Pagina 3 van 3

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 18 aug 2008 14:04
door Ariel1981
Ik ben al heel lang een tevreden klant van Vodafone. Eigenlijk moet ik zeggen "was". Ik heb een abm van 24,50 euro elke maand dat is met een sms blox erbij zodat ik 2 smsjes kan sturen voor 1 belminuut. Mijn belgedrag is niet zo extreem, dus ik hou altijd geld over. Ik zal jullie inzage geven zoals de facturen mij vertellen van Januari 2008. Let op!!
Factuurdatm: 24/01/2008 (verbruik dec), Factbedrag 24,50. Op 1 januari had ik een tegoed van 45,00 dit is incl. 22,50 van voorgaande maand. Fact.datum: 25/02/2008(verbruik Jan), Factbedrag 24,50. Op 1 februari had ik een tegoed van 44,04 dit is incl. 21,54 van voorgaande maand. Fact.datum: 24/03/2008(verbruik febr.), Factbedrag 24,50. Op 1 mrt had ik een tegoed van 45,00 dit is incl. 22,50 van voorgaande maand. Fact.datum: 23/04/2008(verbr. mrt), Factbedrag 24,50. Op 1 april had ik een tegoed van 39,49 dit is incl. 16,99 van voorgaande maand. LET OP!! Fact.datum 27/05/2008(verbruik apr), Factbedrag 30,26. Ik had op 1 mei een tegoed van 22,50 dit is incl. 0,00 van voorgaande maand. (dus ik bel voor 4,84excl. btw buiten mijn bundel en ik heb me extra tegoed verbruik huuuh :roll: Hier begon de ellende. Let op!! Factuurdatum 09/07/2008 (Beetje verlaat maarja met mijn verbruik van Mei) Factbedrag 60,02 Ik had op 1 juli een tegoed van 22.50 dit is incl. 0.00 van voorgaande maand. Factuurdatum: 05/08/2008(verbruik juni), Factbedrag 63.64. Op 1 juli had ik een tegoed van 22,50 dit is incl. 0.00 van voorgaande maand. Nou heb ik ook al gezien dat mijn volgende rekening ongeveer hetzelfde word, want ik zag alweer kst buiten de bundel bijgewerkt tot 30-07-08 is ook al 30 euro dus 30+24.50 KASSA!!! Zoals jullie kunnen lezen ben ik altijd een keurige beller geweest maar van mei ben ik in een keer verdriedubbelt!!! Hoe kan dit!!! Ik heb al gebelt en ik ga mijn boeltje opsturen naar Special Services. (lijkt wel een of andere detectives) Ben benieuwd, want anders ga ik hier echt werk van maken. Al moet het via de rechter!!! Dit kan gewoon niet. Altijd tevreden geweest en vanaf hun nieuwe systeem moet ik het driedubbele gaan betalen. Zeg dan gewoon dat ik vodafone aandelen heb in hun systeem!!! Nee serieus ik heb het zo specifiek neergezet vanaf Januari, omdat ik gewoon weet dat er ergens een kink in de kabel zit. Ik wacht het af.

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 18 aug 2008 14:17
door TdeHond
Kijk even bij consuwijzer wat de gebruikelijke gang van zaken is bij een probleem met een mobiele provider.
Advies van Consuwijzer.nl indien u een klacht heeft over hoogte rekening van mobiele provider:
Wat kunt u doen
Wij adviseren u de volgende stappen te ondernemen

1. Dien een schriftelijke klacht in
2. Ga naar de geschillencommissie

Het slechte nieuws is dat mobiele providers niet verplicht zijn een gespreksspecificatie te geven, tenzij hun AV iets anders daar over vermeldt.

