LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie laptop

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Elke lidstaat is verplicht om minimaal aan die Europeesche richtlijn te voldoen. Dat betekent in dit geval gratis en kosteloos herstel, of ontbinding van de koopovereenkomst.
Punt uit. (geen discussie mogelijk)
Zeg maar waar dat staat.

Niet in de Nederlandse wetgeving.

En als er zaken zijn die zowel in de Nederlandse wetgeving als de Europese wetgeving verschillend zijn, houd ik de regels aan van de Nederlandse wetboeken.

Punt 2:
Waar staat dan dat de winkelier verplicht is om de zaken 2 jaar lang gratis te moeten repareren of vervangen? In de Nederlandse wetboeken staat dat nergens.
Quote:
Op de laptop zat volgens mij 1 jaar garantie, dus na dat jaar heb je geen recht meer op gratis reparatie of vervanging.



Waar haal je dan deze wijsheid vandaan?

Je roept iets zonder nadere kennis te hebben over het produkt en de eventuele garantie.
Simpel, omdat de meeste merken 1 jaar garantie geven en als er na 14 maanden problemen zijn en je moet dan voor die reparatie betalen, dan is de garantietermijn verlopen.
Voor alle duidelijkheid:
Die 1 jaar is voor mij een aanname.

Alleen Asus geeft standaard 2 jaar garantie en je kunt wel garantieverlenging kopen bij de fabrikant, maar de ervaring leert dat de meeste mensen dat niet doen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

De economische levensduur is een puur belastingstechnische maatregel om de afschrijving mee te regel. (Altans dat is de enigste uitleg van economische levensduur die je wilt accepteren.) De winkelier kan daar geen rechten aan ontlenen. Jij beweerd altijd dat je verteld wat er in de wetboeken staat en ik heb je wel eens uitgedaagd om mij te tonen waar het in de wetboeken staat dat je met de economische levensduur moet rekenen, maar daar is nooit antwoord opgekomen. Dat komt omdat wat je hier versteld niet in de wetboeken staat.
De economische levensduur heeft een aantal betekenissen en is ook van een aantal zaken afhankelijk:

- De economische levensduur is onder andere een belastingtechnische / boekhoudtechnische regel om een product in een bepaalde periode af te schrijven.

- De economische levensduur is ook een levensduur waarin het product wordt vervangen.

- De economische levensduur is afhankelijk van hoevaak een product wordt vervangen.

- De economische levensduur is ook afhankelijk van de technische ontwikkeling.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

De richtlijn betreft de wettelijke garantie en de handelsgaranties.

Het begrip "wettelijke garantie" omvat de volledige wettelijke bescherming van de koper ten aanzien van gebreken aan verworven goederen, die direct voortvloeit uit de wet, als neveneffect van het koopcontract. In de richtlijn is sprake van het beginsel van overeenstemming van het goed met de overeenkomst.

Het begrip "handelsgarantie" verwijst daarentegen naar de wilsuiting van een persoon, de garantiegever, die zich aansprakelijk stelt voor bepaalde gebreken. In de richtlijn wordt deze terminologie niet volledig overgenomen. De term "garantie" wordt voorbehouden aan de handelsgaranties, die als volgt worden gedefinieerd: "elke door een verkoper of producent tegenover de consument zonder bijkomende kosten aangegane verbintenis om de betaalde prijs terug te betalen, of om de consumptiegoederen te vervangen of te herstellen, of om zich er op enigerlei wijze om te bekommeren, indien de goederen niet overeenstemmen met de beschrijving in het garantiebewijs of in de desbetreffende reclame".

bron:
http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

Nederlandse wet
Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.

bron:
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=4578

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat ik ook steeds aangeef is dat de consumentenbond wilt dat de winkelier gedurende de technische levensduur de winkelier mee dient te betalen.

Zij vinden ook dat een product zonder problemen de gehele technische levensduur mee behoort te gaan.

