| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wie heeft er ervaring met deurwaarders van UPC
-
Gast
Re: wie heeft er ervaring met deurwaarders van UPC
15127 werkt normaliter voor problemen met deurwaarders en hoge rekeningen
-
Erik Lewang
Pistool kopen en dan die persoon abknallen, opgeruimt staat netjes.
Niet te veel zeuren gewoon doen.
Daar is toch niets aan verloren en vele mensen zullen je dankbaar zijn.
ikke in iedere geval wel bedankt,
-
Dwaashaas
Nou weet ik meteen, hoe het uitschot van deze maatschappij denkt ....Pistool kopen en dan die persoon abknallen, opgeruimt staat netjes.
GOED ZO ! STICKER OP JE HAND !
-
Gast
in oktober 2002 heeft upc de vordering die zij menen te hebben overgedragen aan Intrum Justitia. Tot nu toe probeer ik UPC via Intrum Justitia uit te leggen wat er allemaal aan de zijde van UPC is misgegaan. Bij elke communicatie kan een antwoord terug wel 6 maanden in beslag nemen. Ik ben er daarom nog steeds mee bezig.
-
Bapsas
7 october 2002 zijn wij overgegaan naar KPN met de telefoon en tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds niet van UPC af....niet te geloven....ze bleven onze rekening maar belasten met alle ellende van dien, storneringen.......blokkades.......om een lang verhaal kort te maken sloten ze ons af. Nu natuurlijk ook geen TV meer maar goed we hebben een schotel amar worden natuurlijk wel weer op kosten gejaagd. uiteindelijk HEt incassobureau of we ff binnen 8 dagen wilden betalen....nou dacht het niet laat UPC eerst maar eens een gespecificeerde nota geven hoe dat opgebouwde bedrag tot stand is gekomen.......een bezwaarschrift van 4 kantjes naar de deurwaarder gestuurd (overigens op aanraden van een medewerker van het incassobureau..hahahha) nou die hebben we 18 augustus 2003 verstuurd en vervolgens geen enkele reactie meer vernomen niet van incassobureau en niet van UPC (overigens niet vreemd natuurlijk) en jawel vandaag een brief van incassobureau of we wel ff alsnog willen betalen (i.o.v. UPC) en dan wel binnen 5 dagen......nou dacht het niet laat ze eerst maar met de gespecificeerde nota komen dan (vragen we nu al 1,5 jaar om) stelletje kaffers!!!!

-
Gast
Bapsas,
Bij mij hebben ze hetzelfde geflikt. Gewoon geen antwoord geven op vragen maar daarna wel het incassobureau op je afsturen. De ******!! Ik houd mijn poot stijf en betaal geen cent(omdat ik dat ook niet hoef).
Ik heb een brief gestuurd van 2 pagina's met 46 pagina's aan bijgesloten bewijs. UPC en IJ gaan er niet inhoudelijk op in maar sommeren me om binnen 5 dagen te betalen. Weer een brief geschreven of ze er inhoudelijk op in willen gaan. Tevens verzocht ik om een bevestiging van ontvangst van mijn brief. Die ontving ik niet totdat ik de brief 30 keer per dag ging faxen. De aanhouder wint.
Succes
Bij mij hebben ze hetzelfde geflikt. Gewoon geen antwoord geven op vragen maar daarna wel het incassobureau op je afsturen. De ******!! Ik houd mijn poot stijf en betaal geen cent(omdat ik dat ook niet hoef).
Ik heb een brief gestuurd van 2 pagina's met 46 pagina's aan bijgesloten bewijs. UPC en IJ gaan er niet inhoudelijk op in maar sommeren me om binnen 5 dagen te betalen. Weer een brief geschreven of ze er inhoudelijk op in willen gaan. Tevens verzocht ik om een bevestiging van ontvangst van mijn brief. Die ontving ik niet totdat ik de brief 30 keer per dag ging faxen. De aanhouder wint.
