LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Holt de service van Xs4all achteruit?

Ja
25
46%
Nee
10
19%
Valt wel mee, maar er is zeker iets aan de hand
8
15%
Ze zijn net zo slecht geworden als de rest
5
9%
Het is er nog beroerder dan bij de rest
1
2%
Nee, het wordt er beter op
4
7%
Neutraal, niet beter, niet slechter
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 54

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb ook nog nooit noemenswaardige storingen bij xs4all gehad. Zit nu ruim 3 jaar bij ze. Gelukkig (achteraf) ben ik blij, dat ik nooit de telefoon bij hun erbij heb genomen, gezien al die klachten hier en op kassa staan.

Hebben jullie een cadeautje gehad voor het 15 jarig bestaan? Nou, ik krijg nooit post, laat staan een cadeautje van hun. :roll:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Hoi G7, Ik ben ook al enkele jaren lid van XS4ALL en ben onlangst overgestapt naar xs4all-only. Dit verliep probleemloos. Ik heb nog nooit een storing gehad! Wel stel ik af en toe lastige vragen...
Normaal gesproken krijg ik na wat moeite van de helpdeskmedewerker een correct antwoord. De afgelopen keer helaas niet. Ik kreeg de indruk dat deze persoon de plantjes water ging geven en per ongeluk de telefoon op nam...Ik heb nog nooit zo een dom en ingeinteresseerd persoon aan de lijn gehad...(althans niet bij xs4all...).
Ik blijf dus voorlopig bij XS4ALL. 8)

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door terptm »

@ allemaal

Het nadeel met helpdes... callcenters tegenwoordig is geld.
Er zijn bijna 'of helemaal' geen ISP's (ISP = Internet Service Provider) die nog een 'in house' helpdesk hebben.
Alle klanten willen steeds goedkoper en sneller en dat gaat ten koste van de service.
Een callcenter medewerker weet vaak niets van de voortgang van een storing. Ik vind het daarom ook jammer dat mensen vaak de medewerker die hij/zij aan de telefoon krijgt de huid vol scheld.

Ik heb zelf 1 jaar op een helpdesk gewerkt en na een outsourcing 2 jaar voor dezelfde provider, op een callcenter. Je wilt niet weten hoe moeilijk het is om tegen een klant te moeten zeggen dat je niet weet waarom zijn/haar probleem nog niet opgelost is.
Sommige klanten gaan dan op je gevoelens inspelen. Opeens ligt de halve familie op sterven terwijl andere klanten misschien echt zoiets hebben.
Als callcenter medewerker raak je daar, na een tijd, bijna ongevoelig voor en benadeel je dus mensen die echt een sterfgeval hebben.

Veel problemen worden veroorzaakt door KPN. Vooral bij verhuizingen en nieuwe aansluitingen vooral in nieuwbouw (aansluiten op verkeerde adres, ander aderpaar, etc..)

Er is bijna geen helpdesk/callcenter waar mensen nog aangenomen worden vanwege hun kennis. Vroeger zaten er bij XS vooral echte nerds/whizkids op de helpdesk (Zoals bij andere ISP's als Euronet/Wanadoo) en mochten ze gewoon alles oplossen.
Tegenwoordig krijgt een callcenter-medewerker ongeveer 7 minuten de tijd om een ticket aan te maken met de klant aan de telefoon.
Besteden ze meer dan die tijd aan een klant dan krijgen ze een waarschuwing.

Kleine ISP's met in-house helpdesks zijn er bijna niet meer. Iedereen wil voor 20Euro een 20mbit verbinding met VoIP en alles er op en er aan.

Vraag waar je een klacht in kan dienen over wachttijden etc.. maar ga geen callcentermedewerker uitschelden. De wachttijden komen vaak door onderbezetting of storingen en daar kan de persoon die u op dat moment spreekt, niets aan doen.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

Het nut van een helpdesk komt dan in het gedrang.
Als de helpdesk het niet meer weet, wie dan wel?
Je komt dan niet verder met je probleem als consument, en dat geeft je dan een machteloos gevoel, wat je soms tot wanhoop kan drijven.
Vaak krijg je antwoorden die nergens op slaan, en een stap verder kom je niet, zoals ik momenteel met XS4all meemaak.
Er zijn al 7 man van de diverse helpdesken met mijn probleem bezig geweest en niemand die daadkractig het probleem aanpakt.
Ik doe het al niet eens meer per telefoon en gebruik de mail daarvoor, in de hoop dat het sneller gaat.
Als je de mensen niet de macht geeft iets te doen, kom je in een oeverloos gedoe terecht.

Als iets niet binnen een paar dagen opgelost kan worden dan wordt het tijd voor een crisis team wat meer macht heeft, en dan ook daadwerkelijk iets kan uitrichten door zich persoonlijk met een probleem bezig te houden.
Maar ja dat kost geld.
Iets wat XS geziende prijs zou moeten hebben.

terptm
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 apr 2007 09:35

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door terptm »

@hharteman

Denkt u echt dat XS4all al de centjes zelf mag houden?
Als HetNet of welke KPN provider dan ook, een beetje winst maakt dan gaat het naar het slechtst draaiende deel. Oftewel IPB.

