LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermogensgroeiplan Avero Achmea

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Vermogensgroeiplan Avero Achmea

Ongelezen bericht door wevera »

Gisteren werd door mij de brochure, "Regeling voor klanten met een beleggingsverzekering " ontvangen. Ik neem aan dat deze regeling ook door de overige 800000 polishouders met een beleggingsverzekering van Achmea is ontvangen.
In 2010 wordt een brief opgestuurd waarin een indicatie voor de eventuele compensatie wordt aangegeven en op de einddatum van de verzekering de definitieve compensatie.
Uit de inhoud van de brochure blijkt dat oppervlakkig gezien de regeling van Achmea gelijk is aan de regelingen die de stichtingen woekerpolisclaim en verliespolis hebben getroffen met andere grote verzekeraars. Voor de houders van het vermogensgroeiplan zit er dan in elk geval toch wel een geringe kostencompensatie in.
Dit is dus gemakkelijk en goedkoop van/voor Achmea. De zgn. onkosten vergoeding, € 950000 voor elke stichting, hoeft Achmea niet te voldoen. Juridisch is dit natuurlijk in orde. Er bestaat geen octrooi voor deze regeling. De houders van een Achmea-beleggingsverzekeringspolis, die lid zijn van een van de stichtingen missen nu nu wel de € 50 stempremie. Dit is dan weer een voordeel voor de stichtingen, ze behoeven geen stemronde te organiseren en de € 50 stempremie niet te betalen.
Toezicht houden op het wel of niet goed uitvoeren van de regeling hoeven ze ook niet te doen. Of gaan ze daar nou juist heel scherp op letten. Ik hoop het eigenlijk wel.
Met vriendelijke groet, Arie Wever

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Vermogensgroeiplan Avero Achmea

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Alle recente post is weg, maar gelukking heeft Arie Wever de discussie vervolgd op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=140

Gesloten