LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon
Re: Nuon
Nou ben sinds vorige week afgsloten door de Nuon. Stonden ineens voor mijn deur. Wist niet eens dat ze kwamen. Maar het gaat hier om een oude jaarafrekening waar ik met hun in discussie lig. Mijn nieuwe leverancier zegt dat hij nog steeds levert. Maar onderhand ziet ik met probleem. Heb begrepen dat ze niet mogen afsluiten en dat ze daarvoor eerst moeten doorverwijzen naar de schuldhulp. Nou ik heb eerstens nooit een brief gehad en heb zelf met de Nuon gebelt en uitgelegd hoe het zit, dat ik het niet eens was met de rekening en ze zouden het uitzoeken. Heb mijn stroom laten checken door een bedrijf en deze zegt dat er geen lekkage is en normaal verbruik, terwijl over een periode van 3 maanden 600,- moet nabetalen. Ja en nu hebben ze gewoon afgesloten. Heb ze ook verteld dat al mijn financieele zaken worden beheerd door de Stadsbank en dat deze mijn vaste lasten betaald. Heb ook met hun contact opgenomen en ze hebben met de Nuon gebelt en ze kunnen niks doen. Lekker ben ik er mee. Ja volgens mij hebben de Energiemaatschapijen en monopool positie en trekken ze zich niks aan van wetten, ze doen maar gewoon. De kleinverbruiker staat er toch machteloos tegenover.
Sabine
Sabine
Ik ben ook afgesloten geweest , s'avond lag er ineens een briefje op de mat , met de mededeling omdat ik niet thuis was ik tot 09.00 de tijd had om te betalen , anders zou afsluiting volgen, en dat terwijl ik nog in conclaaf was met nuon , ik had namelijk 2 woningen dus ik had ook 2 keer de lasten ervan, op mijn nieuwe woning betaalde ik gewoon , op mijn oude adres niet meer, omdat er iets fout was gegaan met de hypotheek geen overbruggingskrediet aangevraagd door adviseur , ik heb altijd contact met nuon hierover gehad en ik had ze gezegd als de woning verkocht zou worden dan zou ik dat meteen laten weten , dat heb ik geweten , de dag nadat mijn oude woning was verkocht werd ik op mijn nieuwe adres afgesloten, de controleur heeft nooit aangebeld want ik had de hele dag bezoek , en s'morgen klokslag 09.00 stond de nuon voor de deur , ik hem uitleggen dat ik met nuon hierover wilde informeren dat kon volgens de man , tijdens mijn telefoongesprek sluit hij alles af , ik heb geen kans gekregen om met nuon nog te praten, daarbij moest ik als ik weer aangesloten wilde worden 1680,- betalen ik vertelde dat dit onmogelijk was naar veel gebel heb ik 1247,85 moeten betalen er zit hier voor bijna 860,- aan kosten in verwerkt . ik werd pas na 3 weken weer aangesloten , moest de hele dag thuis blijven uiteindelijk werd ik om 19.00 aangesloten meneer was eerst thuis gaan eten , ZEKER VAN DIE 860,- EURO , en nu beginnen ze weer kosten op .kosten op kosten , moedeloos word je ervan. Trouwens dit is hun beleid
Nuon hanteert een eerlijk en duidelijk beleid als
het om betalen gaat. Dit beleid is erop gericht dat
een klant de eventuele extra kosten die onstaan
door zijn of haar betaalgedrag - bijvoorbeeld door
te laat betalen - zelf weer berekend krijgt. Deze
individuele kosten worden dus niet verdeeld over
klanten die gewoon wel op tijd betalen. Op die
manier kan Nuon scherpe energietarieven hanteren
en weet u waarvoor u betaalt.
Nuon hanteert een eerlijk en duidelijk beleid als
het om betalen gaat. Dit beleid is erop gericht dat
klanten die gewoon wel op tijd betalen. Op die
manier kan Nuon scherpe energietarieven hanteren
en weet u waarvoor u betaalt.
-
lijkt me aardig te kloppen als ik jou verhaal zo leesDit beleid is erop gericht dat
klanten die gewoon wel op tijd betalen.
misschien begrijp ik je verhaal verkeerd maar als ik het goed lees had jij even geen geld om te betalen en daarom had Nuon even geen zin om aan je te leveren. Normale gang van zaken toch!?
