Inmiddels al 2 keer een brief ontvangen van Telfort met de mededeling dat er betaald dient te worden anders sluiten ze ons internet af, vind ik opzich wel gek want ons oude telefoonnummer bestaat niet eens meer, op 23-11-2007 is namelijk het signaal van de lijn gehaald door KPN.
Dit is een standaard bedreiging in deze brief. Ook ik nam internet via kabel af omdat ik mijn abonnement bij 12move opgezegd had en KPN de analoge lijn afgesloten had. Dit dreigement kunnen ze niet uitvoeren.
Uw probleem is echter hun volgende stap: het inschakelen van een incassobureau en de daarbij behorende extra kosten.
Natuurlijk had u wel op kunnen zeggen als u verhuist naar een gebied waar Telfort niet kan leveren. Maar is dit ook schriftelijk en aangetekend gebeurd? Zo niet dan ben ik bang dat uw contract niet beëindigd is en u inderdaad zal moeten betalen.
Als Telfort destijds niet accoord was gegaan met uw schriftelijke opzegging omdat u verhuisd bent naar een gebied waar Telfort niet kan leveren, dan had u dit als een geschil kunnen voorleggen aan de Geschillencommissie.
Leg alles voor bij de advocaat of neem contact op met een Juridisch Loket of zij een oplossing zien.