tuurlijk, de klant wil er korting af.
9 van de 10x is daar ook ruimte voor. Sterker nog, ik geloof dat we hier de enige keukenverkopers hebben die geen korting geven, jongens wie houden jullie nou voor de gek.
Tuurlijk 50% korting hoeft niet, als je de prijzen uit het boek, o sorry, de punten uit het boek overschrijft, er 19% btw over berekend, tja, dan is het toch logisch dat er nog om korting gevraagd wordt?
Is daar dan iets mis mee, bij het kopen van je huis heb je zeker ook gelijk een bod gedaan van de vraagprijs, ik bedoel waarom zou je onderhandelen.......
Het hoeft ook niet te leiden tot een verstoorde klant-leverancier relatie, als er niks van de prijs afkan kan dat ook vriendelijk duidelijk gemaakt worden, als je de keuken vervolgens bij een ander koopt voor 2000 minder is dat ook eigen schuld dikke bult, als je bij een ander eenzelfde prijs aangeboden (na de gebruikelijke korting) krijgt weet je dat het idd echt waar is
zoals al vaker aangegeven, de eindprijs telt. Als die bij een zelfde merk/opstelling duurder is, dan ga je naar de ander, that's life, er zijn nou eenmaal genoeg goede keukenwinkels.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afdingen.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Afdingen.
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Afdingen.
Kreeg na het lezen gewoon vochtige ogen
En al die uitschieters in de marge bij de goedgelovige klanten die 8 x teveel betalen kunnen op het zelfde rekeningnummer Klep
knuffelcampagne Giro 5555 t.n.v. keukenverkopersallebei te idioot voor woorden, maar bij een keukenwinkel is het blijkbaar normaal om de verkopers zo te behandelen.
En al die uitschieters in de marge bij de goedgelovige klanten die 8 x teveel betalen kunnen op het zelfde rekeningnummer Klep
Re: Afdingen.
Kijk, ik ben het grotendeels met keukenklepper eens. Helaas willen veel consumenten niet begrijpen hoe frustrerend de handel en wandel van veel zogenaamd integere klanten is. Natuurlijk hoef je met een keuken verkoper geen medelijden te hebben want een slimme verkoper speelt op al deze spelletjes van de klant in. Dat valt dan weer niet in de goede aarde bij veel consumenten als ze merken dat wij als verkopers het net iets slimmer spelen dan zij. En laten we wel wezen in de meeste gevallen kunnen klanten altijd ergens goedkoper terecht dan bij mij (ons). Maar ik ken mijn product en onze service en weet wel dat het dan meestal niet vergelijkbaar is. Dat is dan weer leuk om deze mensen eens op te zoeken als de keuken eenmaal is geplaatst door dat andere bedrijf. Blijk ik vaak toch gelijk te hebben.
Ander blad, dunner blad, dunnere stollen, helemaal geen stollen, lagere kasten, andere apparaten (wel goed merk bijvoorbeeld maar goedkoper) minder laden, geen luxe kasten, geen achterwanden, geen aftimmering in kleur, helemaal geen aftimmering, geen RvS plinten, geen lak, geen Baronga, niet aangesloten! Ik zeg natuurlijk niets lelijks over de keuken maar laat ze wel weten dat ze deze uitvoering bij mij ook hadden kunnen hebben voor die lagere prijs maar dan met de perfecte montage, aansluiten en betere service de komende jaren waar ons bedrijf bekend om staat in de regio (?). Kijk ik verkoop een X aantal keukens per week met de normale korting en acties en als klanten vinden of denken dat ik te duur ben, nou prima. Als je beter kan moet je beter doen. Het hoeft ook niet te leiden tot een verstoorde klant-leverancier relatie, als ik niks van de prijs af kan/wil doen kan dat ook vriendelijk duidelijk gemaakt worden, als je de keuken vervolgens bij een ander koopt voor 2000 minder en niet bij mij (ons) is dat ook eigen schuld dikke bult. Sterker nog ik zal er geen seconde minder door slapen. De klant wel want die komt er dan achter dat het toch niet VERGELIJKBAAR was!
GWTE
Ander blad, dunner blad, dunnere stollen, helemaal geen stollen, lagere kasten, andere apparaten (wel goed merk bijvoorbeeld maar goedkoper) minder laden, geen luxe kasten, geen achterwanden, geen aftimmering in kleur, helemaal geen aftimmering, geen RvS plinten, geen lak, geen Baronga, niet aangesloten! Ik zeg natuurlijk niets lelijks over de keuken maar laat ze wel weten dat ze deze uitvoering bij mij ook hadden kunnen hebben voor die lagere prijs maar dan met de perfecte montage, aansluiten en betere service de komende jaren waar ons bedrijf bekend om staat in de regio (?). Kijk ik verkoop een X aantal keukens per week met de normale korting en acties en als klanten vinden of denken dat ik te duur ben, nou prima. Als je beter kan moet je beter doen. Het hoeft ook niet te leiden tot een verstoorde klant-leverancier relatie, als ik niks van de prijs af kan/wil doen kan dat ook vriendelijk duidelijk gemaakt worden, als je de keuken vervolgens bij een ander koopt voor 2000 minder en niet bij mij (ons) is dat ook eigen schuld dikke bult. Sterker nog ik zal er geen seconde minder door slapen. De klant wel want die komt er dan achter dat het toch niet VERGELIJKBAAR was!
