LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillende scooter namen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

WebbY
Zwakke items van de Chinese scooters zijn met name km teller kabels. Dit geld niet alleen voor deze maar voor alle scooters ik heb een kopie van problemen ik ben zelf inmiddels gestopt met aanvullen de klachten lijst.

Je hebt in jou schrijven geheel goed verwordt, alleen is er ook bij collega’s die hoofdzakelijk in de fietsen zitten het gebrek van doorgeleerd personeel met gevoel in de vingers.
Ook zijn er bedrijven die dan wel een werkplaats hebben maar waarvan het personeel denkt weer zo kloten ding, deze mentaliteit is voor een werkplaats niet goed. Dus het product is dan ook slecht nadien.

De Bovag is een onderzoek gestart om te zien of aan deze wildgroei iets gedaan kan worden maar makkelijk zal het niet zijn. Ook denk ik dat de politiek zich moet gaan bemoeien gezien er te veel mensen worden benadeeld met deze Chinese imitatie rommel en vaklui die zeggen dat zij monteurs zijn, ook worden er nu veelal scooter verkocht door autobedrijven, erger kun je het niet hebben zij hebben totaal geen verstand er van.
Ook die postorde bedrijven maken er een zooitje van.
Uit jou schrijven haal ik vakmanschap uit.
Welk bedrijf heb je? Dan weten de lezers ook wie hier praat en weet waarover.

Groeten Jan

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Welk bedrijf heb je?
Het uitlokken van spam is ook niet erg netjes Jan :?

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Het uitlokken van spam is ook niet erg netjes Jan
Uhh uitlokken hiervan is geen spraken, althans niet mijn bedoeling, maar de consument mag toch wel weten wie er goed advies geeft in plaats van alleen toestaan van negatieve zakenlui of zie ik dit verkeerd?
Als ik eerlijk mag zijn is beide gevallen dus reclame zowel positie als negatief.
Ik denk dat je het per context moet lezen, bijvoorbeeld dat ik, of bij mij, of gaan naar daartoe.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Er is net weer twee topic afgesloten omdat iemand anders zit te kletsen eerlijk is het niet de topic kon en was goed. Maar door een buitenstaander die het interessant vind om een topic om zeep te helpen te verwijderen Tja. Dat is Trosradar. Of maak ik nu wel willens en wetens reclame?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wie is die *negatieve zakenman*dan die volgens
jou hier reclame maakt
een buitenstaander
En wie is/zijn dat? Iedereen die geen erkemde (Bovag) handelaar is? Een ieder mag op dit openbare fprum zijn/haae mening geven!

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Wie is die *negatieve zakenman*dan die volgens
jou hier reclame maakt
Quote:
een buitenstaander

En wie is/zijn dat? Iedereen die geen erkemde (Bovag) handelaar is? Een ieder mag op dit openbare fprum zijn/haae mening geven!
Nou de kerst stemming is weer voor bij, je trekt nu wel alles uit zijn verband.
Denk nu zelf maar eens na wat je nu weer schrijft en als antwoordt neer zet.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik trek niets uit zijn vernand beste Jan. Nog even jet topic bagelezen, maar ik kan geen enkele reclame vindeb van welke handelaar dan ook.
Ik ben dan ook benieuwd wie je daar mee bedoeld hebt. En ik heb geen flauw idee, wie je een "buitenstaander"vindt. Maar ja, dat is eigenlijk ook weer off-topic gepraat.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

er werd bedoelt over de gehelen forum. en niet alleen deze topic.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat komt dan totaal niet over in je post. Maar reclame (in welke vorm dan ook) vind ik voor dit forum verwerpelijk. Ik kan me dan ook rot ergeren aan het keukenonderdeel waar de verkopers over elkaar heen rollen, terwijl de redactie niet ingrijpt. Maar laten we weer teriggaan naar de merken. Anders wordt dit topic ook nog gealoten :|

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

Welk bedrijf heb je?
Hoi BMS, zie mijn email adres en je hebt de website.

