LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

Als het goed is zijn hier op het forum 16 Gedupeerden .
Mocht dit niet kloppen corrigeer dan alsjeblieft .
Gedupeerden :
1.CubaGerman
2.LuNaLicious
3.Thomasky
4.wimprezawrx
5.northcore
6.ozz8
7.Delta12
8.Reneh
9.Heinz57
10.politrix
11.tersteege
12.ludacriss
13.beanstra53
14.RBG
15.Abruzzese
16.joke66
17.spunz
18.marder43
19.robinsmeets
20.makker1234
21.Daniel84
22.dannynouwen
23.marc70
24.Fabel
25.vincent0907
26.ChrisNL
Laatst gewijzigd door abruzzese op 22 mar 2008 11:01, 11 keer totaal gewijzigd.

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

Mocht dit niet kloppen corrigeer dan alsjeblieft
Mogen wij als TS er ook bij :cry: ?

Wij hebben inmiddels een nieuwe ps3 terug maar zijn zeker niet tevreden over Sony!

Lijkt niet zoveel mensen die problemen hebben, alleen heb ik altijd begrepen dat volgens marketing filosofie er voor iedere klagende klant er 10 zijn met hetzelfde probleem, echter die zoeken de forums niet op. Dus vermenigvuldig met de faktor 10 en we komen dichter bij het aantal gedupeerden.

spunz
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008 17:30

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door spunz »

Hallo medegamers,


Mij kun je ook wel bij die lijs gedupeerde zetten hoor.

Mijn ps3 piepte met het uitzetten en resette zich daardoor ook net voor het uitschakelen.

Ik ben hem kwijt vanaf 9 Februari, 12 Februari hebben ze hem in ontvangst genomen. Volgens mij is dit langer dan de opgegeven 15 werkdagen Sony!!

Het betreft overigens een 60GB

Je gaat bijna denken, om hem nooit meer aan te zetten, stel dat hij nog eens kapot gaat....moet je weer minimaal 1-2 maanden wachten, en je garantie tikt lekker door!

Nou ik wacht gedudlig af, na al enkele malen gebeld te hebben naar de Sony helpdeks, hier zeggen ze: welke console 40GB of de 60GB?

Ik zeg de 60GB, zeggen ze....oooooooow ja dat is logisch....WAT IS LOGISCH DAN, ik hoor niets nada noppes over wat er gaande is, straks krijg ik een afgeschopt apparaat in huis van een half jaar oud. De mijne was 2 maandjes oud en niet meer dan 10x aan gestaan, geen enkele kras te zien!!!!!

:?

marder43
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door marder43 »

hallo zet mij er ook maar bij .
Ik zit ook tewachten op mijn 60gb.
ze zeggen welke versie heb je .
ik zeg de 60gb krijg je tehooren er is een leverings probleem.
fijn om tehooren als je 15 werkdagen om zijn.

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

Ik hebzelf een lijst gemaakt in het forum van Sony Playstation 3 Benelux die ook kapotte drive,s ( niet meer lezen van disc ) zie hier link
http://community.eu.playstation.com/sho ... 22&page=32

CubaGerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2008 14:38

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door CubaGerman »

[quote]
Waarom zet je onze namen er ook niet bij. Krijgen we een mooi totaaloverzicht.

dannynouwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2008 21:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door dannynouwen »

Na 6 weken wachten kreeg ik mijn PS 3 terug (60gb). Ik had een nieuwe gekregen maar na 5 minuten spelen ging deze ineens uit en ik kreeg hem niet meer aan. Ook deze is alweer opgestuurd nu kan ik alweer hoogstwaarschijnlijk 6 weken wachten.

marc70
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2008 23:29

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door marc70 »

Yep hier 't zelfde, m'n 1ste PS3 las al binnen 1 dag geen disk meer, dacht zal wel domme pech zijn.Geruild voor een nieuwe. Echter m'n 2de is er vandaag met hetzelfde probleem mee opgehouden!! In dec 2007 aangeschaft.