Een uitspraak die nooit door de winkeliers en fabrikanten worden gedaan, omdat dat nu eenmaal niet mogelijk is.

Neem bijvoorbeeld een harde schijf. Op de harde schijf zit meestal standaard 3 jaar garantie en de economische levensduur is 3 jaar.

Nu hoor je wel eens als de harde schijf na 2 jaar kapot gaat dat de consument heel woest is en dat de harde schijf zonder meer zeker 3 jaar mee behoort te gaan zonder problemen en dat de harde schijf zeker niet kapot behoort te gaan.
Vervolgens wordt de winkelier beticht dat hij bewust troep verkoopt.

Totale onzin.
Want de winkelier zal nooit, maar dan echt nooit een keiharde garantie aan de consument geven dat het product zeker binnen een bepaalde tijd niet kapot kan gaan.
En de winkelieren die dat wel doen, liegen echt en bedriegen echt. Want dat kan domweg niet.

Verschillende consumentenorganisaties willen dat de winkelier gedurende de technische levensduur meebetaalt als er problemen zijn.

Nogmaals:
Dit is economisch totaal onverantwoord en onhaalbaar.

Want wie gaat dat betalen?

De winkelier?

Waarvan dan?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Nog iets:
De burger als aanjager van het proces naar een duurzame consumptie

De raad heeft alle actoren in en om de productieketen in beeld gebracht en de onderlinge interacties geanalyseerd. Uit de analyse van deze interacties tussen schakels in de productieketen (producenten, detailhandel en consumenten) en met de omgevingsactoren overheid, samenleving (burgers, maatschappelijke organisaties) en de directe sociale omgeving van de consument, blijkt dat alle actoren in actie moeten komen om een duurzame consumptie en productie te bewerkstelligen, maar dat burgers als aanjager van het proces kunnen fungeren. Er zijn veel aanwijzingen dat burgers duurzaamheid belangrijk vinden. Dit uit zich onder meer in lidmaatschappen van maatschappelijke organisaties. Burgers geven met hun wens tot duurzaamheid de samenleving een opdracht. Voor de vervulling van die opdracht moeten alle actoren (overheid, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties, consumenten en burgers) in actie komen.
Het proces zou dan als volgt kunnen verlopen. Burgers verlangen van bedrijven dat zij verantwoordelijkheid nemen voor de negatieve externe effecten van productie, en deze minimaliseren. De andere actoren kunnen deze wens kracht bij zetten. Deze twee elementen – de reputatie van bedrijven bij burgers en het feit dat vele actoren belanghebbend zijn bij duurzaamheidvraagstukken – staan ook centraal in het SER-advies De winst van waarden.
De actoren in en om de productieketen kunnen op de volgende wijze in actie komen ter ondersteuning van de duurzaamheidwens van de burgers. Maatschappelijke organisaties kunnen de wens van burgers met kracht uiten. De consument kan relatief duurzame producten verkiezen boven relatief onduurzame. Dit kan alleen als de consument kan weten welk product meer of minder duurzaam tot stand is gekomen. Transparantie in de productieketen is daarom van belang en daarin hebben ondernemers een taak en verantwoordelijkheid. De overheid bekrachtigt de wens van de burger bijvoorbeeld met minimumeisen voor producten – waarmee een ondergrens is gewaarborgd – stimulering van innovatie en ingrijpen in de prijsverhoudingen ten gunste van duurzame producten. Ook kan de overheid met infrastructuur en bouwvoorschriften het consumptiegedrag beïnvloeden. Dergelijke maatregelen – waarvoor maatschappelijk draagvlak is vereist – maken het de consument gemakkelijker zich duurzamer te gedragen.

bron:
http://www.ser.nl/nl/publicaties/adviez ... 21442.aspx
Dus is volgens mij (als ik het mis heb, corrigeer me maar) de consumentenbescherming bedoeld ook om duurzame producten te stimuleren.
De consumenten willen dat heel graag.