Succes
-
bapsas
Weer contact gehad met het incassobureau en gezegd dat we het te belachelijk vinden dat we gewoon alles moeten betalen en dan al maar niet te spreken over hoe ze bij UPC met mensen omgaan, de grootste hondenhater zou nog beter met honden omgaan dan UPC met mensen!!! Wederom gevraagd om een nota waaruit blijkt hoe het te betalen bedrag is opgebouwd, we moeten namelijk wel wat betalen......kabelaansluiting.....maar dus geen telefoon...want die hebben we dus niet bij UPC maar bij KPN (je word er toch gek van)Nu UPC toch nogmaals alles had uitgezocht en ervan overtuigd zijn dat we MOETEN betalen dan lijkt het ons toch niet zo'n rare vraag om te vertellen hoe dat bedrag is opgebouwd??? Eigenijk merkte ik dat de meneer van het incassobureau het wel een beetje met me eens was en gaat nogmaals bij UPC het verzoek doen om ons van een nota te voorzien. Ik heb er zelf een hard hoofd in want waarom zouden ze het nu wel na 1,5 jaar geven?!?!?! Nou het zal wel weer een half jaar duren voor we weer wat horen. Ik vraag me wel af, als ik nou gewoon niet betaal aan de deurwaarder wat er dan verder zal gaan gebeuren? Eigenlijk zou je gewoon met een hele groep gedupeerden achter elkaar moeten gaan staan en laat ze dan maar komen UPC met een rechtzaak!!!
-
nelson
Klinkt allemaal bekend ... ben nu dus al verhuisd en nog steeds word ik lastig gevallen door UPC. Niet betaalde rekeningen volgens hun administratie, maar ik heb toch echt zwart op wit staan dat ik geen openstaand saldo heb. Lijkt me ook wel een beetje moeilijk als je alles per aut. incasso betaald en ja, ik had voldoende saldo tijdens de afschrijvingen. Upc wil mij rekeningen laten betalen die niet van mij zijn. Als je navraagd bij de Customer Care afdeling of je dan kopiefacturen mag dan kan men ze niet vinden ... echt waar gebeurd verhaal! En dan wordt er weer bevestigd dat je geen openstaand saldo heb. De afdeling Credit and Collections, waar dus volgens mij mensen werken die ze niet helemaal op een rijtje hebben, is niet bereikbaar en wil mij ook niet te woord staan. Intrum Justitia wil dit wel, maar die zitten volgens mij er ook mee in hun maag want ik kom keurig mijn verplichtingen bij hun na, ik bel keurig, geef ook aan dat er bij UPC fouten worden gemaakt, niet bij mij, en kan dat ook allemaal bewijzen. Het leuke/trieste is dus ook dat ik elke keer als ik Intrum Justitia aan de lijn heb er wel weer een andere smoes door UPC is gebruikt. Nu is het bedrag wat ik moet betalen ineens verlaagd en schijnt mijn vordering weer gebasseerd te zijn op openstaande posten van mijn vorige adres van 4 jaar geleden! Knap he? Ik heb Intrum Justitia gemeld dat ik keurig met hun zal blijven corresponderen als hun daarom vragen en dat ik eigenlijk er wel naar uitkijk om in de rechtbank te verschijnen. Dan kan ik misschien eindelijk eens de "facturen" zien van UPC die ik nog zou moeten betalen... to be continued!!!
PS Grappig is trouwens ook dat de meeste mensen van Intrum Justitia zelf ook niet zo'n hoge pet op hebben van UPC ... zal wel door eerdere ervaringen komen???
PS Grappig is trouwens ook dat de meeste mensen van Intrum Justitia zelf ook niet zo'n hoge pet op hebben van UPC ... zal wel door eerdere ervaringen komen???
-
mary apeldoorn
-
Sas
Wij hadden dat in het begin ook. Ook zo,n 2 jaar geleden. Iedere keer als er weer een rekening teveel werd afgehaald, gelijk naar de bank gegaan om het terug te laten storten. Later opdracht aan UPC gegeven en gemaild, dat we alleen nog maar met een acceptgiro willen betalen. En dat doen we nog steeds, al kost het wel wat extra, maar nu ben je zelf de baas over de rekening en dat gaat goed.
Kijk vanavond ook even naar ook dat nog. Komt een item over UPC heb ik zojuist op de radio gehoord.
Sas
Kijk vanavond ook even naar ook dat nog. Komt een item over UPC heb ik zojuist op de radio gehoord.
Sas
-
jakke sok
Pas op met het duo UPC en Intrum Justitia. Ik woon niet eens in het gebied van UPC en krijgen een rekening met als enige omschrijving ´eenmalige posten´. Bel UPC om opheldering, ze zouden terug bellen. Nooit gebeurd maar zonder aanmaning wel een rekening van Intrum Justitia met EUR 100,- dossier en andere kosten.
