LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
snel0026
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jul 2005 19:44

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door snel0026 »

Tjonge, tjonge.........
Samenvattend
• HCC-leden hebben gevraagd om een breder tijdschriftaanbod. Met het aanbod
van HUB Uitgevers en F&L heeft HCC daaraan voldaan.
• Namens deze uitgevers heeft HCC een deel van haar achterban een
proefnummer van een kennismakingsabonnement aangeboden.
• Als introductie van het nieuwe aanbod heeft een groot aantal HCC-leden een
gratis proefnummer ontvangen. De Leden zijn dus niet gebonden aan het
abonnement. Leden die geen kennismakingsabonnement willen, hoeven dus ook
niet te reageren.
• Leden die een kennismakingsabonnement willen kunnen dit gemakkelijk
opgeven bij de ledenadministratie of via de website.
HCC gaat nu ineens voorbij aan de tekst in de brief, waarin toch duidelijk werd gesteld dat je bij NIET reageren een proefabonnement had.

Ik vind dat HCC haar leden weer persoonlijk moeten benaderen met de mededelingen zoals in haar perspericht.

louisweismann
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2008 21:14

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door louisweismann »

Waar heb je het persbericht vandaan? op de site van HCC heb ik dit persbericht vandaag (3 november) niet kunnen vinden. Ik ben het trouwens met jou eens dat de HCC ieder lid hierover schriftelijk moet informeren.

Zelf heb ik nav het opgedrongen CHIP abo op 24 oktober een mail verstuurd naar zowel de [email protected] als naar [email protected]
Van beiden heb ik tot op heden nog geen reactie gehad. Ook van mijn schriftelijk opgestuurde annulering op het CHIP abo nog geen bevestiging ontvangen. Vandaag heb ik ze een rappel gestuurd met een cc naar [email protected], [email protected] en [email protected]
\Ik ben benieuwd of ik nu wel snel een reactie krijg.
Tot wat voor een K**Klup is de HCC verworden?

snel0026
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jul 2005 19:44

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door snel0026 »

Waar heb je het persbericht vandaan? op de site van HCC heb ik dit persbericht vandaag (3 november) niet kunnen vinden.
http://www.dosgg.nl/eMailings/2008-18/P ... %20HCC.pdf

Ik heb tot nu toe evenmin een reactie gehad.

falconnl
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:05

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door falconnl »

Ik ben ook al sinds de bewuste brief aan het e-mailen.

Zojuist eindelijk een reactie ontvangen. Nu de afhandeling nog afwachten.

Daddy7
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2008 01:26

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door Daddy7 »

Ik hèb dus gemaild naar het adres wat in de betreffende brief staat.
Ik hèb gebeld en een medewerkster van de ledenadministratie gesproken toen ik na enkele dagen nog geen reactie had.
En tòch kreeg ik een factuur waar een abonnement op vermeld staat !
Reageren helpt dus niet eens.

Lees maar mee wat ik zojuist aan mijn hobbyclub geschreven heb (de correspondentie is geanonimiseerd):

Aan: <[email protected]>, <[email protected]>
Geachte mevrouw Claessen,

Tot mijn verbazing zie ik naast mijn lidmaatschap van HCC ook een abonnement op de factuur vermeld staan, terwijl ik nog niet eens een keus voor een tijdschrift heb kunnen maken. De factuur is dus niet correct.

Graag herinner ik u aan mijn e-mail-bericht van 25-10-2008 (waarvan hieronder een kopie).
Toen ik enkele dagen daarna nog geen reactie had ontvangen, heb ik HCC gebeld en gesproken met een medewerkster van de ledenadministratie, die mij toezegde een proefnummer van C'T Magazine te zullen toezenden. Aan de hand van dat proefexemplaar zou ik besluiten of ik wel of geen abonnement wil.

Conform afspraak zou ik dat proefexemplaar graag alsnog ontvangen. Daarna besluit ik of ik een abonnement wil en op welk tijdschrift.