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 18 aug 2008 14:45
door Ariel1981
Ik had net een buiten belbundel van 1,60 Dat kan kloppen, want ik had telegraaf voor een toegangscode gesmt. Dat stukje van buiten belbundel die was vandaag bijgewerkt tot 17-08-08. Ik heb daar ook over gesproken met iemand van de klantenservice van Vodafone en die vertelde mij dat het dus van Mobilion kwam. Dat is dus inderdaad dat smsje. Ga ik net weer kijken (na 2 smsjes te hebben verstuurd naar een vriendin) Heb een abm tegoed van 12,27 , maar me buiten belbundel is bijgewerkt tot 18-08-08 en ineens is daar dus een kwartje bijgekomen. IK HEB ALLEEN MIJN VRIENDIN VANDAAG 2 SMSJES GESTUURD. Wat is dit voor een ongein zeg. Nu staat er alweer buiten mijn belbundel 1,85 en dat in een dag met ook nog je gewone tegoed die daar blijft staan.

:?: He ik snap er echt niks meer van. Ik meteen Klantenservice weer gebelt "wegens extreme drukte is de lijn overbelast en kan er dus geen verbinding worden gemaakt, bel op een ander tijdstip terug" Ja vind je het gek!!! Iedereen moet in een keer meer betalen. Ik baal hier echt van, want ik WAS een tevreden klant!!!

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 18 aug 2008 18:10
door el salvador
Het wordt steeds gekker met vodafone zeg. Dat hele my vodafone gebeuren werkte al voor geen meter maar nu maken ze het wel al te bont. Waar ik voorheen nog kon inloggen op My vodafone, lukt dat zelfs ook niet meer op dit moment. Ik krijg een certificate error te zien.
Hebben meer mensen hier last van?

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 18 aug 2008 18:41
door Mariel32
Mijn factuur over mei en juni is net zo'n roulette spel als de factuur van Elfje 9. Het ene moment heb ik tegoed, n paar minuten daarna niet meer maar kan wel smsen, de volgende dag heb ik weer tegoed en twee dagen daarna weer niet, maar kan wel blijven smsen en een paar uur later weer bellen. En dit is niet de eerste keer. In 2006 had ik precies hetzelfde alleen werd ik wel voor het foutieve bedrag gecrediteerd. Nu niet en word ik niet eens fatsoenlijk geholpen.

Op mijn factuur in juli staat weer iets wonderbaarlijks. Ik zat drie weken in het buitenland. Heb geen gebruik gemaakt van mn telefoon (niet gebeld of gesmst) maar heb volgens Vodafone op 21 juli om 11.03 en 11.04 de volgende twee nummers gebeld:
316540099019
en
316540099014

En op 22 juli om 01.05 en 01.06 de volgende twee nummers:
316540099013
en
316540099015

Wat mij opvalt, is dat de nummers precies hetzelfde zijn alleen het laatste nummer wisselt. Het is onmogelijk om 4 contacten te hebben met vrijwel hetzelfde nummer op 1 nummer na! Daarnaast vergis ik mij niet 4 keer in het draaien van een nummer. Telefoonnummers bel ik vanuit mn adressenboek. Netzoals vrijwel iedereen.
Alle nummers heb ik gebeld en ik krijg voortdurend een ingesprektoon. Dat is voor een mobiel ook uniek, want of je krijgt een voicemail of het bericht dat de betreffende mobiel uitgeschakeld is. Ik heb nog nooit een ingesprektoon bij het bellen van een mobiel gehad.

Dit bewijst maar weer eens wat voor een klotezooi het bij Vodafone is. Ik ga dit uiteraard aankaarten, maar ben erg benieuwd wat eruit gaat komen. Ondertussen adviseer ik iedereen om de rekeningen erg goed te controleren, vooral op dit soort eigenaardigheden. Als Vodafone zich bij iedereen zo vergist, dan is dat onwijze kassa voor hun! Over onze ruggen!