Gebeld naar UPC, wij kunnen u niet helpen, u moet bij IJ zijn. Wat heb ik nou met Intrum Justitia te maken? Gebeld met IJ: Alles ligt bij UPC ook een kopie van de faktuur. DUS ZE HEBBEN NIET EENS EEN DOSSIER MAAR BRENGEN WEL EUR 100 DOSSIER KOSTEN IN REKENING
Daarna heb ik ze nooit meer gebeld omdat ze alles wat je zegt in hun vordeel zullen verdraaien. Dus een fax gestuurd. Daarna nog een. NOOIT ANTWOORD GEHAD, behalve: U komt uw afspraken niet na, wij gaan naar de rechter, en dergelijke.
Ik ben dit soort oplichterspraktijken en samenzweringen meer dan zat. Niet alleen belazert UPC en IJ zijn ´klanten´. Ook de aandeelhouders van UPC worden ernstig gedupeerd omdat ze frauduleuze ´vorderingen´ in hun boekhouding opnemen. Het ziet er naar uit dat ze honderdduizenden mensen op deze manier proberen te duperen. De zongenaamde ´vorderingen´ nemen ze op in hun omzet, vermogen en winst. Dit is nou boekhoudfraude!!! Wie wil er nou ´klant´ zijn bij zo een bedrijf???

Gebeld naar UPC, wij kunnen u niet helpen, u moet bij IJ zijn. Wat heb ik nou met Intrum Justitia te maken? Gebeld met IJ: Alles ligt bij UPC ook een kopie van de faktuur. DUS ZE HEBBEN NIET EENS EEN DOSSIER MAAR BRENGEN WEL EUR 100 DOSSIER KOSTEN IN REKENING
Daarna heb ik ze nooit meer gebeld omdat ze alles wat je zegt in hun vordeel zullen verdraaien. Dus een fax gestuurd. Daarna nog een. NOOIT ANTWOORD GEHAD, behalve: U komt uw afspraken niet na, wij gaan naar de rechter, en dergelijke.
Ik ben dit soort oplichterspraktijken en samenzweringen meer dan zat. Niet alleen belazert UPC en IJ zijn ´klanten´. Ook de aandeelhouders van UPC worden ernstig gedupeerd omdat ze frauduleuze ´vorderingen´ in hun boekhouding opnemen. Het ziet er naar uit dat ze honderdduizenden mensen op deze manier proberen te duperen. De zongenaamde ´vorderingen´ nemen ze op in hun omzet, vermogen en winst. Dit is nou boekhoudfraude!!! Wie wil er nou ´klant´ zijn bij zo een bedrijf???
-
Gast
Ik wil niks meer met UPC te maken hebben. Achterlijk bedrijf.
-
marijke
Hoi Jakke
Heb je ooit wel in UPCgebied gewoond? En daar Chello gehad?
Dan is waarschijnlijk het modem bij je in rekening gebracht als dat nog niet ingeleverd is.
Heb je ooit wel in UPCgebied gewoond? En daar Chello gehad?
Dan is waarschijnlijk het modem bij je in rekening gebracht als dat nog niet ingeleverd is.
-
betty
hallo heeft iemand een goede tip om de spook rekeningen van upc eens goed uit te laten zoeken ik heb 4 uur bij de klantenservice de boel laten onderzoeken daar kwamen ze er ook niet uit ze hebben een incassoburo op mijn dak gestuurd die zouden het uitzoeken en wat doen die ze bellen met upc en dat is een noodlijdenbedrijf en vraagen hoeveel er nog open staat en vervolgens na 2 jaar moet ik ineens 2708 euro betalen voor iets wat ik niet verbruikt hebt
-
Gast
Neem geen PRIORITY
Mijn buren hebben priority en komen meestal vragen of ze bij mij mogen bellen omdat ze weer storing hebben.
Maar ja UPC kennende zal het wel weer hun eigen schuld zijn !
Mijn buren hebben priority en komen meestal vragen of ze bij mij mogen bellen omdat ze weer storing hebben.
Maar ja UPC kennende zal het wel weer hun eigen schuld zijn !
-
Von
Tip: Als je wilt dat UPC nooit meer iets van je rekening haalt, ga naar je bank of postbank en laat daar een brief opstellen dat UPC nooit meer iets van je rekening mag afhalen. Dit onderteken je en wordt verwerkt in het systeem van je bank. Klaar!