Als je continuïteit in je stroomlevering eist mag Nuon ook continuïteit in betalingen eisen lijkt me.
Je kan je wel op een ander adres "verstoppen" maar bij Nuon zijn ze ook niet achterlijk natuurlijk.
lees je verkeerd , tijdens de hypotheek overdracht is er het een en ander mis gegaan waardoor ik 1 maand te laat was , geen probleem zou je zeggen als je maar me je leverancier in gesprek blijft , zodat ze weten dat het overmacht is waar ik ook niks aan kon doen , echter het werden twee maanden nog geen probleem zou je zeggen , toen begon de ellende aanmaankosten, incassokosten , herinneringskosten, transactiekosten , het gaat om een bedrag van nog geen 395,- over twee maanden waarvan 860,- onkosten vergoeding ?????? pure diefstal noem ik dit soort praktijken geen wonder dat er zoveel mensen in de problemen komen , en nu beginnen ze weer , ik moet over 70,- incassokosten nu al 240,- aan onkosten betalen , ze sturen bijna iedere week een nota en sterker nog nog niet eens de goeie maar eentje die al betaald is okay 1 dag telaat geld maar terug gestuurd naar een week maar dan wel minus 15,- euro transactiekosten om vervolgens de een paar dagen erna een rekening te krijgen plus ja hoor 50,- incassokosten.
ZO NU JIJ
ZO NU JIJ
-
Hier kan ik toch nog steeds niet in meegaan.waardoor ik 1 maand te laat was , geen probleem zou je zeggen als je maar me je leverancier in gesprek blijft , zodat ze weten dat het overmacht is waar ik ook niks aan kon doen
Enige manier om respijt te krijgen is als je in de schuldsanering zit. Voor de rest is het gewoon boter bij de vis.
Maar goed; zullen we verder toch niet uit komen.
Misschien nog een tip:
Nuon dicht openstaande rekeningen met daarop volgende rekeningen die wel betaald worden.
Voorbeeld:
je hebt de jaarrekening niet betaald en de daaropvolgende termijn rekeningen wel. dit geld wordt dan gebruikt om de jaarrekening te voldoen en je zal dan een aanmaning krijgen over het termijnbedrag.
Beetje vreemde logica en je krijgt een beetje een scheef beeld van wat je nu wel en niet voldaan hebt maar als je dit in gedachten houd worden zaken misschien een beetje duidelijk.
Succes ermee.
-
In januari 2008 kwam er een leuk vrouwtje aan de deur met een aanbieding voor Nuon.. Ik met mijn domme hoofd ben erin gestonken en akkoord gegaan. Wij hebben altijd eneco gehad (noot problemen mee gehad!) maar ik dacht, ach als het goedkoper kan, waarom niet?!
De eerste twee maanden werd er een bedrag van 6,00 van mijn rekening afgeschreven. Ik Nuon gebeld want dan sloeg natuurlijk nergens op! Ze konden mij niet vertellen hoe het kwam maar per volgende maand zal ik gewoon 35,00 gaan betalen. Tezamen met de transportkosten aan eneco van 25,00 was dit een maandbedrag van 60,00. Dit voor een 3 kamer flatje waar we met zijn tweeën zeer energiezuinig wonen moet prima zijn. Immers betaalde wij aan eneco altijd 50,00 en hoefde we niets tot weinig bij te betalen op de jaar rekening.
In september werd ik door eneco benadert of ik bij ze terug wilde komen als klant. Natuurlijk zei ik meteen, want ik vond het eerste akkefietje al voldoende. Tevens vond ik Nuon niet klantvriendelijk en zeer slecht te bereiken.