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door abruzzese »

Meld jullie probleem alsjeblieft ook bij dit forum :
http://community.eu.playstation.com/sho ... 22&page=32
Is een overzichtelijke lijst gemaakt voor gedupeerden .

vincent0907
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door vincent0907 »

hallo ik heb 2 jaar geleden mijn xbox360 gekocht en hij is 3 keer kapotgegaan
de vierde keer was mijn toestel buiten garantie en wou microsoft mij geen nieuwe geven.
Ik bleef bellen en proberen,ze hebben mij maandenllang aan het lijntje gehouden.
Ik was verschrikkelijk kwaad en heb kwade mails enzo gestuurd dat dit niet aanvaardbaar is.
Ik had besloten nooit meer bij microsoft iets te kopen en te wachten op de o zo geprezen ps3 , ik kocht hem ongeveer 3 maanden geleden 12 december 2007 ofzo.
In elk spel dat ik speelde zaten glitches elk spel liep regelmatig ook vast,en
vandaag wou ik een potje army of two spelen en de game freezde had dit al een paar keer gehad maar nu wil mijn ps3 geen discs meer lezen.
Ik hoop dat het niet weer hetzelfde liedje is als bij mijn xbox 360 !!!
Voel mij nu ook bedrogen door sony kheb in totaal voor mijn twee console's en spelletjes,enz al zeker 1500 euro uitgegeven.
Als mijn console volgende keer niet meer werkt ga ik gerechtelijke stappen ondernemen met advocaat en mijn console laten ontbinden!!!!
Ik vind dit onaanvaardbaar!!!!
Eerst microsoft nu sony ECHT BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heb meer miserie dan gameplezier met mijn "next gen" (crap) consoles.
Sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben het beu ,werk je product eerst goed af .
Dit is een beledeging aan mij en alle ps3 consumenten .

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Fabel »

Ik heb vanmiddag mijn SuperNES uit 1994 afgestoft en die deed het nog prima 8)

maar alle gekheid op een stokje: dit is natuurlijk ronduit schandalig allemaal, je betaalt bijna 1000 gulden voor een machine en je wordt als oud vuilnis behandeld. Ik pleit dan ook voor een reparatiewet die fabrikanten verplicht om maximale reparatietijd op 21 dagen te zetten. Niet binnen 3 weken een goed werkend produkt retour? Aanschafbedrag terug!

Lordpoofs
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:49

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Lordpoofs »

Ik heb sinds vorige week een PS3, zijn er nog tips om het ''niet lezen'' te voorkomen?
Bijv de console altijd horizontaal ipv vertikaal plaatsen, geen kopietjes erop draaien, geen koffiekoppen op zetten enzo.

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

zolang Sony z'n kaken stijf op elkaar houdt wat het 'niet lezen probleem' veroorzaakt blijft het gissen naar preventie maatregelen helaas.......

Daniel84
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Daniel84 »

Ook mijn playstaion 3 leest geen discs meer. Ik heb mijn playstation icm een abbonement via gsmtrack.nl. Bij wie moet ik dan aankloppen? Bij sony of gsmtrack.nl. Ik ben in iedergeval niet van plan om het er bij te laten zitten.

joke66
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 jan 2008 18:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door joke66 »

Daniel84:
Ik hoop voor je dat je service krijgt via gsmtrack.nl maar ik denk dat je zelf een RMA procedure moet starten richting Sony. Wellicht wil je je ook aanmelden op het Sony-forum, daar vind je nog veel meer medegedupeerden..
http://community.eu.playstation.com/sho ... 22&page=32

Succes!

Daniel84
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Daniel84 »

Bedankt voor je reactie joke66. Als ik zo`n procedure tegen Sony opstrart is mijn contract van Gsmtrack.nl dan mij aankoopbewijs? Ik heb namelijk geen bon van de ps3 zelf. Alvast bedankt.

alfatrion
Berichten: 22022
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet het probleem melden bij de winkel waar je het product hebt gekocht.

Daniel84
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:48

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Daniel84 »

Zo mensen mijn probleem is al opgelost. Ik heb contact gehad met sony en ik ga de ps3 morgen opsturen en dan ontvang ik een nieuw exemplaar. Ze hebben geen voorraad problemen meer dus ik verwacht op korte termijn een nieuwe. De medewerker van Sony gaf toe dat er problemen zijn met de blue ray speler. De service van Sony (nog even afwachten) is tot nu toe perfect. Geen gezeik en gezeur maar hij wordt gewoon omgeruild.