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 20 aug 2008 12:04
door tmax
In mei is Vodafoon overgestapt (en zijn nog steeds bezig) naar een nieuw systeem. In de maand mei kon je op geen enkele manier je tegoed opvragen.
Niet met 1200 (die heb ik aantoonbaar 24 keer die maand gebeld)
Niet via Klantenservice (hadden geen info)
Niet via internet My Vodafoon
Aangezien ik erg veel sms heb ik een blox en vraag ik eigenlijk elke dag wel 2 keer mn tegoed op omdat ik niet in de achterstand wil komen of voor andere verrassingen wil komen te staan.
Op een aantal dagen in mei met als laatst meetbare dag, 25 mei had ik nog een positief saldo van ca. 41 euro (toen was er dus wel plotseling een bedrag zichtbaar. Dit was wel 5 dagen oud!! Let op het volgende...
De rekening was 439 euro!! (normaal heb ik dus rekeningen van ca. 40 euro al 2 jaar lang) Voor extra 1300 sms'en verzenden. Ik heb de factuur opgevraagd en de overschrijding was reeds op ca. 10 mei al geschiedt! Dus al zou je 20 mei als datum aanhouden dan klopt het nog niet. 3 brieven gestuurd maar steeds een standaard brief terug. Aan de overzichten via 1200 kon ik geen rechten ontlenen!! Waarom bied je die baggerservice dan aan vraag ik me af. Als een medewerker van Vodafoon me het overzicht per 10 mei had gegeven had ik een prepaid kaartje gekocht, een extra blox geactiveerd en had het geintje me max. 20 euro gekost. nu dus 419 euro meer! Direct geblokkeerd terwijl ik nooit een penning in de achterstand heb gestaan! Stelletj schoften zijn t daar! 1200 word je wel in de Vodafoon shop geadviseerd maar je kan er geen rechten aan ontlenen...GEEN RECHTEN...ze moeten gvd gewoon zorgen dat alles in orde is. Zij gaan over op een nieuw systeem. De klanten blijven al maanden in gebreke qua overzichteb eb moeten dan zelf maar bloeden voor die torenhoge rekeningen. Boycotten. Ik zet dit bericht op alle forums en stuur het naar alle consumenten programma's! Dus mensen...zeg Vodafoon gewoon op allemaal! De rekeningen kloppen niet, overzichten zijn er niet en een standaard briefje retour altijd. Gadverdamme, wat een enge mensen daar. Dus pas goed op!! Oplichters zijn het!

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 23 aug 2008 15:43
door Rees88
Ik had ook zoiets raars, zoals ik al eerderin dit forum heb geschreven over mijn toren hoge rekeningen. (wat nu nog steeds niet opgelost is)

Had ik ook net zoiets als wat jij had. Ik werd gebelt door een onbekend nummer en neem daar normaal niet voor op, nu werd ik er meerdere keren per dag door gebeld dus ik dacht laat ik eens opnemen. Op het moment dat ik opnam hoorde ik ineens een telefoon overgaan die na 16 seconde ophield en er zeg maar werd opgehangen.

Dit is meerdere keren gebeurt en vodafone kon mij niet vertellen wat het was. Helaas dat het bij mij onbekend was. Want als het bij mij ook dezlefde nummers waren als bij jou dan zou vodafone helemaal fout bezig zijn.

Ik heb inmiddels weer een aantal keren met vodafone contact gehad. de mensen die het probleem hebben van hun belminuten die spontaan op zijn en daar na er weer wel gewoon zijn om daar na weer op te zijn die worden nu opgescheept met dit verhaal:
Het zijn nummers die je in bijvoorbeeld mei hebt gebelt maar door de storing van vodafone kon vodafone die gesprekken toen niet noteren en hebben deze gesprekken dus later genoteerd en toevallig waren al die gesprekken in mei al buiten je bundel. Dus vandaarat je daar in juni/juli/augustus voor moet betalen. Vreemd hé!?

Verder is vodafone niet verplicht de rekening van te voren te laten zien voor ze het geld van je rkening af halen. ook balen dus daar kan je ook niks op zeggen.

En alles waar je 1200 voor kan bellen kunnen geen rechten aan worden ontleent. Dus ook geen poot om op te staan.