Maar dan is het volgende:
De consumenten willen wel duurzame producten, maar hebben een onverzadigdbare honger naar steeds goedkoper.

En hierdoor zijn de duurzame producten te duur en gaat de consument de producten kopen van mindere kwaliteit.

De winkelieren en fabrikanten kunnen voor die prijs de duurzaamheid niet leveren, en het cirkeltje is weer rond.

Hoe uit zich dat?

De producten worden steeds goedkoper en de levensduur van de producten worden ook korter.

Het is ook een tegenstrijdigheid:

Aan de ene kant willen consumenten duurzame producten, maar aan de andere kant is de maatschappij een wegwerpmaatschappij geworden.

Duurzame producten die bij problemen gerepareerd kunnen worden zijn nu eenmaal veel te duur geworden en worden bijna niet meer gekocht.

alfatrion
Berichten: 22045
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Zeg maar waar dat staat.
Niet in de Nederlandse wetgeving.
Omdat je het zo vriendelijk vroeg...

1. In artikel 249 van het EG-verdrag wordt dat geregeld.
2. In artikel 94 GW wordt geregeld dat internationale verdragen voorrang hebben op onze nationale wetten.
Bron: http://curia.europa.eu/nl/instit/presen ... ex_cje.htm
Het Hof heeft in zijn rechtspraak (voor het eerst in het arrest Van Gend & Loos van 1963) het beginsel ingevoerd van de rechtstreekse werking van het gemeenschapsrecht in de lidstaten, waardoor de Europese burgers zich voor hun nationale rechters rechtstreeks op de communautaire regels kunnen beroepen.

Vervoersonderneming Van Gend & Loos moest bij de invoer van goederen van Duitsland in Nederland douanerechten betalen die zij in strijd achtte met het voorschrift van het EEG-Verdrag, dat het de lidstaten verboden is in hun onderlinge handelsbetrekkingen de douanerechten te verhogen. In deze zaak werd het probleem aan de orde gesteld van een conflict tussen een nationale wettelijke regeling en de bepalingen van het EEG-Verdrag. Een Nederlandse rechter verwees de zaak naar het Hof, dat met de leer van de rechtstreekse werking een definitieve oplossing gaf voor het probleem, zodat de rechten van de vervoersonderneming krachtens het gemeenschapsrecht door de nationale rechter rechtstreeks konden worden gewaarborgd.
Dus de nationale wetgeving was niet van toepassing op Van Gend & Loos omdat deze in strijd was met het Europees recht.
BBCS schreef:Waar staat dan dat de winkelier verplicht is om de zaken 2 jaar lang gratis te moeten repareren of vervangen? In de Nederlandse wetboeken staat dat nergens.
Uit de teksten die jezelf en ik hebben geciteerd blijkt dat dit deze periode in Nederland een stuk langer is dan die twee jaar. Dit staat in artikel 21 BW7 lid 2.
Artikel 21 BW7
1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
BBCS schreef:De economische levensduur heeft een aantal betekenissen en is ook van een aantal zaken afhankelijk:
Dat incasseer ik als winst. In het verleden was dat namelijk een heet hangijzer. De betekenis die binnen de context van verkoper en consumentenkoper geld is die van de periode dat de koper redelijkewijs mag verwachten dat een product niet defect gaat. We zijn er uit!

BBCS schreef:Op de harde schijf zit meestal standaard 3 jaar garantie en de economische levensduur is 3 jaar.
De harde schrijf is het meest betrouwbare onderdeel van de computer. Die periode is dus echt een stuk langer laten we zeggen een jaar of acht a tien.

