LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door jor »

Afbeelding

Zoals je ziet is de leeftijd wel degelijk verplicht (zie sterretje) En daar heeft daantjuuuh gewoon een legale datum opgegeven. Dus gewoon iemand die zich om wat voor redenen als kind voordoet en helaas ook gedraagt.
daantjuuuh schreef..En bij het aanmelden hoefde ik geen leeftijd op te geven.

klaasvaakje
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2010 09:59

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door klaasvaakje »

Maar aan de andere kant .... een volwassen man die habbo speelt? :?: Bestaat dat? Een volwassene die sms-taal typt? :?: Echt? :roll:

witte angora
Berichten: 31223
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door witte angora »

klaasvaakje schreef:Maar aan de andere kant .... een volwassen man die habbo speelt? :?: Bestaat dat? Een volwassene die sms-taal typt? :?: Echt? :roll:
Het woord 'toch' als 'tog' schrijven heeft niks, maar dan ook niks met sms-taal te maken. Was gewoon een bewuste fout om te doen voorkomen alsof Daantje echt 13 is.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door Ravx »

Wel leuk dat iedereen zich zo snel aangevallen voelt als het op hun eilandje komt. (hun spelletje) Habbo is een spel wat net als elk ander virtueel wereldje vol zit met gespuis. Is het niet een oplichter dan wel een pedofiel.

Veel van deze figuren zijn er om jullie kinderen in wat voor situatie dan ook te benadelen. Ik zeg niet dat het slecht is om Habbo of andere (internet)pagina te bezoeken.. Maar toen ik die leeftijd had speelde ik Cdrom spelletjes.. Veilig in je eigen wereld zonder het ge-emmer van een ander !

Spelletjes voor de gemeenschap zouden in mijn ogen gratis moeten zijn, dit om andere aan te trekken en om het voor (kleine)kinderen reeël te houden. Credits kopen en dergelijke (kan onbewust) lijden tot grote kosten .. (1,10 per minuut + kosten van je provider)...

Dus dat, en over daantje.. Tja. Als je als volwassenen je als kind wil gedragen.. Daar hebben ze opvang plekken voor .. Mannen met witte jassen enzovoorts.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door marietje1 »

habbo schijnt vreselijk hot te zijn onder kinderen rond de 10 jaar. Mijn oudste dochter kwam vorige week ook van mam mag ik een website opzoeken ( ze zei geen naam) die ik gekregen heb van mijn vriendinnetje.

Ik loop even de kamer uit kom terug zie Habbohotel staan, gelijk verboden.
Ik had al niet zulke goede verhalen gehoord, maar na dit gelezen te hebben lijkt het voor mij helemaal duidelijk. Habbohotel komt niet bij mij op het scherm.

witte angora
Berichten: 31223
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HABBO hotel...GEEN kindervriend!

Ongelezen bericht door witte angora »

Marietje, (en andere bezorgde ouders)

Habbo op zich is niet zo'n probleem. Voor kinderen kan het een ontzettend leuk spel zijn. Mijn stiefzoon (indertijd 13) had er toen ook het grootste plezier van.

Je zult je alleen van twee dingen bewust moeten zijn. Het eerste is dat er financiële consequenties aan vast kunnen zitten. Kinderen zijn wat dat betreft erg makkelijk beïnvloedbaar. Het tweede is dat er inderdaad allerlei gespuis, waaronder pedofielen, op dat soort sites rond kunnen huppelen op zoek naar slachtoffers.

Echter, dat geldt, denk ik, zo ongeveer voor iedere website.

Moet je dan maar alles verbieden? Iedere ouder moet daarin zelf zijn/haar beslissingen nemen, en anderen moeten dat uiteraard respecteren.

Persoonlijk denk ik niet dat ouders alles maar moeten verbieden. Wat belangrijker is, is een goede en open communicatie met je kinderen. Weet waar ze mee bezig zijn, en houdt vooral een oogje in het zeil. Dat lijkt mij de beste manier om ze te beschermen.

Gesloten