LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB voordeelhypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Rense »

Beste Eelko,

Hoeveel is je woning nu waard?

Gezien jou opsomming heb je een nu een overlijdensdekking die hoger is dan de hypotheek?

Je kunt de koopsommen meestal eens per 5 jaar beëindigen. Noteer deze data en geef ruim van te voren aan dat je van dit recht gebruik wenst te maken. Wellicht kun je zo nog wat van je geld terughalen!

8% variabele rente. Had je beter bij de ING kunnen blijven. Deze zitten nu op 2,231%!!!

Wellicht is oversluiten een optie?

Succes.

eelko00
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:58

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door eelko00 »

ik wordt er naar van.
met mijn papieren hier op tafel zie ik dat ik met al mijn orv polissen totaal voor totaal een berdag 460000,- verzekerd ben!!!
En dat terwijl mijn huis rond de 2 ton waard is !!!!

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Rense »

Beste Eelko,

Let even goed op. Het zijn bijna altijd dalende verzekeringen. De uitkering wordt dan ieder jaar lager. Bovendien hebben jullie waarschijnlijk beide dergelijke verzekeringen. Het zal dus waarschijnlijk dalende risicoverzekeringen voor twee personen.

In het polisblad moet een overzicht per jaar staan. Check dit even en wellicht zul je zien dat de dekking nu toch al lager is dan de totale hypotheek. Al met al een vreselijk dure optie, en nog niet eens dekkend ook.

Wellicht is het goed eens een inventarisatie te maken.

Succes.

eelko00
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:58

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door eelko00 »

Beste Rense,

Op alle polissen staat aangegeven dat het tijdelijke overlijdingsrisicoverzekeringen zijn met gelijkblijvend eindkapitaal.
Zie nu wel weer wat op de polissen.
eerder vertelde ik dat ik voor €460000,- euro in de polissen had, dat is niet zo, de laatste 2 zijn bij het oversluiten van de hypotheek "verpand" staat vermeld en heb daar nieuwe polisbladen voor gekregen.
Neem mij niet kwalijk hoor, die dsb maakt mijn hoofd mooi gek nu.
dus 2 polissen van €30000,- en 2 polissen van € 100000,- euro is totaal= € 260000,-. En dat voor een hypotheek van €200000,-.
En, ben ik zo'n orv verzekering verplicht? want als ik het zo bedenk, dan kan ik toch beter zelf via bijvoorbeeld independer gaan kijken voor een orv?

gr eelko


eelko

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Joop123 »

260.000 met zijn 2-en denk ik.
dus ieder voor 130.000 euro. Daar is opzich weinig mis mee (behoudens de extreme koopsommen), wel met 8% rente:S
Ik zou ze eens opbellen en vragen of ze niet helemaal goed bij hun hoofd zijn.
Dus je betaalt over 199.000 8%?

eelko00
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:58

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door eelko00 »

Ja inderdaad,
totaal dus €260000,-
Hypotheek is €199000,-.
en als ik mijn afschrif bekijk zijn er deze maand de volgende bedragen betaal aan de dsb:

€ 530,- hypotheek deel 1 gemengd leven
€ 805,- hypotheek deel 2 aflosvrij
€ 206,- levensverzekering dsb/reaal.

totaal dus: €1541,-
8 % rente.

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Joop123 »

en in die 199.000 zitten de koopsommen?
Bel ze op zou ik zeggen! En vraag hoe ze die 8% kunnen verantwoorden!
zsm oversluiten lijkt mij.

eelko00
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:58

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door eelko00 »

ja inderdaad. hier zitten de koopsompolissen bij.

ik betwijfel ook sterk of 8 % rente wel vaker voorkomt.
Hierbij wil ik in dit forum dan ook vragen of ik nu een uitzondering ben of dat er meer mensen zo'n hoge rente betalen.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

DSB gedupeerden, dus ook Becam, Frisia, Lenen.nl, Postkrediet enz. opgelet.
Zorg dat je NOOIT tekent voor een akte van sessie.
Veel gedupeerden zijn de afgelopen jaren (en nog steeds) benaderd door DSB of hun incasso bureau Inspectrum om, vaak onder druk, een akte van sessie te tekenen.
Hiermee geeft je DSB of het incasso bureau zeggenschap of over diverse contracten die je hebt afgesloten of toestemming om te kunnen beschikken over je salaris.
Denk niet, dat overkomt mij niet, voor je het weet heb je getekend.
Teken dus nooit een akte van sessie die je voorgehouden wordt door DSB of hun incasso bureau Inspectrum.
Heb je dit wel gedaan en zit of kom je nu in problemen, laat het weten via [email protected] ook als je vragen hierover hebt.
Voor je het weet kun je niet meer vrij beschikken over je salaris of afgesloten contracten.
Door het tekenen van een akte van sessie kun je in een wurggreep komen waar je vaak nooit meer uit komt en willoos slachtoffer wordt van DSB en zijn vele dochters.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

