LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

heb je ook problemen met de Samsung decoder/recorder gehad?

1.binnen garantieperiode
6
17%
2.na één jaar
27
75%
3.niet gerelateerd aan slechte condensatoren
3
8%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Cellentano
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:15

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Cellentano »

Hallo techneuten,

Ik ben op zoek naar het schema van de frontpcb van de P850R, de flatcable connector is nl. afgebroken en weet nu niet extact meer welke aansluiting waarheen gaat.
Zou iemand mij aan een compleet schema kunnen helpen?
Alvast bedankt.

Cellentano


JohnQ
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2008 14:37

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door JohnQ »

De schema's zijn inderdaad alleen van het voedingsgedeelte. Ik heb op de rood omcirkelde componenten vervangen, naast de elco's ook de omcirkelde zenerdiode en de weerstand. Beiden omdat ze licht zwart uitgeslagen waren. Ik denk niet dat ze kapot waren.

Ik heb de complete service manual op Rapidshare gezet (14Mb). Download is weer voor 10 keer. Misschien kan iemand hem weer tijdelijk op een site zetten?

http://rapidshare.com/files/176088693/S ... l.pdf.html

Ik vermoed dat de reset chip component Q1206 is (ASM809). Op schema pagina 48 van de service manual coordinaten B0.
http://download.siliconexpert.com/pdfs/ ... 0_v1.0.pdf.

Het zal niet makkelijk zijn om deze reset chip te vervangen.

JohnQ


Cellentano
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2003 20:15

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Cellentano »

Bedankt voor jullie medewerking. Gelukkig kan ik straks weer digitaal TV kijken :D
THANKS!

Foxm
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2008 19:34

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Foxm »

Hallo,

Ik heb geen knipperende leds, echter als de dvr een tijdje niet wordt gebruikt (volledig uit staat), dan blijft hij 10-30 minuten werken om vervolgens na veranderen van kanaal ineens te hangen (3 leds blijven branden, ook na uit en aanzetten van de recoreder). Het systeem blijft hangen totdat hij paar dagen helemaal uit is geweest en dan doet hij het weer. Maar dan wel voor even.

Is dit nu een voedings probleem ? elco's zien er allemaal normaal uit. of een reset chip probleem?
>Inmiddels elco's vervangen zonder verbetering. Heb reset chip besteld en kijk of ik die kan vervangen.,


>> Reset Chip binnen en vervangen.
Tot nu toe (24 uur) draait ie weer als een zonnetje
Marco
Laatst gewijzigd door Foxm op 17 jan 2009 09:17, 2 keer totaal gewijzigd.

ErwinS
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:51

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door ErwinS »

Helaas ook bij ons dezelfde klachten. Drie knipperende leds. Helaas hebben wij dit apparaat bij It's gekocht in Woerden en na uitvoerige discussies moeten wij nog altijd 55 euro betalen voor een reparatie aan een ondeugdelijk apparaat van 13 maanden oud. Schandalig te noemen. Ik koop in ieder geval geen producten meer bij de It's en ga fijn ergens anders mijn geld uitgeven. Weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.

Foxm
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2008 19:34

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Foxm »

Zow, na een paar dagen proefdraaien is het toch gelukt en bleek de reset chip de boosdoener te zijn geweest.

Ik ben weer eigenaar van een werkende recorder

danielle21
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2006 12:23

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door danielle21 »

Ook hier het bekende probleem! Na weken proberen eindelijk Ziggo gesproken en het apparaat kon worden opgestuurd. In de brief van Ziggo stond dat hij binnen 5 dagen gerepareerd zou zijn en anders zou er een nieuwe toegezonden worden.

Na 2 weken niets zelf maar weer gebeld, medewerker kon zich niet voorstellen dat in de brief stond dat het maar 5 werkdagen ging duren.... maar goed krijg (als het goed is) een nieuwe. Mocht blijken dat ik dezelfde krijg dan zal ik Ziggo zeker een brief sturen dat er bij toekomstige problemen door hen een andere oplossing bedacht moet worden. Trouwens die van mij stopte er al na 7 maanden mee!

dmb
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:48

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door dmb »

Hoi Foxm,

Hoe ben jij aan de resetchip gekomen en kun je uitleggen hoe deze te vervangen is. Ik hoor graag van je.
Voor gerichte tips kun je mailen naar [email protected].