In November zijn wij gaan verhuizen en in de verhuizing kwam de eindafrekening van Nuon. Zomaar ineens 1600,00 en nog wat euro van mijn rekening afgeschreven. Stond ik daar met een negatief saldo bij de benzinepomp.. wetens van niets. Meteen Nuon gebeld, dit was toch echt de eindafrekening. We konden eneco nog even bellen of de standen klopte. Deze had geschatte standen gebruikt en wij hebben direct de juiste standen doorgegeven. Afijn, bedrag laten storneren en Nuon zou een nieuwe eindafrekening gaan opmaken.
een week later gebeld, ze waren nog bezig een nieuwe eindnota op te maken. Een week later was dit nog het geval. Nuon bleek bij onze nieuwe woning de transportkosten te leveren, dus kregen zij op deze manier onze nieuwe gegevens waaronder adres en telefoon nummer. Deze herhaaldelijk doorgegeven toen ik Nuon belde over de eindnota. Ze konden ons hier bereiken niet meer op ons oude adres. Akkoord. Toen na 3x bellen nog niets bekend was over de nota was ik er klaar mee. Ik blijf er niet achteraan lopen. Waarschijnlijk was het saldo op de eindnota 0. en ontving ik hierom geen nieuwe nota.
Nu opeens ruim 3 maanden na mijn laatste telefoontje ontvang ik een brief van een incasso bureau de totale vorderig van € 1835,45 binnen 7 dagen na dagtekening te moeten voldoen. Op eerdere aanmaningen hadden ze geen reactie gekregen.. Goh, waar zouden ze die nou heen hebben gestuurd?? Toch knap als mijn nieuwe adres en telefoon nummer gewoon bekend zijn dat ze me niet weten te vinden.. en op het moment dat de laatste sommatie eruit gaat en het kwaad al geschied is (incasso kosten) weten ze je opeens wel te vinden?!
Vraag mij af wel belachelijk incasso bureau nuon in dienst heeft.. Ik als ex werknemer van Vesting Finance waar ik zaken van Eneco behandelt heb weet dat wij het daar heel anders deden! Eerst de debiteur telefonisch benaderen, geen reactie? dan 1e sommatie. geen reactie op 1e sommatie? Onderzoek doen of debiteur verhuist is en zoja waarheen?? en dat allemaal voordat de laatste sommatie verstuurd werd. Hier is dus geen onderzoek verricht, dat is wel duidelijk! Jammer dat ze aan mij dan de verkeerde hebben omdat ik de gang van zaken weet.
Onderzoek gedaan naar alle meterstanden deze blijken te kloppen. Toch blijft ons de vraag, hoe kun je met zijn tweetjes in een 3 kamer flatje bijna 2000,00 aan energie verbruiken in een halfjaar tijd?? Overdag is er niemand thuis, alle apparaten staan UIT.. 's avonds vanaf 7uur zijn wij thuis en alleen als het goed koud is gaat de kachel aan. Wij zijn behoorlijk energie bewust wat dat betreft!! Dus wij kunnen er met ons hoofd niet bij waar deze eindrekening vandaan komt...
Nuon is in ieder geval nog niet van ons af. We zullen een jurist in handen nemen dit verder uit te zoeken. Een eindrekening van 300,00 max. is wat er bij ons verbruik past, niet een rekening van bijna 2000,00!!
De eerste twee maanden werd er een bedrag van 6,00 van mijn rekening afgeschreven. Ik Nuon gebeld want dan sloeg natuurlijk nergens op! Ze konden mij niet vertellen hoe het kwam maar per volgende maand zal ik gewoon 35,00 gaan betalen. Tezamen met de transportkosten aan eneco van 25,00 was dit een maandbedrag van 60,00. Dit voor een 3 kamer flatje waar we met zijn tweeën zeer energiezuinig wonen moet prima zijn. Immers betaalde wij aan eneco altijd 50,00 en hoefde we niets tot weinig bij te betalen op de jaar rekening.
In september werd ik door eneco benadert of ik bij ze terug wilde komen als klant. Natuurlijk zei ik meteen, want ik vond het eerste akkefietje al voldoende. Tevens vond ik Nuon niet klantvriendelijk en zeer slecht te bereiken.
