LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

- Voor de pc is meer software beschikbaar
Je bedoelt voor windows ....

Dat is wel zo maar niet alle software draait foutloos. en zeker niet op alle windows versies. met name de recente problemen met oa printer drivers, usb dongles etc etc zijn hier toch echt getuige van.
- windows is familie-vriendelijk (ook de kinderen kunnen er alle spellen op spelen en de spellen zijn ook verkrijgbaar)
Bij Ubuntu worden meer spellen standaard bijgeleverd dan bij windows.
En nee niet alle spellen draaien erop, je moet wel de juiste video kaart, resolutie etc etc instellen anders krijgt je wel problemen, om dan verschillende windows versies maar weer te zwijgen.......
Dus familie-vriendelijk ? Nou , het kan beter.

- iedereen in de buurt heeft ook Windows dus hulp is alom aanwezig
Dus als je windows hebt ben je deskundig ?
- bij een Windows pc krijg je veel meer waar voor je geld, een Apple is ernstig overbetaald (zelfde hardware kost vaak 150% duurder)
eens , gevolg van de wet van grote getallen.
Maar dit geldt ook voor linux. en is dus geen windows voordeel.

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Je bedoelt voor windows ....


Nee, ik bedoel voor een pc.... In de volksmond is een pc een computer waar Windows op draait.
En inderdaad, niet alle software draait foutloos, maar wel de goede software van goede merken. Er zijn geen 'recente' problemen met oa printers, ik neem aan dat je doelt op het feit dat oa HP geen driver ondersteuning geeft op producten die ouder dan zoveel jaar zijn?
Bij Ubuntu worden meer spellen standaard bijgeleverd dan bij windows.
En nee niet alle spellen draaien erop, je moet wel de juiste video kaart, resolutie etc etc instellen anders krijgt je wel problemen, om dan verschillende windows versies maar weer te zwijgen.......
Dus familie-vriendelijk ? Nou , het kan beter.
Ik heb het hier niet over de 'standaard' bijgeleverde games, maar over de games die wereldwijd in de top 100 van meest gespeelde/verkochte games staan.
En precies, de pc moet wel aan de vereiste hardware voldoen, maar dat is nu juist het mooie van een standaard pc, je kan namelijk zelf bepalen hoe je de pc op wilt (laten) bouwen.
Dus als je windows hebt ben je deskundig ?


Nee, dat beweer ik niet, net zoals ik ook niet beweer dat je kundig bent als je met een MAC of met Ubuntu werkt.....
Ik bedoel dus te zeggen dat als je een probleem/vraag hebt, dan kan je ene factor 110x meer hulp in jouw omgeving verwachten voor Windows, dan voor een ander OS.
eens , gevolg van de wet van grote getallen.
Nee, dat is pertinent niet waar, dit is het gevolg van het feit dat Apple je verplicht om hardware bij hun af te nemen voor prijzen die 50% tot 200% boven de marktwaarde ligt.

Als ik als consument overal 1 harde schijf voor € 100,- kan kopen, dan rekend Apple al gauw € 150 of zelf € 200 voor diezelfde schijf..... En dat terwijl zij juist groot inkopen, dus goedkoper zouden moeten zijn....

Voor Linux geldt uiteraard ook dat je voor normale prijzen hardware kan aanschaffen, maar ik liet Linux opzettelijk buiten beschouwing, daar Linux geen alternatief voor Windows voor het hele gezin is......

