LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zomaar geband en mijn postings teruggezet???

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Tonja32

Re: zomaar geband en mijn postings teruggezet???

Ongelezen bericht door Tonja32 »

Duidelijk te zien waar die voor komt, de forumregels waren alleen een binnenkomer, weer jammer van het breken van dit leerzame draadje. Heb zelf namelijk een klein forum. Dit zijn moddergooiers,jakkes. :twisted:

Lidia

Ongelezen bericht door Lidia »

Tonja 32,
Kun je mij vertellen wat je hiermee bedoeld?
Ik vraag het omdat dacht dat met modder gooien altijd bedoeld werd als je iemands naam noemt of valselijk beschuldigd. In beide gevallen is dat niet gebeurd en ik ben wel die binnenkomer waar jij het over hebt.
Ik ben zeer geinteresseerd in je mening en dat je op mijn topic bent verschenen.

Tonja32

Ik probeer dit topic over forumregels en de reakties van vrance in het algemeen te volgen Die flauwekul van jou wat jij er allemaal daaromheen breit aan bijzaken,wel denkelijk de echte redenwaarom je dit geopend hebt als ik dat allemaal zo lees, dat boeit me niks.

Tonja32

vrance, je kunt een forumlid toch ook deaktiveren, staat de account gewoon op non-aktief. Daar hoef je toch geen wachtwoord van een forumlid voor te wijzigen.
Heel algemeen: Puur een IP ban geven is technisch heel eenvoudig. Als admin kan ik het IP adres zien waar een posting vandaan komt. Dat IP nummer zet ik in een lijst van ongewenste IP adressen en de ban voor dat IP adres is een feit ...

Lidia

Ongelezen bericht door Lidia »

Tonia,
Ik ben blij dat jij je zo thuis voelt op mijn topic.
Zeker schrijft vransce hele goede dingen die voor anderen zeer leerzaam zijn.
maar als je zo geinteresseerd bent dan had je toch zelf ook een topic over dit onderwerp kunnen openen?
Dan hoef je de topicstarter hier toch niet zo te kwetsen?
Waar is dat nou voor nodig?
Open je gewoon dit topic no.2 en misschien dat Fransce mee wil.
Dan ben je van mij af.
Beetje inventief zijn.

lievke

Ongelezen bericht door lievke »

@vransce
Bedankt voor je heldere uitleg, maar ik begrijp er wel uit dat je eigenlijk `overgeleverd` bent aan de persoon die achter het forum zit en je er weinig tot niets aan kunt doen wanneer je meent dat je onterecht een IP ban hebt gekregen.
Tja het zei zo, ik moet maar denken dat dit een goede leer is voor de volgende keer.
Nu heb ik nog één vraagje, hoe en wat kan ik doen aan het feit dat de beheerder na het verwijderen van een posting mijn identiteit onthuld op het forum? Welke volgorde van stappen kan ik ondernemen zodat dit verwijderd wordt? Het is nu al wel neergezet en gelezen maar toch zou ik dit willen dat dit aangepast wordt!

@Tonja32
Kun je voor de `leken` onder ons uitleggen hoe deactiveren in zijn werk gaat en wat het precies inhoud wanneer een account non actief wordt, en wordt normaal gesproken een forumlid daar dan niet van op de hoogte worden gesteld?

vransce

Ongelezen bericht door vransce »

Mag een administrator,webmaster en moderator tegelijk, de IP ban opheffen en zondermeer jouw wachtwoord veranderen of verwijderen?Door deze actie kan ik wel lezen ,maar niet reageren.Ons topic staat in een verborgen hoek waar je zonder eerst in te loggen zelfs nu nietmeer kunt lezen.Aangezien ik mij dus niet kan inloggen blijven sommige door ons (belangrijke) gestarte topic,s onzichtbaar voor mij en nog eenpaar anderen .
Ook hier antwoord ik heel algemeen op. Een forumbeheerder op admin niveau kan zeker doen wat hij wil. De forumsoftware geeft hem/haar daar de mogelijkheid toe. (Plus het feit dat je als beheerder zelf je forum met extra's kan aanpassen).
Ik schreef deze thread eerder dat ik op dit moment domeinbeheerder, webmaster en forumadmin ben op een en dezelfde site. Ik doe dit voor een organisatie. Ik heb een klein team waarmee ik samenwerk. Bovendien hebben wij ook nog een ...laat ik maar zeggen bedrijfsstructuur... Technisch kan ik doen wat ik wil . Moreel gezien vind ik dat ik met dat vertrouwen integer om moet gaan. Bovendien kan en weet mijn hele organisatie globaal wat ik doe en kan.
Wat jij hierboven beschrijft zou ik in ons forum kunnen toepassen. Of een admin dat mag?... Ik zou zo niet willen werken. Maar ik ken het forum niet waar je het over hebt en wil dat ook niet weten omdat het de discussie hier weer zou vertroebelen. En ik kan en wil dus ook niet op de een specifiek forum met naam en toenaam reageren.
je kunt een forumlid toch ook deaktiveren, staat de account gewoon op non-aktief. Daar hoef je toch geen wachtwoord van een forumlid voor te wijzigen.
met een muisklik zou ik in ons forum een forumlid kunnen deactiveren. Ik ken verschiilende fora (qua software) bij b.v. phpBB kan dit. Maar ik weet niet of elke forumsoftware deze optie heeft.

