LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] labtop Hp (1300 euro) na 15 mnd kapot!! geen recht bij vobis

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
WillemV

Re: labtop Hp (1300 euro) na 15 mnd kapot!! geen recht bij vobis

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 17 Mei 2008 19:25 door BBCS
Geplaatst op 17 Mei 2008 18:51 door gravedigger

Wat is bepalend voor de economische levensduur? De technische- of de ecomomische slijtage? Beide hoeven nl. niet gelijk te zijn!
de ecomomische slijtage.

Kijk, voor wasmachines e.d. liggen die technische en economische levensduren vaak dicht bij elkaar.
Dat is geen antwoord op de vraag. Probeer toch eens bij de les te blijven.

De economische slijtage is bepalend voor de economische levensduur. Deze term wordt echter zelden bij de levensduur van bijvoorbeeld PC's gebruikt. Deze term wordt vaak gebruikt bij productie middelen waarbij de economische afschrijving van de machine berekend wordt d.m.v. het aantal producten wat met deze machine geproduceerd wordt. Dus de afschrijving zit direct in de kostprijs van het product. De afschrijving (levensduur) van een PC wordt in tijd uitgedrukt.
De wetgever gaat ervan uit dat de vervangende onderdelen of het vervangend product gelijke specificaties heeft als de defecte onderdelen of product.

En laat dat nu in de computerwereld bijna niet mogelijk zijn, vooral niet na 2 a 3 jaar.
En dat is jouw probleem. Lekker makkelijk hoor, dat je dit dit op het bordje van de consument probeert te leggen.
De wetgevers gaan uit van hoge winstmarges van de winkelieren, terwijl het tegenovergestelde de werkelijkheid is.
Wat een flauwekul. De wetgever houdt helemaal geen rekening met winstmarges. Daar is de marktwerking voor.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

De consumenten vinden dat de winkelieren hun verantwoordelijkheden niet nemen en dat zij alle moeite doen om onder de regels uit proberen te komen. En dat zij er alles aan doen om maar niet hoeven te betalen.
Weet je npg waarom dit topic gestart is? Lees anders even terug!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom gaat die Arnoud Engelfriet een hele eigen mening vormen die totaal niks met de realiteit te maken heeft?
En waarom moet ik me dan mijn mening aan zijn uitspraken aanpassen, terwijl hij er helemaal naast zit.
Ik zou eerder willen beweren dat jij een hele eigen mening hebt gevormd die niks met de realiteit te maken heeft. Je mag gerust een gerechtelijke uitspraak afwachten.
In de regelgeving, de Nederlandse wetgever en de juristen gebruiken ook de term economische levensduur.
Laat dan zien. Ik heb de regelgeving door genomen, de kamer stukken door genomen en ben dat nergens tegen gekomen. In arresten kom ik deze uitspraak ook nooit tegen. Ik heb je eerder gevraagd naar die regelgeving, maar toen liet je niks van je horen. Laat maar eens zien.
En als ik dan verwijs naar de Europese Richtlijn (die jullie zo heilig vinden) dan is het opeens "het is maar een richtlijn".
Jij verweest naar de tabel van UNETO-VNI. Dat is máár een richtlijn.
De wetgever gaat ervan uit dat de vervangende onderdelen of het vervangend product gelijke specificaties heeft als de defecte onderdelen of product.
Laat maar zien. Als de winkelier met het voorstel komt om mij een vervangend onderdeel tegen krijg dat niet zelfde is dan behoud ik me het recht voor om dat te weigeren.
En over dat Quelle arrest:
Dat gaat over het Duitse recht, waarbij de winkelier gedurende de 2 jaar verantwoordelijk wordt gehouden.
Het Quelle arrest gaat over Europees recht. De rechter legde uit wat de richtlijn voor verplichtingen oplegt aan de nationale rechters. Deze uitspraak heeft grote gevolgen voor Nederland. Ik kan je op een briefje geven dat de Nederlandse rechter met deze uitspraak in de hand nooit een vergoeding zal toewijzen aan de winkelier voor het gebruik van een ondeugelijk product.
Als ik me aan de wetboeken houd en ook aan de regels die opgesteld zijn door de Nederlandse wetgever en een product gaat kapot en ik mag dan kosten in rekening brengen, dan wordt er tegen mij gezegd dat ik me niet aan mijn verantwoordelijkheid houdt en dat ik die moet nemen.
Ik zou bijna een computer bij je kopen, om dit voor een rechtbank verder uit te vechten.

