LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom mlm niet werkt

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door jor »

MLM – Network Marketing is one of the most highly leveraged businesses you will ever pursue. Ok. You may ask, why? Because, there are no accounts receivable! It is money up front and you cash flow from day one. There is a 95% failure rate of MLM – Network Marketing Companies because 90% are started by people who have been MLM Distributors not knowing that, in order to do a successful MLM – Network Marketing Company, you need the money before you start to put into consulting and marketing.
Duidelijk toch? 9 van de 10 mensen die eraan beginnen raken hun geld kwijt aan een piepklein deel die er schatrijk van word.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Tja, als je de engelse taal niet beheerst....

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door jor »

Het is niet alleen nutteloos, het richt uw business en het hebben van kans op succes zelfs ten gronde.
Gelooft u me niet, kijk dan eens naar de cijfers.

Meer dan 97% van alle Netwerk Marketers verdiend nooit één cent met hun business
De Meeste Netwerk Marketers spenderen direct tussen de 100 en 500 euro aan inschrijving en producten.
Daarna investeren de meesten €1000 tot soms wel € 10.000,00 euro en meer aan sample materiaal, CD’s , DVD’s om uit te delen en weg te geven of om hoger in het compensatieplan te komen ,omdat hen dat verteld wordt te doen en in de hoop dat dat hen het succes gaat brengen waar ze naar op zoek zijn.
De gemiddelde Netwerk Marketer stopt na 3-4 maanden ...nadat ze 2 tot 3 mensen in de business hebben ingeschreven.
1 op de 6 mensen blijft het product echter gebruiken.



Ik probeer u niet te ontmoedigen, ik wil u alleen wakker schudden, dat als u blijft doen wat u tot nu toe gedaan heeft, u meer dan 97% kans heeft dat u nooit één cent met uw business zult verdienen,en nooit die resultaten zult halen die u wilt behalen.
Begrijp me goed, ik ben werkelijk dol op deze industrie. Netwerk Marketing en MLM is nog steeds het best betaalde vak ter wereld en de beste manier om een enorm inkomen op te bouwen voor iedereen die bereidt is daar het nodige voor te doen. Maar u zult zich moeten realiseren dat het een vak is, en dat u dat vak zult moeten leren
9 van de 10 is dus kennelijk toch het juiste aantal.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Grappig dat je, om je gelijk te bewijzen, nu juist een artikel plaatst van een bedrijf dat juist aast op mislukkingen en daarom een hele goede reden heeft dit soort onverifierbare info te plaatsen: Ze verdienen aan dit soort onzin.

Dus om je gelijk te krijgen gebruik je info van een zeer onbetrouwbare en zeker niet onafhankelijke bron?!

Maar het is zondermeer waar dat teveel mensen niet slagen. Deels komt dat omdat ze hun verkeerde werkwijze niet los kunnen laten en deels omdat ze een slechte sponsor hebben/een verkeerd bedrijf hebben gekozen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar het is zondermeer waar dat teveel mensen niet slagen. Deels komt dat omdat ze hun verkeerde werkwijze niet los kunnen laten en deels omdat ze een slechte sponsor hebben/een verkeerd bedrijf hebben gekozen.
Ik mis iets. Namelijk dat mlm als methodiek gewoon niet werkt. Mensen zitten er niet op te wachten dat ze gebruikt worden als commercieel object door hun vrienden en kennissen. En mlm heeft nog niet kunnen bewijzen dat haar producten een toegevoegde waarde leveren.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Waar zijn je bewijzen?!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waar zijn mijn bewijzen? Die zijn er al jaren in de vorm van het geringe aandeel van mlm in de wereld economie, de geringe omzet van mlm bedrijven in vergelijking met hun reguliere concurrenten, in de vorm van de loage inkomsten va de distributeurs.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik mis iets. Namelijk dat mlm als methodiek gewoon niet werkt.
Hier heb je nog steeds geen bewijs geleverd.
Mensen zitten er niet op te wachten dat ze gebruikt worden als commercieel object door hun vrienden en kennissen. En mlm heeft nog niet kunnen bewijzen dat haar producten een toegevoegde waarde leveren.
Tja, als je er van uitgaat dat je vrienden een commercieel object zijn zul je falen.
Waar is je bewijs dat de succesvolle mensen in MLM hun vrienden als commercieel object zien?!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Wat ben je toch vervelend.
Mlm wordt ook wel netwerkmarketing genoemd, waarmee men wil aangeven dat je middels je netwerk (waaronder dus ook vrienden en familie) omzet genereert. Hiermee wordt dus al duidelijk gemaakt dat je vrienden en familie als commercieel object moet gaan exploiteren.
Dan mag je honderd keer gaan roepen dat mlm niks anders is dan mond-op-mond reclame, je vrienden en familie blijven dus een commercieel object.
En hoe jouw vrienden en familie dat vinden weet ik niet, maar ik ben nog geen mensen tegengekomen die het leuk vonden dat een vriendschap of een familieband daarvoor werd gebruikt.

