Nee, ik bedoel voor een pc.... In de volksmond is een pc een computer waar Windows op draait.
klinkt zeer overtuigend. Een wasmaschine is eigenlijk een miele.
Zanusi is geen wasmaschine.
niet alle software draait foutloos, maar wel de goede software van goede merken.
En hoe weet iemand nau dat een merk goed is ?
Is HP goed? die printer driver deden het niet....
Problemen ontstaan doordat de software interface niet compatible is bij verschillende windows versies.
Op het werk hebben we een CAD pakket. Helaas MOETEN We XP SP2 gebruiken ander garandeerd de leverancier de werking niet.
En wat nou als ik ook nog een ander pakket wil gebruiken.
Bij expeditie gebruiken ze software van TNT en DHL t.b.v. track and trace van de pakketten. die PC MOET onder windows 2000 draaien. ander werkt het niet. Vervolgens is de geheel PC voor de gebruiker onbruikbaar omdat er natuurlijk een SQL-server MOET draaien die 600 MB geheugen vreet ( NB: onder windows 2000 ) zodat de gebruiker de rest van de dag spelletjes kan spelen omdat het systeem zo traag is...
Maar voor de rest....
Voor spelletjes idem dito er worden eisen gestel aan OS versie,
En precies, de pc moet wel aan de vereiste hardware voldoen, maar dat is nu juist het mooie van een standaard pc, je kan namelijk zelf bepalen hoe je de pc op wilt (laten) bouwen.
Maar ik heb al een PC en die gaat 4-5 jaar mee. M.a.w. die nieuwe spelletjes doen het niet. Natuurlijk als je voldoende Euri's ertegen aan gooit krijg je alles aan het werk.
Ik bedoel dus te zeggen dat als je een probleem/vraag hebt, dan kan je ene factor 110x meer hulp in jouw omgeving verwachten voor Windows, dan voor een ander OS.
Ooit van internet gehoord ? Tegenwoordig hoef ik niemand meer te vragen de meeste,snelste en juiste informatie staat op het internet.
Nee, dat is pertinent niet waar, dit is het gevolg van het feit dat Apple je verplicht om hardware bij hun af te nemen voor prijzen die 50% tot 200% boven de marktwaarde ligt.
Dat ligt er maar aan er zijn meerder hardware leveranciers die een ander prijs niveau ( lees ook service niveau) hebben.
Denk aan IBM.
Dit geldt bijvoorbeeld ook voor andere producten als de boven beschreven wasmaschines.
Het is minstens zo kwalijk dat een leverancier van PC's je verplicht om Vista er bij te kopen.
Overigens is dit inmiddels lekker in beweging sinds de komst van de nettops waar dan weer Linux of XP op draait.
't niet voor niks dat XP nu weer langer leverbaar is.
Maar voor de leek wordt zo de verwarring allen maar groter, om van de verschillende versies van XP en Vista maar te zwijgen.