WillemV

Geplaatst op 17 Mei 2008 19:35 door BBCS
Het enige wat gevraagd wordt is dat de fabrikant en de winkelier hun verantwoording nemen indien het product toch kapot gaat.
Met andere woorden:

Gratis reparatie of vervanging eisen.
In mijn vorige bericht schreef ik al dat je mensen geen woorden in de mond moet leggen. Hieronder de volledige quote welke jij weer zo 'handig' geknipt en geplakt hebt.
Natuurlijk kan een fabrikant of een winkelier die garantie niet geven. Dat wordt ook niet aan hen gevraagd. Je moet mensen geen woorden in de mond leggen. Het enige wat gevraagd wordt is dat de fabrikant en de winkelier hun verantwoording nemen indien het product toch kapot gaat.
Geplaatst op 17 Mei 2008 19:39 door gravedigger

En nou lom ik weer terug bij mijn vraag van de vorige pagina. Gerekend vanaf wanneer?? Stel dat een winkelier nog een paar overjarige PC's in het magazijn heeft staan. Die gaat hij verkopen. Blijft dan de economische slijtage 3 jaar ogf wirst die ingekort?
Als het goed is heeft deze winkelier op de PC's afgeschreven i.v.m. incourant worden. Daar blijft dus een gedeelte van economische slijtage 'achter'. De winkelier zal deze PC's voor een veel lagere prijs verkopen dan courante PC's.
Hoe het dan precies met de levensduur zit in relatie met het consumentenrecht en non-conformiteit (en daar doel jij natuurlijk op) weet ik niet. De garantie aanspraak in geld zal in ieder geval laag zijn aangezien het aanschaf bedrag al laag was.

alfatrion

WillemV schreef:
alfatrion schreef:De consument kan zich dan nog steeds beroepen op non-conformiteit, aangezien de verkoper zich dan schuldig zou maken aan bedrog. De aard van het product is zodanig dat ze langer mee gaan, dan mag je de consument niet voorliegen dat ze korter meegaan.
Ik geloof je meteen hoor! Smile Maar dit komt wel een beetje vreemd over. De klant kan op dat moment toch zeggen dat hij de overeenkomst niet aan gaat omdat hij het niet waard vindt om zoveel geld voor 3 jaar plezier te betalen. Ik bedoel, hij is toch heel bewust, uit eigen wil die overeenkomst aangegaan? Bovendien ben ik er met mijn opmerking vanuit gegaan dat de levensduur dan ook echt 3 jaar zou zijn. Wat natuurlijk niet zo is. Het was een reactie op de onjuiste stelling vaan BBCS dat de (economische) levensduur 'echt' 3 jaar is.
Gevoelsmatig zeg ik dat het argument wordt aangedragen als een bijdehante manier om niet meer aansprakelijk te kunnen worden gehouden. Daar vallen rechters niet zo snel voor.

Als de uitlating echt waar is dan wordt je natuurlijk niet voor bedrog veroordeeld. En als consument ben je daar met open ogen in gestapt.

WillemV

Geplaatst op 17 Mei 2008 20:22 door alfatrion

Gevoelsmatig zeg ik dat het argument wordt aangedragen als een bijdehante manier om niet meer aansprakelijk te kunnen worden gehouden. Daar vallen rechters niet zo snel voor.
Ik denk dat dit in de praktijk niet of nauwelijks gebeurt. Dus dat de winkelier de aspirant klant voor het sluiten van de overeenkomst meedeelt dat de laptop maar drie jaar mee kan gaan. Eigenlijk heeft die winkelier het dan over de technische levensduur. :wink: Welke net als de economische levensduur niet relevant is in het kader van het consumenten recht.

BBCS roept wel de hele tijd dat de afgesloten overeenkomst de conformiteit bepaalt, maar hij zegt er niet bij dat hij voor het afsluiten van deze overeenkomst de klant onomwonden duidelijk maakt dat de levensduur maar drie jaar is. :wink: Ik heb het sterke vermoeden dat hij dat zijn klanten niet verteld. Dat zou immers zijn omzet ernstige schade toe brengen. Er zijn maar weinig mensen die € 1.300,= willen uitgeven voor een laptop die misschien maar 3 jaar meegaat.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat BBCS blijkbaar nogal moeite heeft om een link te vinden waarin een laptop fabrikant beweert dat de economische (eigenlijk technische) levensduur van haar producten maar 3 jaar is.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Eigenlijk heeft die winkelier het dan over de technische levensduur. Welke net als de economische levensduur niet relevant is in het kader van het consumenten recht.