Spammen of reclame zie ik er niet in, anderen worden ook met naam en toenaam genoemd, er wordt teveel generaliserend geschreven en gepraat over chinese scooters, gebeurt dat ook met 'franse' of 'italiaanse' scooters?
Ieder product is zo goed en zo slecht als zijn leverancier, wij krijgen ook SYM of Peugeot Piaggio en andere merken scooters binnen zie in de verpakking al beschadigingen hebben of technisch problemen hebben, en als je dat dan claimt gaan er ook dagen tot weken overheen totdat het weer allemaal aangeleverd en vervangen is.

Laten we niet vergeten dat de onderblokken en cylinders van deze 4takt scooters een oud en beproeft concept is, maar er zijn ook klanten genoeg die denken dat onderhoudt slechts een praatje van de verkopers is om extra omzet te realiseren, als daar uit volgend dan probleem ontstaan heeft de verkoper het ook gedaan omdat hij niet heeft gebeld?? om aan te geven dat de klant moet komen voor onderhoud?, wereld op zijn kop, in de boekjes staat dat duidelijk vermeld, en op de websites van de leverenciers en de dealers ook, tenminste bij ons wel.

Er kan nooit sprake zijn van teveel informatie, daar heeft de klant recht op. En de gegevens die vermeld staan zijn fabrieks gegevens, als die er al geen ervaring mee hebben weet niemand het meer.

Webby.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

door WebbY
Merk Sirelli is voor mij een onbekend merk lijkt sterk op de AGM, u hebt 6 dealers in Nederland.
Kan dus niets vertellen over u scooter.

U hebt een duidelijke website die zeker de consument aanspreekt.
Maar ik mis iets wat zowel voor de klant als de ondernemer van belang kan zijn u inhoud de website.

Ik mis Bovag (heb deze nagezien is er niet)
Ik mis de verplichte inschrijving vermelding op de website van kamer van koophandel.
En ik mis inkijk in u werkplaats. Indien deze drie punten zouden worden toegevoegd heeft u een waardig bedrijf met wat mij betreft een plus.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

En de gegevens die vermeld staan zijn fabrieks gegevens, als die er al geen ervaring mee hebben weet niemand het meer.
Jammer genoeg vind de Chinees het maar raar dat Nederland onderdelen wil hebben. Bij hun wordt deze niet vervangen, als de scooter stuk is ruilen zij hem in voor nieuw en de dealer zorgt er voor dat de scooter vernietigd wordt, met stuk bedoel ik niet iets dat met onderhoud te maken heeft. Daarom is de productie in onderdelen zo moeilijk.
Dit gegeven heb ik nu van verschillende Chinese importeurs vernomen.
Zo langzamerhand beginne die Chinese het te begrijpen dat ook in die handel te verdienen valt.

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door pejevedeve »

wat ik ervan begrepen heb betreffende de sirelli ( voor degene die er niet tegen kunnen dat ik een merknaam neerzet.. er komen er nog meer )..
je had baotian, maar niemand wist wie de importeur was... en er waren mensen die niet aan een baotian wilde werken/onderhouden die zij zelf NIET geleverd hadden...
en toen kreeg men een helder ideee... een soort paleisrevolutie.. en men ging onder 2 andere namen verder sirelli en killerbee... zo... nu was men klaar met de merknaam baotian... maar het waren nog steeds dezelfde scooters, maar nu met een andere naam... af en toe , als ik op de website van sirelli kom, waan ik me in een franse nachtclub... chacha chichi cherie... hoe orgineel.... ik zie me toch niet echt op een chacha rondrijden, maar dat terzijde...

nogmaals.... wat ik er van begrepen heb... ik hoor wel als ik het mis heb..