Piet Achternaam


At 23:51 10-11-2008 +0100, you wrote:
HCC Factuur

P. Achternaam
Woonstraat 99
9999AA Woonstede

Lidnummer: 999999
Factuurnummer: 9999999
Factuurkenmerk: 9999 9999 9999 9999
Datum: 10 november 2008

Artikel Prijs excl. BTW BTW% Prijs incl. BTW
C't Magazine 23,58 6,00 25,00
Lidmaatschap hcc 20,80 19,00 24,75
Gebruikersgroep Dos 2,00 19,00 2,38
Korting -2,00 19,00 -2,38
Totaal 44,38 5,37 49,75

Factuur Totaal: € 49,75

Het factuurtotaal wordt binnen enkele dagen van uw rekeningnummer 99999999 afgeschreven.

Heeft u nog vragen over deze factuur kijk dan op www.hcc.nl/ledenadministratie

HCC!dagen helemaal terug!
Op 28, 29 en 30 november 2008 presenteert HCC zich met een eigen HCC-paviljoen tijdens Hét Multimedia Event 2008 (HME) in de Jaarbeurs Utrecht. HCC-leden ontvangen een aantrekkelijke korting op de toegang. Meer informatie lees je op www.hcc.nl/hccdagen.

Met vriendelijke groet,

Petra Claessen
directeur HCC, dé computervereniging van Nederland


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Piet Achternaam [mailto:[email protected]]
Verzonden: zaterdag 25 oktober 2008 2:08
Aan: [email protected]
CC: F&L Aboadministratie
Onderwerp: Proefnummer C'T magazine

Geachte ledenadministratie,

Al sinds 1996 ben ik lid van de HCC en van HCC!Woonstede.
Inmiddels heb ik wel begrepen dat mijn lidmaatschap niet meer
verbonden kan zijn met Computer!Totaal.
Jammer.
Ik heb inmiddels ook begrepen dat de opeenvolgende besturen van de
Hobby Computer Club zowel het verenigingstijdschrift van destijds als
onze eigen HCC-internetprovider (het ADSL-deel) aan de commercie
verkwanseld hebben. Hopelijk is vooral de vereniging er financieel
beter van geworden en niet enkele prive-personen of de
aandeelhouders van de overnemende bedrijven.

Per brief van eind september stelde u mij voor om een proefnummer van een nieuw tijdschrift voor mij uit te zoeken, dat door middel van een korting min of meer met het lidmaatschap verbonden zou kunnen worden.
Daartoe zou u voor mij een keus maken uit 23 of 25 tijdschriften.
Ik heb de lijst eens bekeken en er was maar 1 tijdschrift waarin ik
eventueel in geinteresseerd zou kunnen zijn.
Een kans van 96% dus dat u voor mij het verkeerde proefnummer zou
uitzoeken, als ik het aan u zou overlaten.

Daarom heb ik u enkele weken geleden gebeld met het verzoek om voor mij een proefnummer van C!T magazine uit te kiezen.
Dat bleek echter niet mogelijk. Op grond van eigen selectiecriteria
zou de HCC voor mij een blad uitzoeken.

Maar u kunt dus geen passende keuze maken, want u beschikt niet over alle informatie.
Wat u bijvoorbeeld niet weet en ik wel, is dat ik jarenlang een
abonnement op PCM gehad heb en dat ik dat heb stop gezet omdat ik de layout te druk vond en de inhoud te weinig diepgaand.
En wat krijg ik voor proefnummer? Juist, PCM!

Gelukkig zei mijn telefonische gesprekspartner van enkele weken
geleden erbij dat als het proefnummer mij niet beviel, ik alsnog een proefnummer van een van de andere bladen zou kunnen ontvangen. Van dat aanbod wil ik bij deze gebruik maken:
Graag zou ik een proefnummer van C!T magazine ontvangen om te
beoordelen of ik dat voortaan aan mijn HCC-abonnement zal koppelen.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking

Piet Achternaam
HCC-lidnr. 999999

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Helaas, beste mensen is de actie van HCC geoorloofd of u dat nu leuk vind of niet. Waarom? Omdat er onderaan de brief duidelijk wordt vermeld dat u even een mailtje moet sturen of er een telefoontje aan moet wagen, wanneer u van het door HCC gedane aanbod geen gebruik wenst te maken.
Dit is dus nou juist waar de benaderde personen over vallen. Je moet reageren, anders zit je aan een abonnement vast wat je niet wil hebben.

En dit is niet meer toegestaan.


