Ik kom sinds kort bij een Holistisch Dierenarts en die had een hele goeie verklaring voor deze klachten en is mij verder aan het helpen. Ze is ook dierenarts dus niet helemaal zwevend de deur weer uit Het heeft allemaal met overenten te maken wat inmiddels erkend wordt door de Faculteit van utrecht. Ze heet Anneke en heeft haar praktijk in Heemskerk. Kijk maar wat je er mee doet!
Voor de verkoper van de dierenwinkel....iemand met een bijenallergie heeft maar weinig nodig om aan een bijensteek te overlijden. Als mijn dierenarts zegt dat het door de begginstrip komt dan hecht ik meer waarde aan zijn mening dan aan jouw geraaskal en onnodig kwetsende opmerkingen die je hier ventileert. Ik krijg sterk de indruk dat je een beetje eenzaam bent en weinig aandacht van je ouders kreeg toen je klein was
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hond allergisch voor van alles en nog wat.
-
-
Re: hond allergisch voor van alles en nog wat.
Holistisch arts !!!!, zo'n flipper die alles van en over het dier moet weten en je dan vertelt dat de beggin strip de oorpijn veroorzaakt, dus een beggin allergie. Nog een geluk dat 'ie geen vleesallergie heeft want dan het dier toch nog aan de brok gemoeten.
-
Aan vertegenwoordiger doorgegeven en op volgende verpakkingen kom te staan dat Beggin strips gemaakt zijn om te consumeren en niet geschikt zijn om bij het dier in de oren te proppen.
We hebben hetzelfde gehad. Drama! Er zijn veel hypoallergene voeren, maar er zit vrijwel altijd meerdere eiwitbronnen in. Vers vlees willen we niet aan. In overleg met mijn DA ben ik Nutram gaan voeren, hier zit maar 1 eiwitbron in. Je sluit dan vrijwel alle allergische reacties uit. De Nutram no corn of Nutram allergy care moet je hebben. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ik zou het zeker ook ook proberen. Hopelijk is het snel voorbij.mamavan2 schreef:Hallo,
Wij hebben vorig jaar een Spaniel in huis genomen omdat de vorige eigenaar er niet meer voor kon zorgen. Een lief beest. Alleen een groot probleem: Zij is allergisch voor, rund, gevogelte, schaap (diverse testen gedaan door d.a.) maar wat kunnen we haar nu te eten geven? Er is speciaal voer voor honden met huidallergie waarin vis zit maar daar zit toch ook nog 5% diermeel in. En voor die 5% diermeel is zij dus allergisch. Heeft iemand advies wat je zo'n dier kan geven? Barf etc is niet mogelijk ivm allergien...
-
een allergische hond kan wel degelijk een ontstoken oor krijgen als reactie op een voor hem verkeerd ingredient, bijv. een bepaald soort eiwit wat dan dus als alergeen werkt.
zie volgende link:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... eking.html
en dan copieer ik even deze passage, hetgeen onder het kopje oorzaken staat:
De meeste vormen van allergie kunnen ook oorproblemen veroorzaken. Een allergie speelt zich immers ook af in de huid van de gehoorgang. Denk bijvoorbeeld aan voedselallergie en atopie.
Lijkt dus misschien vreemd: een oorontsteking na het eten van iets verkeerds, maar bij een allergische hond niet vreemd.
zie volgende link:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/page9 ... eking.html
en dan copieer ik even deze passage, hetgeen onder het kopje oorzaken staat:
De meeste vormen van allergie kunnen ook oorproblemen veroorzaken. Een allergie speelt zich immers ook af in de huid van de gehoorgang. Denk bijvoorbeeld aan voedselallergie en atopie.
Lijkt dus misschien vreemd: een oorontsteking na het eten van iets verkeerds, maar bij een allergische hond niet vreemd.