DSB betert zijn leven staat met grote letters in de Telegraaf van vandaag.
Maar…. zijn vele slachtoffers dan die zij in de afgelopen jaren gemaakt hebben en die financieel, geestelijk en maatschappelijk aan de grond zitten!!
„Als klanten te veel mochten hebben betaald, dan krijgen klanten een maandelijkse korting”, verduidelijkt Van Goor
En dat lost het probleem op voor degenen die maandelijks de touwtjes aan elkaar moeten knopen om rond te komen!! Niet dus.
En dan hebben we het al helemaal niet over die gedupeerden die hun huis al hebben moeten verkopen, in de schuldhulpverlening zitten of in de schuldsanering dankzij DSB.
Iedereen blijft met zijn te hoge kredieten zitten, velen voor de rest van hun leven.
Betaald is betaald zegt DSB ….
Waar we tekort hebben geschoten, grijpen we voor de toekomst nu in
Dus het verleden laten we rusten, geweest is geweest, maar we gaan het nu beter doen.
En de vele slachtoffers dan die DSB al gemaakt heeft….
Het is alsof een dief die jarenlang op grote schaal gestolen heeft zegt, ik zal het niet meer doen, dus moeten we alles wat ik gestolen heb en de vele inbraken maar vergeten…
Ja, maar zo werkt het niet “meneer” Scheringa!!
DSB zal zich moeten verantwoorden over al die jaren hebzucht, misleiding over het renteverloop in de jaren na afsluiten en het op grote schaal binnenharken van onnodige polissen om hier zelf beter van te worden.
Vele gedupeerden voelen zich belazerd door DSB of één van de vele dochters en door te zeggen “we zullen het beter gaan doen” wordt dit niet opgelost.
De grote financiële schade die vele gedupeerden hebben geleden en nog jarenlang zullen lijden wordt hiermee niet opgelost.
DSB-hypotheken zouden onnodig duur zijn door extra kostbare verzekeringen. Bovendien lossen klanten vaak niet af, ze betalen vooral rente.
Maar, dat ligt niet aan DSB:
Vaak is het probleem ook niet door ons veroorzaakt, maar door andere kredietverstrekkers.”

Tuurlijk, die kredietverstrekking van 39.000 euro door DSB bovenop een al eerder afgesloten top hypotheek van de Rabo bank is niet de schuld van DSB , maar van, uhh….
Toch wel DSB??
Een onafhankelijke deskundige zal beoordelen of huiseigenaren te veel betalen. Blijven er conflicten met klanten, dan schakelt DSB een onafhankelijke ombudsman in.


Dat had DSB al moeten doen vóórdat zij de contracten afsloten.
Nu ligt het initiatief bij de DSB gedupeerden en niet bij een “onafhankelijke deskundige” van de DSB.
Die deskundige zoeken de gedupeerden zelf wel om hun claim te formuleren en die claim zal niet het verzoek zijn om de maandelijkse betalingen iets naar beneden bij te stellen.
De claim zal gaan over de geleden schade in de afgelopen jaren en de schade die nog steeds maandelijks geleden wordt.

Er zijn diverse advocaten en stichtingen waar DSB gedupeerden zich kunnen melden.
Er zijn de afgelopen jaren al veel zaken voorgeweest die door DSB zijn verloren.
Alleen al in 2008 zijn er 19 uitspraken gepubliceerd.
Dit is slechts een gedeelte van alle uitspraken die gedaan zijn tegen DSB in 2008.

Het is belangrijk dat iedereen zijn klacht indient bij DSB en als het antwoord teleurstellend is (of er komt helemaal geen antwoord) dan kun je de klacht indienen bij het Kifid en de AFM.
Let er wel op dat je moet kiezen tussen de Kifid en een gewone gerechtelijke procedure, beide doen gaat niet.
Kifid staat voor Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, www.kifid.nl
AFM staat voor Autoriteit Financiële Markten, www.afm.nl
Voor klachten : http://consument.afm.nl/consumenten/ver ... lacht.aspx
Bij de AFM kun je altijd een klacht indienen, dit kan samen gaan met een procedure bij het Kifid of een rechtszaak.

Zorg dat je niet voor de tweede keer in de mooie verhaaltjes van DSB trapt.
Mocht DSB met voorstellen komen, bespreek dit dan eerst met een goed financieel adviseur voordat je een beslissing neemt.

Het artikel uit de Telegraaf van vandaag over DSB is hier te lezen:
http://www.platformaandelenlease.nl/nieuws/07052009.htm

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 07 mei 2009 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Hbms
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2009 11:29

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Hbms »

do 07 mei 2009, 08:34 DSB betert leven na kritiek AFM door THEO BESTEMAN

3 uren geleden Vergelijk HypothekenAMSTERDAM - Een niet goed, geld terug-hypotheek. Geen provisie meer, een vast bedrag als beloning. Koopsommen eruit. En renteverlenging tegen hetzelfde tarief als de lagere prijs voor nieuwe klanten.