Mijn bewijs dat mlm niet werkt heb ik al vele malen eerder gegeven. Mlm bestaat al 60 jaar en na die 60 jaar is het aandeel in de wereldeconomie nagenoeg nul. Ook het feit dat reguliere bedrijven niet overschakelen naar mlm mag je als bewijs beschouwen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Wat ben je toch vervelend.
Mlm wordt ook wel netwerkmarketing genoemd, waarmee men wil aangeven dat je middels je netwerk (waaronder dus ook vrienden en familie) omzet genereert. Hiermee wordt dus al duidelijk gemaakt dat je vrienden en familie als commercieel object moet gaan exploiteren.
Niks anders dan een stelling waarmee niks bewezen wordt behalve dat het jouw mening is. Als je je vriendjes verteld dat ze naar Kung-Fu Panda moeten is dat omdat je er zo enthousiast over bent, niet omdat je ze als een commercieel object ziet.
Dan mag je honderd keer gaan roepen dat mlm niks anders is dan mond-op-mond reclame, je vrienden en familie blijven dus een commercieel object.
Dan mag je honderd keer gaan roepen dat je ze als een commercieel zijn, je hebt het nog steeds niet bewezen (omdat het niet waar is).
En hoe jouw vrienden en familie dat vinden weet ik niet, maar ik ben nog geen mensen tegengekomen die het leuk vonden dat een vriendschap of een familieband daarvoor werd gebruikt.
Ik denk dat geen van jouw vrienden het leuk vind hoe je ze van alles door de strot probeert te drukken.
Mijn bewijs dat mlm niet werkt heb ik al vele malen eerder gegeven. Mlm bestaat al 60 jaar en na die 60 jaar is het aandeel in de wereldeconomie nagenoeg nul. Ook het feit dat reguliere bedrijven niet overschakelen naar mlm mag je als bewijs beschouwen.
Je hebt een boel lopen schreeuwen en je hebt het waanidee dat als iets geen enorm onderdeel uitmaakt van de wereldeconomie het dan niet meetelt. Tja, Maarschalk, van de wereldbevolking kent vrijwel niemand jou. Dus volgens jouw redenatie heb ik nu bewezen dat je een volliedig nul bent.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Niks anders dan een stelling waarmee niks bewezen wordt behalve dat het jouw mening is. Als je je vriendjes verteld dat ze naar Kung-Fu Panda moeten is dat omdat je er zo enthousiast over bent, niet omdat je ze als een commercieel object ziet.
Er is een verschil, en dat schijn jij niet te willen begrijpen. Aan Kung Fu panda verdien ik niks. Helemaal niks. Mlm kan jij als enthousiasme zien, uiteindelijk kost het geld en levert het misschien geld op. Maar de mlm-er wil verdienen aan zijn netwerk. En daarmee wordt zijn netwerk dus een commercieel object.
Wat meer aan "bewijs" verwacht jij?
Je hebt een boel lopen schreeuwen en je hebt het waanidee dat als iets geen enorm onderdeel uitmaakt van de wereldeconomie het dan niet meetelt. Tja, Maarschalk, van de wereldbevolking kent vrijwel niemand jou. Dus volgens jouw redenatie heb ik nu bewezen dat je een volliedig nul bent.
En weer snap je het niet. En lees je ook nog eens dingen die er niet staan. Ik praat niet over een individu. Jij nu wel.
Ik heb het over een verkoopmethode. Die verkoopmethode heet mlm. Midels deze methode probeer jij euforie belminuutjes aande man te brengen. Proberen anderen magneetjes aan de man te brengen en weer anderen zeepjes of een verkoop site. En al 60 jaar proberen mensen volgens deze verkoopmethode iets. En na 60 jaar is het niet gelukt om deze verkoopmethode dominant te maken. of de reguliere bedrijven ertoe over te laten schakelen.
Kijken we naar internet dan heeft dit "nieuwe" kanaal binnen 15 jaar zich wel een gigantische importantie verworven. Mlm na 60 jaar niet.
Daaruit concludeer ik dat het niets voorstelt, dan wel mislukt is.
Laat ik de vraag omdraaien, waarom zou mlm wel succesvol zijn, of iets voorstellen.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Als je je vrienden als een commercieel object ziet zul je falen in MLM. Dat schijn jij niet te willen inzien.