In November zijn wij gaan verhuizen en in de verhuizing kwam de eindafrekening van Nuon. Zomaar ineens 1600,00 en nog wat euro van mijn rekening afgeschreven. Stond ik daar met een negatief saldo bij de benzinepomp.. wetens van niets. Meteen Nuon gebeld, dit was toch echt de eindafrekening. We konden eneco nog even bellen of de standen klopte. Deze had geschatte standen gebruikt en wij hebben direct de juiste standen doorgegeven. Afijn, bedrag laten storneren en Nuon zou een nieuwe eindafrekening gaan opmaken.
een week later gebeld, ze waren nog bezig een nieuwe eindnota op te maken. Een week later was dit nog het geval. Nuon bleek bij onze nieuwe woning de transportkosten te leveren, dus kregen zij op deze manier onze nieuwe gegevens waaronder adres en telefoon nummer. Deze herhaaldelijk doorgegeven toen ik Nuon belde over de eindnota. Ze konden ons hier bereiken niet meer op ons oude adres. Akkoord. Toen na 3x bellen nog niets bekend was over de nota was ik er klaar mee. Ik blijf er niet achteraan lopen. Waarschijnlijk was het saldo op de eindnota 0. en ontving ik hierom geen nieuwe nota.
Nu opeens ruim 3 maanden na mijn laatste telefoontje ontvang ik een brief van een incasso bureau de totale vorderig van € 1835,45 binnen 7 dagen na dagtekening te moeten voldoen. Op eerdere aanmaningen hadden ze geen reactie gekregen.. Goh, waar zouden ze die nou heen hebben gestuurd?? Toch knap als mijn nieuwe adres en telefoon nummer gewoon bekend zijn dat ze me niet weten te vinden.. en op het moment dat de laatste sommatie eruit gaat en het kwaad al geschied is (incasso kosten) weten ze je opeens wel te vinden?!
Vraag mij af wel belachelijk incasso bureau nuon in dienst heeft.. Ik als ex werknemer van Vesting Finance waar ik zaken van Eneco behandelt heb weet dat wij het daar heel anders deden! Eerst de debiteur telefonisch benaderen, geen reactie? dan 1e sommatie. geen reactie op 1e sommatie? Onderzoek doen of debiteur verhuist is en zoja waarheen?? en dat allemaal voordat de laatste sommatie verstuurd werd. Hier is dus geen onderzoek verricht, dat is wel duidelijk! Jammer dat ze aan mij dan de verkeerde hebben omdat ik de gang van zaken weet.
Onderzoek gedaan naar alle meterstanden deze blijken te kloppen. Toch blijft ons de vraag, hoe kun je met zijn tweetjes in een 3 kamer flatje bijna 2000,00 aan energie verbruiken in een halfjaar tijd?? Overdag is er niemand thuis, alle apparaten staan UIT.. 's avonds vanaf 7uur zijn wij thuis en alleen als het goed koud is gaat de kachel aan. Wij zijn behoorlijk energie bewust wat dat betreft!! Dus wij kunnen er met ons hoofd niet bij waar deze eindrekening vandaan komt...
Nuon is in ieder geval nog niet van ons af. We zullen een jurist in handen nemen dit verder uit te zoeken. Een eindrekening van 300,00 max. is wat er bij ons verbruik past, niet een rekening van bijna 2000,00!!
-
hallo bij deze heb ik ook eigenlijk een vraag aan diegene die dit mij kan uileggen ik heb van nuon mij jaar afrekening ontvangen ik moest 550 E bij betalen maar in de tussen tijd is mij relatie beeindigd toen kon ik het niet terug betalen ben in de bijstand beland maar de nuon stuurd steeds weer acceptgiro met bij komende kosten nu is het bedrag al op gelopen tot 1700 E dit is toch van de zotte steeds doen ze er 50E of 5E er boven terwijl ze weten dat ik ook bij schuldhulp bemiddeling loopt wat kan ik hier mee ik moet het wel terug betalen weten jullie waar ik met deze klacht terecht kan mij contact persoon weet er alles van en heeft ook contact op genomen en nu moet ik met de kinderbijslag en vakantie geld een beetje bij beetje betalen anders gaan hun mij afsluiten mag de nuon dit zo maar doen steeds een bedrag in rekening brengen help hoop genoeg info gegeven te hebben dus wie o wie heeft er tips of informatie voor mij groeten jolanda64
punten en komma's zouden prettiger lezen zijn........
De regel bij een overeengekomen afbetaling is:
dat zodra u 1x niet aan de overeengekomen afbetaling voldoet, de overeengekomen afbetalingsgregeling vervalt. Wat zoveel betekent dat het traject van herinneringen/aanmaankosten enzomeer weer gewoon beginnen te lopen over de nog openstaande post.
