LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

IPB Staat, op de website van KPN, gewoon bij vaste telefonie. En waarom ook niet? Voor de klant verandert er (afgezien van een modem dat tussen de telefoon en het ISRA-punt komt te zitten) niets, dus van misleiding is in mijn ogen absoluut geen sprake.
De meeste mensen kennen en begrijpen termen als VoIP en SIP niet en probeer dan je product als telecom bedrijf maar eens aan de man te brengen. Het is een markettingtruc om de consument enigszinds duidelijkheid te geven.

Vaste telefonie versta ik onder; een telefoonnummer dat je niet op je vakantie adres kunt gebruiken (tenzij doorgeschakeld) ook versta ik onder vaste telefonie de telefoonlijn die nog werkt zodra de stoppen in je electriciteitskast doorslaan.

Overigens heb je het wederom over ISRA en kabel kent geen ISRA en heeft wel VoIP telefonie hoe verklaar je dit dat kabelboeren als UPC adverteren met vaste telefonie terwijl dit eveneens VoIP/SIP is?

Tevens, waarom zou Telfort wel vaste telefonie aanbieden en waarom noemt men Skype, VoipBuster, BudgetPhone e.d. geen vaste telefonie aanbieders maar VoIP aanbieders terwijl dit 'exact' dezelfde producten zijn? Juist! Ze noemen het niet zo omdat het geen vaste telefonie is, het is portabel ook wel overal ter wereld te gebruiken en dus geen vaste telefonie!

Kortweg:
VoIP = VoIP geen vaste telefonie. Het beestje moet voor de maatschappij een duidelijkere naam hebben en dus noemt men het vaste telefonie terwijl dit officieel niet het geval is. Vast = vast en niet mobiel zoals een mobiele telefoon of VoIP telefoonnummer.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

Overigens heb je het wederom over ISRA en kabel kent geen ISRA en heeft wel VoIP telefonie hoe verklaar je dit dat kabelboeren als UPC adverteren met vaste telefonie terwijl dit eveneens VoIP/SIP is?
De verwarring is nog veel groter.

Vraag maar aan een willekeurige consument over welke netwerk VOIP gaat, en ze zeggen bijna allemaal:

De oude telefoonnetwerk van KPN.

Veel mensen denken ook dat het bellen via VOIP gewoon via de oude telefoonnetwerk gaat.

Vandaar dat ik het blijf zeggen wat ik steeds zeg.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Telfort

Ongelezen bericht door BBCS »

VoIP = VoIP geen vaste telefonie. Het beestje moet voor de maatschappij een duidelijkere naam hebben en dus noemt men het vaste telefonie terwijl dit officieel niet het geval is. Vast = vast en niet mobiel zoals een mobiele telefoon of VoIP telefoonnummer.
Mijn telefoon heeft een basisstation en 2 handsetjes.

Dus ik kan terwijl ik bel door het hele huis lopen.

Dan bel ik ook niet vast.

En is gratis bellen ook gelijk vaste telefonie?

En als ik nu eens bel via mijn computer met behulp van VOIPBUSTER?

En als ik nu bel via Skype?

Bij VOIPBUSTER heb ik ook een eigen telefoonnummer, bel ik dan via vaste telefonie.

Nog zo iets:

Ik bel via een vaste telefoonnummer.

Ik heb bij mijn mobiele telefoon een abonnement en ik heb ook een vaste telefoonnummer. Dus mijn telefoonnummer veranderd niet steeds of helemaal niet.
Dus heb ik voor mijn mobiele telefoon ook een vaste telefoonnummer.

Nog zo iets:
Als je gratis belt, bel je via de vaste telefoon.

Ik heb dus een belpakket en ik bel een x tijd gratis met mijn mobiele telefoon.
Bel ik dan via de vaste telefoon?

Ik bel via VOIPBUSTER en ik kan daarmee gratis bellen naar niet mobiele telefoonnummers en servicenummers.
Bel ik dan via de vaste telefoon?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telfort

Ongelezen bericht door queenfan »

Wat een discussie over VoiP, VoiP is wel een vaste lijn maar ook weer niet.
Je belt niet via het internet teminste bij b.v. Internetplusbellen maar je maakt gebruik van het internet.