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

Nee, ik bedoel voor een pc.... In de volksmond is een pc een computer waar Windows op draait.
klinkt zeer overtuigend. Een wasmaschine is eigenlijk een miele.
Zanusi is geen wasmaschine.
niet alle software draait foutloos, maar wel de goede software van goede merken.
En hoe weet iemand nau dat een merk goed is ?
Is HP goed? die printer driver deden het niet....
Problemen ontstaan doordat de software interface niet compatible is bij verschillende windows versies.
Op het werk hebben we een CAD pakket. Helaas MOETEN We XP SP2 gebruiken ander garandeerd de leverancier de werking niet.
En wat nou als ik ook nog een ander pakket wil gebruiken.
Bij expeditie gebruiken ze software van TNT en DHL t.b.v. track and trace van de pakketten. die PC MOET onder windows 2000 draaien. ander werkt het niet. Vervolgens is de geheel PC voor de gebruiker onbruikbaar omdat er natuurlijk een SQL-server MOET draaien die 600 MB geheugen vreet ( NB: onder windows 2000 ) zodat de gebruiker de rest van de dag spelletjes kan spelen omdat het systeem zo traag is...
Maar voor de rest....

Voor spelletjes idem dito er worden eisen gestel aan OS versie,
En precies, de pc moet wel aan de vereiste hardware voldoen, maar dat is nu juist het mooie van een standaard pc, je kan namelijk zelf bepalen hoe je de pc op wilt (laten) bouwen.
Maar ik heb al een PC en die gaat 4-5 jaar mee. M.a.w. die nieuwe spelletjes doen het niet. Natuurlijk als je voldoende Euri's ertegen aan gooit krijg je alles aan het werk.
Ik bedoel dus te zeggen dat als je een probleem/vraag hebt, dan kan je ene factor 110x meer hulp in jouw omgeving verwachten voor Windows, dan voor een ander OS.
Ooit van internet gehoord ? Tegenwoordig hoef ik niemand meer te vragen de meeste,snelste en juiste informatie staat op het internet.
Nee, dat is pertinent niet waar, dit is het gevolg van het feit dat Apple je verplicht om hardware bij hun af te nemen voor prijzen die 50% tot 200% boven de marktwaarde ligt.
Dat ligt er maar aan er zijn meerder hardware leveranciers die een ander prijs niveau ( lees ook service niveau) hebben.
Denk aan IBM.
Dit geldt bijvoorbeeld ook voor andere producten als de boven beschreven wasmaschines.
Het is minstens zo kwalijk dat een leverancier van PC's je verplicht om Vista er bij te kopen.
Overigens is dit inmiddels lekker in beweging sinds de komst van de nettops waar dan weer Linux of XP op draait.
't niet voor niks dat XP nu weer langer leverbaar is.

Maar voor de leek wordt zo de verwarring allen maar groter, om van de verschillende versies van XP en Vista maar te zwijgen.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 15 Jan 2009 17:44 door thvk

Nee, ik bedoel voor een pc.... In de volksmond is een pc een computer waar Windows op draait.
En GNU/Linux. En (Free)BSD. En...enz.
Ik bedoel dus te zeggen dat als je een probleem/vraag hebt, dan kan je ene factor 110x meer hulp in jouw omgeving verwachten voor Windows, dan voor een ander OS.
We hebben ook nog internet.
http://forum.ubuntu-nl.org/
Voor Linux geldt uiteraard ook dat je voor normale prijzen hardware kan aanschaffen, maar ik liet Linux opzettelijk buiten beschouwing, daar Linux geen alternatief voor Windows voor het hele gezin is......
Wat is dat nu voor onzin. Miljoenen GNU/Linux gebruikers en het zou geen alternatief voor Windows zijn? :roll:
Zolang je geen gamer bent is GNU/Linux een prima oplossing. Naar mijn mening een betere oplossing dan Windows. Maar dat is voor iedereen weer anders; afhankelijk waar de PC (het meest) voor gebruikt wordt. De hele familie gebruikt hier naar volle tevredenheid Linux.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door magel725 »

Een beetje jammer, dat ongefundeerde gezever over Vista. De mensen die er over klagen zijn de mensen die niet goed begrijpen hoe de wereld in elkaar zit en elkaar allemaal na praten.

