LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Wie heeft een brief gekregen van European Municipality Outsourcing over een overtreding in Italie?

ja
15
54%
nee
13
46%
 
Totaal aantal stemmen: 28

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door spartaan »

@ mariekevvoo
Zou jij a.u.b. de standaard tekst welke je van de ANWB toegestuurd hebt gekregen hieronder willen zetten. Ik denk dan dat je er een hoop mensen (mij dus ook! :D ) een plezier mee doet.

Heb nog geen bekeuring binnen van die laaielichters. Vandaag is "het probleem" zeer actueel in het nieuws. Dan hebben ze het over 1 Europa ... :twisted: Voorlopig laat ik dat Italie lekker links liggen, voel mij flink in de maling genomen door die maffiozen.

mariekevvoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 20:49

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door mariekevvoo »

Beste mensen,

Bij deze het standaard bzwaarmailtje:


Adres van de organisatie
Niet naar de prefect sturen, dan wordt je boete schijnbaar alleen maar hoger

(datum invullen)

Protocol number: (zelf invullen)
subject: notice of payment before the notification



Dear Madam, dear Sir,

On (datum ontvangst invullen) we received a 'Notice of Payment before the notification’ dated (datum van de ‘notice invullen) from you in which we were asked to pay a fine of (‘bedrag van de boete invullen), because of a violation (invullen wetsartikel en de overtreding) that occurred on (datum overtreding invullen).

I protest against this fine, because we were not notified within the legal term of 360 days. We therefore assume that the fine will be waived according to article 201 Codice della Strada.

Looking forward to receiving your reply,

Yours sincerely,



……………….(Handtekening)

……………….(Naam)
……………….(Adres)
……………….(Telefoon)


Veel succes!
Marieke

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door spartaan »

Marieke, bedankt :D

stofzuigertje

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat de boete voor de ZTL zone voor buitenlanders hoger is dan eigen bevolking is dit rechtsongelijkheid.

Dit weigeren te betalen en laat Brussel eens hier over oordelen.
Gelukkig komen de meeste te laat en dat zij binnTNT en half jaar en wij een jaar betaald moeten hebben is wegens het zoeken wel toegestaan.

Maar niet de verstuur maar ontvangstdatum is bepalend en als U vol zou houden deze niet aangetekende niet te hebben ontvangen zijn ze wel te laat.

Dus eerste verscheuren en 2e is te laat en laat hun maar bewijzen hoe betrouwbaar onze TNT post is!

Zo komen wij onder dit extra hoge tarief uit!
Wel zouden ze meer info mogen geven want als ik stop met woordenboek wat eronder staat veroorzaak ik meer chaos dan met doorrijden.

Sparwasser
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2009 08:44

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door Sparwasser »

Ik bezocht in Oktober 2007 met eigen auto de stad Florence.
Na 10 maanden ontving ik 2 boete's, beiden ter hoogte van 98,10 Euro.
Speurwerk op het Internet leerde mij dat ik bij het in- en uitrijden van de stad door een ZTL ben gereden. Ik heb een brief geschreven aan de "Vredesrechter" in Florence met daarin mijn oprechte excuses, het feit dat ik gebruik maakte van navigatie apparatuur en het feit dat ik onbekend was met de stad en zijn ZTL's, doch ook benadrukt dat ik nooit de bedoeling heb gehad om tijd of afstand te winnen en dat ik gedurende de 2 ritten nooit anderen en mijzelf in gevaar heb gebracht. Ik heb dan ook verzocht om deze boete's te vernietigen omdat het buiten proprtie is in relatie tot de overtreding, zeker voor buitenlanders die al moeite genoeg hebben met het verkeer in chaotische steden zoals Florence.
Tot op heden, bijna 1 jaar later (1 Augustus), heb ik geen bericht uit Florence ontvangen. Het spreekt van zelf dat ik ook nog niet heb betaald.

stofzuigertje

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat het fraude is maar.....

1 Overschrijven op andere persoon van auto en weer terug...
dan lijkt het of U korter eigenaar is en moeten ze op zoek naar vorige dus als U nogmaals met deze zelfde auto naar Italië zou gaan....

2 Omdat ze 2 tarieven rekenen voor eigen bevolking en toeristen is dit rechtsongelijkheid.
Juist zij weten de regels beter en hadden juist hoger moeten hebben.
Daarom betaal ik niets tot ze in Brussel uitspraak doen.