Groetjes Daniel.

makker1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2008 15:40

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door makker1234 »

Nou hier ook iemand met hetzelfde probleem. playstation in juni gekocht en na 8 maanden lekker gespeeld te hebben en op internet te gaan stopte de ps3 ermee. Nou opgestuurd en het zou 15 werkdagen duren. Nu hebben ze leveringsproblemen (vandaag nog voor gebeld) en gaat het dus nog langer duren. En in juni loopt me garantie af en als die " nieuwe" (want helemaal nieuw zijn ze ook niet wat ze bij de helpdesk zeiden) dan ook weer stuk gaat ben je dus gewoon buiten je garantie en kan je 250 euro voor reparatie betalen. Het is toch een productiefout en nu moeten wij daarvoor opdraaien. Kunnen we er niet met zn alle wat aan doen? En mij naam mag ook in de lijst geplaatst worden

robinsmeets
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mar 2008 18:21

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door robinsmeets »

Ondertussen heb ik ook het een en ander meegemaakt met de Playstation 3 (60GB). Ik hoop dat Radar heel erg snel iets gaat doen met dit GROTE probleem.
Ik zit op dit moment te wachten op mijn 3e RMA Playstation 3.
Op 24 december 2007 begaf mijn PS3 het ineens. Ik heb het apparaat gekocht op 30 oktober dus na 2 maanden was hij al kapot. De PS3 had het gebruikelijke probleem dat de schijfjes niet meer werden gelezen. Daarna de gebruikelijke RMA procedure van 15 werkdagen. Ik had de playstation compleet in orginele doos en met accessoires opgestuurd. Precies op de 15e werkdag kreeg ik een doos van Sony terug met alleen de playstation erin. De accessoires zaten niet in de doos en de orignele doos was ook weg. Meteen de klantenservice gebeld en ze zouden de accessoires terugsturen. Dit was een fout van hen. Daarna de playstation toch maar aangesloten (ik had nog een extra controller) alleen was de pret snel voorbij. De schijfjes pasten namelijk niet in de drive. De drive zat als het ware vast en geen enkel schijfje kwam door de sleuf heen. Die dag heb ik dus 2 keer met Sony kunnen bellen en weer een RMA procedure gestart. 23 januari was hij weer op de post. Ik kreeg hem 24 februari terug, en dit was dus te laat. Er waren zogenaamde leveringsproblemen en heb ik dus 1 maand kunnen wachten. Deze Playstation werkte weer niet naar behoren en maakte evenveel lawaai als een XBOX 360. Daar koop ik natuurlijk geen PS3 voor. De klantenservice kon alleen de gebruikelijke RMA opstarten en de 3e PS3 ging op 3 maart weer op de post. Ondertussen is hij nog steeds niet bij mij thuis en aan de klantenservice konden ze vandaag melden dat er WEER leveringsproblemen zijn.
Ze verwachten niet dat er volgende week nog PS3's worden uitgeleverd dus kan ik nog zeker 1.5 week wachten! Ondertussen ben ik hem al 3 maanden kwijt. Aan de helpdesk proberen ze ook totaal niets om dit proces eens sneller te laten gaan, want ze kunnen er zogenaamd niks aan veranderen. Het kan toch niet waar zijn dat mensen al 3 maanden aan het wachten zijn voor een apparaat wat 500 euro kost? Ik ben zelf 17 jaar en hoest dit bedrag ook niet zo 1,2,3 op en je verwacht voor zo'n bedrag toch dat je een uitstekend product koopt.

Het is mij ook wel duidelijk dat Sony totaal GEEN controle heeft op hun PS3's. De eerste PS3 weigerde gewoon een van de belangrijkste dingen; het kunnen laden van schijfjes. Er ging gewoon helemaal niets in! De tweede PS3 maakte een geluid als een koffiemolen en het leek wel of de ventilator niet goed in z'n lagers zat. Ik twijfel zeer aan de kwaliteit van Sony op dit moment. Volgens mij raffelen ze op dit moment alles af en dit ben ik toch niet gewend van zo' n groot merk. Sony staat (stond) toch bekend om de fantastische kwaliteit?

Ik hoop heel erg dat RADAR dit probleem eens gaat aanpakken, want er zijn onderhand wel heel veel mensen met deze problemen.

Gesloten