Wat was er mis met Vista toen het gelanceerd werd? Niets. De UAC kwam te vaak opzetten, maar verder niets. Alleen verwachtte iedereen dat zijn/haar printer van merk Crappistan uit het jaar Kruik per direct zou werken, net als de fotoprinter van 12,99 bij de Action. De 3rd party drivers waren niet allemaal verkrijgbaar voor oude hardware. Dat is alles en Microsoft (Ja, Microsoft schrijf je gewoon met een S en niet met een $) heeft daar niets mee te maken. Ze leveren de ondersteuning maar de fabrikant moet de driver maken. Bij Windows XP, 98 en Millennium was dit niet anders, alleen hadden mensen toen nog wat meer geduld.

Op een trage pc eveneens uit het jaar Kruik draait Vista inderdaad niet lekker, totdat je de grafische schil terugzet naar XP en dan werkt het prima.

Gewoon een hoop gezever om niets en als Lemmings achter elkaar aan! Microsoft komt nu met een Windows 7 die grotendeels een nieuwe kernell heeft en nog in beta zit. Knap dat mensen daar ook al een oordeel over hebben liggen en claimen dat het hetzelfde is als Vista omdat het er hetzelfde uitziet. Je kunt niet minder verstand van pc's hebben dan dat...
Laatst gewijzigd door magel725 op 17 jan 2009 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Schitterend verwoord. :lol:


Wel een negatief puntje:

Vanaf windows 95 stonden de knoppen en de instellingen op een vaste plaats.

Microsoft vond het nodig om die indeling te "vernieuwen", met andere woorden, de indeling is nu anders en voor veel mensen verwarrend.
In mijn ogen was dat niet nodig geweest.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

Een beetje jammer, dat ongefundeerde gezever over Vista.
Een van diegene die ongefundeerd en generaliserend bezig is ben je zelf.
Zever niet zo 8)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door magel725 »

Sorry. 8)

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

Ik heb zelf ondervonden dat Windows 7 met games zelfs sneller werkt en betere performance biedt dan XP. Dus dat gezever hier over Windows 7 word waarschijnlijk gedaan door mensen die niet de moeite hebben genomen hem even te downloaden en te testen op een dual boot. Vista was ook voor mij een grote fail van Microsoft en deze heb/zal ik dan ook overslaan tot Windows 7 commercieel uitkomt.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Als Microsoft voor de drivers de basis Vista neemt, dan voorzie ik op zich geen driverproblemen, wat compleet anders was toen Vista uitkwam.

Quintus Sertorius
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:15

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Quintus Sertorius »

De meeste hardware en zelfs randapparatuur werden bij mij zelfs meteen herkend. Hoefde in principe zelf niks meer te installeren om aan het werk te gaan ermee.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door fietsje »

Even een citaat uit de licentie voorwaarden van Windows 7 bèta:
1. INSTALLATION AND USE RIGHTS.
a. Software License. You may install and use any number of copies of the software on your premises to design, develop and test your programs for use with the software.
You may not use the software in a live operating environment unless Microsoft permits you to do so under another agreement.
M.a.w. jullie zijn alle maal illegaal bezig als je windows 7 gebruikt voor een ander doel dan je eigen ontwikkelde software te testen.

Daarnaast wil Microsoft weer 't het een en ander weten over je systeem, en hoe dat wordt gebruikt.
Deze info wordt naar het toegestuurd per default! ( lijst is even te lang om hier te noemen).

Consent for Internet-Based Services. Because this software is a pre-release version, we have turned on some internet-based features by default to obtain feedback about them. These features described below and in the Windows 7 Privacy Statement connect to Microsoft or service provider computer systems over the Internet. In some cases, you will not receive a separate notice when they connect. You may switch off these features or not use them. For more information about these features, see the Windows 7 Privacy Statement go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=104604. By using these features, you consent to the transmission of this information. Microsoft does not use the information to identify or contact you.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

Ik heb op 10 januari de 32-bit US testsversie van Windows 7 Ultimate Edition gedownload en geinstalleerd.
De installatieprocedure is uitermate eenvoudig. Na de nodige reboots is Windows 7 zonder enig probleem geïnstalleerd. Nieuw is dat je indien gewenst een zogenaamde Home group kunt instellen, waarbij je een wachtwoord krijgt aangereikt dat onthouden dient te worden.

