Pagina 3 van 3
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 07 aug 2008 22:53
door zaankanter
gaaaaaaaaaaaaap,
BESTE TROSRADAR GRAAG EEN SLOT OP DIT TOPIC
Hier sluit ik mij helemaal bij aan!!!
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 09 aug 2008 17:05
door zelfstandigste
Zelfstandigste lijkt, in iets andere bewoordingen, te beamen dat het geen specifiek Rotpunkt probleem was.
Klopt, alleen Rotpunkt heeft er langer als de andere (door mij gekende fabrikanten) over gedaan om daadwerkelijk de problemen op te lossen waardoor de service in een chaos veranderde. Rotpunkt heeft momenteel een nieuwe frontenleverancier en lijken de ellende achter zich gelaten te hebben.
Zoek eens op: rvkeuken !
En wat blijkt : deze persoon heeft versand van alles wat er zich op dit forum afspeeld ( zonder details uiteraard ) van verzekering, vakanties, aannemers en fietsen.
Ha gelukkig dan..........ik fiets ook graag, ben aannemer (en daar ben ik ook nog trots op) en reageer ook op fora van vloeren, vrije tijd & uitgaan, huishoudelijke apparatuur en dieren (heb ik er wat van rondlopen thuis).
Ik zie het als leergierigheid (of zoals u wilt nieuwsgierigheid) maar alleen over keukens
kunnen praten lijkt me doodsaai
Een reactie als bovenstaande quote zegt meer over de schrijver dan over de "geschrevene"
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 11 sep 2008 13:59
door hark
Hee wat is er gebeurd de afgelopen weken???
Topic op slot ?
Is nog open......
Kan er iemand inhoudelijk reageren op mijn vragen ?? nee he ?? moeilijk he ?
Re: Kwaliteit Rotpunkt
Geplaatst: 30 sep 2008 20:52
door carbike
hallo,
rotpunkt / Q-lina / punto hebben vaak wel een goede prijs ,maar
kwaliteit is gewoon minder (afhankelijk van hoe er mee om wordt
gegaan!!)
afgelopen paar jaar heeft fabriek redelijk wat zaken veranderd die
slecht uitpakken.
als een klant dan net een paar van die problemen achter elkaar heeft
is ie over de ****, en gaat klagen ("er is ook altijd wat met die keuken"
") . vervolgens komen de klachten bij de verkopers terecht,en die zitten niet te wachten op die problemen (logisch ) , zodat ze liever een
ander merk verkopen .
veel voorkomende problemen/ klachten :
FOLIE PROBLEEM ( inmiddels bekend ) waarschijnlijk verkeerde lijm/
temp. bij productie proces. rotpunkt kan hier op zich niks aan doen
,ze kopen de fronten ergens anders in . er zijn meer merken met dit
probleem . omdat ROTPUNKT / Q-LINA / PUNTO bijna op elke straat
hoek wordt verkocht ,krijgen ze daardoor snel zwarte piet toegeschoven
LADE GELEIDERS ,lekkende dempers (olie supstantie) ,niet goed sluiten,etc , binnen paar jaar meerdere malen overgestapt op ander soort geleiders. bij klachten hiervan veel kans op meerdere service
bezoeken naar klant ,omdat je dan weer de verkeerde mee krijgt
LADE's ,korflades met glas alleen afstelbaar in hoogte ,niet naar voor
of achter !!. komen ze met een nieuw systeem ,met gaatjes in het glas
(slecht getest / door ontwikkeld !) ,want bij het verstellen zie je alleen
de metalen achterkant v.d.ladebak bewegen ,en niet het front .
plastic geleiders aan onder kant breken af !! . verkeerde soort plastic
gebruikt . (licht grijs ) bij vervanging zijn ze nu (licht geel achtig)
dit schijnt sterker te zijn zodat het niet afbreekt naar tig keer de lade
open de dicht te hebben gedaan (inmiddeld honderden ladebakken
van vervangen !)
SOFT -MOTION , eerst in de korpus af fabriek ,ziet er wel goed uit ,
maar werkt ook weer niet !. pompje drukt de deur naar buiten als ie
dicht zit zodat het front krom trekt !! , sluiten vaak niet goed , dempen
niet goed . klant ziet dat ,en je kunt weer langskomen voor service .
latere versie : soft-motion geintegreerd in het schanier . bij te hard
dichtdoen breekt het af ,en krijg je een "knakkend "geluid . hier is ook weer een nieuwe versie op (ander soort plastic (harder ) ) maar dit
werkt nog niet optimaal !! (al meerdere keren deze nieuwste schanieren moeten vervangen )
FRONTEN KROM , met name koeler fronten (129,4 ) zijn vaak al
krom tijdens het plaatsen . er is nu al wel een systeem dat er
aan de achter zijde ingevreesd wordt . met bijgeleverde pen/stift draai
je dan de deur weer naar de recht uit stand .
Dit zijn mijn inziens de meest voorkomende klachten bij rotpunkt .
op zich misschien niet zo heel schokkend (elk merk zal zo wel wat
klachten /kinderziektes hebben.
maar aan deze problemen komen gewoon geen eind !!
dan is het dit frontje wat niet sluit ,een paar weken later de volgende.
de service kosten reisen zo de pan uit voor een keukenzaak en dat
kost ze te veel marge . volgens mij zijn een hoop verkopers er daarom niet meer zo happig op om het te verkopen.
(ik hoef me als keukenmonteur (servicemonteur !) in ieder geval niet te vervelen zolang wij dit merk verkopen !!!!!!
gr.
Q - IS GOOD FOR YOU !!