LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] microsoft oplichting

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Vinden jullie het oplichting dat je voor een niet goed werkend product meer dan 100 updates moet doen om het goed te laten werken.

Ja volledig mee eens
6
38%
Nee niet mee eens
10
63%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 16

Bulldog14

Re: microsoft oplichting

Ongelezen bericht door Bulldog14 »

De TS is gewoon een zeilig Linux anarchist, die wilt hoe dan ook MS zwart maken. Pathetic eigenlijk. Maar goed er is een interessant discussie toch onstaan als resultaat. Gooie lees voer.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
Geplaatst op 11 Jul 2008 00:17 door BBCS

Als je voor de koop en tijdens de koop aangeeft dat je geen Vista wilt hebben maar Linux, dan is dat heus wel te realiseren.
WillemV schreef:
Je bent, zoals gewoonlijk weer lekker uit je nek aan het kletsen BBCS. Dat is helemaal niet waar. Zoals ik al schreef, ook jij verkoopt geen laptops met Linux, of in ieder geval zonder Windows. Je draait dus wel degelijk de boel om.
Ik heb tot nu toe geen laptops geleverd met linux, omdat de klanten daar niet om vroegen.
En als ze een laptop willen zonder windows, dat kan, maar dan moeten ze dat voor of tijdens de koop kenbaar maken.

Als iemand bij mij een laptop koopt met Vista en 2 weken later komt hij bij mij dat hij het geld terug wilt hebben van Vista, dan is dat in principe niet mogelijk, omdat hij dat dan maar voor de koop of tijdens de koop kenbaar had moeten maken.

Jij vindt dat de consument daar wel recht op heeft en ik vind van niet.
De reden?
Zie hierboven.

Waar het om gaat:

Als de consument zonodig impulsief moet gaan kopen, moet hij zelf weten, maar ik doe er niet aan mee.

Een feit:

Als een klant bij mij komt dat hij een laptop wilt met linux of zonder Windows, dan is dat heus wel mogelijk.
Alleen moet hij dat van te voren kenbaar maken en niet achteraf.
Alweer onzin. In de EULA staat dat je je geld voor de licentie van Windows terug kan krijgen als je niet met die licentie akkoord gaat. Dus wel degelijk nadat de koop gesloten is. Dit is echt de omgekeerde wereld. Op zeldzame uitzonderingen na zijn alle merk PC's en Laptops niet zonder Windows te koop.
VRAAG HET DAN VAN TE VOREN!!!!!!!!!

MOET IK HET MET KOEIELETTERS SCHRIJVEN???? :shock:

Je gaat toch geen computer kopen met een besturingsysteem die je niet wilt hebben?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:En over die EULA's:

Vaak staan daar zaken in die heel logisch zijn.
En of je die tijdens of na de koop krijgt, maakt in de praktijk totaal niks uit. De consumenten lezen die toch nooit.
Iemand die vind dat voorwaarden achteraf niet aangepast mogen worden gebruik deze taal niet. Je zegt dat je dat niet goed keurt, maar onder tussen keur je het zo goed. De consument leest toch nooit (heeft het gedaan) dus is het het niet erg.
En in die EULA's staan geen zaken die een gebruiker bij normaal gebruik idiote beperkingen voor de gebruiker inhouden.

Je bent hier wel aan het zeuren over die EULA's, maar geef dan eens zaken aan die niet in orde zijn. Dus ga er eens inhoudelijk op in en geef dan eens aan wat dus niet zou mogen.

Je hebt wel een paar voorbeelden genoemd, maar als je daarmee een rechtzaak zou starten, dan zou je die echt verliezen.
Wederom geen taal van iemand die vind dat voorwaarden na de koop niet mochten worden toegevoegd.

Laten we zeggen dat ik in het verleden een CD van Windows 2000 heb gekocht. En ik deze op al mijn computer geinstelleer. Ik de code heb gereverse engineerd. Ik de code heb verbeterd om fouten en interoperabiliteit weg te werken.

Als de EULA mijn wel van te voren is geven doe ik alleen dat eerste niet.

Waarom zou ik een rechtzaak starten? Op grond waar van meen je dat ik die rechzaken verliezen?

MOET IK HET MET KOEIELETTERS SCHRIJVEN????
O dus allene consumenten moeten zich aan de EULA houden, winkeliers niet? Is dat het?

