Pagina 3 van 3

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 31 okt 2003 13:24
door zonnet
geachte dames en heren,

Het is mij een waar genoegen enkele van deze verhalen te kunnen beamen in het verband met de problemen bij zonnet adsl.
ik heb een aanvraag ingediend medio aug en ben de gelukkige bezitter van GEEN adsl budget aansluiting bij zonnet.
Alles gedaan zelfs het noteren van de tijden die ik bij de helpdesk heb doorgebracht a 070 eurocent per minuut om te horen dat het niet aan zonnet lag, het is een probleem van de kpn of van versatel maar niet bij zonnet. Nu heb ik ongeveer 16 <RE> mails verstuurd en wat scherst mijn verbasing het wordt nu echt te moeilijk om de beoogde datum van levering te halen.
De levering van adsl zou per 7 okt. 2003 gereed moeten zijn maar helaas het is tot op heden nog niet gelukt deze verbinding tot stand te krijgen.
met enige moeite kon ik bij kpn mijn status van de lijn opvragen en u raadt het al alles in orde, maar versatel dient een verbinding tot stand te brengen d.m.v. een schakeling, helaas ten tweede malen dan moet eerst de kpn de verbinding opnieuw doorlichten en dan gaat versatel het nog eens doen om dan na ongeveer 3 weken deze schakeling van 10 minuten werk te realiseren, ik heb op dat moment al de complete uitdraai van de kpn (waar het nummer van schakeling op staat) doorgefaxt aan de TD van versatel.
ook dit heeft niet gebaat zonnet zegt alles onder controle te hebben en factureerd dus gewoon vanaf 10 okt. 2003 het maandbedrag, jammer maar helaas ik heb de machteging bij de bank ingetrokken en betaal dus niets.
ook heb ik schriftelijk mijn abbonement opgezegd bij zonnet.nl NV in amsterdam wegens het niet nakomen van de levering van de bedoelde verbinding.
verrassing probeer het bij Mydsl en ja hoor lukt ook niet mijn telefoon nr (heb ik al 18 jaar ) is niet bekend bij kpn op moijn huisadres.
dit duurde een week om daar achter te komen en voor mij weer eens 4 dagen bellen met jawel de volgende helpdesk voor dit keer maar 0.35 eurocent per minuut, gelukkig de aanvraag gaat zo ingevoerd worden en dan bent u over 15 werkdagen online, jammer joh annuleer alles maar ik ga wel naar een provider waar ik al 25 jaar zaken mee doe ietsje duurder maar het werkt en ik kan tenminste met de verkoper overleggen wat mijn wensen zijn, en mocht het dan niet werken kan ik iemand er persoonlijk op aansprekenen wat voor mij echt belangrijk is recht in zijn ogen kijken.
het is mij weer eens duidelijk geworden dat het goedkoop internetten niet bestaat, maar dat eer diverse mensen gewoon liegen en bedriegen is mij wel duidelijk en dat gaat overigens via een telefoon of E-Mail gewoon veel makkelijker, overigens met mijn nummer was niets aaan de hand kpn kent mij al jaren op mijn iegen adres als aanvrager en betaler met inderdaad u raadt het al het juiste nummer waarop de adsl is aangevraagd.

veel succes voor de mensen die goedkoop willen internetten maar ik mijn buik er al weer vol van firma list en bedrog blijft overal bestaan.

mvg Arnold Roosen

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 31 okt 2003 13:32
door adsl-lite user
Alle providers schuiven de schuld naar KPN en KPN legt de schuld weer terug bij de providers.
Lekker zooitje is dat!
Zonnet is ook waardeloos, in 2000 was ik bij Zonnet met een normaal abonnement, konstant storingen van hun kant, ik heb ze toen gauw vaarwel gezegd.
Als ik nou nog Zonnet zou nemen, zal ik mij eerst 20 keer bedenken, nu naar het lezen van jullie berichten, zie ik dat Zonnet nog geen spat veranderd is.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 13 nov 2003 19:06
door ebbie
Ik was in eerste instantie redelijk tevreden met Zonnet tot ik ging verhuizen...

Wat een drama!

De klantenservice knulletjes zijn bijdehand en onbeschoft, schuiven de schuld af op kpn/versatel en geven geen antwoorden op je vragen.

Zonnet zuigt!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 13 nov 2003 22:04
door nelly
Geen inbellijn meer, maar een snelle verbinding

Als ik zo al die reacties lees, van al die providers is er geen een bij, die te vertrouwen is. Hoe moet dat nou?

Ik wil graag op de kabel of isdn, maar ik ben bang dat ik niet kan kiezen tussen de vele kneus - providers.

Wie heeft er succesverhalen??

Nelly :lol:

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 14 nov 2003 19:18
door Ansie
Nu, dat vraag ik mij nu ook al steeds af! Ik wil van de kabel af (UPC), maar als ik dan vraag, wie kan ik dan als beste nemen met ADSL, krijg je van zovelen advies. En van de meeste negative, zodat ik nog steeds niet weet welk ik zou kunnen nemen. Ik zie daaom door de bomen het bos niet meer.