3 Dit is een landelijke regel die elders in Europa niet voor komt.
Dus ze moeten dit duidelijker aangeven dan alleen een afkorting in 3 letters.

4 Ze moeten de uitgevers van Navigatie melden dat je hier niet mag rijden!

5 Omdat ze niets aangetekend stuurden is er geen bewijs dat U dit binnen de 360 dagen heeft ontvangen!
Onze TNT post kan traag zijn, en de verzend datum is niet geldig.

6 Ik mag voor een onbekend bord stoppen en uitzoeken via woordenboek wat dit betekende en informatie vragen....
Dan raakt de weg verstopt en krijg ik geen boete want dat is dankzij de in eigen taal geplaatste onderborden wat ze veroorzaken.

7 Toeristen komen bij het zien van dit soort onbekende borden waar iedereen door zal rijden in verwarring.
Een verbod waar vele doorrijden is voor mij een open weg!

8 Het aantal wanbetalers zal zo groot zijn dat het nauwelijks geld zal opleveren. Het ontvangen drukwerk ziet er niet bepaald uit als boete!

9 Als ze mijn aanhielden en ik direct had moeten betalen was dit veel duidelijker geweest, enkele toeristen die hotel in centrum hadden kregen wegens deze regel 17x boete!
Dus dit hotel kunnen ze wel sluiten en waarom waarschuwde dit hotel niet?

10 Waarom geen vertaling in Engels bij de boete?
Niet iedereen spreekt elke taal.

11 Ik betaalde ook nooit en de persoon die mij deze 17x in een week liet zien kreeg deze tussen de 11 en 14 maanden binnen, allemaal apart en nog verschillende bedragen ook, hoe kan dat?
Als deze persoon de eerste keer was aangehouden had hij de 16 overige nooit gekregen!

12 Niet de eigenaar maar bestuurder is verantwoordelijk voor boete en dus kan deze overleden zijn.
Een overlijdens akte van een willekeurig persoon is dus voldoende om als hij in deze periode is overleden deze te laten seponeren voor de 17x en zijn moeder was....
Ik weet dat het fraude is maar zoveel boetes achteraf sturen vind ik dat dit is toegestaan!
Als werkgever van deze auto ben ik nooit verantwoordelijk te stellen!

GertjanH
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2009 11:56

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door GertjanH »

aan mariekevvoo

Marieke, sinds vanochtend zit ik in exact dezelfde situatie als jij zat, 2x 115 euro in Pisa, ongelooflijk.
Ik ga uiteraard ook een email sturen zoals jij hebt gedaan,
naar welk emailadres heb je dat gestuurd: [email protected] ? of naar een emailadres van "clerk of the court, by registered mail with proof of delivery directly to the Giudice di Pace." Zo ja, kun je dit emailadres sturen.

Als protocolnummer: je bedoelt "nr. of form"?
en heb je ook je handtekening moeten zetten (ingescand?)

Ik hoop weldra op je reactie, 230 euro is geen lachertje meer,

Dank Gertjan

mariekevvoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2009 20:49

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door mariekevvoo »

Hoi,

Balen hè? Op welke datum zijn jouw boetes gedateerd? Die van mij waren gedateersd op 12-06-09, ik kreeg ze op 10-07-09, maar in het antwoord op mijn bezwaarmail zeiden ze dat ze op 26-06-09 op de post waren gegaan...

Ik heb het inderdaad geadresseerd aan dat esterinfo-adres, als adres heb ik die Policia Municipal gedaan. Ook heb ik het woord Notification blablabla, vervangen door Infringement of teh italian highway code, zoals boven onze boetes stond.

Protocolnumber: heb ik de nummers ingevuld van beide boetes die achter number of form staan met Pr ervoor (staat denk ik voor protocol)

Handtekening heb ik niet eens gedaan. Ik kreeg de volgende dag al mail terug, ben benieuwd. Laat je het nog even weten?

Succes!
Marieke

Kees52
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2009 13:22

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door Kees52 »

Ik heb in okt-2008 via aangetekende post met bewijs van ontvangst een bezwaarschrift (op suggestie van de anwb) ingediend bij de
prefetto di pisa (dat moet je dus niet doen)
piazza facchini 16 (ik had geen ander adres dan wat op de boete stond)
56135 pisa

Heb wel bewijs van ontvangst gekregen, maar pas afgelopen mei antwoord: bezwaar afgewezen, de twee boetes verdubbeld + €90 adm.kosten = €542.