Door alle overnames in de ISP-wereld door grote toko's gaat de service achteruit.
Ze krijgen te weinig vrijheid van de overkoepelende organisatie en elke minuut van een Callcenter-medewerker is 2 minuten teveel.

Bij bijna elke ISP is het hetzelfde. Nu is Telfort weer aan de beurt geloof ik.
Een paar maanden terug was het Orange. Volgende maand is het PIP. Pietjes Internet Provider.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-------
Bij bijna elke ISP is het hetzelfde. Nu is Telfort weer aan de beurt geloof ik.
Een paar maanden terug was het Orange. Volgende maand is het PIP. Pietjes Internet Provider.
-----------------------------------------------------------------------------

Precies, dus waarom zou je dan nog bij de duurste provider blijven?
Het is overal knudde als het niet goed werkt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door TdeHond »

Diverse onderzoeken hebben uitgewezen dat de huidige generatie consument opgelicht willen worden.
Ook ik wil graag een link naar deze onderzoeken, zodat ik kan controleren of hier sprake is van gedegen onderzoeken en welke bureaus deze onderzoeken gedaan hebben. 8)

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Wim 2007 - misschien moet je voor de grap eens verhuizen of een andere wijziging doorvoeren. Want natuurlijk, als het marcheert, marcheert het. Pas als er problemen komen door wijzigingen, dan geeft xs4all niet thuis
Verschillende keren met allerlei wijzigingen te maken gehad en geen enkel probleem bij ondervonden.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Maar de afgelopen maanden ben ik niet te spreken over xs4all: eerst die storing van een week, waarvoor je als klant nul compensatie krijgt,
Volkomen onzin. De klanten met een XS4ALL-Only aansluiting zijn allen gecompenseerd (andere klanten zijn niet door de storing getroffen). Deze klanten mochten zelfs kiezen uit een flink aantal opties hoe ze gecompenseerd wilden worden.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Wie van de only gebruikers kent niet de Franse meldingen?
Ken ze niet

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Het nut van een helpdesk komt dan in het gedrang.
Als de helpdesk het niet meer weet, wie dan wel?
Je komt dan niet verder met je probleem als consument, en dat geeft je dan een machteloos gevoel, wat je soms tot wanhoop kan drijven.
Vaak krijg je antwoorden die nergens op slaan, en een stap verder kom je niet, zoals ik momenteel met XS4all meemaak.
Eerlijk gezegd herken ik hier helemaal niets van. Heb bij XS4ALL nog nooit meegemaakt dat het probleem niet werd opgelost of dat ik niet goed ben geholpen. Dit zowel niet per telefoon als per e-mail. Dat het wellicht even wat langer duurt om een helpdeskmedewerker aan de lijn te krijgen is niet zo vreemd. De XS4ALL-helpdesk lost, zo is mijn ervaring, eerst het voorgelegde probleem op en hanteert geen maximumduur voor gesprekken (zoals bij helpdesks met callcenters het geval is).

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Gratis PC-Zapper is niet meer beschikbaar.
Waarom zou een provider zoiets beschikbaar stellen wanneer het via de maker ervan gewoon gratis is te downloaden?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

@Wim2007

Ik was ook altijd zeer te spreken over XS.
Daar is de laatste tijd een flinke deuk in geslagen.
Als je de Franse meldingen niet kent dan is dat prachtig voor je, maar dan ben schijnbaar een uitzondering.

PC-zapper in de versie die XS beschikbaar stelde had je toegang tot alle content.
Dat heb je niet in de free version.

De helpdesk doet op het moment te weinig voor me.
Ik kom niet in de 2e lijn, waar mijn probleem al lang had moeten zijn.
7+2 jaar XS is 9 jaar XS4all, maar nu zijn ze exit voor me.
De brief is onderweg.

st doe
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 mei 2008 20:45

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door st doe »

En wat ga je dan nemen? ziggo? telfort? alice?.

bij elke telecomaanbieder bestaan er problemen, vind het zo hypocriet die mensen die uit boosheid overstappen aar een ander die geen haar beter zijn..

wat overikgens wel diep triest is, is dat het kiezen van een ISP ondertussen betekend ee minst slechte te kiezen..

Nu zit ik zelf in belgie (ik heb zelf telenet, bliksemsnelle verbinding)
Betaal ik dan ook 60 euro pe rmaand voor.

mocht ik in nederland zitten zou ik het echter ook wel weten, Xs4all/glasvezel of een high end kabel verbinding.
De internetverbinding is me net wat te belangrijk om per se voor 19.95 op de eerste rij te willen zitten.

En natuurlijk kan ook XS4all niet alles binnen een dag oplossen, maar voor zover ik weet ben je er toch een stuk beter af.





