Pagina 3 van 6

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 18:04
door angel1978
H. heeft minimaal de brief waarin einde contractdatum staat.

Het zou fijn zijn als hij ook een brief heeft waarin hij Telfort in gebreke stelt
( aangetekend)
Deze 2 samen zijn in principe voldoende..

De mails zijn extra. Heb je te maken met een rechter die niet gelooft in de huidige technieken, dan zal deze de mail bijvoorbaat afwijzen als bewijs... Heb je een 'nieuwerwetse' rechter, dan heb je er evt. wat aan !

Blijft echter nog het punt van de ( ik neem aan ) onbetaalde rekeningen staan... Als de overeenkomst is beeindigd per maart, dan moet in principe de rekening van november tot maart gewoon betaald zijn. Deze zijn dan nadien door de in gebreke stelling terug te vorderen, maar moeten dus wel betaald zijn !

Zijn deze rekeningen NIET betaald... Dan is er een probleem, want dan is de klant ook in gebreke gebleven en is men tot het oordeel van de rechter overgelaten welke het zwaarst gewogen zal worden !
Ik heb zo'n vermoeden dat daar ook die laatste rekening ( van over de 100 euro ) vandaan komt ! Alle voorgaande maanden + modem + installatiekosten kunnen wel eens dat bedrag vormen !

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 18:14
door TdeHond
Quote Angel:
Zijn deze rekeningen NIET betaald... Dan is er een probleem, want dan is de klant ook in gebreke gebleven en is men tot het oordeel van de rechter overgelaten welke het zwaarst gewogen zal worden !
Ik heb zo'n vermoeden dat daar ook die laatste rekening ( van over de 100 euro ) vandaan komt ! Alle voorgaande maanden + modem + installatiekosten kunnen wel eens dat bedrag vormen !
----------------
Hier ben ik het mee eens.

Daarom is het waarschijnlijk verstandig om de kosten modem + abonnementskosten t/m maart 2008 onder protest te betalen.
Dan kan de klant niet verweten worden dat hij in gebreke is gebleven.

Dus toch een aangetekende brief om helemaal op safe te spelen naar Telfort om aan te geven dat onder protest een deel van de rekening alsnog betaald wordt.
Ik denk n.l. dat er meer ouderwetse rechters zijn <gggggggggggg>

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 18:17
door angel1978
Wonderlijk dat je het met iemand die je in 1e instantie beticht van trollen toch eens kan worden 8)

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 18:31
door TdeHond
voor Angel

Voor u ben ik "u" . Als u op een behoorlijke manier discussieert, discussieer ik graag mee.
Als u iemand aanvalt die door emoties meegesleept wordt, krijg ik het gevoel dat u zich als een trol gedraagt, vandaar dat ik
trollen??????????????????? schreef.

U had goede argumenten. Natuurlijk ben ik het dan met u eens. U heeft op een plezierige manier onderbouwd met mij van gedachten gewisseld.

Jammer, dat u nu deze reactie plaatste. :roll:

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 18:40
door angel1978
Wonderlijk dat je het met iemand die je in 1e instantie beticht van trollen toch eens kan worden
volgens mij spreek ik hier niemand persoonlijk aan, maar was het meer een mijmering van mezelf... maar ok
Voor u ben ik "u" .
Een U moet altijd verdiend worden en getuigt van respect naar elkaar...
Ik heb echter nog steeds niemand persoonlijk aangesproken en daarom ook geen noodzaak gezien een U-vorm te gebruiken...
Daarnaast was het respect ver te zoeken totdat op een bepaald moment de discussie veranderde !

Als een bepaalde opmerking niet begrepen wordt... tja :?

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 20:40
door HelFort
Angel, de rekensom van voorgaande maanden en verzendkosten gratis basismodem staat redelijk in het begin van deze post. Ik kom zeker niet op 149.35 als ik dec, jan, feb en mrt bij elkaar optel, helemaal niet als in december 11 dagen waren en maart 13 dagen, al met al gaat het dan om 4x19.95+14.95. is iets van 95 euro. Eigenlijk 3x19.95. November was ik geen klant, dat hoef ik zeker niet te betalen. In die maand was mijn eerste aanvraag gecanceld op het allerlaatste nippertje, ik had toen eigenlijk al genoeg moeten weten.
Ik kreeg toen een brief met heel veel mogelijkheden waarom de aanvraag niet door ging. Welke mogelijkheid op mij van toepassing was, daar kon ik alleen maar naar raden.