En waarom dan niet?

Dat "consumentenrecht" van jouw deugd niet.

De meeste winkelieren respecteren die ook niet.

In een rechtsysteem moet naar beide partijen gekeken worden en nu kijkt men alleen naar de consument.

Met die "consumentenrecht" wordt dus op voorhand de verkopende partij al bestempelt als oplichter.
BBCS roept wel de hele tijd dat de afgesloten overeenkomst de conformiteit bepaalt, maar hij zegt er niet bij dat hij voor het afsluiten van deze overeenkomst de klant onomwonden duidelijk maakt dat de levensduur maar drie jaar is.

Dat doe ik dus wel.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat BBCS blijkbaar nogal moeite heeft om een link te vinden waarin een laptop fabrikant beweert dat de economische (eigenlijk technische) levensduur van haar producten maar 3 jaar is.
De fabrikanten hebben dat zelf niet op hun websites of ergens staan, maar wel bij de Uneto. Daarin staan richtlijnen waarin de fabrikanten die periodes hebben aangegeven.

jor

Ongelezen bericht door jor »

En zo eindigt elk topic over garantie! BBCS, doe me een plezier en steek net zoveel tijd in die winkel van je als je hier doet. Steeds weer dezelfde ontwijkende reactie's. Geef nu de links waar om word gevraagt of zwijg nu een keer!. Jou waarheid is echt niet zomaar de waarheid omdat jij dat roept.

PS 1733 reactie's , meer dan 8 per dag sinds 10-2007 en allemaal zo eenzijdig als de p*st.Je probeert steeds weer je standpunt door te duwen en stopt niet voor je het laatste woord hebt.En opnieuw is de vraag van de topicstarter volkomen onder gesneeuwd en is deze allang weg.

BBCS
Contacteer:

PS 1733 reactie's , meer dan 8 per dag sinds 10-2007 en allemaal zo eenzijdig als de p*st.Je probeert steeds weer je standpunt door te duwen en stopt niet voor je het laatste woord hebt.
Wat dacht je dan van diegene die steeds roepen dat de consument gedurende de technische levensduur recht hebben op gratis reparatie/vervanging en als dat niet kan hun geld terug.

Allemaal leugens.

Basta!

En wie beginnen steeds hier over het feit dat de consument recht heeft op kosteloze reparaties ed gedurende de technische levensduur?

Niet ik.

En dan wordt ik aangevallen omdat ik hun geen gelijk geef.

Wie verwijt wie dan?

WillemV

Geplaatst op 18 Mei 2008 09:26 door BBCS
Eigenlijk heeft die winkelier het dan over de technische levensduur. Welke net als de economische levensduur niet relevant is in het kader van het consumenten recht.
En waarom dan niet?
Dat is jou al vaak genoeg uitgelegd. Lees het e.e.a. eens werkelijk aandachtig terug. En dan niet alleen dit onderwerp.
Dat "consumentenrecht" van jouw deugd niet.
Daar is helemaal niks 'van mij' bij.
De meeste winkelieren respecteren die ook niet.
Dat is inderdaad wel duidelijk. Tenminste, in de computer branche. Daarmee overtreden ze de wet en daar kunnen zowel privaatrechtelijke en soms zelfs strafrechtelijke sancties op volgen.
In een rechtsysteem moet naar beide partijen gekeken worden en nu kijkt men alleen naar de consument.
Onzin. Er wordt naar beide partijen gekeken. Beide partijen moeten zich aan de aangegane overeenkomst houden. Als de klant bijvoorbeeld het gekochte product met vals geld betaald, kun jij die klant daar (juridisch) op aanspreken. Deze klant kan dan niet zeggen: Ik heb mij weer door die en die met dat valse geld laten betalen, ga daar je 'echte' geld maar halen. Andersom doen winkeliers iets dergelijks vaak wel. Namelijk de klant naar de fabrikant doorverwijzen bij een garantie kwestie.
Met die "consumentenrecht" wordt dus op voorhand de verkopende partij al bestempelt als oplichter.
Flauwekul. Dat heb jij zelf bedacht en is enkel jouw eigen mening. En niks meer of minder.
BBCS roept wel de hele tijd dat de afgesloten overeenkomst de conformiteit bepaalt, maar hij zegt er niet bij dat hij voor het afsluiten van deze overeenkomst de klant onomwonden duidelijk maakt dat de levensduur maar drie jaar is.
Dat doe ik dus wel.
Dat geloof ik pas wanneer je dat onomwonden, op een duidelijke plaats permanent op je website zet en hier een link plaatst.
De fabrikanten hebben dat zelf niet op hun websites of ergens staan, maar wel bij de Uneto. Daarin staan richtlijnen waarin de fabrikanten die periodes hebben aangegeven.
Precies. Zij willen helemaal niet dat dit algemeen bekend wordt. Dat zou hun omzet ernstige schade toebrengen.

