LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort maakt fout op fout

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

klagen over klantenservice kon ook nergens (volgens de klantenservice)
Een klacht over de klantenservice kunt u indienen bij de directeur Klanten Contact van Telfort, mevrouw M. Reffeltrath.

Ik weet niet of u op de hoogte gesteld wordt over de wijze waarop mevr R. deze klacht behandelt.


http://www.telecomklachten.nl/index.php ... il&id=3755

Google maar eens: Margreet Reffeltrath

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

I.p.v. de toegezegde brief met excuses en vermelding juiste einddatum einde contract met 12move stuurt Telfort een excuus per e-mail.

Hier heb ik niets aan, omdat ik al drie eerdere e-mails met excuses en vermelding einde contract datum in mijn bezit heb. Telfort negeert dit zelf als zij toch onjuiste en onterechte facturen trachten te incasseren.
< zucht >

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update Telfort

Ook vandaag mocht ik mij verheugen over de ontvangst van een e-mail van Telfort waarin ik antwoord kreeg op mijn e-mail verstuurd op 9-6-08. Gelukkig stelde ook deze medewerker vast dat het contract met 12move per 10-12-2007 beëindigd is en zou hij de afd Finance wederom verzoeken etc.....

Centraal is blijkbaar nog niet bekend dat ik alleen nog de afgesproken brief wens te ontvangen. :lol:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update Telfort

Vandaag contact gehad met KPN.COM, afdeling klantencontact. Deze afdeling neemt nogmaals contact op met Telfort met verzoek mij een brief te sturen met bevestiging eind datum contract 10-12-2007 + toezegging mij nooit meer lastig te vallen.
Dit omdat Telfort * zijn eigen e-mails met bevestigingen einde contract negeert *.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Update Telfort

Wederom een e-mail met datum einde contract 12move n.a.v. een e-mail van mij van 14 dagen geleden. Nu de brief nog, wat mij een rechtsgeldig document geeft, met de juiste einddatum contract met 12move erin vermeld.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

nu de brief nog
Eindelijk kwam vandaag, 27 juni 2008, brief ter bevestiging met einddatum contract ( 10-12-2007 12move) van Telfort.

Zaak is opgelost dankzij Klantencontact KPN.COM waarvoor mijn hartelijke dank!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Eindelijk kwam vandaag, 27 juni 2008, brief ter bevestiging met einddatum contract ( 10-12-2007 12move) van Telfort.
En ook vandaag mocht ik mij verheugen in de ontvangst van een brief waarin bevestigd werd dat er per 10-12-2007 opgezegd was. :lol:
Deze zou onbruikbaar zijn, niet op Telfort papier en niet ondertekend. Maar dit maakt niet uit.
Case closed

Fred6er
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2008 23:56

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door Fred6er »

ik ben per 02-06-08 verhuisd naar een nieuwe woning....

ik heb de verhuizing op tijd (halverwege mei) door gegeven aan wat toen nog speedlinq was

02-06-2008 bevestigings mail van de verhuizingontvangen het aansluiten zou +/- 3 weken duren

02-07-2008 aangetekende klachtenbrief verstuurd

vandaaag de dag 15-07-08 heb ik nog steeds geen internet op me nieuwe adres

na talloze telefoontjes naar de helpdesk die niet meer konden zeggen dan dat me nieuwe gegevens nog niet waren verwerkt of dat de verhuizing nog steeds in behandeling is

het schijnt ook dat mijn verhuizing al meerdere malen is door gestuurd naar een 'supervisor' maar of dat ook nog efffect heeft vraag ik mij ten zeerste af....

vandaag 15-07-2008 nog steeds geen schriftelijke reactie ontvangen van telfort

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als drie weken na uw klachten brief uw probleem niet opgelost is dan wordt het denk ik tijd voor een aangetekende brief met ontvangstbevestiging waarin u met onmiddellijke ingang opzegt. Beëindig dan meteen uw toestemming tot automatische incasso schriftelijk.

Als Telfort eenmaal fouten begint te maken, lijkt er geen weg terug te zijn.

pvanheumen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008 17:13

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door pvanheumen »

Ook wij hebben problemen met deze provider, vorig jaar april een ADSL abbo afgesloten (via de koperlijn van KPN op postcode 2986) dus geen telefonie. Geen enkel probleem werkt naar behoren, toen begon de ellende, we vonden een leuk huis in de zelfde gemeente alleen ongeveer 8 km verderop (postcode 2987) Telfort/Tiscali kon daar dus geen internet leveren.

Gesproken met de "helpdesk" en die grapjassen zeiden gewoon lekker doorbetalen meneer u kunt niet zomaar opzeggen.

Vervolgens ben ik naar een advocaat op mijn werk gegaan en die heeft een brief geschreven en daarin nogmaals de dingen op een rij gezet.

Intussen zijn wij gewoon op 23-11-2007 verhuisd naar ons nieuwe adres, dus de koperlijn van KPN is niet meer van toepassing, we hebben nu internet/telefonie via de kabel.

Inmiddels al 2 keer een brief ontvangen van Telfort met de mededeling dat er betaald dient te worden anders sluiten ze ons internet af, vind ik opzich wel gek want ons oude telefoonnummer bestaat niet eens meer, op 23-11-2007 is namelijk het signaal van de lijn gehaald door KPN.

