LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Ziggo

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
tjam
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 12:05

Re: Problemen Ziggo

Ongelezen bericht door tjam »

Ik ben al enige weken aan het proberen om van internet+bellen bij KPN naar internet+bellen+tv van Ziggo te stappen. Dit bleek zeer lastig omdat opzeggen bij KPN betekent dat ze direct op dat moment nummerovername blokkeren, ook al bel je ruim voor de opzegtermijn. Aan de Ziggo kant liep het ook niet helemaal goed omdat (te laat) bleek dat ik eerst het modem van Ziggo had moeten ontvangen en aansluiten voordat nummerovername daadwerkelijk kan starten. Dat is iets wat helaas niet iedereen van de Ziggo helpdesk wist. Beide partijen schijnen niet goed met elkaar door de bocht te kunnen en de klant is helaas de dupe. Omdat nummerbehoud voor mij belangrijk was heb ik uiteindelijk het Ziggo contract moeten annuleren. Dat kan nog binnen 30 dagen na het afsluiten van het contract (mits er nog geen diensten zijn geleverd). Ziggo werkt hier zonder problemen aan mee.

Resume, KPN heeft rare (klantonvriendelijke) regels en je moet eerst je Ziggo modem aansluiten om de nummeroverdracht procedure te starten. De volgende keer bij zoiets zal ik nog assertiever proberen om achter de procedures, processen en regels te komen, want als het misgaat heb je uiteindelijk jezelf ermee.

Ik zit nu weer een jaar aan KPN vast (terwijl Ziggo maandelijks kan worden opgezegd) maar er gaat nog zoveel gebeuren rond glasvezel, digitale tv, interactieve tv, HD-tv, harddisks, blueray, dat het geen kwaad kan het even af te wachten voor een volwassen oplossing voor een goede prijs. Ze waren ook bereid om mijn duurdere planet abonnement om te zetten naar een goedkoper nieuwe stijl abonnement, maar dat doen ze pas als je zegt dat je overstapt.

Een ding moet mij van het hart: Ik bel al enige weken met beide helpdesks, ik krijg zonder wachten direct iemand aan de lijn, die alle tijd voor je nemen, terugbellen wanneer ze dat beloven en zeer vriendelijk zijn. De folder en website van Ziggo zien er geweldig uit en zijn zeer informatief. Ik kijk al jaren met Ziggo tv en bel/mail met KPN en heb nooit problemen. Jammer dat het bij veel mensen technisch nog niet goed gaat en wellicht komt dat door de fusie en andere dingen, maar mijn ervaring met de servicedesk zelf is in ieder geval positief.

Gesloten