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 11 Jul 2008 14:15 door BBCS

MOET IK HET MET KOEIELETTERS SCHRIJVEN????
Hoho, niet zo schreeuwen hè. Dat is onbeschoft.

Dat wórdt vaak van tevoren gevraagd. Alleen is het meestal niet mogelijk de laptop of PC zonder Windows te kopen! Dáár hebben we het over. Lees toch eens een keer.
De enige mogelijkheid voor de consument om het geld van de niet gewenste Windows licentie terug te krijgen wordt vaak pas achteraf gegeven. En dat is nog niet eens zo makelijk ook. :roll:
http://www.linuxjournal.com/article/7040
Echt de omgekeerde wereld.

BBCS
Contacteer:

O dus allene consumenten moeten zich aan de EULA houden, winkeliers niet? Is dat het?
Daar gaat het niet om.

Ik doe niet met die onzin mee dat mensen zo nodig achteraf na de koop beginnen te mekkeren.

Dus als ze een computer kopen MET Vista, dan moeten ze na de koop niet lopen te zeuren dat ze achteraf Vista niet willen hebben.

Als je een computer wilt kopen en daar zit Vista op en je wilt geen Vista, dan koop je die computer niet.

In de praktijk is het zo dat bij mij de klanten van te voren aangeven wat ze willen en dan is het geen probleem.
De eerste klant die zijn geld terug wilt hebben omdat hij achteraf niet die Windows wilde moet ik nog tegenkomen.

BBCS
Contacteer:

Dat wórdt vaak van tevoren gevraagd. Alleen is het meestal niet mogelijk de laptop of PC zonder Windows te kopen! Dáár hebben we het over. Lees toch eens een keer.
Ik heb het heel goed gelezen.

Dergelijke zaken behoor je als klant zijnde altijd voor de koop dit te regelen, niet achteraf na de koop.

Niet mogelijk om een computer zonder windows te kopen???

Dacht het wel!!!!

Alleen moet de consument voor de koop wel de mond open maken en niet de kop houden en dan achteraf lopen te klagen.

De klanten die bij mij komen geven bijna allemaal aan dat ze een computer willen zonder Vista, maar met XP.
Geen probleem.

Willen ze Linux?

Geen probleem.

Alleen moeten ze dat wel van te voren aangeven en niet achteraf na de koop.

WillemV

Geplaatst op 11 Jul 2008 14:52 door BBCS

Niet mogelijk om een computer zonder windows te kopen???

Dacht het wel!!!!
Wederom slap geklets en wederom niet goed willen lezen.
Ik had het over merk PC's en laptops. Die zijn bijna nooit te koop zonder Windows. Probeer maar eens een merk PC of laptop zonder Windows te kopen bij Dynabite, Mycom, BCC, Media Markt etc. Dat lukt je niet. En dat weet jij donders goed. Je doet schijnheilig nu want dit is al uitgebreid in een ander topic op dit forum besproken.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=56584
Jij bent nota bene de TS van dat onderwerp.

BBCS
Contacteer:

Ik had het over merk PC's en laptops. Die zijn bijna nooit te koop zonder Windows. Probeer maar eens een merk PC of laptop zonder Windows te kopen bij Dynabite, Mycom, BCC, Media Markt etc. Dat lukt je niet. En dat weet jij donders goed. Je doet schijnheilig nu want dit is al uitgebreid in een ander topic op dit forum besproken.
Heb je het dan al eens gevraagd als bij een computer Vista zat, dat je wat anders wilde?

En laten we aub niet schijnheilig gaan doen dat consument zo nodig geen Windows willen maar Linux, dat is dus niet het geval.

Wat wel voorkomt is dat consumenten aangeven dat ze XP willen ipv Vista.

Maar de eerste klant die Linux wilt moet ik nog tegenkomen.

Wat ook voorkomt is dat sommige mensen aangeven dat ze een computer zonder windows willen, omdat ze die al hebben.
En dan blijkt dat ze een OEM versie van de oude over willen zetten op de nieuwe. En dat kan dus niet.

WillemV

Geplaatst op 11 Jul 2008 15:13 door BBCS

Heb je het dan al eens gevraagd als bij een computer Vista zat, dat je wat anders wilde?
Jazeker, toen ik vorig jaar de laptop kocht waar ik nu dit bericht op schrijf. Het was niet mogelijk deze en alle andere systemen zonder Windows Vista te kopen. En ik ben echt niet de enige. Laat dat toch eens tot je doordringen. De klanten die jij bedient, zijn echt niet representatief voor de gehele consumenten markt hoor.
En laten we aub niet schijnheilig gaan doen dat consument zo nodig geen Windows willen maar Linux, dat is dus niet het geval.
Tjongejonge. Jij wil of kan echt niet goed lezen hè... Correctie. Je loopt zoals gewoonlijk er weer lekker omheen te draaien. Ik had het over systemen zonder Windows, dus zonder OS.