Overigens ben ik blij (helaas, jammer genoeg) te lezen dat ik niet de enige ben op deze aardkloot die problemen heeft met UPC.
Ik moet soms erg lachen als ik de reacties lees van vele anderen.
Zo herkenbaar....
Overigens ben ik blij (helaas, jammer genoeg) te lezen dat ik niet de enige ben op deze aardkloot die problemen heeft met UPC.
Ik moet soms erg lachen als ik de reacties lees van vele anderen.
Zo herkenbaar....
-
Maureen
Beste mensen,
Ik zit voor het eerst op deze site. Maar moet nu echt even mijn verhaal kwijt!
Het is werkelijk een ramp..Ben hier nu veel geld en tijd aan kwijt...Voor mijn gevoel is Intrum Justia net zo erg als UPC. Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik van UPC een factuur die ik helemaal niet kon plaatsen. Keer op keer moest ik facturen en brieven naar ze toe sturen blablabla...Totdat ik van incassobureau Intrum Justitia te horen kreeg dat ik dit bedrag moest betalen anders zou een deurwaarder aan de deur komen. Ik heb ze meteen gebeld en gezegd dat ik al zolang bezig ben om een specificatie op te vragen etc. maar telkens niets ontvang....Ben ik met ze bezig, ze zeggen je hebt gelijk. Wacht het maar af en vervolgens krijg ik van hen weer een dreig factuur...Ik weer bellen en weer zeggen ze niet betalen hoor....Nog even geduld nu zijn we weer anderhalf jaar verder en ik heb ongeveer in die tijd 20 betalingsbrieven ontvangen. ik heb ieder keer gebeld, gemailed enz. maar telkens hoor ik hetzelfde. Het is een zaak van het jaar 2000.
Wat moet ik hier nou mee???????
Naar boven
Ik zit voor het eerst op deze site. Maar moet nu echt even mijn verhaal kwijt!
Het is werkelijk een ramp..Ben hier nu veel geld en tijd aan kwijt...Voor mijn gevoel is Intrum Justia net zo erg als UPC. Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik van UPC een factuur die ik helemaal niet kon plaatsen. Keer op keer moest ik facturen en brieven naar ze toe sturen blablabla...Totdat ik van incassobureau Intrum Justitia te horen kreeg dat ik dit bedrag moest betalen anders zou een deurwaarder aan de deur komen. Ik heb ze meteen gebeld en gezegd dat ik al zolang bezig ben om een specificatie op te vragen etc. maar telkens niets ontvang....Ben ik met ze bezig, ze zeggen je hebt gelijk. Wacht het maar af en vervolgens krijg ik van hen weer een dreig factuur...Ik weer bellen en weer zeggen ze niet betalen hoor....Nog even geduld nu zijn we weer anderhalf jaar verder en ik heb ongeveer in die tijd 20 betalingsbrieven ontvangen. ik heb ieder keer gebeld, gemailed enz. maar telkens hoor ik hetzelfde. Het is een zaak van het jaar 2000.
Wat moet ik hier nou mee???????
Naar boven
-
Marit
Hallo Maureen,
Je kunt helemaal niets doen. Ik heb zo'n 3 jaar geen rekeningen gehad, kreeg op een gegeven moment alleen een excel bestandje met daarop 36 maanden met een bedrag erachter. Notabene 150 euro per maand precies, wat natuurlijk al onmogelijk is...een rond bedrag. En 150 is wel erg overdreven, of niet? Ik ben nu ongeveer 80 euro in de twee maanden kwijt. Dus ik vraag om de orriginele nota's welke ik (en de rest van mijn flatgenoten) niet hebben gehad. Wat ik ook doe, bellen, schrijven, faxen of mailen...geen nota's.
Daarbij komt nog dat het ook een periode betreft van de guldentijdperk.
Daar kwam Intrum met de brieven, je hebt het recht om als consument de oorspronkelijke nota in te zien. Dus dat heb ik via allerlei wegen gedaan. Ik krijg nog steeds dreigbrieven maar reageer ook niet meer. Waarom moet ik nog reageren als hun het ook niet doen?
Ik kreeg laatst weer een brief met daarin de informatie dat er 5 jaar is verstreken sinds het sturen van hun eerste brief en dat ze daarom de termijn hebben verlengd. Met een emailadres van iemand die bij Intrum werkt. Dus ik denk, nu gaat het gebeuren. Ik stuur een mailtje naar een persoon en niet naar het algemene emailadres, dan krijg ik de oorspronkelijke facturen van die 36 maanden.