Met andere woorden er zit bijna niks anders dan braaf je rekeningen betalen.....want je abbo eerder opzeggen kan ook niet wnat dan moet je voor een jaar je vaste abbo kosten betalen wat in vele gevallen ook honderden euro's is.

Tot nu toe zit ik volgens my vodafone nog steeds binnen mijn bundel deze maand en ik bel en sms amper. Dus ben benieuwd naar mijn aug. rekening....ik hou me hart vast....

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 23 aug 2008 15:50
door tmax
Je hebt wel degelijk een punt tegen Vodafoon. In het zwembad hangen ook bordjes dat de directie niet aansprakelijk is voor het wegraken van goederen en wat blijft...jurisprudentie heeft al lang aangetoond dat de beheerder WEL aansprakelijk is voor het wegraken van goederen. Tenzij er sprake is van grove nalatigheid van de benadeelde.

Zie ook

www.stopvodafone.com

Alles werkte goed maar wat blijkt..deze truc hebben ze al vaker uitgehaald. Via 1200 geen rechten me dunkt...Op geen enkele manier je beltegoed laten inzien maar wel aan de hand van een factuur kunnen laten zien wat t wel is geweest...dat ruikt niet alleen naar de misdaad, dat is het ook. Nogmaals, gelukkig heb ik al 3 mensen overgehaald het abbootje bij vodaclown op te zeggen...wat een smerig zooitje is dat!

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 22 mei 2009 11:30
door Moose
Momenteel is er na een jaar niet veel veranderd, oplopende onverklaarbare kosten, niet werkende diensten zoals 1200 en opvragen online belbundel.

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 22 mei 2009 11:42
door Xtra
Ik kan ook al weer 2 weken geen tegoed opvragen :cry: echt om te huilen dit.
Maar weer dwars gaan liggen dan en aangezien mijn contract afgelopen is maar meteen opzeggen.
3 maanden opzegtermijn helaas :x

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 22 mei 2009 16:00
door Delights_angels
ja het is echt te gek voor woorden elke keer weer !!

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 22 mei 2009 17:56
door Moose
http://www.trosradar.nl/index.php?id=33 ... howUid]=34

Bovenstaand is een link met voorbeeld brieven om het contract van Vodafone te ontbinden.