Het Burgerlijk Wetboek is daar zeer duidelijk in: spullen die je ongevraagd worden toegezonden, mag je om niet houden. Je hoeft zelfs niet te reageren om onder een aangeboden abonnement uit te komen, je mag de spullen terugsturen (zelfs op hun kosten), maar je staat daar volstrekt vrij in.

Niemand kan je dwingen om een abonnement te nemen op iets waar jij niet om hebt gevraagd.

HCC gaat hiermee behoorlijk in de fout, en ik hoop ook dat ze stevig ter verantwoording worden geroepen voor deze ondoordachte actie. Want ze zitten fout.

Ik hoop dat heel veel leden van HCC de organisatie van de HCC-dagen eind november nog eens willen confronteren met deze gang van zaken. Ze hebben hun tekst dan wel herzien, maar alleen een massal persoonlijk protest zal hen doen inzien dat ze hierin behoorlijk over de schreef zijn gegaan.

Ergens las ik dus de naam Clavan. Is dat niet een typetje uit Koot en Bie van een jaar of 15 terug?

falconnl
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:05

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door falconnl »

Gisteren heb ik dan uiteindelijk de schriftelijke bevestiging ontvangen van de beëindiging van mijn lidmaatschap.

Zonde van mijn e-mailadres maar de houding van HCC dwong mij om dit te doen.

snel0026
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 jul 2005 19:44

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door snel0026 »

Het ergste vind ik nog dat nergens door HCC wordt ingegaan op deze kwestie.

Noch in hun nieuwsbrief, noch op hun website wordt op enigerlei wijze ingegaan op deze commotie.

Heel slechte zaak van HCC

falconnl
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:05

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door falconnl »

Deze reactie kreeg ik van de voorzitter:

Ten aanzien van het tijdschriftenaanbod. Inmiddels hebben we gemerkt dat wij onvoldoende helder hebben gecommuniceerd hoe het aanbod van de bladen werkt. We hebben daarop onze communicatie meteen aangepast en ik wijs in die zin op de bijlage. Het staat vast dat de Leden zélf hun abonnement kunnen kiezen. U zit niet vast aan een blad; u hoeft niets te doen en u zit nergens aan vast. Aan u de keuze wat u graag zou willen. U kiest ervoor om op te zeggen, hetgeen ik zeer jammer vind maar ik respecteer uw besluit. Ik zeg u hartelijk dank voor uw HCC lidmaatschap en we hopen van harte dat u misschien toekomstig nog eens overweegt om HCC lid te worden. U bent dan uiteraard van harte welkom.

Bij deze e-mail zat onderstaande bijlage:
PERSVERKLARING
HCC is dé Vereniging van ruim 183.000 computergebruikers in Nederland, waar het delen van gezamenlijke interesse en passie voor computergebruik centraal staat, waar mensen elkaar kunnen ontmoeten tijdens de vele bijeenkomsten, cursussen en trainingen georganiseerd door onze Regio’s en Interessegroepen en waar men ook
terecht kan voor hulp en informatie. HCC kent ook een jarenlange traditie van een lidmaatschap gekoppeld aan een abonnement op een computertijdschrift. Uit onderzoek onder HCC-leden bleek eerder dit jaar, dat ruim 80% nog steeds behoefte heeft aan het HCC-lidmaatschap mét een tijdschrift. Ook lieten leden weten een duidelijk breder aanbod van tijdschriften te willen.

Nieuw tijdschriftaanbod HCC, een vereniging van, voor, door en met Leden stelt het belang van haar leden altijd op de eerste plaats. Om aan de vraag van een breder tijdschriftenaanbod te kunnen voldoen, heeft HCC per 1 oktober 2008 de samenwerking met IDG Nederland
beëindigd. Daarvoor is in de plaats gekomen een vervangende aanbod van tijdschriften vanuit HUB Uitgevers en F&L Publishing Group (F&L). HCC-leden hebben nu de keuze uit maar liefst 25 verschillende tijdschriften, op het gebied van computer en multimedia
en profiteren van een korting tot ruim 60%, afhankelijk van het gekozen tijdschrift. Kennismaking met bladen
Onlangs heeft HCC een groot aantal leden namens HUB Uitgevers en F&L een proefnummer van een kennismakingsabonnement aangeboden. Helaas heeft onze communicatie hierover geleid tot enige onduidelijkheid en behoeft aanpassing.