Je raad het al, ik heb er niets van gehoord. Heb alleen een brief gekregen met daarop 4 bedragen waaruit ik kan kiezen voor een betalingsregeling. Ik heb daarop gereageerd dat ze het maar moeten laten voorkomen maar dat ze zich er dan wel van bewust mogen zijn dat het verplicht is om te reageren op dergelijke verzoeken. Dus dat ze aardig voor schut staan nu blijkt dat niemand (UPC en Intrum) niet reageerd.
Heb al zo vaak de brief gekregen dat het voorkomt, maar alleen een deurwaarder kan dit overhandigen. Ik denk dat ze de nota's niet meer hebben en dus ook niet kunnen bewijzen dat het bedrag werkelijk zo hoog is. Van ex UPC medewerkers heb ik gehoord dat de mensen die in die tijd geen nota's hebben ontvangen dat die alleen de laatste 6 maanden moeten betalen.
NB. UPC doet het naar mijn mening nu veel beter maar bovenstaande situatie had beter afgehandeld kunnen worden en Intrum maakt het alleen maar erger.
Dus Marleen, niet reageren...heeft geen zin...
Marit
Je kunt helemaal niets doen. Ik heb zo'n 3 jaar geen rekeningen gehad, kreeg op een gegeven moment alleen een excel bestandje met daarop 36 maanden met een bedrag erachter. Notabene 150 euro per maand precies, wat natuurlijk al onmogelijk is...een rond bedrag. En 150 is wel erg overdreven, of niet? Ik ben nu ongeveer 80 euro in de twee maanden kwijt. Dus ik vraag om de orriginele nota's welke ik (en de rest van mijn flatgenoten) niet hebben gehad. Wat ik ook doe, bellen, schrijven, faxen of mailen...geen nota's.
Daarbij komt nog dat het ook een periode betreft van de guldentijdperk.
Daar kwam Intrum met de brieven, je hebt het recht om als consument de oorspronkelijke nota in te zien. Dus dat heb ik via allerlei wegen gedaan. Ik krijg nog steeds dreigbrieven maar reageer ook niet meer. Waarom moet ik nog reageren als hun het ook niet doen?
Ik kreeg laatst weer een brief met daarin de informatie dat er 5 jaar is verstreken sinds het sturen van hun eerste brief en dat ze daarom de termijn hebben verlengd. Met een emailadres van iemand die bij Intrum werkt. Dus ik denk, nu gaat het gebeuren. Ik stuur een mailtje naar een persoon en niet naar het algemene emailadres, dan krijg ik de oorspronkelijke facturen van die 36 maanden.
Je raad het al, ik heb er niets van gehoord. Heb alleen een brief gekregen met daarop 4 bedragen waaruit ik kan kiezen voor een betalingsregeling. Ik heb daarop gereageerd dat ze het maar moeten laten voorkomen maar dat ze zich er dan wel van bewust mogen zijn dat het verplicht is om te reageren op dergelijke verzoeken. Dus dat ze aardig voor schut staan nu blijkt dat niemand (UPC en Intrum) niet reageerd.
Heb al zo vaak de brief gekregen dat het voorkomt, maar alleen een deurwaarder kan dit overhandigen. Ik denk dat ze de nota's niet meer hebben en dus ook niet kunnen bewijzen dat het bedrag werkelijk zo hoog is. Van ex UPC medewerkers heb ik gehoord dat de mensen die in die tijd geen nota's hebben ontvangen dat die alleen de laatste 6 maanden moeten betalen.
NB. UPC doet het naar mijn mening nu veel beter maar bovenstaande situatie had beter afgehandeld kunnen worden en Intrum maakt het alleen maar erger.
Dus Marleen, niet reageren...heeft geen zin...
Marit
-
Johnny T
Ook ik kreeg op 13-08-2003 een brief van I.J.
Hun en UPC gebekd en gemeld dat ik met smart zit te wachten op de rechtzaak, zodat eindelijk deze onzin ten einde komt.Tot nu toe NIETS.
Maak je maar niet zo'n grote zorgen.Blaffende honden bijten niet
Hun en UPC gebekd en gemeld dat ik met smart zit te wachten op de rechtzaak, zodat eindelijk deze onzin ten einde komt.Tot nu toe NIETS.
Maak je maar niet zo'n grote zorgen.Blaffende honden bijten niet