Ik volg de toonzetting van uw reacties hier met stijgende verbazing Grootvader etc maar ''zeer boos'' ? Mwah...op mij komt u eerlijk gezegt meer over als een roodaangelopen, nog net niet ontplofte betweter die z,n zin niet krijgt en daarom maar met z,n honkbalknuppeltje in de lucht gaat slaan En daarbij ongefundeerde kreten slaakt ook nogEen zeer boze grootvader
Is dwars kleutergedrag hoooor en dat hoort niet bij een zichzelf respecterende grooooootvader
Wijsheid komt met de jaren weet ik.....meestal.... maar voor u maakt deze grootmoeder een uitzondering op deze gedachtengang.
Domme domme man
On-topic dan maar weer
Joers heeft sec genomen natuurlijk gelijk vwb het voor geld fokken van honden. Dat zegt niets over het integriteitsgehalte van DE fokker.
Een goede fokker is in mijn ogen, ,n fokker met veel liefde voor zijn/haar ras die kosten nog moeite spaart om een zo goed mogelijke hond te fokken. Geen vermeerdering dus maar ,n verbetering cq handhaving van de specifieke raseigenschappen.
Deze fokkers gaan uiteraard zorgvuldig met hun fokdieren om en dat betekent oa dat ze er geen never ending ''broedmachines'' van maken.
Een goede fokker wordt zelden rijk van zijn/haar hobby omdat het verdiende geld voor een groot deel direct weer terugvloeit in het voortzetten van de kennel .En voor wat over is mag hij van mij best ,n lekker broodje kopen, tis hem/haar van harte gegund
Deze werkwijze onderscheid ze nl met stip van de hondenfabrikant die voor mij de naam ''fokker'' niet waard is !
PS Deze topic is weer eens een mooi (?) voorbeeld hoe er al heel snel van het oorspronkelijke onderwerp/vraag afgedwaald wordt ter meerdere eer en glorie van ut eigen stokpaardje. Met dank, deze keer aan....jawel alweer Grootvadertjes klokkespel
Beter was geweest dat de eerdere suggestie van Aussien opgevolgd was. Ik ben het met haar eens, oorspronkelijke vraag hoort niet hier maar op een HONDENFORUM gesteld te worden