LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe om te gaan met Schuman Incasso.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
degraaf.maurice
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 00:52

Re: Hoe om te gaan met Schuman Incasso.

Ongelezen bericht door degraaf.maurice »

Gezocht!!!!!!!!!!

Mensen die te maken hebben of hebben gehad met Schuman incasso!!!

Ze willen een schuld incasseren die ik reeds in 1999 heb voldaan, met een vonnis uit 1994.
Dit is echter niet aan te tonen, omdat ik geen bankafschrift heb uit 1999, en mutaties bij de bank tot max 7 jaar terug, terug te halen zijn !!! Ze zijn inmiddels overgegaan tot executie, en hebben loonbeslag gelegd. Ik heb een kort geding aangespannen tegen het loonbeslag en moet dan een bodemprocedure beginnen om alsnog te bewijzen dat ik betaald heb! Schuman kan zelf ook niet aantonen dat ik niet betaald heb, omdat ze zelf ook geen bankgegevens meer hebben of kunnen achterhalen uit 1999.

Als iemand mij kan helpen met wat dan ook, dan hoor ik t graag!!!


Pablow72


Bericht is geplaatst op 09-08-2013

mcb1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2013 06:42

Re: Hoe om te gaan met Schuman Incasso.

Ongelezen bericht door mcb1966 »

hallo ik ben ook een gedupeerde van schuman wordt ook met brieven gevraagt om te betalen wie o wie kan mij vertellen wat ik hier aan kan doen .

grtjes marcel

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoe om te gaan met Schuman Incasso.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je kunt beginnen met na gaan of de vordering is, niet verjaard en of het bedrag klopt.
Hier op het Radar forum staan diverse topics daarover. Zorg dat je weet wat je rechten en plichten zijn.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe om te gaan met Schuman Incasso.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mcb1966 schreef:hallo ik ben ook een gedupeerde van schuman wordt ook met brieven gevraagt om te betalen wie o wie kan mij vertellen wat ik hier aan kan doen .

grtjes marcel
Zoals Jolijn al stelt - ken je rechten.
1) ga na of de vordering terecht is (zou zomaar kunnen) - in dat geval: Betaal zo snel mogelijk, of vraag of er een regeling mogelijk is.
2) als het niet terecht is - neem contact op (mail, fax of aangetekende brief) waarin je meld dat de vordering jou niet bekend is omdat (je geen klant bent van de eiser, of dat de vordering niet onderbouwd is, of.. of - lees topics maar door)

Als een incassoburo vraagt om iets te betalen - zullen ze toch minimaal moeten aangeven waar dit vandaan komt, en op verzoek zo snel mogelijk bewijzen moeten overleggen. Wie eist (of vraagt) bewijst.

Jan Stender
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2014 06:40

Re: Hoe om te gaan met Schuman Incasso.

Ongelezen bericht door Jan Stender »

Ook ik ben de dupe van Schuman Incasso
Al sinds 2012 heb ik een betalingsregeling van 100 euro per maand aan Schuman Incasso,voor de aflossing van 17.000 euro
Werkelijk bedrag was 14.000 euro,maar Schuman Incasso heeft zoveel rente berekend,dat de schuld inmiddels hoger is geworden
Vorig jaar ging het financieel niet lekker met mij,en ik heb diverse schuldeisers gevraagd om verlaging van het termijnbedrag,waaronder ook Schuman Incasso
Een schuldeiser had een rentestop ingevoerd,en een andere schuldeiser had het termijnbedrag verlaagd
Van Schuman Incasso kreeg ik echter een brief waarin zij eisten dat ik 50 euro per maand meer moest betalen
Ik heb hen het hele verhaal uitgelegd,van mijn situatie,maar zij bleven bij hun standpunt van 50 euro extra,en de reden daarvan
Als ik geen 50 euro extra zou betalen,dan zou de schuld alleen maar hoger worden,en ze wilden zelfs dat ik 250 euro per maand ging betalen
Vervolgens moest ik openheid geven over mijn inkomsten en uitgaven,en kwamen ze met een verlopige betalingsregeling van 150 euro
Deze betalingsregeling heb ik niet ondertekend en ook niet teruggestuurd,wel heb ik 1 termijn van 150 euro betaald,niet slim want dat bracht me wel in de problemen,aangezien ik elke maand leefgeld heb van 170 euro van de Stadsbank
Afgelopen november en december heb ik 100 euro betaald aan Schuman Incasso
2 dagen geleden kreeg ik een e mail van Schuman Incasso met de volgende mededeling:

In bovenstaande zaak is met u een betalingsregeling getroffen welke u echter niet stipt nakomt

De regeling wordt als vervallen beschouwd,tenzij u 5 dagen na heden de onstane achterstand aanzuivert en verder voor stipte nakoming zorg draagt
Indien u hieraan niet voldoet,dan moeten verdere maatregelen tegen u worden genomen,waardoor er extra voor uw rekening komen

In uw eigen belang raad ik u dringend aan,gevolg te geven aan deze aanmaning en verder voor stipte betaling te zorgen

Uw achterstaand bedraagt 100 euro zijnde het restant van de 30 november en 30 december 2014 termijn

De regeling bedraagt 150 euro per maand!

Denkt u aan de tijdige 30 januari 2015 termijn 150,00

Ik heb hier op gereageerd dat ik diverse keren al aangegeven had,dat ik geen 50 euro extra kan betalen,en ook dat de betalingsregeling niet van kracht is,omdat ik deze nooit heb ondertekend en heb terug gestuurd
Schuman Incasso kan hoog en laag springen,maar ik blijf bij mijn aflossing van 100 euro per maand,dit termijnbedrag betaal ik al sinds 2012 en daar heb ik Schuman Incasso nooit over horen klagen
Mocht Schuman Incasso moeilijk blijven doen,dan stop ik per direkt mijn betalingen,en betaal de maandelijkse termijnen gewoon aan hun opdrachtgever

Gesloten