omdat we toch met reclame bezig zijn... ook een beetje reclame voor m'n eigen forum :D :D :D

http://bamiscooters.yourbb.nl/

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Hij is leuk alleen erg moeilijk te lezen zonder die r.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Vandaag was ik op de dappermarkt (Amsterdam) ben ik vier handelaren tegen gekomen die scooterverkopen waar ik mijn naweeën nog niet te boven van ben gekomen.
Tussen de slipjes en telefoon toestellen worden deze scooter aangeboden en zelfs de verboden nep Filly van Kymco staan daar te koop, het verkopen van deze nepper is trouwens wettelijk verboden en kunnen uit de winkel worden gehaald. Maar ik denk dat onze handel totaal wordt verkracht door deze handelaren.

ik maak mij er niet meer druk om, ben iets aan het bedenken hoe ik deze mensen die zijn benadeeld toch te kunnen helpen.

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

Ik mis Bovag (heb deze nagezien is er niet)
Ik mis de verplichte inschrijving vermelding op de website van kamer van koophandel.
En ik mis inkijk in u werkplaats. Indien deze drie punten zouden worden toegevoegd heeft u een waardig bedrijf met wat mij betreft een plus.
Beste BMS,
Nee wij zijn niet aangesloten bij de Bovag, heeft meer dan een reden, de kosten die verhogend werken voor de consument, en de bovag onderneemt totaal niets voor importeurs en/of leveranciers van Chinese scooters.
Wat betreft gegevens KvK e.d., zie ons contact gedeelte.
En inkijk in onze werkplaats, dat is een afgesloten gebied voor klanten, mede gezien de aansprakelijkheid die wij dan moeten dragen, meeste klanten zijn daar ook niet in geinteresseerd, wel in het feit dat de scooter netjes afgeleverd en opgehaald kan worden en veilig binnen staat.

wat ik ervan begrepen heb betreffende de sirelli ( voor degene die er niet tegen kunnen dat ik een merknaam neerzet.. er komen er nog meer )..
je had baotian, maar niemand wist wie de importeur was... en er waren mensen die niet aan een baotian wilde werken/onderhouden die zij zelf NIET geleverd hadden...
en toen kreeg men een helder ideee... een soort paleisrevolutie.. en men ging onder 2 andere namen verder sirelli en killerbee... zo... nu was men klaar met de merknaam baotian... maar het waren nog steeds dezelfde scooters, maar nu met een andere naam... af en toe , als ik op de website van sirelli kom, waan ik me in een franse nachtclub... chacha chichi cherie... hoe orgineel.... ik zie me toch niet echt op een chacha rondrijden, maar dat terzijde...

nogmaals.... wat ik er van begrepen heb... ik hoor wel als ik het mis heb..
PeJeVeDeVe,
Ja, je hebt gedeeltelijk gelijk, echter is dit op slechts 1 situatie gestoeld.
Niets met revolutie te maken, maar puur met het feit dat chinese producenten aan iedereen die ook maar genoeg geld om voor een container scooters te kopen, deze ook daadwerkelijk geleverd kreeg, of er kennis van zaken was of niet. Dat heeft de naam van o.a. Baotian geen goed gedaan, iedereen verkocht het vanuit een garagebox en garantie of service vergeet het maar, en wij werden er een beetje moe van dat iedereen maar bij ons kwam klagen omdat wij open en eerlijk zaken doen en bekend zijn.
Killerbee was al een draaiende merknaam sinds 2004, Sirelli hebben wij in 2007 officieel geregistreerd voor de Retro en Classic scooters, ook hebben wij nog een tijdje gewerkt met de merknaam Sinageta in samenwerkings verband, die laatste is door menings verschillen eind 2006 stopgezet.
Wij leveren nog steeds Baotian scooters onder de fabrieksnaam, echter een stuk beperkter dan voorheen en alleen op verzoek.
De reden om met 'eigen' namen te werken is geheel gebaseerd om de naam beter te kunnen beschermen en te waarborgen, dit komt de klant ten goede, en ook de waarde van het product. Tevens geeft dit ons de mogelijkheid om met eigen specificaties/uitvoeringen op de markt te komen.
Wij blijven zeggen, goedkoop is duurkoop, dat geldt voor alles, koop je in een schuurtje achteraf omdat de prijs zo aantrekkelijk is mag je ook verwachten dat de service en garantie (als je die al hebt/krijgt) evenredig is. Ook de RDW gaat meer en meer toezien op dit soort handelaren en activiteiten.

