Pagina 3 van 4
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 08 aug 2013 22:52
door Harrie Kierie
berend12 schreef:Dat ze dan ook nog de groetjes doen. Gewoon hilarisch
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Met een simkaart van KPN heb je daar geen last van is mijn ervaring. Zou mij echt schamen als ik klanten zo te woord moest staan. Er staan meer berichten op het forum van Simyo met dezelfde strekking.
Hoe moeten ze dan afsluiten? Val dood?
Meer mensen die dus niet gelezen hebben waar ze aan begonnen.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 08 aug 2013 22:55
door berend12
Niet zo negatief. Ik kan er wel om lachen. De klanten die het overkomt waarschijnlijk niet.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 08 aug 2013 22:59
door anand2012
Ondanks dat ik ook in het negatief sta, vanwege het "Fantastische" service van Simyo, kan ik ook blijven lachen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
maar dan vooral om personen als Harrie Kierie (doet mij denken aan Octo tentakel
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 08 aug 2013 23:01
door Harrie Kierie
berend12 schreef:Niet zo negatief. Ik kan er wel om lachen. De klanten die het overkomt waarschijnlijk niet.
Dan hadden ze even moeten lezen wat ze afsloten. Had zoals zo vaak een hoop ellende achteraf gescheeld. Vind je het echter te veel moeite om zoiets vooraf te lezen, dan heb je wat mij betreft ook geen grond om achteraf te klagen.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 08:17
door berend12
Daarover zullen we het niet eens worden Harrie. Ben net als Anand van mening dat je met prepaid alleen vooraf moet betalen en dat achteraf betalen iets is voor een abonnement. Als je een ander product in de markt zet dan prepaid dan moet je het ook een andere naam geven.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 11:19
door Harrie Kierie
berend12 schreef:Daarover zullen we het niet eens worden Harrie. Ben net als Anand van mening dat je met prepaid alleen vooraf moet betalen en dat achteraf betalen iets is voor een abonnement. Als je een ander product in de markt zet dan prepaid dan moet je het ook een andere naam geven.
Jij vindt het een ander product. Ik vind het hetzelfde product met een extra service. Een service waar je blij mee bent als je in de wacht hangt en dan niet wordt verbroken wegens einde tegoed net op het moment dat je geholpen wordt.
Anand vergeet hier gemakshalve even iets te vertellen. Op Kassa brengt hij het anders.
Onlangs zag ik dat ik nog wat beltegoed had op een oud prepaid nummer van Simyo. Ik dacht om die tegoed maar op te bellen want verder deed ik er niets mee. Nu blijk ik achteraf een negatief beltegoed te hebben opgebouwd.
Hij heeft dus zitten bellen en zich vast rot gelachen omdat zijn laatste gesprek zo lang duurde. Nu lacht hij dus niet meer.
Het is een oud nummer van Simyo. Simyo heeft pas recent (aantal maanden geleden) de website en interface aangepast. Op de oude website stond heel duidelijk en prominent in beeld dat je met prepaid je gesprek kon afmaken. Het werd genoemd als 1 van de voordelen van Simyo t.o.v. andere providers. Het kan niet dat hij dit niet gezien heeft. Wat wel kan is dat hij het weer vergeten is, maar is dat dan de schuld van Simyo?
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 11:59
door anand2012
Rotlachen doe ik wel om jou Harrie Kierie (Octo Tentakel
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
). Welnee, ik breng het niet anders want het gaat om opgebouwd negatief prepaid saldo. Maar ons meningen verschillen wel duidelijk.
Het is een lange tijd terug en kan mij zeker niet herinneren hoe de site een jaar geleden eruit zag. Wel had ik nooit een prepaid genomen als ik had geweten dat men zijn laatste gesprek kon afmaken want dat zie ik zeker niet als een voordeel, dus of het echt zo prominent op de site was vermeld betwijfel ik!
"Het is een oud nummer van Simyo"...hhhhmmmm hoe weet Harrie Kierie om welke nummer het gaat!!!!! Blijkt mijn vermoeden toch juist dat we hier te maken hebben met een Simyo medewerker
Nogmaals, bij prepaid denkt men vanzelf op=op! Dat providers het anders inpakken vindt ik een misleiding en onjuist gebruik van de term.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 12:25
door Harrie Kierie
anand2012 schreef:
Het is een lange tijd terug en kan mij zeker niet herinneren hoe de site een jaar geleden eruit zag. Wel had ik nooit een prepaid genomen als ik had geweten dat men zijn laatste gesprek kon afmaken want dat zie ik zeker niet als een voordeel, dus of het echt zo prominent op de site was vermeld betwijfel ik!
Dat jij je dat niet kan herinneren zegt niets. Het volgende toont al aan dat je je niet eens herinnert wat je zelf plaatst.
anand2012 schreef:"Het is een oud nummer van Simyo"...hhhhmmmm hoe weet Harrie Kierie om welke nummer het gaat!!!!!
Gewoon uit jouw eigen woorden.
anand2012 schreef:Onlangs zag ik dat ik nog wat beltegoed had op een oud prepaid nummer van Simyo.
