aardjee schreef:@Jonis wat jij van mij vindt vind ik niet belangrijk. Ik sluit geen polissen af voor mensen. Ik heb het afgelopen half jaar alleen nagedacht over een manier om mensen die in het verleden een huis hebben gekocht en daarbij een spaar- of beleggingsverzekering hebben afgesloten om de hypotheek af te lossen en nu weten dat dit niet voor 100% gaat lukken, voor eens en voor altijd van de onzekerheid te verlossen. Hierbij gaan die mensen misschien netto iets meer per maand betalen maar de hypotheek kan dan wel aan het eind van de rit volledig afgelost worden, de daling van de huizenprijzen wordt opgevangen, de banken verkorten hun balansen en de overheid is minder geld kwijt aan hypotheekrente, dus voor iedereen een win situatie. Dit is uitgezet bij een grote hypotheekverstrekker en nu wacht ik rustig af of ze mijn plan willen gaan uitvoeren.
.
Nobel streven hoor....maar goed: meer betalen, dat geld moet ook in de beurs zitten en de riem gaat al strakker.
verder denk ik niet dat mensen zichzelf willen bezighouden met beleggen om een hypotheek te kunnen aflossen van de mensen die handelen op een beurs is slechts 5% in staat om hier structureel iets aan te verdienen.
Verder geef je aan dat je zelf een beleggingsrekening hebt, dan weet je dus ook dat je aan- en verkoopkosten moet betalen, als je een beleggingshypotheek hebt kan je dus ook weten dat hier kosten inzitten gedurende de hele looptijd, als je aandelen hebt betaal je toch ook ieder jaar bewaarloon.
Maar goed mijn plan is niet aan jou besteedt dus ik zou zeggen succes met beleggen en ik hoop dat je betere resultaten behaalt dan de professionele beleggers.
Velen hebben sparen/beleggen in een verhouding en vaak in "huisfondsen" inleg op 1ste v/d maand.
Mijn visie is losse polis zelf doen,
maar hypotheek is gewoon een ander verhaal.
Beheerskosten zitten er inderdaad in....maar polis of prive maakt niet uit, kosten zitten verwerkt in de
koers
Terugkomend op losse polis en:
de mensen die handelen op een beurs is slechts 5% in staat om hier structureel iets aan te verdienen.
Zuig je uit je eigen duim, waarom zou je anders doorgaan met een levensverzekering i.c.m. participaties? Waarom dan druk maken over afkoopwaarde als je over de resterende inleg èn opgebouwd tegoed toch niks kunt verdienen (maar ik heb natuurlijk geen idee waar ik over praat)
Je hoeft privé maar 1x een order in te geven en je krijgt de rest van je leven automatisch de 1ste van de maand wat participaties bijgeschreven.......waarom dan nog een polis en beleggen en provisie en kosten verzekeraar en ORV...je kunt ze prive eens een keer verkopen en goedkoper terugkopen, beheerskosten zit geen verschil in; zit nl in koers verwerkt (behalve misschien binnen polis een stukje korting zelfs erop, maar dat is niet zoveel).
Kosten voor aankooporder zijn voor 250,- per maand : 0.50....en dan zit ik bij een dure aanbieder, verkooporder is meer, maar dan verkoop ik vaak ook het totaal.
En wat ik prive presteer doet daartoe eigenlijk niet terzake....maar betere prestatie halen dan "professionel beleggers" en "huisfondsen" is niet zo'n kunst hoor...