En ja men kan eisen dat u afbetaald met gebruikmaking van uw kinderbijslag, vakantiegeld enzomeer. Dit vindt plaats in overleg met schulpdhulpverlening, uzelf en het bedrijf waarbij u schulden hebt. Het lijkt me daarom verstandig dat u éérst maar eens met uw schuldhulpverlenende contactpersoon gaat praten.
De regel bij een overeengekomen afbetaling is:
dat zodra u 1x niet aan de overeengekomen afbetaling voldoet, de overeengekomen afbetalingsgregeling vervalt. Wat zoveel betekent dat het traject van herinneringen/aanmaankosten enzomeer weer gewoon beginnen te lopen over de nog openstaande post.
En ja men kan eisen dat u afbetaald met gebruikmaking van uw kinderbijslag, vakantiegeld enzomeer. Dit vindt plaats in overleg met schulpdhulpverlening, uzelf en het bedrijf waarbij u schulden hebt. Het lijkt me daarom verstandig dat u éérst maar eens met uw schuldhulpverlenende contactpersoon gaat praten.
En verder,...sterker nog: dit is uw redding dat u nog niet afgesloten bent.Schuldbemiddeling
De schulden worden opgelost door te bemiddelen tussen de cliënt, de schuldeisers en anderen. Er wordt geen krediet verleend, de schuld wordt afgelost op basis van de aflossingscapaciteit van de cliënt.
-
JA, je hebt wel gelijk. maar ze hebben geen hart op de goede plaats. ik betaal altijd op tijd mij maand bedragen, en nu moet ik mij jaar afrekening betalen en kom ik in de bijstand terecht.Snap hus wel dat er meer mensen zijn die verder in de **** zitten maar die hebben nooit wat betaald en daar moet ik nu door gestraft worden .Zo voel ik het wel maar om 1000 E extra te moeten betalen ,en altijd de regels van die nuon heb nageleefd vindt ik ASSOCIAAL dat dit dan mag in nederland.
Nuon heeft beste medewerkes aan de telefoon die kunnen en zijn helderziende.
Ik ben overgestapt naar een andere leveransier gezien de kost die ik heb bij de Nuon
Wat scherts mijn verbazing in de brief van Nuon daterende 31-03-09 en ontvangen op 7-04-09 met de vermelding van de overgang 5-04-09 dat mijn meterstanden zo en zo zijn.
Heb daar over gebeld dat ik graag de standen van dat moment 7-04-09 gecorrigeerd zou willen zien.
Daar kreeg ik van de beste medewerker te horen dat zij de meterstanden van de nieuwe leverancier hadden ontvangen.
daar op heb ik gereageerd dat de nieuwe leverancier van mijn niets heeft door gekregen en dat deze getallen van hun zelf zijn.
Daar na de nieuwe levancier gebeld wat mijn is overkomen en zij zoude als nog de goede meterstanden doorgeven maar ze kon niet zeggen dat ze gecorrigeerd zouden worden.
16-04-09 afrekening ontvangen en weer gebeld dat er geen correctie was gedaan en weer kreegik het zelfde lulvehaal tehoren wat volgens mijn als antwoord op het scherm voor hun neus staat.
Daar rest mijn dan maar dit probleem met de bank teregelen.
Ik ben overgestapt naar een andere leveransier gezien de kost die ik heb bij de Nuon
Wat scherts mijn verbazing in de brief van Nuon daterende 31-03-09 en ontvangen op 7-04-09 met de vermelding van de overgang 5-04-09 dat mijn meterstanden zo en zo zijn.
Heb daar over gebeld dat ik graag de standen van dat moment 7-04-09 gecorrigeerd zou willen zien.
Daar kreeg ik van de beste medewerker te horen dat zij de meterstanden van de nieuwe leverancier hadden ontvangen.
daar op heb ik gereageerd dat de nieuwe leverancier van mijn niets heeft door gekregen en dat deze getallen van hun zelf zijn.
Daar na de nieuwe levancier gebeld wat mijn is overkomen en zij zoude als nog de goede meterstanden doorgeven maar ze kon niet zeggen dat ze gecorrigeerd zouden worden.
