Pagina 3 van 4

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 27 mar 2008 09:27
door Ikbenlief
Het is inderdaad echt heel erg en we weten niet waar we aan toe zijn. Zitten werkelijk waar met de handen in ons haar.

Helaas is het niet zomaar mogelijk om ergens anders een keuken uit te zoeken, omdat we natuurlijk een koopcontract getekend hebben.

Als ze kwaad willen, dan kunnen ze ons aan dat contract houden en dan zitten we straks met 2 getekende contracten...

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 27 mar 2008 20:14
door laliek
werd net gebeld door de heer fabrie van karaat keukens/keukenknaller
met de mededeling dat hij ons contract wel even zou overdragen aan een andere firma???
is hij gek ofzo?
ik heb zijn telefoonnummer opgeslagen als iemand intresse heeft hoor ik t wel

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 27 mar 2008 21:48
door 16again
contract wel even zou overdragen aan een andere firma
Bij een failliet wordt zoveel mogelijk verkocht om aan geld te komen voor schuldeisers. Niet alleende inboedel (showroom modellen computers etc. ) maar ook de order portefeuille is geld waard en wordt worden verkocht.
Als klant kun je daar weinig tegen doen, zeker niet als er al aanbetaald is. Heb je nog niets betaald, dan kan je de bestelde keuken (en dus geen ander merk/type) eisen onder zelfde condities (zoals levertijd). Kan de nieuwe winkel daar niet aan voldoen, dan vervalt het contract, en ben je vrij om verder te winkelen
Is het nu niet beter om een keuken te kopen bij een verkoper met verschillende vestegingen
...flashback....
Hoeveel vestigingen hadden Horn, en later Verkerk ten tijde van het faillisement?

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 27 mar 2008 23:10
door SMK
Zoals al meerdere malen gemeld, Grando is een franchiseorganisatie! De meeste vestigingen voeren een eigen boekhouding en zijn volledig zelfstandig.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 28 mar 2008 06:48
door 16again
Hoe weet de consument wat wel, en wat geen franchiseorganisaties zijn?
En wat voor zekerheid biedt een franchiseorganisatie?
Ook bij Horn destijds waren franchisewinkels aangesloten. Bij het failliet van het hoofdkantoor bleek echter dat de klanten een overeenkomst hadden met het hoofdkantoor, niet met de franchisenemer.


Mijn insziens is de beste zekerheid voor de consument niets of zo min mogelijk aan te betalen. Gaat de winkel dan op de fles, dan kun je tenminste met een volle portemonnee verder winkelen.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 28 mar 2008 15:36
door Hoite
Ik ben ook een gedupeerde, en ben door een mederwerker van de K.vK op deze site gewezen. Het failliesement is niet aan gevraagd en vandaag start de K.v.K. de ontbindingsprocedure, maar dat gaat maanden duren. Hij adviseerde om aangifte bij de politie te doen. Ook kreeg ik het woonadres van de bestuurder; dat blijkt de ex-vrouw van xxx te zijn. Van een medewerker heb ik begrepen dat xxx gewoon weer een nieuwe zaak gaat opstarten!!!! Ze waren wel aangesloten bij CBW, maar zonder uitspraak van de rechter over het failliesement kunnen zij niets voor ons doen

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 28 mar 2008 23:08
door zelfstandigste
Ze waren wel aangesloten bij CBW, maar zonder uitspraak van de rechter over het failliesement kunnen zij niets voor ons doen
CBW voegt dus geen enkele waarde toe.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 29 mar 2008 07:50
door 16again
Voor de CBW aanbetalingsgarantie dient eerst de winkel failliet te zijn.
Er zijn twee schuldeisers nodig om het faillisement aan te vragen. Dit kunnen 2 klanten zijn.....


Zolang de winkel niet failliet is kun je gewoon bij de geschillencommissie terecht.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 29 mar 2008 16:09
door zelfstandigste
Voor de CBW aanbetalingsgarantie dient eerst de winkel failliet te zijn.
Dus als je aanbetaalde keuken hier wordt verkocht: http://www.hnvi.nl/products/spoedverkop ... -keukens/4 maar de winkel is niet failliet moet je maar aankloppen bij de geschillencommissie? Ja, dat schiet op.......... :?

Fijn dat je alle regels kent 16again, maar ik gok er op dat je zelf nog nooit gedupeerde bent geweest van een (bijna-) faillissement.
Het gevoel van de centen kwijt te zijn en in het ongewisse blijven wat er gebeurt, kunnen door de wijze uitspraken van een "pennenlikker" niet weggenomen worden, hoe goed dit ook bedoeld wordt.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 29 mar 2008 19:14
door rayke
Leverancier in gebreke stellen als de levertermijn overschreden is en beslag laten leggen of overeenkomst laten ontbinden en aanbetaling terug eisen (beslag).