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 15 jun 2009 20:04
door julius87
Sinds september 2007 ben ik klant geweest bij Vodafone, ik heb dus ook veel last van de storingen gehad bij Vodafone. Ik had een abonnement van in totaal 70 euro ik had namelijk basis 50 1jaar (450 belminuten) plus 10euro onbeperkt sms en nog eens 10 euro onbeperkt internet plus uiteraard BTW, dus je kan wel zeggen dat ik een goeie klant was voor Vodafone. Ik betaalde elke maand zo'n 85 euro en de hoogste rekening was 115,- euro, ik heb uiteraard altijd netjes betaald. Die bedragen wist ik altijd wel te verklaren en keek daar nooit naar om, gewoon weg omdat het niet kon op MyVodafone omdat er altijd storing was en ik geen papieren rekeningen kon krijgen volgens Vodafone.De gehele looptijd heeft MyVodafone het misschien 3 keer gedaan. Maar ik dacht het is niet anders en hield mijn afschriften een beetje in de gaten maar die waren altijd rond de 80 en 1 keer 115 omdat ik op vakantie was geweest dus maakte ik me geen zorgen, alhoewel ik het wel erg asociaal vond dat ik geen specificatie kon krijgen en meerdere malen mijn beklaag heb gedaan bij Vodafone. Ik heb mijn abonnement ruim drie maanden van te voren opgezegd in Mei 2008 en ben over gegaan naar KPN Hi. Netjes alle rekeningen betaald en ben over gegaan met nummer behoud naar KPN Hi. Mijn Vodafone simkaart werd 18 augustus afgesloten en kon ik met mijn nieuwe sim bellen van KPN Hi. September 9 2008 kreeg ik nog een rekening van rond de 80 euro (uiteraard betaald) en dacht kan wel kloppen want je krijgt je rekeningen een maand later. Zonder zorgen ben ik verder gegaan met KPN Hi en alles was in orde. Totdat ik bezig ging met de financiering van mijn nieuw aan te kopen woning, en de bank mij tot mijn grote verbazing verteld dat ik een BKR notering had. Ik had geen idee waar dit vandaan kon komen. Dus heb ik meteen allerlei instanties afgebeld waar ik ooit een abonnement of iets anders had. Niemand wist van mij af. Totdat ik Vodafone klanten service aan de lijn kreeg, en de medewerkster mij doodleuk wist te vertellen dat ik nog een rekening open had staan van de maand september 2008 van 276,00 euro ??? Ik was toch afgesloten 18 augustus en overgegaan met nummer behoud????? Ik had 9 september toch een rekening betaald en in augustus heb ik mijn rekening ook netjes betaald. En afgezien van dat heb ik nooit een signaal, sms. Brief, of wat dan ook van Vodafone gehad dat ik nog iets moest betalen dus ik was met stomheid geslagen. Ook omdat ik altijd rekeningen had van 80 euro en mijn hoogste was 115euro (en voor de duidelijkheid die 276 euro was alleen de telefoon rekening nog zonder incasso kosten van 124,00 dus totaal 400 EURO!!!). Heb meteen het incasso bureau opgebeld en het verhaal uitgelegd dat ik bezig was met een hypotheek en dat ik echt niet op de hoogte was. Ik moest gewoon betalen en de BKR moest Vodafone regelen daarna zou ik pas een specificatie krijgen. Uiteraard heb ik de specificatie gevraagd na meerdere male aandringen, waar uiteindelijk 5 pagina´s van miste, alle kosten werden buiten mijn bundel gerekend en waren van 4 juli tot 18 augustus?????? daarnaast werd er geld gerekend voor data verkeer terwijl ik onbeperkt online had. De rekening klopte van geen kant en ik zit nu met een BKR terwijl Vodafone mij geen SMS of brief gestuurd heeft of laat staan bellen terwijl ze gewoon mijn nummer hebben. Maar mij lijkt het dat de rekening nergens op gebaseerd is en vraag me af of iemand een oplossing voor mij weet. Ik krijg misschien niet eens een hypoheek door deze vervelend fout van Vodafone. Als je belt met de klantenservice en je verhaal probeert te doen wordt je om de 2 seconden onderbroken door de medewerker van de klanten service die al helemaal geen verstand van zaken heeft en na 3 minuten gewoon de hoorn er opgooit ik heb alles geprobeerd voor opheldering bij Vodafone, briefen verstuurd, hoofdkantoor gebeld, Vodafone shop, klanten service, afdeling betalingen, webrelations (ene Antoine die gewoon geen antwoord geeft) noem maar op, niemand die wat weet en iedereen stuurt je weer naar de andere afdeling. Kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde mee gemaakt laat het me weten. Het lijkt met toch niet dat dit zomaar kan, en dat bedrijven als Vodafone hiermee wegkomen, het hele internet staat vol met deze klachten. Alsjeblieft ik ben een hardwerkende jongen van 21 nooit problemen met betalen en kon nu eindelijk een hypotheek financieren, maar door dit hele fiasco ligt alles op de klippen.

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 15 jun 2009 20:40
door Xtra
Schandalig, maar het lijkt gewoon te kunnen...

Ik hoop dat iemand met goeie tips komt, succes ermee.




Ik heb zelf opgezegd, drie maanden opzegtermijn uitzitten en nooit mee VF :roll:

Re: My vodafone... voor eeuwig storing??

Geplaatst: 16 jun 2009 14:30
door Fijne_vakantie
Geen enkel probleem met Vodafone.. Bel er al 3 jaar mee..