BBCS
Contacteer:

Je loopt zoals gewoonlijk er weer lekker omheen te draaien. Ik had het over systemen zonder Windows, dus zonder OS.
Jij loopt er omheen te draaien.

Waarom moeten mensen een computer zonder OS? Daar kun je niks mee doen.

En bij laptops is het op dit moment dat je kunt kiezen tussen Vista of XP.
Linux is bij de meeste consumenten niet aan de orde omdat ze dat niet willen.

En wat niet kan:

Een computer kopen zonder OS, om vervolgens de OEM windows van de oude computer over te zetten. En er zijn toch wat mensen die dat willen.
Of ze willen er een illegale windows op zetten.
Jazeker, toen ik vorig jaar de laptop kocht waar ik nu dit bericht op schrijf. Het was niet mogelijk deze en alle andere systemen zonder Windows Vista te kopen. En ik ben echt niet de enige.
Dan deugen die verkopers niet.

Ik ben persoonlijk voor een systeem dat de consument tijdens de koop kan bepalen wat hij erop wilt hebben.
Maar dat zal nooit gebeuren, omdat die grootgrutters en dozenschuivers dan geen computers meer kunnen leveren.

WillemV

@BBCS

Jij weet donders goed dat die Verkopers daar niets aan kunnen doen. Merk PC's en laptops worden bijna nooit zonder Windows verkocht.
Waarom moeten mensen een computer zonder OS? Daar kun je niks mee doen.
Omdat ze er wat anders op willen zetten natuurlijk. :roll: Bijvoorbeeld een Windows met een retail licentie die ze nog hebben liggen. Of Linux. Maar daar begon de discussie niet over. Je bent weer lekker rookgordijnen aan het leggen.
Linux is bij de meeste consumenten niet aan de orde omdat ze dat niet willen.
Hoe weet jij dat? Omdat ze er in jouw winkeltje niet om vragen? Die Eepc en andere Linux based laptopjes zijn momenteel heel gewild hoor.

Maar nogmaals, dit is in dat andere topic al lang uitgebreid besproken.

BBCS
Contacteer:

@BBCS

Jij weet donders goed dat die Verkopers daar niets aan kunnen doen. Merk PC's en laptops worden bijna nooit zonder Windows verkocht.
Dat kunnen ze wel, maar dat willen ze niet.
Kost hun teveel moeite en kost hun teveel tijd.

Daar gaat het om.

Als jij tijdens de koop aangeeft dat jij in plaats van Vista XP wilt hebben of Linux, dan dienen ze daar gewoon voor te zorgen.

En dat die verkopers daar niets aan kunnen doen is gewoon slap gelul!
Dat weet je net zo goed als ik.

En als Dixons dat niet wilt doen, dan zijn er ook wel andere computerzaken die dat wel willen doen.

Daarnaast heeft Acer als besturingsystemen Vista, XP en linux in hun pakket zitten.

En als je een desktop computer wilt hebben zonder OS, kies dan niet voor een merk, maar laat die dan zelf door de verkoper bouwen, dan is dat zeker geen probleem.

Een ander praktisch aspect moet je ook niet vergeten:
Als je een computer koopt zonder OS, dan kun je op de verkopende partij nooit terugvallen voor de support, wat bij een meegeleverde OS wel het geval is.
Bijvoorbeeld een Windows met een retail licentie die ze nog hebben liggen. Of Linux. Maar daar begon de discussie niet over. Je bent weer lekker rookgordijnen aan het leggen.
Dat komt voornamelijk bij desktopcomputers voor.