Groet,

DMB

diamon
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 23:04

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door diamon »

Ik heb hetzelfde probleem met deze unit, hij doet het een tijdje/minuten en loopt dan vast. Uit en aanzetten heeft dan geen effect meer. Heb de voeding zelf al nagemeten (verlopen weerstanden / elco's etc...).
Graag zou ik ook de info ontvangen omtrend de locatie van die "reset chip" en hoe deze te verkrijgen is. Email: Diamon AT Wanadoo DOT nl

Ik geloof dat het de volgende chip is, volgens de service manual:
Q1206 1203-004296 IC-RESET;ASM809SEURF-T,SOT-23,3P 1 SA

Locatie is links van de smartcard reader:
http://img183.imageshack.us/img183/2127 ... 061ph3.jpg

Heb hem zelf besteld bij Dick Best:
http://www.dickbest.nl/webshop/index.ph ... uctId=1783

Oude verwijderen en nieuwe terug plaatsen stelt niets voor :)

Foxm
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 dec 2008 19:34

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Foxm »

Klopt exact.

Is wel heel klein en verwacht beetje geduld, maar het werkt wel prima.

Suc6

Mocht je er niet uitkomen wil ik je wel tegen een een kleine vergoeding helpen.

dmb
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:48

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door dmb »

Guys,

De chip is besteld, alvast bedankt voor deze zinvolle tips. Ik ga de reparatie zelf uitvoeren en laat even weten of het gelukt is. Thanx zover...!

DMB

Erwin Fonken
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 20:44

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Erwin Fonken »

Hallo,

Ik had hetzelfde probleem... 3 knipperende leds.

Nu heb ik bij conrad nieuwe elco's besteld en deze vervangen.
De ontvanger werkt nu wel weer, echter ik krijg nu de melding geen signaal.
Zojuist met ziggo gebeld en die stuurt een monteur om te kijken of het in de aanvoer zit, maar dit betwijfel ik aangezien ik analoog wel een goed signaal heb.

Ik heb alleen de 3 elco's vervangen maar niet de weerstand en de zenerdiode.
Ik had namelijk zenerdiodes besteld maar ik heb een zwarte diode gekregen ipv zo'n oranje en ik weet niet zeker of dit uitgewisseld kan worden?

iemand nog iedeen wat ik nog kan/moet doen?

Groetjes Erwin

diamon
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2009 23:04

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door diamon »

Erwin, controleer even alle spanningen die uit de voeding komen. Kan zijn dat de tuners niet goed op komen door een te lage spanning.

Erwin Fonken
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2009 20:44

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door Erwin Fonken »

Hallo Diamon,

Ik heb dus net nu mijn multimeter op het werk laten liggen.
Toch nognaals maar eens de voedingsprint eruit gehaald en toen zag ik dat de weerstand na de probleemelco(470 ohm) donker aan het worden was.
Ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de weerstand vervangen, en tevens de zenerdiode vervangen tegen het zwarte exemplaar.(1,33 w 33v ipv 1 w 33v).
Alles weer ingebouwd en aangesloten en wat denk je.............
SIGNAAL.

Nu maar afwachten hoe lang hij het vol blijft houden.

In ieder geval allemaal bedankt en succes met de ontvangers.

Groetjes Erwin

dmb
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 dec 2008 19:48

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door dmb »

Guys,

Wat een gepiel met die kleine resetchip, maar het werkt weer...! Enorm bedankt voor deze ondersteuning...!!!!

Let er wel op dat je met de bestelling boven de 5 euro zit, want dat is het minimum bestelbedrag. De verkoper was zo netjes om gewoon toch te leveren voor 2,02, maar gaf wel aan dat een volgende keer niet geleverd wordt. Bestel er dan gewoon een batterij of iets anders bij, of wellicht 10 resetchips voor de toekomstige problemen.

Ik kan weer digi-kijken, dus sluit ik met nogmaals bedankt allemaal en **** Samsung met haar waardeloze servicepolicy.

Groet,

DMB

internetbk
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2008 15:41

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door internetbk »

Ben ik toch blij dat ik heb gekozen voor de HUMAX iPVR-9200C.
Misschien kan Ziggo bij klachten dat apparaat leveren.IK heb hem sinds sept 2007 en zonder een enkel probleem

Ben

hpvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 21:28

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door hpvl »

Hai, ik heb de knipperende leds laten fixen door een lokale vakman. (heb zelf twee linkerhanden, het koste 35 euro, kan hem iedereen in Delft aanraden)

Maar het eigenaardige is dat die irritante storing verholpen is die het kijken naar misdaadnet en mezzo onmogelijk maakte.

Heft dit ook met die condensators te maken gehad? of moet ik dit soort theorietjes aan de deskundigen overlaten?

overigens: die samsung is een fijn ding. ik heb m niet voor nix laten repareren.

overigens2: bedankt voor het schema. reparateur heeft er volgens mij veel plezier van gehad.

siebelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2009 17:26

Re: Samsung DCB-P850R digitale TV decoder/recorder

Ongelezen bericht door siebelf »

Is er iemand in de buurt van Den Haag die dit probleem tegen een redelijke vergoeding voor mij kan verhelpen?

Apparaat geeft de bekende 3 knipperende ledjes.

Gesloten