En die lijst van Uneto is niet toegankelijk voor de consument. Dat bevestig alleen maar mijn bovenstaande opmerking.

gravedigger

En die lijst van Uneto is niet toegankelijk voor de consument.
Ook winkeliers die geen UNETO-lid zijn, kunnen er niet in kijken. Vandaar mijn vraag gisteren (waarop geen antwoord!) of BBCS daarbij is aangesloten.

alfatrion

BBCS schreef:In de regelgeving, de Nederlandse wetgever en de juristen gebruiken ook de term economische levensduur.
Ik wacht nog op een wetsartikel of een kamer stuk waar uit dit blijkt. Zou het zijn dat BBCS dit uit zijn grote duim zuigt?
WillemV schreef:BBCS roept wel de hele tijd dat de afgesloten overeenkomst de conformiteit bepaalt, maar hij zegt er niet bij dat hij voor het afsluiten van deze overeenkomst de klant onomwonden duidelijk maakt dat de levensduur maar drie jaar is.
Ik weet dat hij wel zegt dat ie kwaliteit verkoopt. Geloof jij he? Dat gaat niet samen met "na drie jaar is ie stuk"!
BBCS schreef:Dat "consumentenrecht" van jouw deugd niet.
Wat is zo onfatsoenlijk aan moeten leveren wat je beloofd?
BBCS schreef:In een rechtsysteem moet naar beide partijen gekeken worden en nu kijkt men alleen naar de consument.
Er wordt ook naar beiden partijen gekeken. Door de overeenkomst tussen consument en winkelier komen twee verbintenissen tot stand. De consument wordt net zo hard aangepakt als hij zijn verplichtingen niet nakomt.
WillemV schreef:Dat is waarschijnlijk ook de reden dat BBCS blijkbaar nogal moeite heeft om een link te vinden waarin een laptop fabrikant beweert dat de economische (eigenlijk technische) levensduur van haar producten maar 3 jaar is.
De fabrikanten hebben dat zelf niet op hun websites of ergens staan, maar wel bij de Consumentenbond. Daarin staan richtlijnen waarin de fabrikanten die periodes hebben aangegeven. ;)

WillemV

Geplaatst op 18 Mei 2008 12:28 door alfatrion

Ik weet dat hij wel zegt dat ie kwaliteit verkoopt. Geloof jij he? Dat gaat niet samen met "na drie jaar is ie stuk"!
O.k. Ik geef BBCS hier het voordeel van de twijfel. Vooralsnog geloof ik wel dat hij kwaliteit PC's verkoopt. Ik geloof er echter geen barst van dat hij de klanten voor aanschaf duidelijk maakt dat die PC's maar 3 jaar meegaan.
De fabrikanten hebben dat zelf niet op hun websites of ergens staan, maar wel bij de Consumentenbond. Daarin staan richtlijnen waarin de fabrikanten die periodes hebben aangegeven. :wink:
Waar heb ik dat eerder gelezen?... Nee wacht... Daar kwam het woord Consumentenbond niet in voor. :) Ik heb even lopen zoeken op http://www.consumentenbond.nl/ maar kan die lijst zo snel niet vinden. Best wel interessant om dit eens in te kunnen zien. Heb jij een link naar deze lijst? B.v.d.

gravedigger

IJdele hoop Willem ;)

alfatrion

Ook daar moet je lid voor zijn. Uit het nummer van september 2004:
Hoelang gaan spullen mee? De consumentenbond gaat op dit moment uit van de volgende gemiddelde gebruiksduur oftewel economische levensduur (in jaren).