Je oude koperlijn is omgezet van een analoge lijn naar een digitale lijn net als bij ISDN alleen nu maak je gebruik van H.323,SIP, UDP IP adressen TN nummers, DN nummers een modem enz.

Ook is het tot stand brengen van een gesprek anders, vroeger drukte jij een nummer in en de centrale weet waar je naar toe moet.
Met VoiP wordt het omgezet naar een IP adres, via een DHCP server, gateways enz moet het uiteindelijk tot stand komen.

Er zijn twee veelvoorkomende VoIP-standaarden: Session Initiation Protocol (SIP) en H.323. Vanwege zijn simpelheid wordt SIP steeds populairder onder ontwikkelaars. H.323 is bedacht door de internationale telecomindustrie maar wordt in de praktijk als te complex ervaren. Veel computerprogramma's zijn gebaseerd op SIP, met Skype als uitzondering. Skype gebruikt een eigen, besloten techniek maar het is mogelijk een koppeling te maken (via een API) naar SIP. Het datatransport verloopt meestal via TCP of UDP.

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

Overigens heb je het wederom over ISRA en kabel kent geen ISRA en heeft wel VoIP telefonie hoe verklaar je dit dat kabelboeren als UPC adverteren met vaste telefonie terwijl dit eveneens VoIP/SIP is?
Heel simpel. Ik had het over een ISRA-punt, omdat het natuurlijk over ADSL ging. In het geval van telefonie via de kabel gaat het uiteraard om het kabelaansluitpunt.
Voor negen van de tien consumenten is vaste telefonie gewoon bellen met hun bestaande draadloze of gedrade telefoon via het aansluitpunt van KPN, of het aansluitpunt van de kabelaar. Voor hen is dit vaste telefonie omdat het niet meegenomen kan worden wanneer ze de voordeur achter zich dichttrekken. Bovendien zien de meeste consumenten bellen via Skype en Voipbuster niet als vaste telfonie, omdat "bellen via de computer" voor hun géén vaste telefonie is.
Jullie kunnen met net zo veel technische feitjes komen als jullie willen, maar die zijn voor de gemiddelde consument volstrekt oninteressant. Het enige wat je hiermee bereikt, is dat je jezelf op de borst kunt slaan wat betreft je feitenkennis.
Bovendien is het, nogmaals, geen misleiding: voor de consument is IPB, ook wanneer je de techniek erachter uit zou leggen (waarom zou je dat doen?) gewoon vaste telefonie. Praktisch gezien verandert er niks, dus van misleiding kan in geen geval sprake zijn.

Mr. Floppy
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:25

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

En wat heeft dit alles met het topic te maken? :wink:
(vast of niet vast is niet van invloed op dit topic)

waacon
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2008 00:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door waacon »

Bedankt .Ik wilde net met Telfort in zee gaan. Overigens begrijp ik niet dat mensen nog de zgn helpdesks bellen. ik vraag het altijd netjes en gooi dan de haak op de telefoon.Bespaart mij een hoop ergernis en tijd. Ze willen ook altijd geld in rekening brengen in de vorm van kosten per minuut .Waarschijnlijk de enige vorm waar ze winst op maken en zeker niet op de kwalificatie van de medewerkers( categorie onafgemaakt VMBO opleiding en van origin te lui om te werken).Ik heb dezelfde ervaring met CASEMA Die meer tijd en energie hebben gestoken om van mij geld te ontvangen (nadat ik voortijdig mijn contract had begeeindigd wegens wanprestatie), dan service verlenen.Als was het dan maar om mijn schriftelijke klacht te behandelen Bij ALBERT HEIN werd mij eenvoudig verwezen naar tros radar en de consumwentenbond door de helpdesk.
Deze organisaties zijn IMMUUN geworden voor klachten en voor jou tien anderen via lovende TV spotjes
AVIES:beeindig je betaling en gok op een andere die geen problemen veroorzaakt

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Big-V »

En wat heeft dit alles met het topic te maken?
(vast of niet vast is niet van invloed op dit topic)
Het heeft inderdaad niets te maken met het aanvankelijke onderwerp, maar zoals in vrijwel ieder topic waarin BBCS actief is, gaat het uiteindelijk alleen nog maar om technische details die er totaal niet toe doen, of loopt de discussie stuk doordat eindeloos hetzelfde standpunt wordt herhaald.

categorie onafgemaakt VMBO opleiding en van origin te lui om te werken
Ik vind het nogal wat dat je VMBO'ers op een dergelijke manier diskwalificeert.