Daarom ben ik ook een sterke voorstander voor een systeem dat bij de computers standaard geen OS wordt meegeleverd, maar dat de klant die tijdens de koop zelf uitzoekt.
Dan is gelijk die discussie ook verleden tijd.
Aan de minister zijn hier ook vragen aan gesteld, maar die vond het niet nodig.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:
Alfa schreef:O dus allene consumenten moeten zich aan de EULA houden, winkeliers niet? Is dat het?
Daar gaat het niet om.
Daar gaat het wel om. Je beweerd op hoge poten dat de EULA van gewoon toepassing en dat mijn voorbeelden nooit wat ik op noem nooit rechtzaken gewonnen zullen worden. En dan staat er een voorwaarde in die jou niet goed gevallen is en dan zeg je "ik doe er niet aan mee". Het mes snijd aan twee kanten. Je kunt niet van twee wallen eten.
BBCS schreef:Waarom moeten mensen een computer zonder OS? Daar kun je niks mee doen.
Wat een domme uitspraak. Die stelling is gemakkelijk te weerleggen. Ik heb de computer waar ik nu achter zit zonder OS gekocht.
De computer waar ik nu mee werk

WillemV

Geplaatst op 11 Jul 2008 16:29 door BBCS

Dat kunnen ze wel, maar dat willen ze niet.
Kost hun teveel moeite en kost hun teveel tijd.

Daar gaat het om.

Als jij tijdens de koop aangeeft dat jij in plaats van Vista XP wilt hebben of Linux, dan dienen ze daar gewoon voor te zorgen.

En dat die verkopers daar niets aan kunnen doen is gewoon slap gelul!
Dat weet je net zo goed als ik.
Hou nou toch op man. Jij weet net zo goed als ik dat de verkopers bij Dynabite, Mycom, BCC, Media Markt etc. (want daar hadden we het over!) daar niets aan kunnen veranderen. Wie is hier nu slap aan het l***en.
Daarom ben ik ook een sterke voorstander voor een systeem dat bij de computers standaard geen OS wordt meegeleverd, maar dat de klant die tijdens de koop zelf uitzoekt.
Huh? Waarom ben je dan zo moeilijk aan het doen? Eigenlijk ben je het dus gewoon met mij eens. Bovendien spreek je jezelf nog tegen ook hier. :wink:

BBCS
Contacteer:

Hou nou toch op man. Jij weet net zo goed als ik dat de verkopers bij Dynabite, Mycom, BCC, Media Markt etc. (want daar hadden we het over!) daar niets aan kunnen veranderen.

Ze willen het niet.

Want je gaat dan toch niet accoord met die EULA?

Nu, de winkelier pleurt die Windows eraf en zet er een andere op.
Als je als computergebruiker niet met de EULA accoord gaat, dus je wilt die Vista niet, dan moet je toch bij de verkopende partij melden?

Dus doe dat niet na de koop, maar tijdens de koop.

Maar die winkeliers doen dat niet, kost ze teveel moeite en hebben waarschijnlijk ook niet de expertise in huis om dat te realiseren.
Huh? Waarom ben je dan zo moeilijk aan het doen? Eigenlijk ben je het dus gewoon met mij eens. Bovendien spreek je jezelf nog tegen ook hier.
Ik spreek mezelf niet tegen.

Mijn punt:

De koper moet voor de koop of tijdens de koop kenbaar maken wat hij wilt en niet achteraf. En daar gaat het bij veel mensen om.

Veel mensen kopen eerst iets en gaan later pas nadenken wat ze willen.

Dat is punt 1.

Veel verkopers geven aan dat die Windows versie standaard bij de computer zit en dat ze er niks aan kunnen doen.
En daar ben ik het als detaillist helemaal niet mee eens.
Want dat is niet zo.
Ze zeggen dat, omdat het voor hun teveel moeite is, teveel tijd kost, en vaak ook niet de expertise in huis hebben.

Dat is punt 2.

Veel winkeliers willen een compleet geïnstalleerde computer afleveren, om te voorkomen dat er van die kneusjes komen die met een grote mond aangeven dat ze zelf een besturingsysteem kunnen installeren, maar dat de winkelier daarna puin mag gaan ruimen. En om dat te voorkomen leveren de meeste winkeliers een gebruiksklare computer.

En dat is punt 3.