P.S. Mocht je toch weer zo fel tegen deze betekenis zijn, dan vraag ik je vriendelijk om mij aan te wijzen waar, in Gods naam, in de wetsboeken staat dat het zo werkt zoals je beweerd. Dat wel zo eerlijk nu ik ook aan jouw verzoek heb voldaan.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 22 nov 2007 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

BBCS schreef:
De economische levensduur heeft een aantal betekenissen en is ook van een aantal zaken afhankelijk:



Dat incasseer ik als winst. In het verleden was dat namelijk een heet hangijzer. De betekenis die binnen de context van verkoper en consumentenkoper geld is die van de periode dat de koper redelijkewijs mag verwachten dat een product niet defect gaat. We zijn er uit!
Nu is ook het punt:

In een periode mag je er vanuit gaan dat het product gemiddeld geen problemen geeft.
Echter mag je defecten nooit uitsluiten.

Van harde schijven bijvoorbeeld is de betrouwbaarheid veel beter geworden.

Echter is en blijft warmte een grote vijand voor een harde schijf.

De meeste harde schijven (het merk Maxtor uitgezonderd) bezwijken door te veel stof in de computer en doordat de harde schijf de warmte niet kwijt kan, crashed die.

Dus onderhoudt is wel degelijk nodig.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

BBCS schreef:
De economische levensduur heeft een aantal betekenissen en is ook van een aantal zaken afhankelijk:

Dat incasseer ik als winst. In het verleden was dat namelijk een heet hangijzer. De betekenis die binnen de context van verkoper en consumentenkoper geld is die van de periode dat de koper redelijkewijs mag verwachten dat een product niet defect gaat. We zijn er uit!
Een product kan altijd kapot gaan, dus een keiharde garantie dat een product dat een product zeker in een bepaalde periode niet kapot zal gaan, zul je dus ook nooit krijgen.

Moet je verwachten dat een product kapot zal gaan: nee.
Moet je er rekening mee houden dat een product kapot kan gaan: ja.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door puma73 »

En daarom heeft elk produkt garantie, het ene wat langer dan het ander maar toch heeft de consument garantie

De cirkel is weer rond

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

En daarom heeft elk produkt garantie, het ene wat langer dan het ander maar toch heeft de consument garantie
In de garantieperiode (welke bepaald is door de fabrikant en winkelier) krijg je de garantie dat het product vrij is van materiaalfouten, fabricagefouten en montagefouten.
Treden er dan toch die fouten op, dan wordt de schade in de garantieperiode gratis gerepareerd of vervangen.

Die periode betekent dus niet dat het product in die periode zeker niet kapot zal kunnen gaan.

Neem nu een harde schijf.

Daar zit tegenwoordig een garantieperiode op van 3 jaar.

Als dan de harde schijf na 3 maanden of na 12 maanden kapot gaat, moet je eens horen hoe sommige mensen beginnen te flippen.
Niet normaal meer.
En dan wordt er geroepen dat een harde schijf zeker in die 3 jaar niet kapot MAG gaan.

En als dan die harde schijf kapot gaat en de mensen zijn dan belangrijke foto's of gegevens kwijt kan ik alleen maar zeggen dat ze maar backups hadden moeten maken.

Tuurlijk zijn de harde schijven betrouwbaarder geworden (Maxtor uitgezonderd) maar dat betekent niet dat ze niet kapot kunnen gaan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door puma73 »

Fout BBCS helemaal fout.
In de garantieperiode (welke bepaald is door de fabrikant en winkelier) krijg je de garantie dat het product vrij is van materiaalfouten, fabricagefouten en montagefouten.
Je hebt helemaal niks geleerd in deze discussie.

En hou op met je belerende vingertje over wat jij denkt en vind over diverse zaken.

Ik heb je al eerder gezegd, Ik ben de consument, IK heb de centjes die JIJ graag wilt.

Binnen alle grenzen van redelijkheid mag jij mij een voorstel doen over de condities waaronder jij mijn centjes wilt.

Jouw voorstel niet goed genoeg, dan vindt ik echt wel iemand anders die mijn centjes wil onder de voorwaarden zoals ik wil.