TagDaze
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2008 15:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TagDaze »

Schattig, waacon. Maar als je wist hoeveel gestoei er achter de schermen is ivm migratie, geruzie met KPN, dat soort ongein. Dat brengt heel veel drukte met zich mee. Als klanten dan ook in de war zijn en bij god niet weten wat er aan de hand is - hoe duidelijk dat ook in een brief of op een site staat geschreven - schiet het ook niet op.

Weet je, het is toch allemaal zo makkelijk. Ik zou zeggen: pak de trein naar Utrecht, ga solliciteren bij Telfort, en stel dan orde op zaken. Ze kunnen vast wel zo'n slimme en hardwerkende consument als jij gebruiken.

Paulvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2007 19:52

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Paulvl »

Tagdaze, wat een onzin. Als je als leverancier de zaken niet aankunt door een fusie, moet je stoppen met reclame maken en klanten aannemen. Bovendien ben ik bepaald niet in de war. Ik koop een dienst en Telfort maakt er een puinhoop van. Dan is er volgens mij maar een in de war en dat is Telfort. Bovendien is geruzie na een overname het gevolg van het niet vooraf goed inschatten van de gevolgen van een overname.
Je opmerking er te gaan werken geeft blijk van weinig realiteitszin. Er is toch geen weldenkend mens die een leuke en goedbetaalde baan gaat opzeggen om bij een organisatie te gaan werken die van het management tot op de werkvloer bestaat uit incapabele mensen? Ik hoop niet dat je je hierdoor zelf ook aangsproken voelt. Tenzij je er natuurlijk zelf werkt.

TagDaze
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2008 15:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TagDaze »

Het punt is niet dat zo een provider het "niet aankan". Het punt is dat een provider niet alleen werkt om internet te leveren. Er zijn meer organisaties waar er rekening mee gehouden moet worden. Dit is niet alleen zo bij Telfort, maar ook bij andere providers (Alice bijvoorbeeld). KPN is hier een uitzondering op want die beheert de hele zooi. Aan de andere kant maakt dat hen lui omdat ze sowieso overal haken hebben.

Ook gaat een migratie niet altijd even soepel, en daar kun je als bedrijf niets aan doen. Of je wel of niet nieuwe klanten maakt heeft daar vrij weinig mee te maken.

Ik heb overigens nooit gezegd dat jij in de war bent. Voel je je zelf misschien aangesproken? :V

opblaaskrokodil
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2008 10:15

Re: Telfort

Ongelezen bericht door opblaaskrokodil »

Weet intussen iemand hoe de problemen met Telfort aan te pakken?
(Behalve het niet aanvragen van Telfort :wink: )

Wij hebben sinds maart ook Telfort.
Internet werkt gewoon, zelfs op de vooraf aangekondigde datum.
Telefonie werkt echter nog steeds niet.
Een paar keer gebeld, je hangt zonder probleem een uur aan de telefoon (mobiel +30 ct/min) Eerst een half uur in de wacht daarna een half uur technische ondersteuning en dan 1 minuut de administratie. Het telefoon nummer is nog niet geactiveerd probeer volgende week nog maar een keer.
Intussen al verschillende e-mails verstuurd, maar nooit bericht ontvangen met een oplossing.
't is gewoon een K-bedrijf.
Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort

Ongelezen bericht door TdeHond »

Quote
Geplaatst op 24 Apr 2008 09:24 door opblaaskrokodil
Weet intussen iemand hoe de problemen met Telfort aan te pakken?
(Behalve het niet aanvragen van Telfort Wink )
------------------------
U geeft zelf de beste oplossing aan {ROTFL}.
Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - sub forum: Telfort maakt fout
op fout. Bericht: Stappenplan.
------------------------------------------

Gesloten