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 29 mar 2008 23:37
door 16again
Als je mijn eerdere reactie leest dan gaf ik niet aan dat de geschillencommissie de ENIGE oplossing is.

De geschillencommissie kan overigens weinig anders dan consument in gelijk stellen: overeenkomst ontbonden en de ondernemer verplichten tot terugstorten aanbetaling. Met zo'n uitspraak op zak krijg je gewoon je aanbetaling cash terug! De Stichting Geschillencommissie CBW staat immers garant voor de uitvoering van de gedane uitspraken.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 30 mar 2008 01:52
door pufje
Er zijn twee schuldeisers nodig om het faillisement aan te vragen. Dit kunnen 2 klanten zijn.....
Dat kan, maar dit kost ook weer geld ;-)

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 30 mar 2008 20:29
door zelfstandigste
Met zo'n uitspraak op zak krijg je gewoon je aanbetaling cash terug! De Stichting Geschillencommissie CBW staat immers garant voor de uitvoering van de gedane uitspraken.
Nogmaals; "heb je dit wel eens meegemaakt dan?"

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 31 mar 2008 08:41
door 16again
Zelfstandigste, kun je uberhaubt een voorbeeld geven waar de winkel stopt met bedrijfsvoering, niet failliet verklaard wordt en klanten achterlaat die aanbetaald hebben?

Volgens de CBW voorwaarden art 20 kun je in zo'n geval tot 2269,- euro terugkrijgen, echter belangrijk hierin is om zo vroeg mogelijk het geschil aanhangig te maken.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 31 mar 2008 09:15
door maxx
Deze situatie is helemaal raar omdat de inboedel van het bedrijf al onder de hamer gaat op een veilingsite. Kijk maar eens op die link in het bericht van Zelfstandigste.

MVG

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 31 mar 2008 09:38
door Ikbenlief
De situatie is inderdaad heel raar en ik weet zeker dat het vele mensen moedeloos maakt. Het stinkt aan alle kanten.

Wellicht dat Hoite zijn/haar e-mailadres op de site kan zetten? Dan kunnen we misschien even mailen.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 31 mar 2008 09:54
door zelfstandigste
Zelfstandigste, kun je uberhaubt een voorbeeld geven waar de winkel stopt met bedrijfsvoering, niet failliet verklaard wordt en klanten achterlaat die aanbetaald hebben?
Yep, dat kan ik (bedrijfsvoerder overleden.............)

Heb ook nog talloze voorbeelden waarbij CBW de consument laat "zwemmen". Dus CBW geeft geen meerwaarde!

Zie in deze meer een oplossing via Burgelijk wetboek รก la Rayke,
Leverancier in gebreke stellen als de levertermijn overschreden is en beslag laten leggen of overeenkomst laten ontbinden en aanbetaling terug eisen (beslag).

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 31 mar 2008 20:40
door rayke
Check bij het veilinghuis wie de belanghebbende is die de keukens laat veilen.
Als dit het keukenbedrijf is dan is men bezig liquiditeit te creeren.
In dat geval kun je beslag laten leggen op (een deel van) de opbrengst ter grootte van je aanbetaling.

Is dit in opdracht van de bank o.i.d. dan zou ik de aanbetaling bij de eigenaar / bedrijf terugeisen binnen 48 uur. Wordt hieraan geen gehoor gegeven dan direct faillissement aanvragen.

Alle gegevens over het bedrijf kun je bij de kvk halen.

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 01 apr 2008 13:56
door 16again
Rayke,

Want kan je als consument in deze, zonder dat je een rechterlijke uitspraak hebt,waarin de winkel veroordeeld is tot terugbetaling van het aanbetaalde bedrag ?
Niet iedereen kan zomaar roepen dat ie geld krijgt om vervolgens het faillisement aan te vragen.
Welke kosten zijn verbonden met benodigde stappen?

Re: Karaat Keukens, Capelle aan den IJssel/Spijkenisse FAILLIET!

Geplaatst: 02 apr 2008 17:24
door makenjen
Hallo,


wij zijn er afgelopen weekend pas achtergekomen dat de zaak failiet is gegaan. Hebben godzijdank het grootste gedeelte van onze keuken al binnen en geinstalleerd, we waren alleen nog op een klein stukje achterwand en een wandhangkast aan het wachten. ja, dat zit er dus nu niet meer in ben ik bang voor. Heb ong begin Maart met Marcel gebeld over deze "nabestelling" en hij heeft er niks over verteld dat dit gaande was. Maar nu zie ik op dit forum dat het eerste bericht ook rond deze tijd is geplaatst ?!?! niet echt netjes lijkt mij ??
Als er iemand iets van plan is om iets te gaan ondernemen, laat maar weten. Ik doe mee..

Groeten M&J