WillemV

Geplaatst op 11 Jul 2008 16:51 door BBCS

Ze willen het niet.
Nee, ze mogen het niet van hun baas. En die mag dat weer niet zomaar doen zonder toestemming van de leverancier. Althans, als ze de kosten van die licentie(s) gecrediteerd willen krijgen.
Dus doe dat niet na de koop, maar tijdens de koop.
Je wordt juist gedwongen dit na de koop te doen! Begrijp dat nou toch eens een keer.
Ik spreek mezelf niet tegen.
Jawel hoor. Ik kan wel een paar voorbeelden geven als je dat wilt.
Veel verkopers geven aan dat die Windows versie standaard bij de computer zit en dat ze er niks aan kunnen doen.
En daar ben ik het als detaillist helemaal niet mee eens.
Want dat is niet zo.
Je kunt het er wel niet mee eens zijn. Maar dat neemt niet weg neemt dat die verkopers daar echt niets aan kunnen veranderen. Wat is dat toch met jou? Als je het ergens niet mee eens bent is het opeens per definitie niet waar? :roll:

BBCS
Contacteer:

Quote:
Geplaatst op 11 Jul 2008 16:51 door BBCS

Ze willen het niet.

WillemV schreef:

Nee, ze mogen het niet van hun baas. En die mag dat weer niet zomaar doen zonder toestemming van de leverancier. Althans, als ze de kosten van die licentie(s) gecrediteerd willen krijgen.
De baas van die winkel wilt dat niet.
Dus die winkelketen wilt dat niet.

Precies wat ik de hele tijd zeg:

Het kost hun teveel moeite, tijd en waarschijnlijk hebben ze de expertise niet, omdat de baas dat niet wilt.

Dat is toch triest.
Je wordt juist gedwongen dit na de koop te doen! Begrijp dat nou toch eens een keer.
Ik wil dat niet begrijpen.

Kijk, als ik als detaillist dat ook niet voor elkaar krijg, is het een ander verhaal.

Wat ik bedoel:

Als ik het als een kleine zelfstandige het voor elkaar kan krijgen, moeten die grote ketens het zeker voor elkaar krijgen.

Als ik het kan, moeten zij het ook kunnen.

Daarom wil ik dat van hun niet begrijpen dat het achteraf na de koop dergelijke zaken geregeld moet worden.

Dergelijke zaken moeten voor de koop of tijdens de koop geregeld worden en niet achteraf.

Je kunt het er wel niet mee eens zijn. Maar dat neemt niet weg neemt dat die verkopers daar echt niets aan kunnen veranderen. Wat is dat toch met jou? Als je het ergens niet mee eens bent is het opeens per definitie niet waar?
Je moet het anders zien.
Die verkopers mogen dat niet, omdat de baas dat niet wilt.
Dus de echte dozenschuiversmentaliteit. En daar heb ik een hekel aan.

En ik vind het echt de grootste onzin dat het niet voor of tijdens de koop kan.

Op de manier zoals ik werk, werken zij zeker niet. Het kost hun teveel moeite, tijd en dat mag niet van hun baas.

Daarom ben ik zo'n voorstander van het syteem dat je tijdens de koop pas moet beslissen wat je wilt.
Dan zul je zien dat de meeste dozenschuivers en ook de grootgrutters geen computers meer verkopen.

En nee, ik ga niet mee met die onzinnige gedachte.
Voor de koop en tijdens de koop moet je kunnen beslissen en niet achteraf en dan ook nog een *** verhaal vertellen dat de verkopers dat niet mogen en dat de consument achteraf moet gaan beslissen en dan ook nog heel veel moeite moet doen om het ongewenste software terug te brengen.

Wat een onzin.

Ik zou zeggen:

Ga op zoek naar die winkels die dat wel mooit van te voren doen en dat je achteraf niet hoef te neuzelen, en laat vooral die dozenschuivers en grootgrutters links liggen.

(begin spotmodus).
Ochnee, dat zullen veel mensen niet doen, omdat die dozenschuivers en grootgrutters iets goedkoper zijn. (einde spotmodus).

WillemV

@BBCS

Kijk. Nu komen we ergens. In het begin van de discussie was het volgens jou de schuld van de consumenten, nu van de verkopende partijen. Je bent dus '180 graden gedraaid'.
Geplaatst op 11 Jul 2008 19:15 door BBCS

(begin spotmodus).
Ochnee, dat zullen veel mensen niet doen, omdat die dozenschuivers en grootgrutters iets goedkoper zijn. (einde spotmodus).
Alhoewel... Nou ja, het staat in ieder geval in "spotmodus".

BBCS
Contacteer:

Kijk. Nu komen we ergens. In het begin van de discussie was het volgens jou de schuld van de consumenten, nu van de verkopende partijen. Je bent dus '180 graden gedraaid'.

Het ligt aan allebei.

De winkelier moet dergelijke zaken gewoon voor en tijdens de koop regelen. Als ik het kan, kunnen zij dat zeker.