GWTE
Re: Afdingen.
ach ja, alle klanten zijn erop uit een keuken zo goedkoop mogelijk te krijgen door alle keukenwinkels tekeningen te laten en vervolgens te gaan onderhandelen, kom op 9 van de 10 klanten werkt 5 dagen per week en wil zaken doen met een betrouwbare keukenhandel....
Tuurlijk worden er meerdere bezocht, ook om ideeen op te doen. En inderdaad een prijsvergelijk is nodig daar helpen dit soort dingen ook aan mee:
@vent
@keukenklepper: dat de noodzaak er is om na een officiele offerte nog te gaan vergelijken zegt net zoveel over de keukenspecialist als over de consument.
@GWTE: normale kortingen en acties, kortom er kan onderhandeld worden, niks mis mee, maakt het ook leuk lijkt mij, de ene keer heb jij wat meer, de andere keer de klant.
Tuurlijk worden er meerdere bezocht, ook om ideeen op te doen. En inderdaad een prijsvergelijk is nodig daar helpen dit soort dingen ook aan mee:
Maar goed, wij zijn goed geslaagd en idd was er na de definitieve offerte nog iets met de prijs te doen, niet veel, maar wel wat, o ja, hij onderhandelde ook niet. Ik ga mezelf hiervoor niet op de borst slaan, maar wil alleen maar aangeven hoe de keukenbranche werkt buiten de hier reagerende keukenwinkels die niet onderhandelen over de prijs....een slimme verkoper speelt op al deze spelletjes van de klant in
@vent
@keukenklepper: dat de noodzaak er is om na een officiele offerte nog te gaan vergelijken zegt net zoveel over de keukenspecialist als over de consument.
@GWTE: normale kortingen en acties, kortom er kan onderhandeld worden, niks mis mee, maakt het ook leuk lijkt mij, de ene keer heb jij wat meer, de andere keer de klant.
Re: Afdingen.
rvkeuken
Kijk ik zal eerlijk zeggen dat ik zeer zelden (eigenlijk nooit) offertes in handen krijgt van concurrenten waarvan ik dan, na deze te hebben ingezien, zou kunnen zeggen dat de betreffende winkel veel te veel vraagt (dat ze de klant een poot willen uittrekken). Nee over het algemeen betreft het altijd een normale eerlijke marktconforme prijs. Met andere woorden, ik zou in een dergelijk geval met deze keuken precies dezelfde prijs vragen. Het is ook niet slim om een offerte 2 of 3 duizend euro duurder te maken en die dan aan de klant mee te geven wetende dat deze klant altijd zal gaan vergelijken met andere aanbieders. Tenzij het prijsverschil aantoonbaar door ieder redelijk mens valt te verklaren. Helaas zijn er klanten die niet altijd redelijk zijn en moeilijk eerlijk kunnen vergelijken (en dat ligt niet alleen aan de keuken branche).
Kijk voor een paar honderd euro minder wil ik het altijd wel doen (zoals iedereen) lekker makkelijk en het bespaart tijd maar daar zal de klant het niet voor doen en hiervoor overlopen. Het verschil moet natuurlijk aanmerkelijk groter zijn om de klant echt over te halen bij jou te kopen. Dat kan alleen door dingen in de offerte te wijzigen. Daarvoor hebben verkopers allerlei trucjes en methoden die ik niet nogmaals zal herhalen (zie eerdere topics) maar die een keuken wel altijd bijna ongemerkt goedkoper kunnen maken. Daarnaast zal er worden ingeboet op service en garantie. Komt het niet uit de lengte dan uit de breedte…..de klant vraagt erom………sorry!
GWTE
Kijk ik zal eerlijk zeggen dat ik zeer zelden (eigenlijk nooit) offertes in handen krijgt van concurrenten waarvan ik dan, na deze te hebben ingezien, zou kunnen zeggen dat de betreffende winkel veel te veel vraagt (dat ze de klant een poot willen uittrekken). Nee over het algemeen betreft het altijd een normale eerlijke marktconforme prijs. Met andere woorden, ik zou in een dergelijk geval met deze keuken precies dezelfde prijs vragen. Het is ook niet slim om een offerte 2 of 3 duizend euro duurder te maken en die dan aan de klant mee te geven wetende dat deze klant altijd zal gaan vergelijken met andere aanbieders. Tenzij het prijsverschil aantoonbaar door ieder redelijk mens valt te verklaren. Helaas zijn er klanten die niet altijd redelijk zijn en moeilijk eerlijk kunnen vergelijken (en dat ligt niet alleen aan de keuken branche).
Kijk voor een paar honderd euro minder wil ik het altijd wel doen (zoals iedereen) lekker makkelijk en het bespaart tijd maar daar zal de klant het niet voor doen en hiervoor overlopen. Het verschil moet natuurlijk aanmerkelijk groter zijn om de klant echt over te halen bij jou te kopen. Dat kan alleen door dingen in de offerte te wijzigen. Daarvoor hebben verkopers allerlei trucjes en methoden die ik niet nogmaals zal herhalen (zie eerdere topics) maar die een keuken wel altijd bijna ongemerkt goedkoper kunnen maken. Daarnaast zal er worden ingeboet op service en garantie. Komt het niet uit de lengte dan uit de breedte…..de klant vraagt erom………sorry!
GWTE