16-04-09 afrekening ontvangen en weer gebeld dat er geen correctie was gedaan en weer kreegik het zelfde lulvehaal tehoren wat volgens mijn als antwoord op het scherm voor hun neus staat.
Daar rest mijn dan maar dit probleem met de bank teregelen.
@ BenoTDI
U kunt nu wel lopen blazen en spreken over lulverhaal, maar om te beginnen hebt uzelf nagelaten om de meterstanden aan uw nieuwe leverancier door te geven. Ten tijden van de switch hebt u namelijk een meterstandenkaart gekregen voor doorgave van de switchstanden!!
Nuon vertelt het u goed namelijk: dat de oude leverancier de meterstanden door krijgt van de nieuwe leverancier.
Als u geen meterstanden BIJTIJDS doorgeeft worden standen geschat. Dat is in uw verhaal gebeurd. Dus Nuon krijgt van uw nieuwe leverancier geschatte meterstanden en maakt daarop haar eindafrekening.
Nadat u een schrijven hebt gekregen bent u naar uw meterkast gegaan en hebt de standen opgenomen. (getuige uw datum van opname)
Nu wilt u een correctie. Voor die correctie moet u bij de nieuwe leverancier zijn. Niets meer of minder.
Dit is de gang van zaken bij een switch.
Uw geblaas en getier acht ik volkomen onterecht omdat:
1). Uzelf nagelaten hebt bijtijds de standen aan uw nieuwe leverancier door te geven
2). De nieuwe leverancier voor de correctie moet zorgen
Voor u een weet:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ncier_kies
U kunt nu wel lopen blazen en spreken over lulverhaal, maar om te beginnen hebt uzelf nagelaten om de meterstanden aan uw nieuwe leverancier door te geven. Ten tijden van de switch hebt u namelijk een meterstandenkaart gekregen voor doorgave van de switchstanden!!
Nuon vertelt het u goed namelijk: dat de oude leverancier de meterstanden door krijgt van de nieuwe leverancier.
Als u geen meterstanden BIJTIJDS doorgeeft worden standen geschat. Dat is in uw verhaal gebeurd. Dus Nuon krijgt van uw nieuwe leverancier geschatte meterstanden en maakt daarop haar eindafrekening.
Nadat u een schrijven hebt gekregen bent u naar uw meterkast gegaan en hebt de standen opgenomen. (getuige uw datum van opname)
Nu wilt u een correctie. Voor die correctie moet u bij de nieuwe leverancier zijn. Niets meer of minder.
Dit is de gang van zaken bij een switch.
Uw geblaas en getier acht ik volkomen onterecht omdat:
1). Uzelf nagelaten hebt bijtijds de standen aan uw nieuwe leverancier door te geven
2). De nieuwe leverancier voor de correctie moet zorgen
Voor u een weet:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... ncier_kies
Shine
Ik zou zeggen leest de tekst eerst maar eens goed.
De brief van de nuon kreeg ik na de overgang datum.
Hoe kan ik dan op tijd reageren.
De brief van Nuon daterende 31-03-09 en ontvangen op 7-04-09 met de vermelding van de overgang 5-04-09 dat mijn meterstanden zo en zo zijn.
Op 7-04-09 heb ik de meterstand aan mijn nieuwe leverancie en die heeft mag ik aannemen dat die dan als nog doorgeeft.
Maar bij de nuon wordt de correctie niet doorgevoerd en mag ik als nog de meer kosten dragen (hogere prijsen)
Ik zou zeggen sponers jij die lui maar.
Ik zou zeggen leest de tekst eerst maar eens goed.
De brief van de nuon kreeg ik na de overgang datum.
Hoe kan ik dan op tijd reageren.
De brief van Nuon daterende 31-03-09 en ontvangen op 7-04-09 met de vermelding van de overgang 5-04-09 dat mijn meterstanden zo en zo zijn.
Op 7-04-09 heb ik de meterstand aan mijn nieuwe leverancie en die heeft mag ik aannemen dat die dan als nog doorgeeft.
Maar bij de nuon wordt de correctie niet doorgevoerd en mag ik als nog de meer kosten dragen (hogere prijsen)
Ik zou zeggen sponers jij die lui maar.
-
Nuon medewerker: copieren en plakken ontdekt?