En ach, onbetekend?!
https://www.zoominfo.com/Search/Company ... upplements
Revenues: $1 Billion
Employees: 3,600

Nutrilite is the world's leading brand of vitamins, minerals, and dietary supplements, based on 2004 sales.

Ondanks dat het de wereld leider is in vitamine, mineralen en voedingssupplementen telt het natuurlijk niet mee op wereldschaal he?!


Een boute uitspraak van iemand die niet meetelt.

(mlmangel: Kun je dat artikeltje ff op je site zetten?! :wink: )

Overigens is deze ook leuk: http://nbj.stores.yahoo.net/20nbjbuacaww1.html

En deze: http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... i_19145062
The primary outlets for herbal products have long been health food stores, direct mail and network marketing.
En over marktverzadiging: http://www.allbusiness.com/company-acti ... 212-1.html

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door jor »

Bij de eerste link kreeg mijn antivirus/malware progamma de hik en de rest is net zo neutraal als jij ( niet dus.). Jammer dat vlaatje niet wat meer hier aanwezig is, hij/zij is in ieder geval duidelijk en oprecht, en dat waardeer ik ten zeerste.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat jouw computertje stuipen heeft kan ik natuurlijk niet helpen. zoominfo is een doodnormale site en heeft niks met MLM te maken.

En vertel eens wat er niet neutraal is aan http://nutritionbusinessjournal.com/, http://www.bnet.com/ of http://www.allbusiness.com/?

Oh, wacht ff, het zijn positieve artikelen over MLM in de reguliere pers en dan zijn ze natuurlijk niet neutraal.

Wat een super neutraal antwoord van je, Jor!

Je stelt me weer niet teleur.

:wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door jor »

Current share of organic-labeled NPC products
Rankings of top core brands and top MLM NPC sellers
De site is net zo neutraal als dat jij je hier voordoet.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Dat zinnetje zegt helemaal niks dus, dank je, hartstikke neutraal dus (kon het zinnetje overigens niet op de site vinden maar moet ik het voor je vertalen?!)

En die andere sites?!
Laatst gewijzigd door antileugens op 17 aug 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door jor »

In Remembrance

Jay Van Andel, co-founder of the global multilevel marketing company Amway Corp., died in December 2004. He was 80. Although Amway got its start in soap sales, the company has deep roots in the supplement business. The Nutrilite brand was founded in 1934, and the company grows and processes plants on its own certified organic farms. Last year, the Nutrilite Health Institute broke ground on the Center for Optimal Health, which will house clinical research facilities and focus on education for independent business owners.
Onafhankelijk, geloof je toch zelf niet als men dit soort teksten op je site zet.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Zulke teksten staan ook in magazines van grote publicaties in de normale bedrijfswereld.

Dus tot nu toe ben je uitsluitend nog aan het insinueren. Dat zal ook wel zo blijven want je baalt als een stekker: Positieve artikelen in de normale pers....en ze laten de reguliere bedrijven nog in het stof bijten ook. Twee van jullie grote argumenten in een klap om zeep. Nu moet de fantasie wel om de hoek komen zetten.

Feiten Jor, feiten.....maar die heb je niet.... :wink:

En natuurlijk, zodra het woordje Amway voorbij komt schiet je helemaal op tilt.....zo'n persoonlijk drama.

Overigens grappig dat Maarschalk weer de benen heeft genomen. Hij zal na deze opmerking wel weer op zijn gebruikelijke rattenjacht gaan, want met feiten komen doet ie niet.
Laatst gewijzigd door antileugens op 17 aug 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door jor »

Growth in Very Large Companies

Gold: Amway China Co. Ltd. for doubling sales to more than $2 billion, thanks to 130,000 sales reps that introduced products through 140 retail stores. Amway is reportedly expanding production capacity to about $3-billion worth of products in China and adding 40-50 new
Hou op met je verhaaltjes.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: waarom mlm niet werkt

Ongelezen bericht door antileugens »

Wow, een stukje tekst. En....wat probeer je daar mee te zeggen?!

Of wou je aangeven dat het rekensommetje van Maarschalk niet klopt: De gemiddelde omzet per distributeur is maar liefst US$15.340,- terwijl een distributeur al als actief word gezien als hij/zij maar één activiteit per jaar ontplooit (wat inhoud dat de distributeurs die enkel distributeur zijn geworden om voor eigen gebruik goedkoper in te kopen ook worden megeteld, evenals de net gestarte distributeurs(
Laatst gewijzigd door antileugens op 17 aug 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten