LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik zeg je dat die wet niet klopt, en dan moet jij niet zeggen: wet is wet.
Die wet is gemaakt en aangenonmen door een democratisch gekozen 2e Kamer. Dus ook door jou gekozen!
De consumenten ook niet.
Die hoefy zich ook niet boven de wet te stellen. Die heeft zijn consumentenbescherminfg. Weet je nog wel?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Quote:
De consumenten ook niet.
Die hoefy zich ook niet boven de wet te stellen. Die heeft zijn consumentenbescherminfg. Weet je nog wel?
En door deze idiote bescherming komt de winkelier in hele grote problemen.

Wie beschermd dan de winkelier tegen deze idioterie???

De winkelier kan geen garantie geven gedurende de economische levensduur, dus wordt hem maar het mes op de keel gezet??

De consument kan pas een garantietermijn worden toegekend die gelijk is aan de economische levensduur als de fabrikant wordt verplicht om een garantietermijn te verstrekken die gelijk is aan de economische levensduur, eerder niet.

Is dat nog steeds niet duidelijk dat de keten niet stopt bij de winkelier maar doorloopt tot aan de fabrikant?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Die wet is gemaakt en aangenonmen door een democratisch gekozen 2e Kamer. Dus ook door jou gekozen!


Gut, en dan is het maar toegestaan om de winkelier in grote problemen te brengen?????

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Gut, en dan is het maar toegestaan om de winkelier in grote problemen te brengen?????
Dan moeten wunkeliers op die partij stemmen die WEL voor hun belangen opkomen.

beschermd dan de winkelier tegen deze idioterie???
Dat is voor een consument inbelangriijk, dus die vraag moet je niet hier stellen, maar in Den Haag en/of Brussel.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door plumber »

Gravedigger ik begrijp niet dat jij nog
met BBCS in discussie gaat.Het laatste
woord krijg je nooit of te nimmer. :roll:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat is iets waarvoor ik zelf ook wel eens waatschuw plumber. Maar zo langzamerhand word je doodziek van BBCS en zijn manieren om in elk topic waarin het woord garantie valt, telkens weer zijn riedels te zien afgeven. Daar is een consiment die een vraag stelt niet bij gebaat.
Het is dus alleen tegengas geven om die vraagsteller er op te wijzen dat BBCS meestal de boel omdraait.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar zo langzamerhand word je doodziek van BBCS en zijn manieren om in elk topic waarin het woord garantie valt, telkens weer zijn riedels te zien afgeven.
En wat zeggen anderen?
Dat de consument gedurende de economische levensduur recht heeft op garantie.

En ze vragen hier maar steeds af waarom dat de winkelieren niet aan de consumentenregels houden en waarom dat ze hun recht niet krijgen.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door moleman »

BBCS lijkt de wet zelf te maken, zijn wet. Maar wat ik aanhaalde is de wet op het consumentenrecht en daar heeft BBCS zich ook gewoon aan te houden :D

Er zijn inderdaad winkeliers die denken boven de wet te staan. En helaas worden dat er steeds meer.
In Amerika geldt "The customer is always right"
Hier "The customer is always wrong and we are right"
"We"is in dit geval natuurlijk de winkelier

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Maar wat ik aanhaalde is de wet op het consumentenrecht en daar heeft BBCS zich ook gewoon aan te houden
Dat die wet fouten bezit is duidelijk, maar waar het fout gaat is dat de fabrikant niet aan die regels hoeft te houden, waardoor de winkelier met een enorme kostenpost wordt opgezadeld die hij zeer moeilijk bij de fabrikant kan declareren.

Sommige zeggen dan dat de winkelier de prijzen maar moet verhogen. Tja, als iedereen tegelijk die prijzen zou verhogen dan zou het kunnen werken.

Wat ik steeds duidelijk probeer te maken is dat de fabrikant bijvoorbeels maar 1 jaar garant hoeft te staan voor het goede product, terwijl voor de winkelier totaal andere termijnen gelden.

En dat kan dus niet.
Kan dus wel zeggen anderen, omdat het zo in de wet geregeld is.
Er zijn mensen die gewoon als een kip zonder kop de regels naleven zonder te kijken of die regels wel kloppen.

Ik heb aangegeven waarom dat de consument niet datgene krijgt waar de consument volgens Europa recht op heeft.

Achja, struisvogelgedrag zullen we maar zeggen. :cry:

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Er zijn mensen die gewoon als een kip zonder kop de regels naleven zonder te kijken of die regels wel kloppen.
En wie heeft jou benoemt om in je eentje namens iedereen te bepalen of de regels wel kloppen?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat ik al zei:

Het klopt niet dat de fabrikant maar 1 jaar garantie mag geven en daarna gewoon alle kosten in rekening mag brengen terwijl de consument recht heeft op garantie die gelijk is aan de economische levensduur.

En garantie betekent ook garant staan.

En jullie vragen wel steeds aan mij om de URL's te geven waarbij de fabrikanten aangeven of zij wel of niet houden aan de gemiddelde levensduur en welke dat zijn.

Die kan ik niet geven, omdat die voor de fabrikanten niet bestaan.
En als iets niet bestaat, zetten zij dat er ook niet op hun site.

Mijn ervaring met fabrikanten is dat zij een garantieperiode afgeven en dat zij in die periode ook garant staan voor de goede werking.
Na het verstrijken van de garnantieperiode: gewoon dokken!

Dus:

Als de fabrikant garant staat voor 1 jaar, kan de winkelier niet garant staan voor een langere periode. Dit omdat de fabrikant de degene is die het product gefabriceerd heeft en de winkelier een doorverkoper is.
Dit is gewoon een keiharde feit.
Voor alle duidelijkheid: een doorverkoper is geen dozenschuiver.
Een winkelier is een persoon die producten inkoopt van de fabrikant en doorverkoopt aan de eindgebruiker.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Toch wel.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee dus. Ik zal hem dus nog eens herhalen:
En wie heeft jou benoemt om in je eentje namens iedereen te bepalen of de regels wel kloppen?
En geef nou eens rechtstreeks en zonder omwegen een antwoord. Dan maak je je geloofwaardig.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door WillemV »

Ik sluit mij aan bij alfatrion en gravedigger. Het is geen antwoord op de vraag. Bovendien:
Geplaatst op 07 Mei 2009 01:45 door BBCS

En jullie vragen wel steeds aan mij om de URL's te geven waarbij de fabrikanten aangeven of zij wel of niet houden aan de gemiddelde levensduur en welke dat zijn.

Die kan ik niet geven, omdat die voor de fabrikanten niet bestaan.
En als iets niet bestaat, zetten zij dat er ook niet op hun site.
Niet zo liegen BBCS. Op pagina 2 van dit topic onderwerp schreef je:
Geplaatst op 21 Sep 2008 13:44 door BBCS

De fabrikant kan je als enige zeggen wat je precies van een product kan en mag verwachten.
De fabrikant is ook degene die je kan zeggen wat de economische levensduur of de verwachte levensduur is.
In een reactie daarop van mij:
Inventarisatie
Om achter de levensduur van digitale camera's te komen deden we een eenvoudige inventarisatie. We belden met fabrikanten/importeurs van verschillende merken en vroegen hen hoe lang een digitale camera bij normaal consumentengebruik zou moeten meegaan. De eerste de beste, HP, was meteen een behoorlijke binnenkomer: 20 jaar. Olympus heeft het over 8 tot 10 jaar, Sony en Pentax geven 5 tot 10 jaar aan,
http://www.pa3ajj.nl/Levensduur%20digitale%20camera.pdf
Er zijn dus wel degelijk fabrikanten die een levensduur (kunnen) aangeven. Maar het ging er om of de fabrikanten en winkeliers duidelijk, voor het afsluiten van de koopovereenkomst met de consument, aangeven wat de verwachte levensduur van het onderhavige product is. En dat doen ze niet. Als jij beweert dat ze dat wel doen, moet je dat aantonen middels bijvoorbeeld een url. Dáár ging het om BBCS. Vervolgens 'trok je je keutel in' en schreef dat de fabrikanten dat toch niet aangeven. Op de vraag waarom niet heb je overigens nooit antwoord gegeven. Nogmaals, niet zo liegen a.u.b.

Je lijkt wel een klein kind BBCS. Dat gaat lopen stampvoeten en liegen en draaien wanneer het z'n zin (gelijk) niet krijgt. Ga je gal spuwen bij je branche vereniging in plaats van de consument hier constant op het verkeerde been proberen te zetten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Er zijn dus wel degelijk fabrikanten die een levensduur (kunnen) aangeven.
Dan hebben ze het over de technische levensduur en niet over de economische levensduur.
En zolang dat de fabrikanten gedurende de economische levensduur geen garantie hoeven te geven, kan de winkelier dat ook niet.

En als de fabrikanten die levensduur dan aangeven, waarom geven ze dan geen garantie gedurende die levensduur?

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door WillemV »

De zoveelste herhaling van BBCS. Op die vragen is al héél vaak inhoudelijk, met argumenten onderbouwd antwoord gegeven. En niet alleen in dit topic.

Geef jij eerst maar eens inhoudelijk antwoord op de aan jou gestelde vragen BBCS.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door moleman »

@BBCS
Dat die wet fouten bezit is duidelijk, maar
Dan moet je daar zijn waar die wetten gemaakt worden.Voorlopig moet ook jij je dus gewoon aan die wet houden Zoals iedereen dat moet.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door BBCS »

Dan moet je daar zijn waar die wetten gemaakt worden.Voorlopig moet ook jij je dus gewoon aan die wet houden Zoals iedereen dat moet.
Die wetten betekenen voor de kleinere winkeliers gewoon de doodsteek.

In een raport van de SER heeft de SER ook aan de minister gevraagd of de minister ook met de kleine ondernemer rekening wilt houden en ook te beschermen. Dat vond de minister niet nodig.

De zeer grote ketens met zeer grote omzetten en afzettingen kunnen dergelijke regels wel hanteren, de kleine ondernemer niet. Waar moet hij dat geld vandaan halen???

Levenslange garantie (dus garantie die gelijk is aan de economische of technische levensduur) kan de kleine ondernemer niet geven, dus zal die kleine ondernemer dat ook niet aan de klanten geven.

En wie heeft jou benoemt om in je eentje namens iedereen te bepalen of de regels wel kloppen?

Niemand.

Daarnaast:

Bekijk mijn beschrijving eens terug over de fabrikant en winkelier, dan weet iedereen die na kan denken gewoon dat het niet klopt.

En veel mensen hier vertonen struisvogelgedrag en zeker: dat is niet mijn probleem.
En ondertussen wel afvragen waarom dat de consument niet datgene krijgt waar de consument volgens Europa recht op heeft, maar wel doof zijn voor de reden daarvan.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Volgens Digital Street is de levensduur van een camera 1 jr.

Ongelezen bericht door moleman »

Die wetten betekenen voor de kleinere winkeliers gewoon de doodsteek.
Ik ken diverse kleine zaakjes die prima lopen. Ik ken ook kleine zaakjes die groter zijn geworden. En dat alles *door* de consument.

vb www.kamera-express

Verkocht eerst vanuit huis. Nu een groot bedrijf. Dankzij o.a mij
:D

Gesloten