Als introductie ontving een grote groep van onze leden een gratis proefnummer van een geselecteerd tijdschrift, dit op basis van onze lidgegevens. Wij weten immers waar een groot deel van onze Leden in geïnteresseerd zijn, vanwege hun deelname aan de vele activiteiten georganiseerd door onze leden.

Leden die een proefnummer hebben ontvangen, zijn niet gebonden aan een abonnement. Leden die geen kennismakingsabonnement willen, hoeven niet te reageren. Leden die een abonnement willen op een ander tijdschrift dan welke zij hebben ontvangen, kiezen via onze website.

De lidmaatschapscontributie voor het komende verenigingsjaar wordt op de gebruikelijke wijze geïnd. Binnenkort ontvangen de leden de vraag of zij gebruik willen maken van het kennismakingsabonnement.
Samenvattend
• HCC-leden hebben gevraagd om een breder tijdschriftaanbod. Met het aanbod van HUB Uitgevers en F&L heeft HCC daaraan voldaan.
• Namens deze uitgevers heeft HCC een deel van haar achterban een proefnummer van een kennismakingsabonnement aangeboden.
• Als introductie van het nieuwe aanbod heeft een groot aantal HCC-leden een gratis proefnummer ontvangen. De Leden zijn dus niet gebonden aan het abonnement. Leden die geen kennismakingsabonnement willen, hoeven dus ook niet te reageren.
• Leden die een kennismakingsabonnement willen kunnen dit gemakkelijk opgeven bij de ledenadministratie of via de website.

Dus een compleet andere handelswijze dan welke volgens de brief die bij het tijdschrift was gevoegd.
Ik vraag mij af hoeveel leden ze deze kwestie gaat kosten.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Hierbij nomineer ik HCC voor het uitspreken van het understatement van het jaar 2008.

HCC, haast jullie met het maken van NOG zo'n statement, want bij de vereniging van incassobureau's zit iemand die u naar de kroon steekt, he, mevrouw Creemers?


Tada:

Helaas heeft onze communicatie hierover geleid tot enige onduidelijkheid en behoeft aanpassing.

Ja, ze kunnen moeilijk zeggen: we hebben jullie bestookt met misleidende en onjuiste informatie

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door antonh »

Ik heb een brief ontvangen van Petra Claessen van de HCC.
Mijn opzegging was ontvangen schrijft ze.
Ik heb opgezegd naar aanleiding van die abonnement gebeuren en meteen mijn gewone abonnement ook opgezegd.
Wordt netjes bevestigd middels een brief dd.. 11-11-2008.
Maar ze probeert me toch ondanks dat ik opgezegd heb mij nog wat leden voordelen aan te smeren.
Heeft die tante nu een plank voor de kop of hoe zit dat?

Nu krijg ik een brief voor mijn abonnement van 20-12-2008 t/m 20-12-2009 en of ik dit maar even binnen 30 dagen wil betalen.
Dacht het niet.
Ze luisteren niet naar de leden en lezen kunnen ze ook niet bij de HCC.

falconnl
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:05

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door falconnl »

Kreeg na de bevestiging van mijn opzegging toch nog een mailtje of ik alsjeblieft mijn besluit wil heroverwegen. Beginnen ze weer over de voordelen van het tijdschriftenaanbod.

Daarnaast is onderstaande passage
HCC stelt het belang van haar leden altijd op de eerste plaats
ook niet geheel volgens mijn ervaring.

Beste mijnheer/ mevrouw,

Onlangs heeft u ons laten weten dat u uw HCC-lidmaatschap wilt beëindigen. Die keuze respecteren we uiteraard. Maar misschien kunnen wij u interesseren voor de vele activiteiten van onze vereniging en u toch nog op andere gedachten brengen. HCC is namelijk sterk aan het vernieuwen.

HCC stelt het belang van haar leden altijd op de eerste plaats. Daarom hebben wij onlangs het tijdschriftaanbod vernieuwd en heeft u nu de keuze uit 25 verschillende tijdschriften. Blijft u lid, dan kunt u profiteren van een korting tot ruim 60% (geldig voor tijdschriften waarop u op 1 oktober 2008 geen abonnement had). Bovendien ontvangt u bij het afsluiten van een kennismakingsabonnement een gratis entreebewijs voor de HCC!dagen. De HCC!dagen zijn dit jaar onderdeel van hét Multimedia Event en vinden plaats op 28, 29 en 30 november a.s. in de Jaarbeurs Utrecht. Meer informatie over het tijdschriftenaanbod vindt u hier.

