Dan heb ik misschien toch nog even slecht nieuws
In uw e-mail geeft u aan op te willen zeggen omdat u nog gebruik hebt kunnen maken van ADSL van Telfort.
Uit onze administratie is gebleken dat u inmiddels contact hebt gehad met onze helpdesk. Naar aanleiding van dit contact is overeengekomen dat Telfort u binnen twee weken terug bericht over uw ADSL aansluiting. Ik ga er dan ook van uit dat uw probleem naar tevredenheid zal worden opgelost
hiermee wordt enkel bewezen dat er is OPGEZEGD...
Opzeggen is juridisch echter niet hetzelfde als nietig verklaren
Opzeggen betekent niet veel meer dan met in acht neming van de opzegtermijn ( tenzij anders overeengekomen ) beeindiging van het contract waarbij het afgelopen contract rechtsgeldig is gebleken..
Daarmee geeft telfort dus aan dat de afgelopen maanden WEL betaald moeten worden....
aan dit mailtje heb je dus helaas werkelijk niets...
Integendeel.. het werkt zelfs in je nadeel !!!
Je komt overmorgen bij de bakker, maar de taart is er niet.
De bakker kan je geen taart leveren.
Ga je dan toch die taart betalen?
Ik denk van niet, ik in ieder geval niet.
Wel als je vooraf overeengekomen bent om de taart van te voren te betalen.... Dus bij de bestelling.
Internetcontracten werken ook zo en moeten vooraf betaald worden ( je betaald de 1e maand dubbel om een maand in te halen ).
Daarmee ben je dus WEL verplcht om deze te betalen, ook al kunnen ze niet leveren..
Dat krijg je dan achteraf terug !
Ik zal het zelf zo zeggen: ik HOOP dat Telfort me voor de rechter gaat dagen, dat gaat ze geld kosten en het zou me niet verbazen als ik er zelfs ook nog een schadevergoeding aan overhoud.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt.. Maar ben door de laatste paar berichten juist minder zeker geworden !
is iets van 95 euro
Met 1 maand in het voren betalen ( a 20 euro ) en 20 euro installatiekosten ( die je inderdaad betaalt ) zou je dan ongeveer op het juiste bedrag uitkomen...
Eigenlijk denk ik dat Telfort niet eens zo ver durft te gaan, aangezien zij zelf ook wel weten dat zij fout zitten
Ik durf je op een briefje te geven dat zij zullen doorzetten tenzij je onomstotelijk kan aantonen dat ze fout zitten... tot nu toe is je dat helaas nog niet helemaal gelukt en dat zullen zij ( en vooral hun advocaat ) ook vinden !
Bedenk me net ook dat het al de tweede keer is dat ze hebben afgeschreven. Ergens in februari hadden ze ook wat afgeschreven, niet zoveel als nu, maar dat heb ik toen ook gestorneerd.
Daarmee ben je zelf in gebreke gebleven
Dat zal voor de rechter een erg zwaar wegend argument zijn en zal ook door de tegenpartij aangevoerd worden ben ik bang...
Daarmee hebben ze zelfs het recht om de lijn af te sluiten of indien noodzakelijk te gijzelen....
Ik hoop echt voor je dat je gelijk hebt..
Maar ben wel bang dat je dan wel een rechter zal moeten treffen die met je mee gaat denken.. Bij een rechter die puur naar de feiten kijkt leg je het echt af