Zeg maar waar dat staat.Elke lidstaat is verplicht om minimaal aan die Europeesche richtlijn te voldoen. Dat betekent in dit geval gratis en kosteloos herstel, of ontbinding van de koopovereenkomst.
Punt uit. (geen discussie mogelijk)
Niet in de Nederlandse wetgeving.
En als er zaken zijn die zowel in de Nederlandse wetgeving als de Europese wetgeving verschillend zijn, houd ik de regels aan van de Nederlandse wetboeken.
Punt 2:
Waar staat dan dat de winkelier verplicht is om de zaken 2 jaar lang gratis te moeten repareren of vervangen? In de Nederlandse wetboeken staat dat nergens.
Simpel, omdat de meeste merken 1 jaar garantie geven en als er na 14 maanden problemen zijn en je moet dan voor die reparatie betalen, dan is de garantietermijn verlopen.Quote:
Op de laptop zat volgens mij 1 jaar garantie, dus na dat jaar heb je geen recht meer op gratis reparatie of vervanging.
Waar haal je dan deze wijsheid vandaan?
Je roept iets zonder nadere kennis te hebben over het produkt en de eventuele garantie.
Voor alle duidelijkheid:
Die 1 jaar is voor mij een aanname.
Alleen Asus geeft standaard 2 jaar garantie en je kunt wel garantieverlenging kopen bij de fabrikant, maar de ervaring leert dat de meeste mensen dat niet doen.