Wilt u HCC-lid blijven en gebruikmaken van deze en de vele andere ledenvoordelen? Laat het ons weten via [email protected] of telefoon 010-2646077. Vermeld daarbij de actiecode H1.EM.815. Als uw lidmaatschap nog niet is verlopen dan behoudt u uiteraard uw HCC!net e-mailadres.
Blijft u bij het besluit van uw opzegging dan danken wij u hartelijk voor de tijd dat u HCC-lid bent geweest.

Met vriendelijke groet,

HCC, dé computervereniging van Nederland
Laatst gewijzigd door falconnl op 15 nov 2008 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door antonh »

De HCC is nog op een andere manier vuil bezig.
Het is een soort dictatuur aan het worden.
Ik heb alles opgezegd naar aanleiding van de "Dwang" om te reageren op hun nieuwe abonnement op een blad.
En ik heb niet gevraagd om dat proefnummer met dwang, en heb dus nu alles opgezegd.
Je moet 2 maand voor beëindiging opzeggen en ze willen mij dwingen nog 13 maand en 3,5 week lid te blijven is ook in een dictatuur.
Ze hebben een opzeg termijn van 2 maand.
De voorwaarden heb ik nooit gekregen van de HCC want mijn lidmaatschap is begonnen via XS4All met een aanbieding.


Artikel 16 Duur, (tussentijdse) beëindiging en stilzwijgende verlenging van de Overeenkomst

16.1 Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, geldt de Overeenkomst als een Overeenkomst voor onbepaalde tijd.

16.2 Opzegging van de Overeenkomst dient schriftelijk te geschieden met in achtneming van een opzegtermijn van uiterlijk 2 kalendermaanden voor de ingangsdatum van het Lidmaatschap.

16.3 Tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst is niet mogelijk, tenzij dit schriftelijk anders is overeengekomen.

16.4 Elke Overeenkomst eindigt onverwijld wegens ontbinding op het tijdstip dat één van de partijen de ontbinding van de Overeenkomst inroept in de volgende gevallen;
- de Klant in verzuim is met zijn verplichtingen
- de Klant een verzoek indient tot het verlenen van surseance van betaling
- de Klant zijn faillissement aanvraagt, dan wel in staat van faillissement wordt verklaard
- de Klant een aanvraag tot Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP) doet, dan wel tot de WSNP wordt toegelaten.



Ik kreeg dus na mijn opzegging dus toch nog een brief of ik niet nog wilde profiteren van een aanbieding terwijl ik met ingang van direct opzei.
Ik wil niets met dit soort oplichting/bedrog te maken hebben.
Daarom zeg ik alles op.

En de spreuk,

HCC stelt het belang van haar leden altijd op de eerste plaats


zijn ze zeker vergeten.
Zonder leden geen HCC meer.
En ze zullen het op de beurzen ook wel merken denk ik.
Zeker gezien de entree prijzen van € 20,--

Ik zou graag weten hoeveel leden opgezegd hebben naar aanleiding van de aktie van Petra Claessen.
Mij zijn ze dus kwijt als lid!

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Tot mijn schrik zag ik dat er een bedrag van 27,13 euro voor lidmaatschap van de HCC naast een bedrag van 49,95 euro voor een abonnement van Computer!totaal van mijn rekening is afgeschreven.

Toen ik de brieven van HCC en IDG nog een goed door ging lezen kwam ik tot de conclusie dat beiden inderdaad de splitsing hebben aangekondigd. In goed vertrouwen ging ik er vanuit dat mijn lidmaatschap gewoon door zou lopen zonder de gratis abonnment op C!T.

De handelswijze van HCC vind ik zeer dubieus en ik vraag mij af of de incasso voor de lidmaatschap zomaar kan worden omgezet naar twee incasso's. Ik stel geen prijs op een abonnement op C!T. Heb ik de verplichting om het abonnementsgeld gewoon te betalen?

Verder heeft HCC geprobeerd om mij een abonnement aan te smeren op het blad Computeridee.

Jarenlang ben ik al lid van de HCC, de Hobby Computer Club van Nederland. Na deze onbeschofte acties hebben ze het helemaal verbruid. Ze kunnen mij als lid wegstrepen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zou HCC echt niet door hebben dat er veel, heel veel mensen juist hierom afhaken?