Bovendien hoef ik de rekeningen niet zelf te betalen, aangzeien telfort met automatische incasso werkt, dat mijn banksaldo al die tijd voldoende was om af te schrijven, dat kan ik aantonen.
Zij hebben al die tijd, geheel terecht, verzuimd de rekeningen af te schrijven. Alleen erg flauw om dat alsnog te proberen en dan nog een veel te hoog bedrag ook. NB terwijl ik dus niet online geweest ben. Laat telfort maar aantonen dat ik wel online geweest ben. Kunnen ze niet, want ze konden mijn modem niet online zien.

Ik wil je wel heel erg bedanken voor je medeleven.

Maar ik heb zelf wel vertrouwen dat telfort geen poot om op te staan heeft in de rechtszaal. Van kennissen met soort gelijke incidenten weet ik dat de rechter zeker wel op de hoogte is van het falende functioneren van met name internet- en kabelbedrijven en oordeelt vaak in het voordeel van de gedupeerde, lees de klant.
Die e-mailberichten zijn niet zo makkelijk te vervalsen als het lijkt hoor, maar deze beschouw ik slechts als een bonus in mijn toch al sterke zaak. Bovendien is telfort, als het werkt, de goedkoopste internetdeal die er op dat moment was, waarom zou ik dat in godsnaam zelf gaan verpesten met leugens en onzin om er vanaf te komen? Ook kan ik aantonen dat ik al meer dan 8 jaar internet heb en al die tijd braaf betaald heb. Dat ik overgestapt ben naar telfort was om geld te besparen. Nogmaals, dat ga ik niet opzettelijk verpesten. Lijkt mij persoonlijk ook een ijzersterk punt.

En ik heb een aangetekende brief gestuurd in begin februari, daarna zocht telfort eindelijk contact met mij. In die brief stelde ik een termijn voordat ik ze in gebreke zou stellen.


@Caruso, kun je de fout die ik gemaakt heb omschrijven?
Bemoei je er anders niet mee dan. Los van dit akkefietje ben ik een zeer gezellig persoon, maar ja, je moet wel heeeeeel gezellig zijn als je na een beroving nog steeds vrolijk bent. Bedankt alvast voor de bloemen.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 20:50
door HelFort
Ik zal het zelf zo zeggen: ik HOOP dat Telfort me voor de rechter gaat dagen, dat gaat ze geld kosten en het zou me niet verbazen als ik er zelfs ook nog een schadevergoeding aan overhoud. :D

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 20:54
door HelFort
Deze vergelijking gaat volledig op:

Stel dat je een grote verjaardagstaart bij de bakker bestelt.
Je spreekt af dat je hem overmorgen komt ophalen.

Je komt overmorgen bij de bakker, maar de taart is er niet.
De bakker kan je geen taart leveren.
Ga je dan toch die taart betalen?
Ik denk van niet, ik in ieder geval niet.

Je wordt natuurlijk wel helemaal woest en niet meer zo gezellig over die bakker, als hij het in zijn hoofd haalt om een maand later toch de prijs van de taart + nog veel meer van je bankrekening te af te halen.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 21:00
door TdeHond
Quote Helfort
En ik heb een aangetekende brief gestuurd in begin februari, daarna zocht telfort eindelijk contact met mij. In die brief stelde ik een termijn voordat ik ze in gebreke zou stellen.

Perfect, Helfort.
1 brief om te bewijzen dat de internet verbinding niet tot stand gebracht kon worden.
1 brief om te bewijzen dat Telfort de overeenkomst beëindigd heeft.

Dit ziet er goed uit! :)

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 21:06
door HelFort
Ik heb er ook alle vertrouwen in.

Eigenlijk denk ik dat Telfort niet eens zo ver durft te gaan, aangezien zij zelf ook wel weten dat zij fout zitten.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 21:20
door HelFort
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail van ..-..2008 met ticketnummer 12345. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.

In uw e-mail geeft u aan op te willen zeggen omdat u nog gebruik hebt kunnen maken van ADSL van Telfort.