M.a.w Ik ben bij aankoop niet van jou afhankelijk, jij wel van mij.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

@Puma73:
Quote:
In de garantieperiode (welke bepaald is door de fabrikant en winkelier)


Dit heeft de wetgever zo geregeld.

Ik ga hier heus geen onzin uitkramen.
In de garantieperiode (welke bepaald is door de fabrikant en winkelier) krijg je de garantie dat het product vrij is van materiaalfouten, fabricagefouten en montagefouten.
Dit is de garantievoorwaarden zoals die al tientallen jaren door de fabrikanten en winkelieren worden gegeven.

Is er iets mis met het product (doordat het materiaalfouten, fabricagefouten of montagefouten) dan wordt er gratis vervangen of gerepareerd.

Er is ook nog slijtage.
Een product kan slijten. De hoeveelheid slijtage dat een product mag hebben wordt ook weer door de fabrikant bepaald.

Als een product volgens de voorschriften van de fabrikant wordt gebruikt en het product slijt sneller dan de fabrikant voorschrijft, dan is er spraken van overmatig slijtage.

Koop je een hele goedkope product en je gaat die heel intensief gebruiken (waar het product niet voor gemaakt is) dan blijf jij nergens met jouw regels als het product dan voortijdig bezwijkt.

De enige die kan zeggen of het product aan de wensen van de consument voldoet is de fabrikant.

Dit is al honderden jaren zo.
En hou op met je belerende vingertje over wat jij denkt en vind over diverse zaken.
Ik kijk naar de praktijk en naar de wetsregels: iets wat jij absoluut niet doet.
Jij kijkt alleen naar de wil van jezelf.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Je hebt helemaal niks geleerd in deze discussie.

En hou op met je belerende vingertje over wat jij denkt en vind over diverse zaken.
De enige die er niks van geleerd hebt, ben jezelf.

Alles wat ik zeg, ga je fel in de aanval.

Alles wat ik zeg, zeg jij daarover dat ik pure onzin zit uit te kramen.

Zeg dan eens in technische taal wat je bedoeld.

Ik heb je al eerder gezegd, Ik ben de consument, IK heb de centjes die JIJ graag wilt.

Met deze zinnen:
Binnen alle grenzen van redelijkheid mag jij mij een voorstel doen over de condities waaronder jij mijn centjes wilt.

Jouw voorstel niet goed genoeg, dan vindt ik echt wel iemand anders die mijn centjes wil onder de voorwaarden zoals ik wil.

M.a.w Ik ben bij aankoop niet van jou afhankelijk, jij wel van mij.
Ga je in de aanval, maar je zegt niks.

En wat ooit eens een klant tegen mij zei:

Een klant heeft altijd gelijk, zelfs al heeft hij geen gelijk.

Of:

De winkelier moet datgene maar doen wat de consument wilt.

Door die zinnen die jij uitspreekt, zo kopen veel mensen.

Hoe dat gaat?

Men koopt een product en zegt dat het product aan een aantal eisen moet voldoen.

Helemaal verkeerd tuurlijk.
Je heb wensen en eisen, en daar zoek je dan het passende product bij, kijkend naar de eigenschappen zoals die door de fabrikant zijn opgegeven.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door puma73 »

Wat ben jij een arrogant kereltje.


Ik kijk naar de praktijk en naar de wetsregels: iets wat jij absoluut niet doet.
Jij kijkt alleen naar de wil van jezelf
En dat heeft mij in de loop der jaren winst opgeleverd.

Arrogante winkeliers aan de kant gezet.

Nogmaals, JIJ wilt MIJN centen, geef mij waar voor mijn centen.

IK ben consument, jouw klant en een oud spreekwoord zegt "de klant is koning". Dit is iets wat in toenemende mate door de winkelier wordt vergeten.

