Beste
Coinoperator
Graag reageren we op jouw bericht. Wij vinden het erg vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over het 'belplafond'.
Hierbij een uitleg over het belplafond en een reactie op de onderwerpen in je bericht.
"Gaan we dan even de kleine lettertjes van uw voorwaarden lezen dan wordt het helemaal spaans.
TWEE JAAR VERPLICHTE CONTRACTSDUUR
70 euro VOORUIT TE BETALEN. "
Simpel werkt uitsluitend met 2-jarige contracten. Gedurende die twee jaar kun je het contract niet opzeggen. Dit staat niet alleen in onze kleine lettertjes, maar ook direct op onze site (zie link hieronder) In het aanmeldingsformulier wordt dit nogmaals duidelijk aangegeven, juist om dit soort klachten te voorkomen. Ook staat op onze website hoe wij omgaan met onze aanmeldingsprocedure. Dit kan je ook lezen via onderstaande link.
http://www.simpel.nl/ZoWerktHet.aspx
Een abonnement van Simpel bestellen kan op twee manieren: telefonisch of volledig online via onze website. Het abonnement gaat in op het moment dat wij het voorschot op de abonnementskosten plus de administratiekosten (samen € 70,-) hebben ontvangen. Op dit moment is alleen betaling mogelijk via automatische/eenmalige incasso.
Simpel voert geen kredietcheck uit. Daarom vragen we om een voorschot van de abonnementskosten.
http://www.simpel.nl/ZoWerktHet.aspx
"Na een half jaar kan de telefoonrekening bij u oplopen tot driehonderdvijftig euro per maand
Bent u soms helemaal belazerd?"
Met Simpel kun je, gedurende de eerste 3 maanden van het contract, maximaal voor € 50,- per maand bellen. Na drie maanden goed betaalgedrag verhoogt Simpel automatisch je limiet naar € 100,- per maand. Na een half jaar wordt dit bedrag verhoogd naar € 350. Van deze verhogingen krijg je een sms ter bevestiging. Aangezien wij geen krediet check doen is dit voor ons een methode om er zeker van te zijn dat onze klanten kredietwaardig zijn.
http://www.simpel.nl/Vragen.aspx
"Kan iemand mij nou eens gewoon vertellen waarom er niet een ECHT plafondabbo is waarbij de telefoon gewoon op TILT gaat als het plafond is bereikt..
op de 25e van de maand: "sorry jongens, ik bel de eerste weer terug" TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT"
Dit is technisch helaas niet mogelijk. Daarom hebben wij het volgende bedacht;
Bij Simpel kun je zelf bepalen hoeveel je per maand maximaal wilt uitgeven aan bellen. Dit noemen we het Belplafond. Op 'Mijn Simpel' kun je zelf je eigen belplafond instellen vanaf €15,- per maand. Dit belplafond kun je tussentijds wijzigen en je krijgt van Simpel een sms als je op 90% van je belplafond zit.
Bij het bereiken van 90% van het belplafond ontvang je een waarschuwings-sms. Wanneer je bijvoorbeeld een belplafond van €15,- instelt, ontvang je bij een verbruik van €13,- (bel- én sms-kosten) de waarschuwing.
Bij het bereiken van het belplafond ontvang je opnieuw een sms dat je het belplafond hebt bereikt. Je kunt dan niet meer uitgaand bellen en sms'en en ook niet meer in het buitenland gebeld worden. Je kunt nog wel gebeld worden in Nederland en sms'jes ontvangen.
Let er op dat je wel nog sms'jes kunt ontvangen waarvoor de ontvanger betaalt (zogenaamde premium sms/entertainment sms). Voor de sms'jes die worden verstuurd bij het (bijna) bereiken van het belplafond betaal je € 0,25 per stuk.
Het belplafond wordt op basis van 'best effort' ingeschakeld. Dat betekent dat in sommige gevallen het belplafond pas actief wordt bij een hoger bedrag dan ingesteld.
Voorbeeld: je hebt een belplafond van € 15,-. Je verbruik van die maand bedraagt € 12,- wanneer je gaat bellen. Je gesprek kost € 5,- (je belt vanuit het buitenland, dus geldt het maximum van 10 minuten betalen niet). Tijdens het gesprek ontvang je niet de waarschuwings-sms zodra je de € 13,- bereikt. Pas als wij de gegevens van dit gesprek ontvangen, ontvang je een sms dat je je belplafond hebt bereikt. Je kunt vervolgens niet meer bellen, maar je hebt wel de € 15,- overschreden. Soms duurt het een aantal dagen voordat we de gespreksgegevens, met name in het geval van buitenlandse gesprekken.
Gebruik van GPRS en mms, en sms'jes waarvoor de ontvanger betaalt, vallen buiten het belplafond. Ook deze informatie is terug te vinden op onze website
http://www.simpel.nl/ZoWerktHet_dienste ... afond.aspx
Hopelijk hebben wij op deze manier meer duidelijkheid gecreëerd.
Wanneer je bij de webmaster van dit forum je gegevens achter laat, zullen wij contact met je opnemen om de situatie verder te bespreken en op te lossen.
Excuus voor dit ongemak.
Simpel