Maar dan nog geeft het jouw niet het recht om mensen min of meer te verbieden om een pc bij welke winkel te kopen
Ik bedoelde het anders.
Als je terugkijkt naar de zaken waar men de computers aanbeveelt om te kopen, zijn het in het algemeen de grootgrutters en die grote electroconcerns.
En laten die nu zelf geen ballen verstand van computers hebben.
Daarnaast worden de computerzaken er niet in vernoemd.
Vandaar dat ik protesteerde.
zie het anders om als iemand een pc koopt bij de Aldi en kan daar niet terecht voor een probleem.
Dat is algemeen bekend, alleen willen de consumenten dat maar niet inzien.
Ik bedoel het zo:
Bij een computerwinkel (die gespecialiseerd is in computers) krijgen de klanten veel meer service en nazorg. Daar worden de problemen zo veel mogelijk in eigen beheer geprobeerd op te lossen.
Die grootgrutters hebben zelf totaal geen service. Die verwijzen de klanten alleen maar keihard naar de fabrikanten.
Die grote electroconcerns (BCC, Mediamarkt enz) doen dat ook. Doen zelf bijna niks aan zelf problemen oplossen.
Wel de boel verkopen, maar als er een probleem is de klanten zo snel mogelijk en keihard doorverwijzen naar de fabrikanten.
Dat is geen service verlenen.
En kijk je naar de kwaliteit van de computers.
Voor de desktopcomputers is er geen betere dan eigenbouw.
Dit verzin ik zelf niet en dit is heus niet om mezelf te promoten.
Dit is een keiharde feit.
Maar dan nog geeft het jouw niet het recht om mensen min of meer te verbieden om een pc bij welke winkel te kopen, zie het anders om als iemand een pc koopt bij de Aldi en kan daar niet terecht voor een probleem.
Laat ze maar tegen betaling bij b.v. jouw komen of niet dan verdien jij er ook iets aan.
Computers is een heel ingewikkeld vak.
Als een klant bij de Aldi een computer gekocht heeft en er is iets mee en de klant heeft een probleem, dan heeft die klant bij mij keuze uit 2 mogelijkheden:
- Ik doe er niks aan en de klant moet het maar met de Aldi uit zien te zoeken.
- Ik doe er wel iets aan, maar de klant betaald dan volledig alle kosten en kan geen aanspraak maken op de garantie.
Klink logisch, maar ik heb er in het verleden daar gigantische gedonder met klanten gehad. Dus niet alle mensen kunnen of willen dit begrijpen.