gasfornuis 10-15
geluidsapparatuur 8-10
koelkast 8-10
televisie 8-10
fiets 5-10
stofzuiger 5-8
videorecorder 5-8
meubelen 3-8
gsm 3-5
pc & monitor 3-5
tapijt 3-5
kleding 1-4
Op gemerkt moet worden dat de consument nog iets aan de voorzichtige kant is. Uit onderzoek van C't (computer magazine) is gebleken dat de gemiddelde levensduur van nieuwe en tweedehandse computer respectievelijk 6 en 3 jaar is. bron En dat harde schrijven gemiddeld zelfs 8 jaar mee gaan. bron Dit valt nog verder te specificeren naar kwaliteit, zodat de ene computer model gemiddeld acht jaar meegaat en het nadere slechts vier. Digitale Camera's gaan licht de gemiddelde levensduur op minstens 5 a 10 jaar, met uitschieters naar 20. bron.
O.k. Ik geef BBCS hier het voordeel van de twijfel. Vooralsnog geloof ik wel dat hij kwaliteit PC's verkoopt. Ik geloof er echter geen barst van dat hij de klanten voor aanschaf duidelijk maakt dat die PC's maar 3 jaar meegaan.
Hij beweerd dat zijn kwalitatieve computer slechts drie jaar meegaan. Het is van tweeen een. Of hij verkoopt kwalitatieve computer of zijn computers raken gemiddeld na drie jaar defect, maar het kan niet tegelijk waar zijn.

WillemV

Geplaatst op 18 Mei 2008 21:46 door alfatrion

Ook daar moet je lid voor zijn. Uit het nummer van september 2004:
O.k. Dankjewel voor deze informatie.
Hij beweerd dat zijn kwalitatieve computer slechts drie jaar meegaan. Het is van tweeen een. Of hij verkoopt kwalitatieve computer of zijn computers raken gemiddeld na drie jaar defect, maar het kan niet tegelijk waar zijn.
Inderdaad. Maar toch ga ik er vooralsnog vanuit dat BBCS wel PC's van goede of redelijk goede kwaliteit verkoopt. Als ik het mij goed herinner heeft hij op dit forum ooit eens geschreven dat hij vanuit huis werkt en een kleine klantenkring heeft en het vooral van mond op mond reclame moet hebben. Dan kun je geen troep verkopen als je enige continuïteit voor je onderneming wilt. Dat zijn PC's maar 3 jaar meegaan roept hij hier natuurlijk alleen maar om zijn 'argumenten' kracht bij te zetten.

BBCS
Contacteer:

Dat zijn PC's maar 3 jaar meegaan roept hij hier natuurlijk alleen maar om zijn 'argumenten' kracht bij te zetten.
Ik zeg dat een computer technisch gezien gemiddeld 6 tot 8 jaar meegaan.
Economisch gezien maar 3 jaar.

Dit omdat de technische ontwikkelingen deze periode zo kort maken.

De gemiddelde levensduur (economische levensduur) is inderdaad 3 jaar.

De technische levensduur is die periode waarin de computer maximaal mee kan gaan inclusief reparaties.

De economische levensduur is die periode waarin een computer gemiddeld meegaat zonder reparaties.

Dus het klopt wel degelijk met wat ik zeg.

De winkelier is aansprakelijk gedurende die periode waarin een product gemiddeld zonder reparaties meegaat, en dat is dus 3 jaar.

Voor alle duidelijkheid:

De economische levensduur is 3 jaar en de technische levensduur is 6 tot 8 jaar.

Een hele grote fout die jullie maken is dat jullie alleen kijken naar de hardware en niet naar de software.

Bij een computer moet je ook kijken naar de software. Immers is de hardware waardeloos zonder de software.

Daarbij moet ook gekeken worden dat de nieuwste software ook op die computer moet kunnen draaien.

Dus als je gaat kijken naar de levensduur van een computer:

Kijk zowel naar de hardware als naar de software.

En kijk vooral naar de hardware eisen die voor die software gelden.
Maar toch ga ik er vooralsnog vanuit dat BBCS wel PC's van goede of redelijk goede kwaliteit verkoopt. Als ik het mij goed herinner heeft hij op dit forum ooit eens geschreven dat hij vanuit huis werkt en een kleine klantenkring heeft en het vooral van mond op mond reclame moet hebben.
Klopt. Op de computers die ik zelf bouw geef ik standaard 3 jaar garantie.

Toen ik pas begonnen was, gaf ik op de computers maar 1 jaar garantie. Bij een computer uit die periode ging na 2½ jaar de voeding en het moederbord kapot. Ik heb die voeding en moederbord kosteloos vervangen.

Als een computer 3 jaar of ouder is, heeft reparatie (grote) geen zin meer, omdat die dan total-loss is.
En geld terug heeft ook geen zin meer, omdat na 3 jaar die computer niets meer waard is (economisch gezien.)

