LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Searcher »

Ik reis al jaren met RTC Taxi zonder problemen.
Echter de laatste keren maak ik nogal wat mee.

3 verschillende chauffeurs,

1- 's Nachts met 175 km/u over de snelweg.
2-Terug notabene een rijschool houder ,rechts inhalen ,snijden,schelden en dan vol lof over de rijstijl praten.

3-Onze woonplaats voorbij rijden.

Ik vind dit onbegrijpelijk , en de rust die we hadden om van en naar schiphol te worden vervoerd is compleet verdwenen.

Ik zou dan buiten de prijs graag als gezin op een "veilige" manier vervoerd willen worden.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vorig jaar zijn zijn we weer eens (nu met 4 personen) op vakantie geweest en ik heb gekeken naar het zorgeloze vervoer van een taxi naar en van Schiphol. De prijzen daarvan waren schrikbarend hoog. Zo hoog, dat het zelf met de auto (voorzien van alle comfort enz enz) naar Schiphol rijden en daar 2 weken neerzetten nog niet eens de helft kost van taxivervoer.
En als goed Nederlander ben ik zuinig. En ik weet, dat een taxichauffeur ook zijn kosten (brandstof, verzekering, belasting enz enz) heeft. Maar die betaal ik ook al voor mijn eigen auto. Waarom zou ik dubbel betalen?

Dit jaar heb ik de parkeerplaats al geboekt want het verschil tussen zelf rijden en met de taxi wordt alleen maar groter (lees zelf rijden wordt steeds goedkoper danwel taxi's worden steeds duurder).
Laatst gewijzigd door Dirkie op 21 aug 2009 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door ron1 »

Precies dirkie,

Ik begrijp alleen waarom mensen een peperdure taxi nemen oa van rtc maar ook van anderen in rotterdam naar schiphol als ze

a:megahaast hebben
b:stinkend rijk zijn


Voor de rest zou ik het ook nooit doen, had ze ook nodig,maar heb nu een ""vriendelijke kennis"" gevraagd, die gaat rijden heen en weer voor 50% van de totaalprijs van de rtc.

Dit is compleet legaal, helaas voor velen is hier NIETS tegen te doen.

Dan moeten jullie die prijzen maar eens laten zakken, al dat gelul over verzekering, koffers,wegenbelasting etc etc rot op...ik zou wel eens willen weten hoeveel chauffeurs rond schiphol een ""tussendoor ritje"" aannemen en het geld cash in de zak douwen als ze terugrijden naar rotterdam vanaf amsterdam.....of zou dat nooit voorkomen ????
Taxichauffeurs moeten niet zo klagen, ik geloof dat ze genoeg "tussendoorritjes" hebben namelijk die zo in het handje worden afgerekend,niet allemaal,maar het zal zeker voorkomen,het is te makkelijk.

De safeparking voor 5 euro per dag vindt ik wel een goede optie, dit heeft wel wat jaren geduurd,maar dat is nog goed te doen.

stofzuigertje

Re: RTC Schiphol ritje schandallig en overdreven duur !!! +TIP

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie de laatste jaren steeds meer taxi stilstaan en uren wachten en vele nemen buren of familie, en door bij afhalen te bellen, kun je precies op tijd voorrijden zonder dure garage voor uurtje betalen!
Dus betaal je buren!

Gesloten