Vanmiddag van jur. afdeling van anwb begrepen dat het indienen van een bezwaar in Italië geen opschortende werking kent zoals bij ons (hadden ze me dat vorig jaar niet kunnen zeggen?).
Dus je moet binnen 60 dagen betalen, ook als je bezwaar goedgekeurd zou worden. Maar waarom zouden ze dat goedkeuren? Kassa!

Verder schijnt volgend jaar ons land met Italië een verdrag te sluiten waarmee de boetes daar via ons eigen cjib geïnd gaan worden.

Iets om buitenlandse zaken mee te confronteren en dat verdrag op te schorten tot de rechtsregels vergelijkbaar zijn?

Bongiorno
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2009 09:00

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door Bongiorno »

Ook ik ben inmiddels door de instantie EMO verblijd met een brief. Ik heb naast wat er op dit forum gemeld wordt nog wel een aantal opmerkingen!

De pers(onder andere) NRC en De Telegraaf hebben in juli van dit jaar melding gemaakt van de situatie.En nu? Oorverdovende stilte. Ik heb ook nog eens de ANWB waar ik lid van ben gepolst. Probleem is denk ik de kritische massa. Er is behalve slachtoffers niemand die zich er erg druk over maakt? " C'est la vie"

Ik ben nieuwsgierig of er sinds de start van deze "after party" cq domper op je leuke vakantie inmiddels vervolgstappen gesignaleerd zijn??

Ik begreep, dat er als "tweede brief"een aangetekend schrijven komt? Iemand die al ontvangen? Wat gebeurt daarna?

Voorts! Ik heb met google en eerst Duitse, daarna Franse trefwoorden gezocht! Ik heb geen postings op internet gevonden. Zou dat betekenen dat uitsluitend NL kentekens dit voorrecht genieten?

Aniqueske87
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009 19:30

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door Aniqueske87 »

Wij kregen vandaag een boete van 5 augustus 2008.
Nu heb ik meteen gereageerd met die anwb brief.
Kreeg ook meteen een reactie. Ze verwijzen idd naar die 360 dagen. Maar, ze zeggen er dan bij dat die 360 dagen zijn vanaf het moment dat ze onze gegevens hadden bij het verhuurbedrijf van de auto, en niet van de datum van de boete. Klopt dit?

matti25
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2010 12:58

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door matti25 »

Voor een overtreding op 25-06-08 een boete ontvangen op 30-10-09.
Bezwaar aangetekend via email omdat dit meer dan 360 dagen later is.

Vervolgens krijg ik als reactie terug, dat de verhuurmaatschappij de gegevens van de auto heeft doorgegeven op 25-11-08 en dat de termijn van 360 dagen pas gaat gelden vanaf deze datum. Dit kan ik nergen controleren en ook is mij niet bekend binnen welke datum de verhuurmaatschappij de gegevens moet doorgeven?

Hoe dien ik hier nu verder mee om te gaan?

groeten
Matti

joepieX
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:56

Re: boete uit Italie ... na 13 maanden!!!

Ongelezen bericht door joepieX »

Schikking wel binnen 360 dagen. Vorig jaar september 2009 in Siena een parkeerbon gehad. Niet betaald en gehoopt dat gezien het relatieve lage bedrag van 38,00, dit achteraf niet zal worden geincasseerd.
Helaas, de Gemeente Siena zend me vandaag (eind juli) aangetekend en binnen de geldende termijn van 360 dagen geheel in Nederlands/Vlaams gesteld schikkingsvoorstel van 69,00 euro. Niet meer aan te ontkomen. Ze leren in Italie snel, gezien de berichten hierboven die niet altijd aangetekend en binnen de termijn zijn verzonden. We worden langzamerhand ook op dit gebied een Europa. Let dus voortaan goed op en betaal direct. Overigens wordt nog wel naar een eerder schrijven van 05-03-2010 verwezen, dat ik echt niet heb ontvangen. Telefonische vragen worden in het Nederlands beantwoord, dus toch nog even telefoneren. Ook de EMO site met je persoonlijke pagina, is geheel in het Nederlands. Zijn toch wel aardige klantgerichte mensen, die Italianen.

Gesloten