Webby.

BMS.Purmerend

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste BMS,
Nee wij zijn niet aangesloten bij de Bovag, heeft meer dan een reden, de kosten die verhogend werken voor de consument, en de bovag onderneemt totaal niets voor importeurs en/of leveranciers van Chinese scooters.
Wat betreft gegevens KvK e.d., zie ons contact gedeelte.
En inkijk in onze werkplaats, dat is een afgesloten gebied voor klanten, mede gezien de aansprakelijkheid die wij dan moeten dragen, meeste klanten zijn daar ook niet in geinteresseerd, wel in het feit dat de scooter netjes afgeleverd en opgehaald kan worden en veilig binnen staat.
Beste Webby,
Je voert reparatie uit voor je klant dus is Bovag wel degelijk in je voordeel als ondernemer.
En inderdaad als importeur is, is de Bovag deels tegen je.
U werkt met twee gezichten en ik neem aan dat de werkplaats en showroom voor u 70% belast is. Dus wel degelijk de Bovag een aanrader. De Bovag heeft enigszins een beschermende taak voor de consument en om dat logo op de gevel te hebben is het voor de consument een begrip dat u voor de consument bent erkend.

K.v.K heb ik denkelijk over het hoofd gelezen?
Betreffende de werkplaats, de klanten komen bij mij ook de werkplaats niet in. Kan ook niet volgens de Arbo en verzekering. Maar de klanten kijken wel degelijk naar de werkplaats en van onze balie af is dat ook niet moeilijk.
Een foto van de werkplaats werkt in u voordeel en als dit tegen bescherming is moet ik dit tegen spreken men komt eerder naar binnen uit nieuwsgierigheid, deze kans is groter. Als de werkplaats netjes is en opgeruimd valt er weinig te zien wat mogelijk interessant is.
De klant wil zien dat er netjes gewerkt wordt en ook hoe en dat hoeft ook niet in de werkplaats.
Mogelijk kan dit een voortbestaan zijn uit negatieve ervaringen elders?
Maar dat is aan iedere ondernemer zelf te beslissen.


Wij blijven zeggen, goedkoop is duurkoop, dat geldt voor alles, koop je in een schuurtje achteraf omdat de prijs zo aantrekkelijk is mag je ook verwachten dat de service en garantie (als je die al hebt/krijgt) evenredig is. Ook de RDW gaat meer en meer toezien op dit soort handelaren en activiteiten.
Is netjes omschreven en duidelijke taal, wat mij betreft heb je het plusje verdiend.

Vraag de naam Webby is een niet veel voorkomende naam is u man of vrouw?

Groeten Jan

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door baotianonline »

Bij het lezen van al deze reactie's, word ik wel heel verdrietig :lol:
Maar ben en blijf van mening dat alles valt en staat bij de aandacht van het in elkaar zetten en onderhoud..
Wij leveren een goed en betaalbaar product af, dat om te beginnen betaalbaar is omdat:

Wij geen duur kantoor hebben neer gezet..
Wij geen onnodig duur personeel in dienst hebben..
Geen koffie juf of weet ik het..
Geen dure folders verspreiden...
Goed ons huiswerk hebben gedaan, voor dat we in zee gingen met een of andere fabrikant..
De fabrikant niet hebben uitgeknepen, aangaande de prijs zodat deze niets anders kon doen dan rotzooi leveren omdat hij anders zelf niet kan overleven.
Vakkundig personeel in dienst hebben die weten waar ze over praten en het nog kunnen repareren ook.....
Niet pietluttig zijn in het verhelpen van storingen..
De klant uitleggen dat onderhoud belangrijk is.....
Als een klant de scooter in onderhoud heeft niet zeuren over arbeidsloon als er eens een garantieprobleempje is....
De tijd nemen om de scooter fatsoenlijk in elkaat te zetten en een goede afleverbeurt te geven, door alles na te lopen..
Nu stop ik. heren ga uw tijd beter gebruiken en ga geld verdienen ipv een andermans handel af te kraken, handel waarvan de meeste geen verstand hebben :)

LoL :) Moest even reageren :) LoL

Johannes
Van de Bamihapjes zoals Jantje dit noemt..

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door baotianonline »

Hallo Wendy, jij schreef:

Beste BMS,
Nee wij zijn niet aangesloten bij de Bovag, heeft meer dan een reden, de kosten die verhogend werken voor de consument, en de bovag onderneemt totaal niets voor importeurs en/of leveranciers van Chinese scooters.
Wat betreft gegevens KvK e.d., zie ons contact gedeelte.
En inkijk in onze werkplaats, dat is een afgesloten gebied voor klanten, mede gezien de aansprakelijkheid die wij dan moeten dragen, meeste klanten zijn daar ook niet in geinteresseerd, wel in het feit dat de scooter netjes afgeleverd en opgehaald kan worden en veilig binnen staat.


Persoonlijk snap ik jou probleem, wij zijn ook bezig met een klacht/probleem van een klant die opgelicht is door een 5 steren Bovaglid.. sterker nog de eigenaar heeft nog een funtie ook binnen de Bovag, Jan weet wie ik bedoel..
Nu snap ik wel dat Jan persoonlijk voorstander is van de Bovag, Jan is een ondernemer, net als ik, uit de tijd dat Bovag als mede de ANWB nog bergippen waren in Nederland, jammer genoeg zijn ze dit al lang niet meer, daar deze te comercieeel zijn geworden.
Je betaald om aangesloten te zijn bij de Bovag de hoofdprijs, geld waar ze niets of nauwelijks iets meedoen voor hun leden...
Maar ja we blijven postitief, aangaande de Bovag...
Ben wel van mening dat het je is dat je niet kan of het bedrijf goed of slecht is, als deze lid is van de Bovag,... Helaas...
Maarja er zijn geen vakpapieren meer nodig in Nederland, met gevolg dat een ieder maar kan doen en laten wat ze willen.
Je kan morgen alles gaan verkopen ook weet hier niets vanaf..
Succes met je handel en wandel. Al dan niet Bovaglid..

Groeten Johannes

WebbY
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 dec 2007 09:01

Re: verschillende scooter namen

Ongelezen bericht door WebbY »

AGM Retro
Baotian Grande Retro
Killerbee Custom
Sirelli ChaCha
Motormania Bella 50
Rover Classic
Benzhou Yiying Eagle Wing
Italian Replica
Santini Firenze
Wickud Cuban

deze namen en uitvoeringen zijn allemaal te koop in Nederland.. en als ik goed gelezen heb is hij ook nog verkrijgbaar als Storm.. maar dat weet ik niet zeker...
Om toch nog even te reageren op de opsomming van Henrie.

Alle namen worden op een hoop geveegd, maar dat is niet correct.
Diverse benoemde namen gebruiken verschillende fabrieken, en net zoals met bekendere merken/namen is hier een groot verschil in kwaliteit.
Daarnaast wordt steeds meer ten onrechte een fabrieksnaam gebruikt die niet eens een dergelijk model heeft, Baotian Grande Retro of Baotian Fosti?, dat is pas kopers op het verkeerde been zetten door er een naam voor te gooien die kopers bekend in de oren klinkt.
Baotian maakt deze modellen niet in 50cc versie en gaan ze ook niet doen, wel in 125cc!

WebbY.

Gesloten