Garantie tot aan de deur zoals de dozenschuivers die merken zoals PB e.d verkopen. Uit de deur met het produkt is het "sorry, daarvoor moet u de helpdesk bellen. Geld verdient en wie staat er in de kou? Juist de consument.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

IK ben consument, jouw klant en een oud spreekwoord zegt "de klant is koning". Dit is iets wat in toenemende mate door de winkelier wordt vergeten.
De klant is pas koning als hij dan ook als een koning gedraagd.

Een klant die zich a-sociaal gedraagd, maling aan de regels heeft, zijn eigen regels bepaald IS GEEN KONING.
Wat ben jij een arrogant kereltje.
Kan best, maar ik bepaal de regels niet en mijn eigen regels ook niet.

Ik ga de regels die door de consument zelf verzonnen zijn niet naleven.
Hoef ik ook niet.
Nogmaals, JIJ wilt MIJN centen, geef mij waar voor mijn centen.

IK ben consument, jouw klant en een oud spreekwoord zegt "de klant is koning". Dit is iets wat in toenemende mate door de winkelier wordt vergeten.

Garantie tot aan de deur zoals de dozenschuivers die merken zoals PB e.d verkopen. Uit de deur met het produkt is het "sorry, daarvoor moet u de helpdesk bellen. Geld verdient en wie staat er in de kou? Juist de consument.
Jij wilt duurzame producten, maar je wilt daar de prijs niet voor betalen.

En dat jij aan komt zetten met PB, zegt mij genoeg.

Jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Als jij problemen met mijn uitspraken hebt, ga er dan inhoudelijk op in puma73!!!

En kom niet met dergelijke kreten aan:
Wat ben jij een arrogant kereltje.

En dat heeft mij in de loop der jaren winst opgeleverd.

Arrogante winkeliers aan de kant gezet.

Nogmaals, JIJ wilt MIJN centen, geef mij waar voor mijn centen.

IK ben consument, jouw klant en een oud spreekwoord zegt "de klant is koning". Dit is iets wat in toenemende mate door de winkelier wordt vergeten.
Dank U.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door puma73 »

JIJ zit hier vanuit jouw kwaliteiten als kleine zelfstandige te praten, dan moet je ook kunnen incasseren.

Jij blijft hier steeds weer dat belerende vingertje heffen tegen de consument, nota bene op een consumenten forum. JIJ probeert ons te vertellen hoe wij ons moeten gedragen naar de ondernemer.

Ik loop al heel wat jaren mee, maar geen ondernemer vertelt mij wat ik moet doen als consument. Dat vertel ik de ondernemer wel.

Voor wat betreft PB, dat zal in mijn huis nooit binnen komen. Ik heb, maar jij leest een post nooit goed door, hier al eerder verteld dat ik een costum made systeem heb gekocht van ruim 2000 euro en met uitstekende garantievoorwaarden. Daar kun jij nog een puntje aan zuigen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Jij blijft hier steeds weer dat belerende vingertje heffen tegen de consument, nota bene op een consumenten forum.
Ja?
Wat boeit dat?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

verteld dat ik een costum made systeem heb gekocht van ruim 2000 euro en met uitstekende garantievoorwaarden.


Welke dan?
Daar kun jij nog een puntje aan zuigen.
Hoe weet jij welke garanties ik geef en hoe ik de garantieclaims afwikkel?

Ken jij mij persoonlijk?

Zo niet, dan kun je niet over mij oordelen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: garantie laptop

Ongelezen bericht door puma73 »

@BBCS

1. het is niet zo moeilijk om jouw website te vinden.

2. jouw reacties hier geven meer dan voldoende aan hoe jij over die "lastige" consumenten denkt. Niet alleen in dit draadje, maar ook in andere draadjes.

3.jij bent degene die de discussie aanzwengelt, dus kun je verwachten dat je commentaar krijgt van de CONSUMENT, die klant is, dus KONING is en waar voor zijn geld wil. Dus ook de garantie waar hij RECHT op heeft en niet de garantie waar JIJ denkt dat hij recht op heeft.

Gesloten