Tonja32

@vrance, het gaat inderdaad ook over phpBB daarom vroeg ik dat.
Het hanteren van forumregels voor forumsites geschreven door ICT-jurist Arnoud Engelfriet, te vinden op IUS MENTIS, is ook een goede leidraad dacht ik, of niet?

vransce

@vransce
Bedankt voor je heldere uitleg, maar ik begrijp er wel uit dat je eigenlijk `overgeleverd` bent aan de persoon die achter het forum zit en je er weinig tot niets aan kunt doen wanneer je meent dat je onterecht een IP ban hebt gekregen.
Ja dat is zo. Zeker ald die persoon ook nog de enige is die daar "werkt". Binnen een organisatie heb je altijd feedback van je club. Bovendien, en dat blijf ik herhalen, je eigen integriteit en etisch gevoel blijft belangrijk als admin.
Tja het zei zo, ik moet maar denken dat dit een goede leer is voor de volgende keer.
OK
Nu heb ik nog één vraagje, hoe en wat kan ik doen aan het feit dat de beheerder na het verwijderen van een posting mijn identiteit onthuld op het forum? Welke volgorde van stappen kan ik ondernemen zodat dit verwijderd wordt? Het is nu al wel neergezet en gelezen maar toch zou ik dit willen dat dit aangepast wordt!
Hmmmm. ik weet niet wat hier speelt.... wel merk ik dat er ergens in internetland iets gebeurd is waarbij ee en ander niet geheel zuiver gegaan lijkt te zijn.

Uit eerdere postings begrijp ik dat de admin niet meewerkt... en zelfs pro actief zaken doet die mogelijk inbreuk maken op de privacy van personen.

Je komt, denk ik, nu op het juridische vlak... dingen als aangifte doen wegens schending privacywetgeving , juridische procedures etc. Ik heb daar geen verstand van hoor!
Ga je eerst afvragen hoe belangrijk het voor je is. Kijk, ik begrijp best dat je dit niet leuk vindt maar in hoeverre heb je er echt last van.

Is het misschien toch een wijze les voor de toekomst?
@Tonja32
Kun je voor de `leken` onder ons uitleggen hoe deactiveren in zijn werk gaat en wat het precies inhoud wanneer een account non actief wordt, en wordt normaal gesproken een forumlid daar dan niet van op de hoogte worden gesteld?
zoals je kan lezen in mijn vorige post (ik had deze nog niet gezien)... In de forumsoftware kan je met een muisklik (als je admin bent) iemand deactiveren. Je ben dan voor het forum niet meer geregistreerd. Afhankelijk van de forumsoftware instellingen kan je dan niet meer lezen en/of posten.
De volgende zin van jou: Dat hangt van de admin af of je gewaarschuwd wordt... Als ik jou op ons forum zou deactiveren krijg je van mij een bevestiging in je e-mail.... Maar er zijn admins die daar kennelijk anders over denken

lievke

@rob hoegstra
Bedankt voor deze link.
Ik zal het denk ik heel goed moeten lezen als `leek` maar zo krijg ik tenminste eens een beetje meer inzicht in alle termen en alles wat daarmee te maken heeft. Ik neem aan dat wanneer ik er vragen over heb ik die hier dan ook kan stellen. :wink:
Laatst gewijzigd door lievke op 27 jan 2009 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Tonja32

vrance, is een nickname/forumnaam een identeit?