De consument moet voordat hij een computer koopt weten wat hij wilt.
Als hij XP wilt hebben en er zit Vista op, dan moet die consument niet met de koop accoord gaan.

Veel mensen doen dat wel, en gaan achteraf lopen te klagen dat ze Vista er niet op willen hebben en dat ze hun geld terug willen hebben.
Die categorie heeft pech. Koop = koop. Ze zijn tijdens de koop dan accoord gegaan met Vista en dan moeten ze achteraf niet lopen te zeuren.

Mijn punt in dit alles:

Als je als consument zijnde voor en tijdens de koop duidelijk aangeeft wat je wensen zijn, moet de winkelier wel het regelen om dit te realiseren.
Dat er toch wat winkelketens zijn die aangeven dat ze dat niet mogen, dat is echt dom gezwam.

Want ik vind het echt onzin dat de verkopende partij de consument eerst verplicht om Vista aan te schaffen en dat de consument achteraf moeite moet doen om te krijgen wat hij al gelijk wilde hebben.

Dit lijkt tegenstrijdig, maar dat is het niet.

Tussen de consumenten heb je verschillende groepen.
De ene groep weet voor en tijdens de koop precies wat ze willen, welke OS ze willen en geven dit ook heel duidelijk kenbaar.

Aan de andere kant heb je consumenten die zeer impulsief kopen, hun mond houden tijdens de koop. Niks vragen en achteraf beginnen te mekkeren, te zeuren en te klagen.

Bij de verkopende partijen heb je een groep die de klanten zo goed mogelijk wilt helpen en ook informatie en adviezen zal geven. Die zal de klant ook vragen wat hij wilt hebben en de keuze van de klant gaan realiseren.

Aan de andere kant heb je verkopende partijen die zo snel en zo gemakkelijk mogelijk wilt gaan verkopen zonder te veel moeite te hoeven doen. Bij deze groep kun je je wensen wel kenbaar maken, maar ze doen er niks mee. Geef je van te voren aan dat je geen Vista wilt, dan wordt Vista met een dom *** verhaal door je strot geduwd. Je moet dan achteraf met zeer veel moeite toch Vista omgeruild krijgen voor XP.

En dat zijn toch zaken waar je echt rekening mee moet houden.

Ik maak klanten mee die heel goed weten wat ze willen en ook klanten die niet goed weten wat ze willen. Ik maak ook mensen mee die naar die grootgrutters rennen voor de aanbiedingen, daar later spijt van hebben en de gekochte spullen terug willen brengen. En dan behoorlijk verontwaardigd zijn dat de verkopende partij de gekochte producten niet terug willen nemen.

Ik maak ook klanten mee die heel impulsief kopen en dit koopgedrag hebben. Daar moet je als verkopende partij dan heel goed opvangen en vooral met de mensen gaan praten.

Computers leveren is meer dan alleen de doos waarin de computer zit zo aan de klant meegeven.

Met wat ik schreef is heus geen rookgordijnen opgooien, maar gewoon aangeven wat er in de praktijk gebeurd.

cherokee

Ongelezen bericht door cherokee »

Klopt allemaal wel. Maar het is nu eenmaal zo BBCS , dat verreweg de meeste mensen , consumenten EN verkopers , geen idee hebben van wat er in dat kastje zit.
Jij wel , jij bouwt computers. Ik ook wel , omdat het me interresseert. Als ik een nieuwe PC wil , dan zoek ik zorgvuldig de componenten uit , sleep het hele zaakje mee naar huis en zet hem in elkaar. Stelt weinig voor , dat weet je.
En dan kan ik heel makkelijk het OS erop zetten wat ik wil en andere programma's - waaronder dus beslist geen Norton en dat soort onzin. Er is zoveel betere software.
Punt is dat de gemiddelde consument dat echt niet weet. Die hoort een bekende naam - daar heb je Norton weer - en dat zal dan wel goed zijn.
En als de snelle verkoper zegt dat tegenwoordig systemen echt niet meer zonder Vista geleverd kunnen worden , dan gelooft die gemiddelde consument dat.
Weet hij veel dat die verkoper in dat snelle pakje ook alleen maar een zak vol kreten is en niets meer.
Zo werkt het nu eenmaal. En nu probeer jij hier tegen de stroom in te vertellen dat het allemaal wel anders kan.
Je hebt volkomen gelijk , maar dat weet die gemiddelde consument niet.

Gesloten