Toen ik nog naar de HCC-dagen ging, waren die gewoon gratis, beter gezegd, inbegrepen bij het abonnement op het tijdschrift, dat later ComputerTotaal is gaan heten.

Maar nu zou dat (hobby......) inmiddels 20 euro entree moeten kosten?


Ik hoop echt dat HCC beseft dat ze fout bezig zijn. Op deze manier jagen ze alleen klanten weg.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door antonh »

bodejosm43,

de entree is maar € 20,00.
Is echt niet veel hoor en ik weet dat ik niet terug mag rekenen.
Maar het is wel ongeveer fl 44,00
Zou je dat ooit betaald hebben in het gulden tijdperk?
Nooit of te nimmer zou iemand dat doen!
En de entree is alleen maar om vaak wat tweedehands "rommel"
te kopen.
Of bulk materiaal die iets goedkoper is dan in de winkel.
En via internet ben je vaak stukken goedkoper.
En daar wil de HCC wel erg veel geld voor hebben van haar leden.


Maar het is maar € 20,00 per persoon :!: :!: :!:


Ik ben dus geen lid meer.
Ik heb schriftelijk opgezegd en dat is ook bevestigd.
Maar nu willen ze me nog 13 maanden en 3,5 week dwingen voor een abonnement.
Dat doe ik dus niet, hij zijn langzaam dictators aan het worden.
En Petra Claessen kijkt maar ergens anders hoe ze haar salaris bij elkaar krijgt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vind 20 euro voor een hobbybeurs belachelijk veel geld.

Vakbeurzen kostten echter in het guldentijdperk ook al vaak 50 of 60 gulden, hoor. Maar dat zijn bedragen die alleen bedrijven ervoor over hebben.

Nee, 44 gulden voor een beurs die voorheen gratis was, zou ik ook niet betalen.

Destids waren er echter ook leden die niet naar de beurs gingen, maar er via hun abonnement wel voor betaalden. Dat is toen losgekoppeld, hetgeen ik ook wel kan begrijpen. Maar daarmee werd het abonnement niet goedkoper

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door antonh »

bodejosm43,

daar heb je gelijk met "Vakbeurs"
De Drupa in Düsseldorf koste fl 45,--
Maar dat waren wel een 15-20 hallen vol.

En de RAI was een fl 40,--
Je had wel een "Vakbeurs"
En daar komen ook hoofdzakelijk alleen bedrijven.
En dit is "maar" een "Hobbybeurs"

Vindt dat wel een erg groot verschil.

jaberjo
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2008 14:30

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door jaberjo »

Het blad Computer!Totaal was bij mij automatisch gekoppeld aan het HCC lidmaatschap. Ik heb het aanbod afgewezen en het lidmaatschap opgezegd. Als ik dus dat lidmaatschap opzeg hoort dat blad ook opgezegd te zijn, ik heb er niet voor gekozen dat zij uit elkaar gingen. De prijs werd op dat moment ook aangepast, wat volgens mij ook betekent dat je kunt opzeggen. De HCC zegt coulant te zullen optreden, maar stuurt me naar IDG om het zelf op te lossen. Ik ben beniewd hoe dit afloopt, desnoods maar naar de rechter. Het is ook vreemd dat HCC zomaar mijn gegevens aan IDG geeft.

manurood
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: Opgedrongen abonnement vanuit HCC

Ongelezen bericht door manurood »

Ik probeer van het Computer!totaal abonnement af te komen, HCC lidmaatsschap met Computer!totaal was voorheen €49,95, is nu €49,95 voor alleen het blad Computer!totaal. HCC contributie is €24,75. Dus rekensommetje leert mij dat het abonnment op C!t €25,20 blijkbaar is geweest dus in mijn ogen mag ik opzeggen, verhoging bedrag staat niet in verhouding.

Ik was lid geworden van de HCC, niet van Computer!totaal. het blad kreeg je omdat je lid was van de HCC en in de C!T het verenigingsnieuws kon lezen.

IDG respecteerd helaas mijn argumenten niet om het abonnement per ingaande van het nieuwe jaar te beeindigen. zijn er nog meer mensen die die negative ervaring ook hebben.

Gesloten