Internet (IE8) werkt meteen prima. Ook worden meegeleverd Windows Media Center, WMP 12, Destop Gadget Gallery, Windows DVD Maker en diverse Games. Windows Mail en Windows Photo Gallery ontbreken, maar je kunt wel Windows Live Mail installeren en als Windows Live Photo Gallery. Dan is er nog een Windows Power Shell met en zonder Scripting Environment.

De eerste indruk is goed en lijkt al zo goed als af. Je vraagt je dus af of er nog wel zoveel aan gesleuteld moet worden. Het geheel lijkt sterk op Windows Vista met enkele kleine wijzigingen, met name in de taakbalk. Wie Windows Vista al gewend is kan zo goed als probleemloos overstappen op Windows 7. Er zijn wel enkele nieuwigheden ingebouwd. In het algemeen ziet het geheel er wat strakker, afgeslankter uit en vergt waarschijnlijk minder resources.
Windows 7 wekt de indruk inderdaad iets sneller te zijn dan Windows Vista. Dat kan echter ook samenhangen met het feit dat elke vers geïnstalleerde Windows versie altijd al sneller was. Ook Windows 7 wordt vanzelf weer langzamer, vooral met het opstarten, naarmate meer software geïnstalleerd wordt.

Ik kwam er na enige tijd toch achter dat Windows 7 geen geluid produceert via de Soundmax chip van mijn ASUS moederbord. Het enige wat je hoort is een zachte klik, zodra de driver geladen wordt of afgesloten wordt. Na het installeren van de juiste ASUS Vista driver geeft Windows 7 alsnog geluid. Het blijkt dat het geluid ook onder Vista niet werkte zonder een Soundmax Beta driver, gedownload van de ASUS website.

Slechte zaak van ASUS:
ASUS heeft de drivers voor Vista en dus ook Windows 7 helemaal teruggetrokken voor mijn A8R-MVP moederbord. Gelukkig heb ik de drivers nog die ik vorig jaar nog wel kon downloaden.
De betreffende ADI AD1986A Audio Driver v6.10.01.6070 Beta Version is er echter nog wel, bijvoorbeeld voor het P5V800-MX moederbord. Windows Vista en Windows 7 vinden de audio chip wel, maar installeren alleen SPDIF en geen speakers! In Windows Vista en Windows 7 zit dus of een verkeerde driver of het installeren van de driver gaat fout.

Microsoft belooft dat Windows 7 minder geheugen nodig heeft dan Vista om toch sneller dan Vista of XP te kunnen werken. De eerste tests wijzen ook in die richting. Windows 7 gebruikt heel duidelijk minder geheugen en processorpower

Bij Windows 7 was uiteraard geen virusscanner meegeleverd. Installeren van een scanner is dus noodzakelijk. Ik heb mij beperkt tot het uitproberen van de opstart snelheid van Windows 7 en daarbij drie verschillende scanners gebruikt. Net als bij Windows Vista is Comodo het snelst in Windows 7, Antivir bijna even snel (op het gevoel) en AVG8 duidelijk meer vertragend bij het opstarten van Windows. Aangezien ik prima ervaringen met Antivir heb, heb ik deze nu in gebruik.

Tot nu toe ben ik positief over Windows 7. De gebruikersinterface voor netwerken vind ik overzichtelijker en logischer ingedeeld en bijna alles werkte meteen naar behoren. Programma's als OpenOffice.org, Firefox en Opera zijn ook probleemloos te gebruiken. Na installatie op een aparte harde schijf kan Windows 7 eenvoudig met EasyBCD of VistabootPro toegevoegd worden in een bestaand systeem met XP en Vista.