Uit onze administratie is gebleken dat u inmiddels contact hebt gehad met onze helpdesk. Naar aanleiding van dit contact is overeengekomen dat Telfort u binnen twee weken terug bericht over uw ADSL aansluiting. Ik ga er dan ook van uit dat uw probleem naar tevredenheid zal worden opgelost.

Mocht u nog andere vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van u.


Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

Afdeling Customer Services

Telfort
Postbus 8071
3503 RB UTRECHT
http://helpdesk.tiscali.nl
Dit is één van de mailtjes die ik net even teruglees.
E-mail is dan misschien geen bewijs, maar dit spreekt natuurlijk wel voor zichzelf. Ik denk als je het hele pad van die e-mail er bij bekijkt, dat een expert echt wel kan zien dat dit authentiek is.

De afzender van dit mailadres was Tiscali Helpdesk

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 21:26
door HelFort
Nog één:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw webformulier van ..-..-2008 met ticketnummer 123456. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor de verlate beantwoording van uw e-mail. Door onvoorziene drukte hebben wij helaas een achterstand opgelopen wat betreft het afwerken van de binnenkomende e-mail.

Bij deze kunnen wij u mededelen dat uw opzeggingsverzoek bij ons is binnengekomen en is verwerkt. Het signaal is inmiddels van de lijn af, dus uw toekomstige provider kan zonder problemen haar signaal vrijgeven per 29 februari.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
Marrit Waldus

http://www.telfort.nl/klantenservice

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 15 apr 2008 21:39
door HelFort
Ik heb het topic overigens ook niet gestart om te bewijzen dat ik had opgezegd, maar meer omdat ik vind dat ik ben bestolen voor veel geld.

Op de één of andere manier is de discussie een beetje de kant opgegaan van wel of niet opgezegd.
Dat was eigenlijk niet de bedoeling. Ik ben er ook van overtuigd dat het contract is beeindigd.

Bij Telfort zijn het een stelletje dieven, en daar blijf ik bij!!
Want waarom pikken ze anders dat geld.
Niet leveren=Geen beloning
Prijs die ervoor staat=Niet veel meer

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 00:02
door HelFort
Bedenk me net ook dat het al de tweede keer is dat ze hebben afgeschreven. Ergens in februari hadden ze ook wat afgeschreven, niet zoveel als nu, maar dat heb ik toen ook gestorneerd.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 01:09
door angel1978
Dan heb ik misschien toch nog even slecht nieuws :(
In uw e-mail geeft u aan op te willen zeggen omdat u nog gebruik hebt kunnen maken van ADSL van Telfort.

Uit onze administratie is gebleken dat u inmiddels contact hebt gehad met onze helpdesk. Naar aanleiding van dit contact is overeengekomen dat Telfort u binnen twee weken terug bericht over uw ADSL aansluiting. Ik ga er dan ook van uit dat uw probleem naar tevredenheid zal worden opgelost
hiermee wordt enkel bewezen dat er is OPGEZEGD...
Opzeggen is juridisch echter niet hetzelfde als nietig verklaren :?
Opzeggen betekent niet veel meer dan met in acht neming van de opzegtermijn ( tenzij anders overeengekomen ) beeindiging van het contract waarbij het afgelopen contract rechtsgeldig is gebleken..
Daarmee geeft telfort dus aan dat de afgelopen maanden WEL betaald moeten worden.... :?

aan dit mailtje heb je dus helaas werkelijk niets...
Integendeel.. het werkt zelfs in je nadeel !!!
Je komt overmorgen bij de bakker, maar de taart is er niet.
De bakker kan je geen taart leveren.
Ga je dan toch die taart betalen?
Ik denk van niet, ik in ieder geval niet.
Wel als je vooraf overeengekomen bent om de taart van te voren te betalen.... Dus bij de bestelling.
Internetcontracten werken ook zo en moeten vooraf betaald worden ( je betaald de 1e maand dubbel om een maand in te halen ).
Daarmee ben je dus WEL verplcht om deze te betalen, ook al kunnen ze niet leveren..
Dat krijg je dan achteraf terug !