Heeft iemand deze ervaring ook met dit bedrijf.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Inmiddels al 2 keer een brief ontvangen van Telfort met de mededeling dat er betaald dient te worden anders sluiten ze ons internet af, vind ik opzich wel gek want ons oude telefoonnummer bestaat niet eens meer, op 23-11-2007 is namelijk het signaal van de lijn gehaald door KPN.
Dit is een standaard bedreiging in deze brief. Ook ik nam internet via kabel af omdat ik mijn abonnement bij 12move opgezegd had en KPN de analoge lijn afgesloten had. Dit dreigement kunnen ze niet uitvoeren. :lol:

Uw probleem is echter hun volgende stap: het inschakelen van een incassobureau en de daarbij behorende extra kosten.

Natuurlijk had u wel op kunnen zeggen als u verhuist naar een gebied waar Telfort niet kan leveren. Maar is dit ook schriftelijk en aangetekend gebeurd? Zo niet dan ben ik bang dat uw contract niet beëindigd is en u inderdaad zal moeten betalen.

Als Telfort destijds niet accoord was gegaan met uw schriftelijke opzegging omdat u verhuisd bent naar een gebied waar Telfort niet kan leveren, dan had u dit als een geschil kunnen voorleggen aan de Geschillencommissie.

Leg alles voor bij de advocaat of neem contact op met een Juridisch Loket of zij een oplossing zien.

pvanheumen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008 17:13

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door pvanheumen »

Maar is dit ook schriftelijk en aangetekend gebeurd? Zo niet dan ben ik bang dat uw contract niet beëindigd is en u inderdaad zal moeten betalen.
Uiteraard hebben wij een uitgebreide brief richting Telfort/Tiscali geschreven, ook bericht terug gehad hierover dat we toch moeten betalen. Mijn advocaat is inmiddels druk bezig om eea te stoppen.

superanoniempje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2008 00:19

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door superanoniempje »

case closed!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Klacht over Telfort ingediend bij Consuwijzer.nl

Ondanks schriftelijke toezegging in juni 2008 geen herinneringen meer te sturen aan onjuiste onterechte facturen, naast bevestiging einde contract per 10/12/2007 per migratiedatum van 12move naar Telfort, ontving ik op 15/8/2008 een laatste herinnering aan een onterechte, onjuiste factuur van Telfort.

Telfort gaat dus door met het maken van fouten t.a.v. iemand die nooit klant geweest is. Uiteraard mochten ook Telfort en KPN.COM hier een klacht over ontvangen.

Volgende week belt KPN me terug over deze zaak.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

16-8-08
Telfort heeft zich overtroffen m.b.t. snelheid van het zenden van een reactie. De problemen rond facturering waren heb bekend. Men ging intern proberen uit te zoeken hoe het komt dat ik nog steeds herinneringen aan onterechte facturen krijg.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door sediek »

Helaas heeft Telfort sinds de overname van Tiscali klanten, mij een zeer slechte dienst bewezen.
De ene na de andere storing, en wij hebben besloten nu géén dure klantenservice meer te bellen, maar brieven te schrijven, ten eerste goedkoper en ten tweede dwingt het hen om gericht te antwoorden ipv zij-motieven te verzinnen.

En toch is hun leeskwaliteit slecht, enfin, bel niet meer maar schrijf, is ook nog goedkoper en je hebt bewijs achteraf.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn aangetekende brieven zijn nooit beantwoord door Telfort.

sediek
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:05

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door sediek »

Als ze dat ook al niet kunnen......wat moet je dan...

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op de valreep kreeg ik hulp via het programma Kassa waar directeur klantencontact KPN beterschap beloofde. Ik had destijds meegedaan aan enquête over KPN dochters en hun problemen met klanten.
Degene die mijn zaak behandelde had aan 1 e-mail van mij met daarin vermeld wat zich tot nu toe had afgespeeld genoeg om mij te helpen het probleem op te lossen. Deze dame vond het nogal wat. Telfort heeft zelfs lak aan eigen e-mails. 1 medewerkster daar had in februari dit jaar het licht gezien en bevestigde dat mijn abonnement bij 12move per migratiedatum naar Telfort was beëindigd. Dit werd vervolgens door Telfort in verdere aanmaningen en communicatie via e-mail straal genegeerd. Vandaar dat ik KPN 2 x heb laten bemiddelen bij Telfort om een brief met daarin juiste datum einde contract in handen te krijgen mocht het alsnog weer fout gaan. En ja hoor
Dit weekend heb ik nog een mail gestuurd naar klantencontact KPN i.v.m. wederom een onterechte aanmaning. ( 9 maanden na opzegging schriftelijk bij 12move + telefonisch bij Telfort en 8 maanden na 1ste aangetekende brief mijnerzijds)
Gelukkig zit ik nu dik in het bewijs materiaal van hun geklungel.
Mocht ik weer lastig gevallen worden overweeg ik een contact verbod van Telfort met mij te eisen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telfort maakt fout op fout

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement

Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

Als u b.v. een niet werkende internet en/of telefoonverbinding heeft kunt u bovengenoemde procedure volgen om bij Telfort weg te komen als Telfort in gebreke blijft.

Gesloten