Bij Windows Vista en Windows 7 kun je precies nagaan hoe snel de computer iedere keer opgestart is. Klik met de rechter muisknop op Computer, klik daarna op Manage (Beheren).
Ga naar, Event viewer (Logboeken), Applications and Service Logs (Toepassingen enz.), Microsoft, Windows, Diagnostics-Performance, Operational...
De Events met Event ID=100 geven de opstartsnelheid (regel dubbelklikken).
Na enige tijd gebruikt te zijn op dezelfde PC en met dezelfde software, blijkt dat Windows 7 met het opstarten op mijn PC slechts marginaal sneller is dan Windows Vista.
Aanzienlijke snelheidswinst (ongeveer 30% sneller) bleek mogelijk na defragmenteren en Optimaliseren met Smart Defrag. Windows 7 was na een poosje zelfs langzamer geworden dan Vista. Zowel Vista als Windows 7 starten daarna op in 46 seconden (was resp. 68 en 75 seconden voor het defragmenteren). Misschien is het een idee voor Microsoft om nog een goede automatische defragger in te bouwen, die zijn werk doet in leeglooptijd.

Windows 7 heeft standaard geen aparte ruimte meer voor snelstartkoppelingen in de taakbalk. In plaats hiervan zijn er alleen nog snelkoppelingen in de taakbalk. Als je hiermee een programma activeert, dan komt er niet een nieuwe link bij, zoals bij XP en Vista, maar de oorspronkelijke snelkoppeling licht op, verandert in een link naar het actieve venster en wordt daarbij breder (net als bij XP en Vista). Je kunt dus aan de snelkoppeling zien of deze actief is of niet.
Een actieve snelkoppeling is, zolang deze actief blijft, nogmaals als snelkoppeling te gebruiken via de rechtermuisknop. In dat geval komt er voor het tweede venster een nieuwe link in de taakbalk, net als bij XP en Vista. Standaard worden de items in de taakbalk gestapeld, maar dat kun je gemakkelijk uitschakelen.

Een ander verschil, dat best wel handig is, betreft het groter en kleiner maken van vensters. Pak een venster met de linker muisknop beet op de balk boven in het venster en verschuif het venster tot je bijna de bovenzijde of de zijkant van het beeldscherm bereikt hebt. Aan de bovenzijde wordt het venster dan gemaximaliseerd en aan de zijkant is het resultaat een venster met de maximale hoogte en de halve breedte van het scherm. Door de balk boven in het venster weer iets omlaag te halen krijg je de oorspronkelijke grootte van het venster terug.

GSM
Laatst gewijzigd door gsm-it op 19 jan 2009 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Als "onze" Neeltje haar zin krijgt wil ik nog wel eens zien wat er van windhoos over blijft........

Voor degenen die bovenstaande niet "vatten": Als (internet) explorer losgekoppeld moet worden.........

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Microsoft mag dan dus geen OS leveren met alles erop en eraan, terwijl Apple dat wel mag en Linux dat ook mag.

Apple spant echt wel de kroon met koppelverkoop, maar Neeltje doet daar niks aan omdat het marktaandeel daarvoor te weinig is.

Koppelverkoop=koppelverkoop.

Het markt aandeel doet er dus niet toe.

Dus Microsoft moet aan de EU regels houden, en Apple niet???

Zeer vreemd.

Nog iets:

Dan kom je weer bij het punt dat Windows standaard door de computerleverancier met Internet Explorer en Windows Media Player wordt meegeleverd.

En wat is Nelie er dan mee opgeschoten?

Helemaal niks.

Dat is dus ook de reden dat Windows XP-N dus ook zo'n flop is geworden.

Dus hoeft Nelie op voorhand die idiote actie al niet te beginnen.