Dan even een vraag aan de xs4all only gebruikers, heo gaat dat in praktijk bij jullie als je je telefoonlijn op laat heffen? Ik hoor namelijk steeds vaker dat xs4all only users nog altijd linesharing op hun lijn hebben zitten.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

quote st doe
--------------
Welke ga je dan nemen.
bij elke telecomaanbieder bestaan er problemen.
----------------------------------------------------
Had even Tele2 overwogen, maar daar kreeg ik bij info zoveel foute antwoorden dat ik dat maar niet ga doen.
We gaan dus naar Telfort + vast bellen. (€29)
Deze valt ook onder de KPN vlag net als XS.
Nou had ik bij Telfort ook via mail vragen gesteld, maar geen antwoord op gehad.
Dat is in ieder geval al beter dan de foute antwoorden van Tele2 :D

De ISDN modem gaat weg en wordt vervangen door normaal modem.
Dat betekend dus dat de lijn omgezet word, waar je normaal bij KPN ook €70 voor betaald.
Hoop dat het de lijn meer stabiel maakt bij me (NB: klappert af en toe).
De migratie moet naadloos gaan, als ik de reacties zo op de diverse fora peil.
Of het een goede beslissing is, zal nog moeten blijken.
We wachten het af.
6 augustus moet het gaan werken.

quote
-----
vind het zo hypocriet die mensen die uit boosheid overstappen
-----------------------------------------------------------------------

Ik ben niet boos, echter wel teleurgesteld.
Dit soort dingen werd vroeger adequaat afgehandeld.
Dat verantwoorde de meerprijs van XS

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door TdeHond »

Nou had ik bij Telfort ook via mail vragen gesteld, maar geen antwoord op gehad.
Dat is normaal. Brieven, aangetekend of niet worden ook niet beantwoord.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
------
Dat is normaal. Brieven, aangetekend of niet worden ook niet beantwoord.
---------------------------------------------------------------------
Dat is toch normaal in de telecomwereld?
Onder de brievenbus staat standaard de papierversnipperaar.
Uiteindelijk zullen ze toch een product moeten leveren als ze geld willen beuren.

In de periode dat ik niet bij XS was heb ik het aan de stok gehad met Planet, Scarlet en Tiscali, incl incassobureau's en dreigende rechtzaken.
Die hebben allemaal bakzeil mogen halen vanwege wanprestatie.
Ik ben dus nog niet zo benauwd hoor, en ken het klappen van de zweep.
Bij XS ben ik uitendelijk ook niet goed geholpen geweest de afgelopen 3 maanden.
En dat was ik niet meer gewend.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door TdeHond »

Bij XS ben ik uitendelijk ook niet goed geholpen geweest de afgelopen 3 maanden.
En dat was ik niet meer gewend.
De uitstekende heldpdesk bepaalde m.i. de meerwaarde van Xs. Maar deze is overgegaan in andere handen en is dan ook blijkbaar merkbaar verslechterd.

Voor mijn ervaring met Telfort, zie
Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door hharteman »

@ T de Hond.
---------------
Ik heb u verhaal over Telfort gelezen en heb ongeveer hetzelfde al meegemaakt met Tiscali (waar u zo prettig zat) ten tijde van de overname van Scarlet.
Als er 1 zijn administratie niet in orde had was het Scarlet wel.
Ook daar heb ik toen mijn tanden moeten laten zien.
Ook Planet kon er in de overnametijd een potje van maken.
In die tijd ben ik immun voor dreigbrieven geworden en heeft mijn papierversnipperaar overuren moeten maken.

Het blijkt gewoon dat bij fusering de ene puinhoop bij de andere puinhoop gevoegd moet worden, wat een nog groter puinhoop geeft.
De linkerhand weet dan niet meer wat de rechterhand doet.
Coordinatie is bij deze bedrijven dan ver te zoeken.
Als de zaak na ee half jaartje dan op de rit staat gaat het over het algemeen wel goed.
De gedupeerde consument loopt dan echter al een tijdje met terroristische plannen en moordneigingen rond.

Als ik u was zou ik me gewoon aanmelden voor Telfort 8) , en de kans is groot dat het dan wel goed gaat.
Ik blijf positief en zie het met vertrouwen tegemoet ondanks alle ellende die ik al meegemaakt heb met de diverse providers in het verleden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door TdeHond »

[/quote]De gedupeerde consument loopt dan echter al een tijdje met terroristische plannen en moordneigingen rond.]
-------------


ROTFL!

[/quote]Als ik u was zou ik me gewoon aanmelden voor Telfort Cool]
---------

Nooit! Geef mij Ziggo maar. Binnen 1 dag is klacht behandeld via klacht indienen via site. Zelfs als de fout in dit geval bij mij bleek te liggen.
Zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=771672#771672

Als u Telfort niet nodig heeft en dus de verbinding vanaf het begin probleemloos werkt en blijft werken is het een goedkope keus. Hopelijk werkt e.e.a. perfect!

Gesloten