LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sms chat via 3010

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
joyce.wagensveld

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door joyce.wagensveld »

Misschien iets minder bijdehand is ook leuk ;)

Je snapt wat ik bedoel.

Hebben al verschillende keren stop gesmst. Zijn er nu achter dat je de keycode gevolgt door de naam van de persoon waar je mee 'chat' en dan STOP in moet vullen om uitgeschreven te worden.

Dan krijg je 'maar' 4 smsjes met de volgende berichten er in:

Beste .... naar aanleiding van uw stop melden wij u af van onze dienst. Jmmer dat u niet gevonden heeft waar u naar op zoek was. We wensen u verder nog veel succes met uw zoektocht. Als u weer contact wilt dan stuurt u keyword naam persoon naar 3010. (2x!)

De provider heeft al gebeld. Die vriend van mij zit nu al op dik 300 euro aan rekeningen.... Lekker hoor...

Fireblade_85

Ongelezen bericht door Fireblade_85 »

Ook ik was bijna de pisang.
Via een datingsite getracht een leuk iemand te ontmoeten totdat ik dit mailtje binnenkreeg:
Hey!

Ik zal me eens wat beter voorstellen. Ik ben dus Sylvie, 21 jaar jong, ik ben studente,. Ik woon in een appartementje in Alblassedam en heb daarnaast ook nog hobbys (als ik daar tijd voor heb haha) Ik fitness graag. Verder ga ik graag naar de stad, uit eten en kijk graag films,en (...) ik geniet graag..

Heb ik je interesse al gewekt? ;)

Nu het volgende probleem, Ik heb geen computer thuis,mijn laptop ligt tijdelijk voor reparatie in de winkel,gelukkig wel binnen de garantie,dus zal hem hoop ik snel terug krijgen. Ik zit nu even bij een vriendin op haar laptop. dus ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord. je stuurt mij een smsje naar een nummer zonder dat ik direct mijn telefoonnummer hoef te geven en jouw smsje komt dan gewoon aan op mijn telefoon. En jouw nummer zie ik ook niet! dat vind ik wel zo fijn ivm privacy. Die heb ik dus aangevraagd, als je met mij in contact wilt komen stuur me dan een leuk smsje. Want mailen, msn of hyves gaat dus niet (heb ik ook niet overigens) Dit gaat als volgt:

typ GIRL SYLVIE (mag gewoon in kleine letters hoor :p) en daarachter je berichtje en stuur dat naar 3010, dan komt het op mijn mobieltje aan en kunnen we gezellig kletsen via de sms.

Ik zou het leuk vinden om je te horen en dan kunnen we als het klikt eens een keer wat afspreken.

Liefs Xxx Sylvie

Tja met smsdiensten wordt ik al achterdochtig en ik ben blij dat er tegenwoordig zoiets als internet is dat je een hoop ellende zoals dit kan voorkomen.
Ik vind het ook ter zot voor worden dat dit soort diensten hun geld proberen te verdienen over de ruggen van vaak 'naieve' personen zoals iemand hier hen en mij noemt. Als je op zoek bent verwacht je dit niet van zo'n site en dit blijkt maar weer dat oplichting echt overal is.. Hoe triest dan ook voor mensen zoals die hier hebben gereageerd

Grt Danny

Mafketel

Ongelezen bericht door Mafketel »

Mijn (gezonde dosis) argwaan heeft mij er gelukkig voor behoedt hier geld aan kwijt te raken. De mail met geijkte opzet heb ik ook ontvangen en zoals de Einsteingeneratie dat vaak doet heb ik eerst gegoogled; foute boel dus.
Hopelijk kan TROS Radar overgaan tot actie.

JensWouters

Ongelezen bericht door JensWouters »

Hoi iedereen.

Ik ben geen persoon die echt op fora dingen post, maar gezien het onderwerp wil ik ook wel graag eventjes mijn ontvangen mail hier posten, want ik vind het persoonlijk schandalig dat ze dit durven doen.

Zoals enkelen hier heb ik mijzelf ook ingeschreven op een dating site en kreeg ik dus een reactie.
In de reactie op de site zelf stond er iets over het feit dat zij continu op de site uitgelogd zou worden. Vond ik al verdacht, want de site is redelijk stabiel. Daarom gaf zij mij een gmail adres. Ik haar eens gemaild, kreeg ik volgende mail terug:

"Hey!

Bedankt voor je mailtje, hier word ik tenminste niet uitgelogd hihi

Ik zal me eens wat beter voorstellen. Ik ben dus Maria, 20 zomers jong, ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening, woon in utrecht en heb daarnaast ook nog hobbys (als ik daar tijd voor heb haha) Ik speel tennis, 1x per week trainen en 1x per week een wedstrijd. Verder ga ik graag naar het strand, uit eten, stappen en kijk graag films. Wat ook een hobby van mij is, s'avonds lekker een warm bad nemen met een leuk boek! Ik heb me ingeschreven op de site om een serieuze vriend te vinden.

Nu het volgende probleem, mijn ouders zijn anti-internet door hun geloof. Ik zit nu even bij een tante op haar computer om dit te doen en om materiaal te vinden voor een scriptie, op school kan ik geen gmail of andere sites openen om mijn mail te lezen, dus ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord. je stuurt mij een smsje naar een nummer zonder dat ik direct mijn telefoonnummer hoef te geven en jouw smsje komt dan gewoon aan op mijn telefoon. En jouw nummer zie ik ook niet! dat vind ik wel zo fijn ivm privacy. Die heb ik dus aangevraagd, als je met mij in contact wilt komen stuur me dan een leuk smsje. Dit gaat als volgt:

typ SVED MARIA en daarachter je berichtje en stuur dat naar 3010, dan komt het op mijn mobieltje aan en kunnen we gezellig kletsen via de sms.

Liefs Maria

Dit is 1 op 1 chat en adult entertainment op basis van fictief content, kijk op de website http://globaldoorway.nl/voorwaarde voor de overige voorwaarden. €1.50 per ontvangen bericht maximaal 4 berichten €6 + de kosten voor het verstuurde bericht zijn afhankelijk van de eigen telecom provider om te stoppen sms sved maria stop naar 3010
"

Ik vond dat hele sms gebeuren al verdacht en heb gegoogled, vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen. De laatste zin had ik bovendien nog niet opgemerkt omdat het een heel stuk lager staat in de mail dan de rest van de tekst + een aantal punten kleiner is. Ik had het dus op zich direct kunnen zien :)

Toen ik het hele verhaal las had ik al zo'n vermoeden dat er iets niet klopte. Haar interesses leken mij veel te algemeen en normaal. Persoonlijk ben ik een gamer en metal-head, wat heel duidelijk op mijn profiel staat. Zou iemand begrijpen wat een meisje zoals hierboven beschreven dan in mij zou zien ? :D

Anyway, ik hoop dat ik hiermee meehelp om te waarschuwen voor deze praktijken. Ze maken misbruik van mensen. Vind het laffe bottom-feeders die zich hiermee bezig houden. Er is trouwens ook weinig kans dat ik iets zou kunnen aanvechten hebben was ik er ingetuind, het staat er immers in kleine lettertjes onder.

Nu hoop ik enkel dat ze mijn e-mail niet gaan misbruiken ... :?

Fireblade_85

Ongelezen bericht door Fireblade_85 »

Hoi Jens

Goed dat je dit voorkomen bent, het komt allemaal op hetzelfde neer, je wordt gewoon genaaid waar je bij zit.
Ik snap ook niet dat sites als Lexa, Parship etc dit soort dingen toelaten zonder dat dat gevolgen heeft.
Er wordt gewoon misbruik gemaakt van mensen met goed vertrouwen in dergelijke sites.

Groet Danny

antras1976

Ongelezen bericht door antras1976 »

hoi allemaal, hier nog zo'n ezel!
ook ik ben er 2x ingetrapt maar met een ander nummer en website.
namenlijk ----vlindersgezocht.nl 5665 NANJA en fijncontact.nl 7755 EMMY.

ik had gelezen op de site's 1,50 per ontvangen sms max4/ 6,- retour smsjes per chat.
dus ik dacht dat het na die 6 euro de hele dag chaten was zonder bijkomende kosten
zoals op internet. als ik met iemand chat kan dat wel de hele avond duren ik denk dat niemand maar 1 berichtje stuur als hij of zij chat.
Dit is erg misleidend en ben daarmee dan ook het schip ingegaan voor ik denk zo 500,- euro in 5 dagen en dat terwijl ik net mijn baan kwijt ben.

ik hoop echt dat deze praktijken zullen worden aangepakt. de personen die hier achter zitten wil en kan ik geen mensen noemen maar Kl@#$%^&*(!***!!! :evil: :twisted: :x :|

ik ga er van uit dat de personen waarmee ik had gechat van alles op de hoogte zijn. maar in mijn geval houden de damens (heb er eigenlijk een ander woord voor) zich van de domme. ook na dat ik mijn tijdenlijk prive nummer had door gechat. (heb voor tijdenlijke contacten een aparte prepay toestel aangeschaft) kreeg ik te lezen dat nummers niet aankomen ivm site. oke ik mijn nummer in leters uittypen en ook in de toetsen van de telefoon( zo is 06 gelijk aan +M ) maar nog geen reactie, het is mij duidenlijk ik ben gewoon op opgelicht.

Virtu

Ongelezen bericht door Virtu »

Via een datingsite kreeg ik zelf het volgende berichtje:

Hey!

Bedankt voor je mailtje, hier word ik tenminste niet uitgelogd ;)
Ik zal me eens wat beter voorstellen. Ik ben dus Naomi, 19 zomers jong, ik studeer aan het MBO (toerisme). Ik woon nog thuis bij mijn ouders in Bleiswijk en heb daarnaast ook nog hobby's (als ik daar tijd voor heb haha) Ik fitness graag. Verder ga ik graag naar het strand, uit eten en kijk graag films.

Nu het volgende probleem, mijn ouders zijn anti-internet en willen het absoluut niet in huis hebben. Ik zit daarom nu even bij een vriendin op haar laptop. Via haar heb ik dus over een sms doorschakel nummer gehoord. Je stuurt mij een smsje naar een nummer zonder dat ik direct mijn telefoonnummer hoef te geven en jouw smsje komt dan gewoon aan op mijn telefoon. En jouw nummer zie ik ook niet! dat vind ik wel zo fijn ivm privacy. Die heb ik dus aangevraagd, als je met mij in contact wilt komen stuur me dan een leuk smsje. Want mailen, msn of hyves gaat dus niet (heb ik ook niet overigens) Dit gaat als volgt:
typ GIRL NAOMI (mag gewoon in kleine letters hoor :p) en daarachter je berichtje en stuur dat naar 3010, dan komt het op mijn mobieltje aan en kunnen we gezellig kletsen via de sms.
Ik zou het leuk vinden om je te horen en dan kunnen we als het klikt eens een keer wat afspreken.

Liefs Naomi
Wilde al bijna smsen totdat ik 3010 opgooglede en via dit Tros radar forum erachter kwam dat ik ben opgelicht. Er waren zelf foto´s meegestuurd. Ik wil dus even zeggen ook al ziet het er nog zo echt uit trap er niet in.

antras1976

Ongelezen bericht door antras1976 »

je kunt ook de sms nummers blokeren op je gsm dan krijg je van dat nummer geen berichtjes meer ook kun je alle betaalde sms diensten laten blokeren www. adres staat ook ergens in het forum.
gr antras

Remboe

Ongelezen bericht door Remboe »

hey!

Ik had ook "last" van zo'n mailtje. Bij mij heet ze Maria. Ik was ook bijna van plan om iets te sturen naar 3010, maar ik googlede even en kwam op dit forum (gelukkig) Dit stuurde ze mij:

Hey!

Bedankt voor je mailtje, hier word ik tenminste niet uitgelogd hihi

Ik zal me eens wat beter voorstellen. Ik ben dus Maria, 22 zomers jong, ik studeer maatschappelijk werk, woon in utrecht en heb daarnaast ook nog hobbys (als ik daar tijd voor heb haha) Ik speel tennis, 1x per week trainen en 1x per week een wedstrijd. Verder ga ik graag naar het strand, uit eten, stappen en kijk graag films. Wat ook een hobby van mij is, s'avonds lekker een warm bad nemen met een leuk boek!

Nu het volgende probleem, mijn ouders zijn anti-internet door hun geloof. Ik zit nu even bij een tante op haar computer om dit te doen en om materiaal te vinden voor een scriptie, op school kan ik geen gmail of andere sites openen om mijn mail te lezen, dus ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord. je stuurt mij een smsje naar een nummer zonder dat ik direct mijn telefoonnummer hoef te geven en jouw smsje komt dan gewoon aan op mijn telefoon. En jouw nummer zie ik ook niet! dat vind ik wel zo fijn ivm privacy. Die heb ik dus aangevraagd, als je met mij in contact wilt komen stuur me dan een leuk smsje. Dit gaat als volgt:

typ SVED MARIA (mag gewoon in kleine letters hoor :p) en daarachter je berichtje en stuur dat naar 3010, dan komt het op mijn mobieltje aan en kunnen we lekker kletsen via de sms.

Ik wacht geduldig op je!

Liefs Maria

En hierboven lijkt wel heel erg op deze mail. Zojuist heb ik deze reactie terug gestuurd..

Hey!

Wat dacht je? hij trapt er wel in?? 3010.. kom op zeg... als dit dus serieus was, had je toch iets anders gedaan. Ik heb even gegoogled op nummer 3010 namelijk. Of je geeft je echte nummer of het is gewoon klaar.

gr Remco

Ik denk dat het nu wel klaar is, want ja.. ik heb wel onderzoek gedaan naar het nummer en dat willen ze niet natuurlijk:P

Succes verder allemaal

Lenie67

Ongelezen bericht door Lenie67 »

Dit soort praktijken zijn allemaal legaal. Natuurlijk word je opgelicht met dit soort mailtjes om je een sms te laten sturen.

In NL is het verplicht de kosten van de sms te vertellen en de voorwaarden. Staat dat niet in het mailtje dan moet je verwezen worden naar een website waar al die voorwaarden staan.
Zo kan je altijd de kosten terug vinden, bijna altijd staat er bij dat fysiek daten niet mogelijk is en je met een fictief persoon babbelt.

Deze regels zijn opgelegt door de OPTA en daar hoort iedere sms dienst zicht te houden.
Kan jij als klant aantonen dat je daar niet van op de hoogte was kan je een klacht indienen en je geld terug eisen. Chats zullen dat zeker doen als ze zich niet aan de regels hebben gehouden want de OPTA geeft echt giga boete's!

Dus iedereen die in dit smsen trapt heeft het meestal aan zichzelf te danken, stond erbij en keek ernaar....

armygirl

Ongelezen bericht door armygirl »

Goede avond.

Ik heb afgelopen week een meisje leren kennen via een datingsite. ze had een mailtje voor mij achtergelaten op de site van die datingsite deze was als volgt.

Hey!
Leuk dat je mij een emailtje stuurt :)
Dan zal ik eerst maar eens wat over mezelf vertellen. Ik ben Zoë, 19 jaar, ik volg de opleiding voor manicure – pedicure en woon in Amsterdam. Ik ga graag uit eten, op vakantie naar het buitenland, winkelen ook kijk ik graag een goede film. Ik heb me ingeschreven op de site om een leuke dame te leren kennen.

Ik ben nog niet zo lang geleden verhuisd dus woon momenteel nog tussen de verhuisdozen haha Ook mijn internet aansluiting krijg ik maar niet voor elkaar omdat er iets mis is met de bekabeling dus dat kan nog wel even gaan duren. Vandaag ben ik bij een lieve vriendin waar ik even mijn mail kon checken. Heen en weer mailen word dus lastig, evenals msn en hyven.
Ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord en die heb ik aangevraagd, ik geef niet graag mijn nummer direct, daar heb ik al eens eerder last mee gehad. Met dit nummer kun jij mij smsen zonder dat ik jou nummer zie en zonder dat jij mijn nummer ziet, handig he!
typ voor elk smsje SVED ZOE en dan je berichtje daarachter en dat stuur je naar 3010 en dan krijg ik hem op mijn telefoon :)
Ik hoop je zo te horen,
Liefs Zoë

herkenbaar voor jullie???
dom genoeg had ik nog niets in de gaten en heb dus al heel wat keren terug gesmst totdat ik erop gewezen was door een vriendin van mij. die had deze reacties gelezen op trosradar.nl en vroeg hoe mijn mailtje ongeveer ging. dat is dus het bovenstaande mailtje.

intussen zegt ze dat ze het jammer vind dat ik haar niet vertrouw en dat zij zeker wel echt is en dat ze zo snel mogelijk gaat proberen om op een normale manier contact met mij op te nemen ik weet niet of iemand dit ook herkent.

ik heb inmiddels ook de beheerder van deze datingsite geinformeert en zij gaat dit tot op de bodem uitzoeken.

ze stuurde via haar gewone mail een foto toe. ik weet niet of iemand dit ook herkent en of degene bij jullie ook een foto hebben toegezonden.

ik hoop dat ze dit nummer 3010 kunnen gaan stoppen zodat ze niet nog meer mensen er de dupe van maken.

groetjes armygirl

Ninja-Piet

Ongelezen bericht door Ninja-Piet »

armygirl schreef:Goede avond.

Ik heb afgelopen week een meisje leren kennen via een datingsite. ze had een mailtje voor mij achtergelaten op de site van die datingsite deze was als volgt.

Hey!
Dan zal ik eerst maar eens wat over mezelf vertellen. Ik ben Zoë, 19 jaar, ik volg de opleiding voor manicure – pedicure en woon in Amsterdam. Ik ga graag uit eten, op vakantie naar het buitenland, winkelen ook kijk ik graag een goede film. Ik heb me ingeschreven op de site om een leuke dame te leren kennen.

Ik ben nog niet zo lang geleden verhuisd dus woon momenteel nog tussen de verhuisdozen haha Ook mijn internet aansluiting krijg ik maar niet voor elkaar omdat er iets mis is met de bekabeling dus dat kan nog wel even gaan duren. Vandaag ben ik bij een lieve vriendin waar ik even mijn mail kon checken. Heen en weer mailen word dus lastig, evenals msn en hyven.
Ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord en die heb ik aangevraagd, ik geef niet graag mijn nummer direct, daar heb ik al eens eerder last mee gehad. Met dit nummer kun jij mij smsen zonder dat ik jou nummer zie en zonder dat jij mijn nummer ziet, handig he!
typ voor elk smsje SVED ZOE en dan je berichtje daarachter en dat stuur je naar 3010 en dan krijg ik hem op mijn telefoon :)
Ik hoop je zo te horen,
Liefs Zoë

herkenbaar voor jullie???
dom genoeg had ik nog niets in de gaten en heb dus al heel wat keren terug gesmst totdat ik erop gewezen was door een vriendin van mij. die had deze reacties gelezen op trosradar.nl en vroeg hoe mijn mailtje ongeveer ging. dat is dus het bovenstaande mailtje.

intussen zegt ze dat ze het jammer vind dat ik haar niet vertrouw en dat zij zeker wel echt is en dat ze zo snel mogelijk gaat proberen om op een normale manier contact met mij op te nemen ik weet niet of iemand dit ook herkent.

ik heb inmiddels ook de beheerder van deze datingsite geinformeert en zij gaat dit tot op de bodem uitzoeken.

ze stuurde via haar gewone mail een foto toe. ik weet niet of iemand dit ook herkent en of degene bij jullie ook een foto hebben toegezonden.

ik hoop dat ze dit nummer 3010 kunnen gaan stoppen zodat ze niet nog meer mensen er de dupe van maken.

groetjes armygirl

dit is nu leuk, ze is bij jou opzoek naar een vriendin en bij mij op zek baar een vriend,
maar goed dat ik het even opgezocht heb, dus bedankt voor je reactie hier
en ik hoop tot het je lukt

deze Zoe schreef mij dit;

Hey!
Dan zal ik eerst maar eens wat over mezelf vertellen. Ik ben Zoë, 19 jaar, ik volg de opleiding voor manicure – pedicure en woon in Amsterdam. Ik ga graag uit eten, op vakantie naar het buitenland, winkelen ook kijk ik graag een goede film. Ik heb me ingeschreven op de site om een serieuze vriend te vinden.

Liefs Zoë

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Het is ook vreselijk als oplichters je (oprechte) gevoelens misbruiken en het je ook nog geld kost.
Dubbel gedupeerd ben je dan.

Hoop echt dat staatssecretaris Pieter Heemskerk hier wat aan doet.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

seconds-out schreef: Hoop echt dat staatssecretaris Pieter Heemskerk hier wat aan doet.
Ik denk dat men vanuit 'de politiek' weinig hoeven te verwachten.
Misstanden in Nederland lijken wel onbelangrijk te zijn.

Tenminste - dit systeem speelt al jaren - en nog steeds is het niet aangepakt.
Net als de advertentiefraude etc.
Men WIL gewoon niet - en ik vraag me af waarom.

minnie88

Ongelezen bericht door minnie88 »

hoi

ik heb ook een hele hoge telefoonrekening. Alleen ik had geen idee dat ik deze service geactiveerd had. Ik kwam er pas achter toen mijn rekening "ietsjes" hoger uitviel.
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen nu? Ik heb al wel vernomen dat ik mijn geld terug kan krijgen/ eisen. Wie heeft hier ervaring mee?

bert-1962

Ongelezen bericht door bert-1962 »

hallo
Sowieso het feit dat er een advertentie staat van een schitterende jonge dame van tussen de 18 en 25 jaar. Nog mooier dan de mooiste vrouw op aarde ,zou al tot vraagtekens moeten leiden . Je gaat mij toch niet vertellen dat zo'n leuke jonge dame via welke site dan ook een advertentie gaat plaatsen voor een serieuze relatie.Als je dit wel denkt dan moet je toch ook wel heel erg naïef zijn ,en echt nog volop vertrouwen hebben in deze maatschappij, waar oplichting hoogtij viert. De politiek doet het in het groot en deze dames en/of heren doen het in het klein ,maar verdienen er leuk aan.Alleen jammer dat deze sites er ook niks aan doen , ik denk dat deze sites er misschien ook zelf nog aan verdienen.

groet bert

Consensus

Ongelezen bericht door Consensus »

Let op! De personen achter globaldoorway.nl zijn nog steeds actief, o.a. op de datingsite Relatieplanet. Ze zoeken eerst rechtstreeks contact en sturen vervolgens een 'persoonlijk' bericht inclusief een telefoonnummer en foto's naar je e-mailadres. Bijzonder listig en misleidend! Onderstaande tekst vind je onderaan het bericht:

Deze dienst bevat een 1 op 1 chat. €1,50 per ontvangen bericht, maximaal 4 berichten maakt 6 euro, plus de kosten voor het verstuurde bericht, afhankelijk van de telecom provider. Stoppen? Stuur keyword profielnaam stop naar 3010.
Fictief profiel, fysieke date is niet mogelijk.
http://globaldoorway.nl/voorwaarde

Trap er niet in!

Gerwin82

Ongelezen bericht door Gerwin82 »

Ik ben dus ook opgelicht door deze sms dienst ik had een heel leuk meisje leren kennen via internet en dan de site speurders.nl ze wou eerst heel kort contact via zo'n sms dienst het was allemaal leuk en aardig hebben een afspraakje gemaakt maar op de dag van de afspraak smst ze me dat haar oma is overleden, denk ik ok dat kan gebeuren, volgende afspraak gemaakt smst ze op de dag van de afspraak dat haar moeder plotseling is opgenomen in het ziekenhuis en bij de derde afspraak stond er een vriendin aan de deur die was verkracht en die moest ze nu helpen en ze snapte maar niet dat ik het allemaal raar vond dat er "toevallig" elke keer op de dag van de afspraak wat is.Toen was het helemaal over met haar en heb ik het contact verbroken. Dus mensen pas op want het kan je heel veel geld gaan kosten!!!!

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Gerwin82 schreef:Ik ben dus ook opgelicht door deze sms dienst ik had een heel leuk meisje leren kennen via internet en dan de site speurders.nl ze wou eerst heel kort contact via zo'n sms dienst het was allemaal leuk en aardig hebben een afspraakje gemaakt maar op de dag van de afspraak smst ze me dat haar oma is overleden, denk ik ok dat kan gebeuren, volgende afspraak gemaakt smst ze op de dag van de afspraak dat haar moeder plotseling is opgenomen in het ziekenhuis en bij de derde afspraak stond er een vriendin aan de deur die was verkracht en die moest ze nu helpen en ze snapte maar niet dat ik het allemaal raar vond dat er "toevallig" elke keer op de dag van de afspraak wat is.Toen was het helemaal over met haar en heb ik het contact verbroken. Dus mensen pas op want het kan je heel veel geld gaan kosten!!!!
Elke smoes is een leugen dus fake en kost je geld.
Misschien gaat dit voor jou iets te snel en lijkt zo n opmerking een beetje kort door de bocht maar dat is het niet.

telaatcritisch

Ongelezen bericht door telaatcritisch »

Vraag me af of staatssecretaris Pieter Heemskerk (economische zaken) hier idd iets aan gaat doen. Tegenwoordig gebeurd deze vorm van oplichting niet alleen via dating sites maar ook als je bijvoorbeeld een of andere enquette op het internet invuld waarmee je dan "kans maakt een I-phone" te winnen.

Dit is dus een al zo weidverbreid probleem dat aanpak van afzonderlijke SMS-diensten weinig zin heeft. Dat duurt veel te lang en zijn we over 10 jaar nog niet van dit probleem af!

De 2e kamer debateerd zo graag over van alles en nog wat dus mogen ze van mij eens debateren over een nieuwe wet die dit soort oplichtingspraktijken strafbaar stelt, gevolgd door het openen van een aantal meldpunten waar gedupeerden terecht kunnen! Op die manier kan zo'n bedrijfje, op het moment dat het z'n kop opsteekt, gelijk weer dat kopje kleiner gemaakt worden. Dat is de meest effectieve manier om deze wolven aan te pakken!

Groeten van telaatcritisch

Gesloten