Nog èènmaal de vraag? Ik wil graag over op ADSL maar wie kan mij een goede aanraden? Ik mail, MSN chat en surf best wel veel, maar download haast nooit geen grote bestanden. Wie o wie geeft mij raad?
Bvd, Ans

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 28 nov 2003 09:40
door poema103
Ik denk dat het bij elke provider wel wat is, ik had chello :( en ben overgestapt naar zonnet zodra deze kon leveren. Geen vuiltje an de lucht.
Ik ben verhuisd, mijn aansluiting verhuisde net zo snel mee.
nu de snelheid nog van 512 naar 786 dan is het helemaal perfect.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 17 dec 2003 13:33
door bastrid
Wij hebben op 27 november 2002 Zonnet Family aangevraagd bij Zonnet. Op 13 januari kontakt gezocht met zonnet waarom nog geen levering had plaatsgevonden. Zij hadden ons registratieformulier nooit ontvangen. Op 14 januari 2003 dit dus wederom opgestuurd. Na 6 weken een schrijven van Zonnet, ze konden de modem niet op tijd leveren. Wij schrijven een brief dat we dan geen gebruik meer willen maken van Zonnet ADSL. Kabelaansluiting van @home genomen. Binnen twee weken hadden we internet. Toen kregen we ook de modem van Zonnet aangeboden. Gelijk aan de postbode mee terug gegeven.
Nu stromen de incasso brieven eerst van Graydon, nu van Intrum Justitia binnen. Kosten € 547,-- inmiddels. Ik weiger te betalen omdat ik stel dat Zonnet niet binnen door hun gestelde 6 weken geleverd heeft. Zij tellen echter pas vanaf 14 janruari en is volgens hun dus 8 weken en ik zeg nee na 27 november spreken we over 12 weken levertijd. Oneindige discussie dus. De consumentenbond gaat bemiddelen, daar is Zonnet ook niet blij mee want naar aanleiding van de melding van de consumentenbond begon Zonnet telefonisch te dreigen. Ik eis inmiddels van Zonnet dat zij naar de rechtbank gaan ipv met een incassoburo dreigen om zodoende een oplossing te krijgen. Blijkbaar zit zonnet erg om geld te springen want het gaat maar om een jaarkontrakt en verder om geen enkele andere kosten. Blijkbaar kan Zonnet dus nooit op tijd leveren en heeft altijd een ander de schuld.
Bellen is te kostbaar. Ze vinden dat je alles maar aangetekend moet sturen maar hun beantwoorden vervolgens alleen per e-mail. Raar bedrijf.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 22 dec 2003 23:29
door Peter Fishbone
Na het lezen van de vele negatieve berichten mbt het aanvragen van een ADSL abonnement bij provider Zonnet, volgt nu een positieve.

Op 29-03-2003 een Zon Breedband Basis abonnement aangevraagd via de Zonnet site. (Wel eerst gecontroleerd of de gewenste verbinding mogelijk was via de postcodecheck.) Op 4-4-2003 een schriftelijke bevestiging ontvangen van Zonnet op de aanvraag. Op 7-4-2003 een schriftelijke bevestiging ontvangen van KPN. Op 26-4-2003 het gratis Doe-Het-Zelf installatiepakket ontvangen van KPN (Met oa de USB-modum, splitter, software, installatiehandleiding, enz.) Na een paar uur 'knutselen' was ik op 27-4-2003 online!

Nu 8 maanden later werkt alles nog steeds perfect. :D

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 23 dec 2003 00:06
door DiFi
Mijn Zonnet aanvraag dateerde van 5-10-2002. Om een heeeel lang verhaal kort te maken: Op 3 juli 2003 deed mijn aansluiting het!!!!! Dus 9 maanden later!!! :evil: Ondertussen wel automatische incasso's (terug laten boeken natuurlijk) en daardoor een deurwaarder achter me aan. :evil: :evil: :evil: Zelfs die reageerde niet op mijn aangetekende brief. Juli en Aug. 2003 wel gratis :) gekregen als tegemoetkoming maar NOOIT meer Zonnet!!!

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 28 dec 2003 23:35
door MrCarrey
Ik heb geen enkel probleem met zonnet. Dus waarom jullie klagen snap ik niet.

Re: Zonnet ADSL aanvraag

Geplaatst: 25 jan 2004 13:52
door johndb
Zeg mij maar niets over Zonnet, wat een bedrijf is dat zeg. Ik had in januari vorig jaar Zon Family aangevraagd, een ADSL Verbinding.
Ik had de papieren getekend en opgestuurd. Het wachten op levering van het modem e.d. heeft maanden geduurd. Ik heb gedurende deze maanden diverse keren gebeld om te vragen waar de spullen en mijn verbinding bleef. Het kon elke keer binnen een week gebeurd zijn.
In Mei vorig jaar was ik heb wachten na 5 maanden zat, want ik had echt internet nodig voor mijn school en mijn vader voor zijn werk.
Ik besloot internet aan te vragen bij Chello via de kabel. Dit was binnen een week geregeld en ik kon binnen 4 dagen via Chello online. Prima service dus bij Chello van UPC. De brief die ik naar Zon had gestuurd kreeg ik met het volgende commentaar terug: U heeft getekend en u kunt niet meer onder het abonnement uit!!! Na 5 MAANDEN wachten!! En dat terwijl in de eerste brief stond dat het binnen enkele werkdagen geleverd zou worden. Nu wordt nog steeds elke maand een vast bedrag van mijn rekening afgeschreven voor iets wat ik nog steeds niet heb en dus niet gebruik!! Want ik internet via Chello. Het kastje van Zon heb ik na die 5 maanden niet opgehaald bij het postkantoor, want ik heb immers al internet. Na vele brieven gestuurd te hebben kan ik er nog steeds niet onderuit!! Schandalig als je zo lang hebt moeten wachten een service van NIETS!!!