LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
quantas01

Re: T-Mobile/Orange heffen onterecht administratie kosten

Ongelezen bericht door quantas01 »

Heb er ff een contract bij gezocht en het staat ook op de site zelf.
Waarom berekent T-Mobile administratiekosten?

Als je je factuur te laat betaalt, worden er administratiekosten in rekening gebracht. Omdat T-Mobile een betalingstermijn hanteert van tien dagen, mogen wij in principe vanaf de elfde dag administratiekosten in rekening brengen. Natuurlijk houden we rekening met de verwerkingstijd van je betaling.
Feit blijft dan wederom dat je weet dat binnen een aantal dagen het geld wordt afgeschreven als de melding van de nieuwe factuur er is.

Geen geld is dus echt je eigen schuld.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het hangt af van de voorwaarden. Voor abonnementen is te regelen dat de afnemer het bedrag moet betalen voor een bepaalde datum, zelfs zonder dat hij een factuur heeft ontvangen. Na die datum is de afnemer in verzuim en kunnen buitengerechtelijke kosten, zoals administratiekosten of incassokosten, in rekening worden gebracht conform met het raport voorwerk II.

Kiyak

Ongelezen bericht door Kiyak »

ik heb soort gelijke probleem, ik was tot begin augustus klant bij Orange al een jaar lang. na de beëindiging van mijn abonnement is een bedrag van 25 euro van me rekening af gehaald. was helaas niet direct achter dat dit gebeurt was. ik heb vandaag gebeld en kreeg te horen dat het om een blokkeringopdracht ging in de maand juni + de administratie kosten???
Van de blokkeren is juist. ik kon mijn toestel niet vinden. heb de klantenservice van Orange gebeld, na 25 min kreeg ik een medewerker aan de lijn. ik vroeg of er met mijn nummer gebeld was. hij stelde mij gerust door te zeggen dat het niet zo was. hij adviseerde mij om KOSTENLOOS de simkaart tijdelijk op blokkeren te zetten. vertelde mij dat ik het kon laten opheffen als ik het gevonden had. Dit leek mij idd verstandig dus heb het gedaan.
Vroeg tevens aan hem wat het me zou komsten om een nieuwe simkaart aan te vragen. de kosten daarvan was 12,50. Kort na mijn gesprek met klantenservice vond ik mijn Toestel terug.
Wat me opviel was dat me telefoon niet geblokkeerd was en dus kon met de kaart bellen.
Voor mij was het toen geen probleem dus heb ook geen contact met ze opgenomen. ben wezen bellen met mijn Toestel.
Nu, 3 maanden later Krijg ik dit. grappig dat ik dan ook nergens met deze probleem terecht kan. ben naar hun winkel geweest (T-Mobile), ze verwezen mij door naar klantenservice. heb die gebeld. heel droog krijg ik te horen: wij kunnen niets voor u doen. u kunt schriftelijk een klacht indienen. ik vraag aan T-Mobile medewerker wat kost het me om een nieuwe simkaart aan te kunnen vragen. hij zegt bij ons 5 euro????? ik zeg waarom brengen jullie dan 25 euro voor om de telefoon die niet eens geblokkeerd was blokkeringkosten in rekening (tevens wij ik pas klant bij T-Mobile door overname van Orange)??
Kreeg als antwoord ik kan niets voor u betekenen. Dit is de kosten wat wij in rekening brengen bij alle klanten?? nou ik vind het allemaal heel vaag. als andere mensen dezelfde problemen hebben hoor ik dit graag want wil het niet bij laten zitten. voel me behoorlijk bedonderd.

Mvgr Mehrdad

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Update,

Inmiddels is T-Mobile gestaakt met een vordering verder uit te voeren via Lindorff incasso.
Nochtans zijn de rollen nu omgedraait.
Het lid maant regelmatig T-Mobile en Lindorff aan om over te gaan tot uitkering van een schadevergoeding.
het blijft enorm stil bij T-Mobile en Lindorff. Men durft niet inhoudelijk te reageren op de aanmaningen die het lid verstuurd. Waarschijnlijk uit angst dat er jurisprudentie volgt aangaande op de door het lid ingeroepen nietigheid danwel vernietiging van de algemene voorwaarden op basis van Europese regelgeving wegens oneerlijke bedingen en op basis van het Burgerlijk wetboek 6 verbintenisrecht. Boetbedingen, ook wel schadevergoeding genoemd in BW6, zoals de 15 euro bedongen administratiekosten zijn nietig danwel vernietigbaar als zij de wettelijke rente percentages (die de te bewijzen opgelopen schade wettelijk dekken) overschrijden van de betalen hoofdsom. Een Rechter zal zich naar de letter van de wet uitspreken en danwel het boetebeding nietig verklaren danwel vernietigen en of matigen tot aan het wettelijke rente percentage van de hoofdsom vanaf bewezen datum dat contractant in gebreken is gebleven.

Het wordt zachtjes aan tijd dat het Lid T-Mobile Orange gaat dagvaarden :D

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Gesloten