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gsm-it »

Als alle niet strikt nodige extra's uit Windows gesloopt moeten worden, dan kan Microsoft wel opnieuw beginnen. Behalve IE kun je nog denken aan Windows Media Player, diverse spelletjes, Windows Defender, Back-up, Systeemherstel, enz, enz, tot je een super kaal besturingssysteem overhoudt. Dat maakt het gebruik er voor de meeste particulieren dan niet eenvoudiger op.
Zolang je IE en andere "toevoegingen" uit kunt zetten, of domweg kunt negeren, is er niets aan de hand lijkt mij.

In plaats van alles te verbieden zou Europa er misschien beter aan doen om Microsoft en de providers verantwoordelijk te stellen voor een veilig PC- en internet gebruik.

GSM

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Zolang je IE en andere "toevoegingen" uit kunt zetten, of domweg kunt negeren, is er niets aan de hand lijkt mij.
Ik denk niet dat Neeltje er ook zo over denkt.
Waar het om gaat is dat IE wel "uit" kunt zetten (alhoewel), maar niet kunt deinstalleren !

Over Linux: er worden diverse browsers meegeleverd waar je uit kunt kiezen; er zit geen bepaalde browser per definitie aan gekoppeld.
Over Linux zal Neeltje haar ook niet druk maken: Het is doorsnee gratis...

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Waar het om gaat is dat IE wel "uit" kunt zetten (alhoewel), maar niet kunt deinstalleren !
IE is een essentieël onderdeel geworden van Windows.

Daarnaast:

Neeltje hoeft zich er niet mee te bemoeien of IE wel of niet gedeïnstalleerd kan worden.

De concurrentie heeft daar echt geen last van.

De degene die bij Neeltje gaan klagen hebben zelf de boel niet op orde.
Over Linux zal Neeltje haar ook niet druk maken: Het is doorsnee gratis...
Gut en Windows niet, dus moet Windows maar gebashed worden.

Neeltje wilt dat Windows en de Windowsgerelateerde producten van Microsoft open source worden. Wilt Microsoft niet luisteren om dat open source te maken, dan moeten ze maar voelen.

Daar gaat het Neeltje om.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 19 Jan 2009 19:06 door BBCS

IE is een essentieël onderdeel geworden van Windows.
Dat is dan héél slecht programmeerwerk van Microsoft. Maar volgens mij hebben ze dat opzettelijk zo gedaan :wink:
Gut en Windows niet, dus moet Windows maar gebashed worden.
De kwaliteit van Windows wordt niet door mevr. Kroes ter discussie gesteld. Er wordt dus niets ge-bashed. Het gaat over het misbruiken van de monopolie positie van Windows en IE door Microsoft.
Neeltje wilt dat Windows en de Windowsgerelateerde producten van Microsoft open source worden. Wilt Microsoft niet luisteren om dat open source te maken, dan moeten ze maar voelen.
Jij kraamt weer een hoop onzin uit. :roll: Waar haal je dit nu weer vandaan. Url graag. Dat gaat je niet lukken, want je hebt het zoals gewoonlijk zelf weer verzonnen. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

De kwaliteit van Windows wordt niet door mevr. Kroes ter discussie gesteld. Er wordt dus niets ge-bashed. Het gaat over het misbruiken van de monopolie positie van Windows en IE door Microsoft.
Dus de degene die geen "monopoliepositie" hebben mogen gewoon alle regels overtreden?

Opera is een behoorlijke onbekende voor de meeste computergebruikers.

Chrome van Google is de jongste en toch al wel wat bekend.

IE is de bekenste internet browser bij de consumenten.
Microsofts webbrowser Internet Explorer heeft 70 procent marktaandeel, volgens de EU omdat het is ingebouwd in Windows dat op 90 procent van de PC's staat. Concurrerende browsers worden daardoor geconfronteerd met oneerlijke concurrentie, zegt de EU.
bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... osoft.html

En wat draait dan op de MAC????

Als die andere browsers nu eens zorgen voor naamsbekendheid en zorgen dat hun producten bij de consument bekender worden, dan is er zeker geen sprake van oneerlijke concurrentie.

Gesloten