat ander slag inbrekers is de discussie nog lang niet over, het lijkt mij dat er veel meer tips zijn.

cybertomaat

Ongelezen bericht door cybertomaat »

jij bedoeld als je de inbreker betrapt dat hij rustig op een stoel gaat zitten en (met een bak koffie ???) op de politie wacht ... je ondertussen een paar mooie verhalen over zijn "vak" verteld ???

dat lijkt me wel een goede idd... die zou ik ook niet slaan ofzo :wink:

>cybertje<

Gesloten