(Schuif de rest even op naar een volgende vraag)
Laatst gewijzigd door Tonja32 op 27 jan 2009 13:32, 3 keer totaal gewijzigd.

vransce

Ja, Rob. Voor mij bekende stof. Wordt ook gebruikt in forum land (en anders). Tip is OK maar ik denk voor sommigen hier een beetje hogere wiskunde. Ik laat de proxy uitleg aan jou. Ik blijf hier maar ff op de admin stoel zitten.

lievke

@vransce
Jij ook bedankt voor je uitleg.
Je hebt ook helemaal gelijk over mijn vraag van `identiteit bekent gemaakt`, het is ook niet belangrijk en ik laat het er maar bij en zie het inderdaad ook maar als goede leer. :wink:

vransce

@tonja 32
vrance, is een nickname/forumnaam een identeit?
De nickname/forumnaam is binnen een forum een vorm van identiteit. Je herkent mij ook aan m'n forumnaam. We gebruiken meestal schuilnamen om onze ware identiteit niet geheel aan de hele wereld prijs te geven.
De admin ziet in jouw registratie alles wat je opgeeft en invult. Aan die kant zou ik zeggen: Je nickname/forumnaam ik bij de admin veel meer een identiteit dan bij de leden van het forum.

Tonja32

Dacht het al, dus even boven de rest weggehaald. :lol:

Miscchien stel ik de vraag verkeerd : Stel je post op verschillende fora onder andere nicks en plaatst op een forum een posting, en je zegt erbij dat het jouw bericht is, waardoor jezelf je identiteit (nick) verraad min of meer. Als dat ontdekt wordt en men spreekt je hierop aan, heeft men dan iemands identiteit onthuld?

Hier ga je wel even zelf vet de fout in vrance, want je weet niet of dat wel zo is. Forumregels bespreken vind ik iets anders, dan ook maar voetstoets aannnemen dat degene ook echt in de fout is geweest. Weet jij veel ieder verhaal heeft twee kanten. :wink:
Uit eerdere postings begrijp ik dat de admin niet meewerkt... en zelfs pro actief zaken doet die mogelijk inbreuk maken op de privacy van personen.
Laatst gewijzigd door Tonja32 op 27 jan 2009 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

lievke

@tonja32
Vreemd dat jij dit vraagt aangezien de naam van dit forum hier niet is genoemd en dus niemand kan weten dat het om een nicknaam/forumnaam gaat!!!!!
Maar ik wacht even de reactie´s en zal het dan verder toelichten.

Tonja32

Als je mijn antwoord had gelezen wat ik vond van die draai die Mevrouw Lidia aan dit topic wilde geven en als je las dat vrance in een bericht schreef dat hij over bepaalde zaken niks wil weten, dan zul je vast wel snappen dat ik op vrance reageer en hem vragen stel over forumregels en dingen waar hij over schrijft.
Ik stelde een vraag over identeit, niet de jouwe want nogmaals, jouw of jullie achterliggende verhaal boeit me niet, lievke.
Dat gaat me niks aan. :wink:

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Stel je post op verschillende fora onder andere nicks en plaatst op een forum een posting, en je zegt erbij dat het jouw bericht is, waardoor jezelf je identiteit (nick) verraad min of meer. Als dat ontdekt wordt en men spreekt je hierop aan, heeft men dan iemands identiteit onthuld?
Je hebt dan je eigen identiteit onthuld.

En aangezien er op een forum maar één nickname/identiteit is toegestaan kun je daar wel een reactie op verwachten.

Op een andere forum heb ik er zelf vier:
- een normale gebruikersnaam waar ik zelf ook op reageer.
- Een beheerdersnaam waarbij ik moderatieberichten en admin berichten plaats naar de gebruikers toe.
- Een backup beheerdersnaam. Puur uit voorzorg mocht ik via de normale beheerdersnaam geen beheerdersrechten meer zou hebben.
- Een testgebruikersnaam met normale gebruikersrechten. Om te kijken en te testen wat normale gebruikers zien.
Bij sommige forumsoftware kan de forumgebruiker zelf zijn account opzeggen, bij andere kan dat weer niet.

Persoonlijk ben ik van mening dat de admin dat behoort te doen en niet de gebruiker zelf. Dit om misbruik tegen te gaan.
Maar als de admin niet integer is, heb je ook weer een probleem.
Laatst gewijzigd door BBCS op 27 jan 2009 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Tonja32

En aangezien er op een forum maar één nickname/identiteit is toegestaan kun je daar wel een reactie op verwachten.
Ik bedoelde op een andere website/forum een complete posting van jezelf plaatsen van weer een andere website/forum en dat er ook nog eens bij vermelden.
Dan onthul je toch ook zelf je eigen identiteit? :wink:

Gesloten