Dat heeft niets te maken of een consument om de 5 jaar of om de 8 jaar zijn computer vervangt.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Als een computer 3 jaar of ouder is, heeft reparatie (grote) geen zin meer, omdat die dan total-loss is.
Wat bedoel je met deze uitspraak bbcs, als ik een computer (costum build) van 2000 en nog wat euri heb gekocht ik dit kan weggooien als er een mankement aankomt?

alfatrion

WillemV schreef:Dat zijn PC's maar 3 jaar meegaan roept hij hier natuurlijk alleen maar om zijn 'argumenten' kracht bij te zetten.
Argumenten? Welke argumenten? Het enige wat hij uit zijn ongefundeerde stellingen om vervolgens boos te worden als anderen die niet overnemen.
BBCS schreef:In de regelgeving, de Nederlandse wetgever en de juristen gebruiken ook de term economische levensduur.
BBCS,

Ik hou het er op dat je de boel hier aan het bedriegen totdat je met de onderbouwing hiervan komt. Laat die regelgeving / kamerstukken maar zien! Ik zal je helpen met parlando kun je ze allemaal opzoeken. Het dossier nummer van de wetswijziging uit 2003 is 27809.
BBCS schreef:Dus het klopt wel degelijk met wat ik zeg.
Ik mis de onderbouwing nog altijd die voor de dus thuis hoort.
BBCS schreef:Een hele grote fout die jullie maken is dat jullie alleen kijken naar de hardware en niet naar de software.
Dat is niet bijna goed, maar wel helemaal fout. Jij maakt juist een hele grote fout door daar wel naar te kijken.
BBCS schreef:Daarbij moet ook gekeken worden dat de nieuwste software ook op die computer moet kunnen draaien.
Nee hoor, maar er is wel goed nieuws de nieuwste versie van FreeBSD draait ook op een 386!
BBCS schreef:Als een computer 3 jaar of ouder is, heeft reparatie (grote) geen zin meer, omdat die dan total-loss is.
En geld terug heeft ook geen zin meer, omdat na 3 jaar die computer niets meer waard is (economisch gezien.)
Een computer van drie oud is heus nog wel wat waard. Ik schat zo'n 20%

WillemV

Geplaatst op 18 Mei 2008 22:33 door BBCS

Ik zeg dat een computer technisch gezien gemiddeld 6 tot 8 jaar meegaan.
Economisch gezien maar 3 jaar.

Dit omdat de technische ontwikkelingen deze periode zo kort maken.

De gemiddelde levensduur (economische levensduur) is inderdaad 3 jaar.
Onzin. Enkel de gebruiker kan, met als beperking de technische levensduur bepalen wat de economische levensduur is. Dat heb ik in dit topic al eerder uitgelegd. Dit topic gaat over een laptop gekocht bij Vobis. Mijn eerste PC was een PC van Vobis. Van toen hun huismerk Highscreen. Dit is een DX486 met een 66Mhz processor en een extra grote schijf van 400MB!. Tot voor een jaar of 6 terug heeft deze PC nog zijn diensten gedaan als gateway naar het internet (routers waren toen nog zo duur). Effe twee ethernet kaartjes erin, Linux erop, een hub ertussen en hupsakee hij heeft nog jaren dag en nacht gedraaid. Dat ding was toen al zeker 12 jaar oud. Ik heb hem hier nog steeds staan. Weliswaar buiten gebruik maar om nostalgische redenen gooi ik dat ding nooit weg. Het was mijn eerste PC. Hij doet het nog steeds als ik hem aan zou zetten.
Een hele grote fout die jullie maken is dat jullie alleen kijken naar de hardware en niet naar de software.

Bij een computer moet je ook kijken naar de software. Immers is de hardware waardeloos zonder de software.

Daarbij moet ook gekeken worden dat de nieuwste software ook op die computer moet kunnen draaien.
Dat hoeft helemaal niet. Als een consument de PC alleen maar gebruikt voor email, surfen en af en toe een briefje schrijven wordt de levensduur beperkt door de technische levensduur.
Geplaatst op 18 Mei 2008 22:47 door alfatrion

Argumenten? Welke argumenten? Het enige wat hij uit zijn ongefundeerde stellingen om vervolgens boos te worden als anderen die niet overnemen.
Daarom plaatste ik het woord argumenten ook tussen accolades. :wink:

Gesloten