Ik zal het zelf zo zeggen: ik HOOP dat Telfort me voor de rechter gaat dagen, dat gaat ze geld kosten en het zou me niet verbazen als ik er zelfs ook nog een schadevergoeding aan overhoud.
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt.. Maar ben door de laatste paar berichten juist minder zeker geworden !
is iets van 95 euro
Met 1 maand in het voren betalen ( a 20 euro ) en 20 euro installatiekosten ( die je inderdaad betaalt ) zou je dan ongeveer op het juiste bedrag uitkomen... :?
Eigenlijk denk ik dat Telfort niet eens zo ver durft te gaan, aangezien zij zelf ook wel weten dat zij fout zitten
Ik durf je op een briefje te geven dat zij zullen doorzetten tenzij je onomstotelijk kan aantonen dat ze fout zitten... tot nu toe is je dat helaas nog niet helemaal gelukt en dat zullen zij ( en vooral hun advocaat ) ook vinden !
Bedenk me net ook dat het al de tweede keer is dat ze hebben afgeschreven. Ergens in februari hadden ze ook wat afgeschreven, niet zoveel als nu, maar dat heb ik toen ook gestorneerd.
Daarmee ben je zelf in gebreke gebleven :?
Dat zal voor de rechter een erg zwaar wegend argument zijn en zal ook door de tegenpartij aangevoerd worden ben ik bang...
Daarmee hebben ze zelfs het recht om de lijn af te sluiten of indien noodzakelijk te gijzelen....

Ik hoop echt voor je dat je gelijk hebt..
Maar ben wel bang dat je dan wel een rechter zal moeten treffen die met je mee gaat denken.. Bij een rechter die puur naar de feiten kijkt leg je het echt af :?

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 01:39
door HelFort
Wat ik nu ook pas lees in het mailtje:
omdat u nog gebruik hebt kunnen maken van ADSL van Telfort
Moet natuurlijk nog geen gebruik kunnen maken zijn.
Zou dat ook een truc van ze zijn?

Nou ja, dan gebruik ik die mailtjes niet.

Ikzelf heb in mijn brief over in gebreke stellen en daarna de overeenkomst ontbinden geschreven. Dat ik misschien nietig verklaren had moeten gebruiken, dat komt doordat ik geen cursus rechten heb gevolgd. Dat Telfort het verdraait, daar kan ik ook niets aan doen.
Ga er vanuit dat een rechter ook dat wel begrijpt.

Ik wilde gewoon zo snel mogelijk van het contract af, zodat ik naar een ander provider kon overstappen.

Indien die bakker dat geld pas bijna twee maanden na het niet leveren van die taart had afgeschreven, dan had ik het ook gestorneerd.

De eerste keer toen Telfort geld afschreef, zat ik al bijna twee maanden zonder verbinding. Zij gaven niet thuis, ondanks mijn vele verzoeken, waardoor ik ook totaal mijn vertrouwen in hun verloren was. Daarom heb ik het geld toen ook gestorneerd, omdat ik mij opgelicht voelde. Als zij het geld in december of begin januari hadden afgeschreven had ik niet gestorneerd, omdat ik ze toen nog wel vertrouwde.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 02:17
door Eddie2
Heb sinds vandaag Telfort. 2 megabit per seconde met grabit van usenet downen zonder storingen, en dat voor 2 tientjes, ik snap je frustratie niet.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 10:27
door JanModaal
Heb sinds vandaag Telfort. 2 megabit per seconde met grabit van usenet downen zonder storingen, en dat voor 2 tientjes, ik snap je frustratie niet.

Geluk ermee dan ,ik kijk nog wel even uit voordat ik met dat spul in zee ga!

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 10:54
door TdeHond
[quote Geluk ermee dan ,ik kijk nog wel even uit voordat ik met dat spul in zee ga!]

Heel verstandig! Als er problemen zijn rond het tot stand brengen van de verbinding, het modem o.i.d. dan lijkt de service van Telfort ver beneden de maat te zijn. De kwaliteit van de mensheid die hun helpdesk bemant lijkt niet op zijn taak berekend.
Het lukt hen zelfs niet om een telefonische opzegging adekwaat te verwerken.

De wachttijden zijn lang en de helpdesk is duur. Kortom redenen genoeg om nog even rond te kijken.

Re: Telfort is een oplichtende Roversbende

Geplaatst: 16 apr 2008 11:05
door TdeHond
voor Helfort

Misschien kunt u bij een rechtswinkel advies over deze zaak inwinnen.

Ik denk dat het verstandig is om de abonnementskosten t/m maart 2008 onder protest te betalen. Dit kost u nog een aangetekende brief waarin u uw protest aangeeft + motiveert.