Zo moeilijk is dat niet.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 12:44
door anand2012
Voor mij een oud nummer ja omdat ik er verder geen gebruik meer van heb gemaakt! Daarmee is het niet gezegd dat het om een oud Simyo nummer gaat!
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 12:56
door laszlof
Als starter van deze topic zag ik pas vandaag door email notificatie hoeveel er is gereageerd.
Ik blijf bij nog steeds bij mijn standpunt dat Simyo de term prepaid niet zou mogen hanteren.
Allereerst, laten we eens kijken wat de term prepaid eigenlijk inhoudt?
Prepaid is vooraf betalen (en dus niet achteraf), daarentegen betekent Postpaid achteraf betalen lees: abonnement
Bij de term prepaid denkt iedereen dat wanneer je beltegoed op is, je niet meer niet meer kunt bellen.
Lees hier de verschillen tussen prepaid en postpaid:
http://telecom-wijzer.nl/?p=8
Simyo rekt het begrip prepaid, door achteraf kosten in rekening te brengen nadat het beltegoed op is, daarmee wordt het dus postpaid. Hierdoor heeft Simyo ervoor gezorgd dat je dus een combi krijgt, dus de meest geschikte term zou worden: prepaid abonnement.
Maar ja Simyo probeert natuurlijk zoveel mogelijk te verhullen dat er achteraf wel kosten kunnen zijn en noemen het daarom prepaid. Hierdoor kunnen klanten voor onaangename verassingen komen te staan.
ps. hun site is wat informatie betreft ook niet helemaal correct, ga naar:
http://www.simyo.nl/voorwaarden/prepaid en kijk even bij 1:8 Hier staat: Beveiligingscodes uh... copy/paste blijft lastig
Dus Simyo pas je site en terminologie nou eens aan, dan krijg je misschien meer tevreden klanten.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 13:20
door anand2012
Ik ben het helemaal met laszlof eens! Helaas is de term "prepaid" Juridisch niet gedefinieerd en daar maakt providers als Simyo handig gebruik van!
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 15:45
door anand2012
Simyo heeft nogmaals naar mijn situatie gekeken en dit keer ben ik zeer naar tevredenheid geholpen. Simyo Bedankt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 09 aug 2013 22:37
door Teunbosseman
anand2012 schreef:Simyo heeft nogmaals naar mijn situatie gekeken en dit keer ben ik zeer naar tevredenheid geholpen. Simyo Bedankt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mooi, maar mogen wij ook de oplossing weten ?
Dan kan een googleaar dit ook vinden.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 06:47
door anand2012
Klagen bij Simyo zelf had nagenoeg geen effect. Er werd met standaardteksten gecommuniceerd vanuit Simyo. Klagen op Social Media heeft beter effect gehad want toen kreeg ik vanzelf een oproep van Simyo om mijn situatie te bekijken en uiteindelijk is mijn negatief saldo helemaal kwijtgescholden. Dat vindt ik een heel aardig gebaar van Simyo.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 13:43
door Teunbosseman
anand2012 schreef:Klagen bij Simyo zelf had nagenoeg geen effect. Er werd met standaardteksten gecommuniceerd vanuit Simyo. Klagen op Social Media heeft beter effect gehad want toen kreeg ik vanzelf een oproep van Simyo om mijn situatie te bekijken en uiteindelijk is mijn negatief saldo helemaal kwijtgescholden. Dat vindt ik een heel aardig gebaar van Simyo.
Inderdaad lijkt de social media meer en meer de overhand te gaan krijgen in vele van dit soort zaken, Simyo staat hier niet alleen in.
Maar mag ik vragen of je negative saldo hoog was ?
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 17:02
door anand2012
Ik vond die aardig hoog, over de honderd euro! Ik was bezig met het opbellen van mijn tegoed, onwetend dat Simyo het laatste gesprek laat afmaken, ben ik ver in het negatief geraakt.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 17:37
door berend12
Tijd dat ze daar eens mee ophouden. Anand is de
niet de enige die opgezadeld werd met een negatief saldo op z`n prepaid kaart.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 20:53
door Teunbosseman
anand2012 schreef:Ik vond die aardig hoog, over de honderd euro! Ik was bezig met het opbellen van mijn tegoed, onwetend dat Simyo het laatste gesprek laat afmaken, ben ik ver in het negatief geraakt.
Das dan een behoorlijk lang gesprek geweest of was je in het buitenland ?
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 22:06
door Harrie Kierie
anand2012 schreef:Ik vond die aardig hoog, over de honderd euro! Ik was bezig met het opbellen van mijn tegoed, onwetend dat Simyo het laatste gesprek laat afmaken, ben ik ver in het negatief geraakt.
Opbellen van een tegoed wat waarschijnlijk niet meer geweest is dan een paar euro. Tarief van Simyo is 10 cent per minuut met een starttarief van 10 cent. En dan bel je voor meer dan 100 euro en vraag je niet af hoe dat nu kan met je beperkte tegoed.
Re: simyo is geen prepaid!
Geplaatst: 10 aug 2013 22:31
door anand2012
Harrie Kierie, je bent best slim genoeg om er zelf uit te komen. Succes ermee
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)