DSB Bank wil met deze kostbare ingrepen zware kritiek bestrijden, terwijl toezichthouder AFM klachten over te dure DSBkredieten onderzoekt. DSB slaat terug: dat veel grootbanken zijn leningen oversluiten, en ze zelfs verhogen, „betekent dat DSB nooit de duurste kán zijn”.

Bij bestuurder Hans van Goor liggen 134 klachtendossiers op zijn bureau. Die moeten voor de zomer zijn opgelost. De vrees is dat de AFM toch een boete kan uitdelen. DSB zegt „als een leider verantwoordelijkheid te pakken, maar ook voor de toekomst maatregelen te nemen”.

„Als klanten te veel mochten hebben betaald, dan krijgen klanten een maandelijkse korting”, verduidelijkt Van Goor de koers. Een onafhankelijke deskundige zal beoordelen of huiseigenaren te veel betalen. Blijven er conflicten met klanten, dan schakelt DSB een onafhankelijke ombudsman in.

„Er ís kritiek van klanten, dat is de realiteit”, zegt hij. „Of die kritiek terecht is, onderzoeken we. Het zijn in ieder geval signalen. Waar we tekort hebben geschoten, grijpen we voor de toekomst nu in. DSB moet de beste consumentenbank van Nederland zijn, basta”, zegt bestuurslid Van Goor.

DSB Bank vraagt voortaan €1750 per hypotheek, ongeacht de prijs. Nu geldt provisie, een percentage over de hele hypotheeksom, die meestal hoger uitpakt. Vaste tarieven gelden voortaan ook voor verzekeringen. Hypotheekbezitters krijgen bij verlenging dezelfde rente als die in de advertenties voor nieuwe klanten. Vroeger golden hogere tarieven.

De grootste ingreep is sinds gisteren de ’tevredenheidsgarantie’ bij hypotheken. Wie na afsluiting ontevreden is, krijgt tot zes maanden na ondertekening zijn geld boetevrij terug. Dat geldt ook voor alle afsluit-, administratie- en notariskosten, evenals daarbij afgesloten verzekeringen. Deze niet goed, geld terug-garantie is de eerste in de markt.

„Als bij het oplossen van de 134 klachten blijkt dat er mensen in betalingsproblemen zijn gekomen en zich zorgen maken over hun hypotheek, dan garanderen wij die hypotheek, zoals de dekking van de Nationale Hypotheek Garantie. Mocht het fout gaan, dan zijn ze gedekt”, zegt Van Goor.

Na klachten bij de AFM over ondoorzichtige leningen en adviezen, heeft de bank ook zijn adviesteksten voor adviseurs aan klanten verbeterd. „In begrijpelijke taal, met afbeeldingen erbij. Als adviseurs dat protocol volgen, kunnen klanten nooit dubbel of naar hun inkomen te duur verzekerd zijn.” Dit protocol voor kredietverstrekking heeft de steun van de AFM gekregen.

DSB zegt ook gestopt te zijn met de beruchte woonlastenbeschermers, tegen koopsom. Daarop werd destijds tot 25 tot 85% provisie verdiend.

Nadat het AFM-onderzoek begin april bekend werd, hebben particulieren zich met enkele honderden klachten gemeld, ook bij DSB.

DSB-hypotheken zouden onnodig duur zijn door extra kostbare verzekeringen. Bovendien lossen klanten vaak niet af, ze betalen vooral rente.

Van Goor: „Uit onze eigen onderzoeken blijkt dat mensen vaak niet goed weten wat ze in huis hebben. Vaak is het probleem ook niet door ons veroorzaakt, maar door andere kredietverstrekkers.” Hij verwijst naar een geval met acht extra financieringen bij creditcardbedrijven, winkelpassen en rekening-courantkredieten. „Met rentes van 16 tot 18%. Daardoor ontstaan financiële problemen.”

DSB zegt ondanks felle kritiek prudent te financieren. In dertig jaar, stelt Van Goor, heeft DSB Groep nog geen kwartaal verlies gedraaid. „We hebben nog nooit in een jaar, ook in de kredietcrisis, meer dan €7 miljoen aan afschrijvingen op leningen gehad. Dat is minder dan 0,1% van het totaal. Omdat wij weten waar het moet stoppen.”

Van de 100 verzoeken om geld wijst DSB er naar eigen zeggen 90 af. Van Goor: „Wij zien de problemen uit de VS nog komen, na de vorige. Daar anticiperen wij nu op.”

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door mattie »

Hbms
De tijd dat DSB en medewerkers mij zand in de ogen strooiden is voorbij.
Zo wijs geworden door mijn DSB debacle..weet ik nu dat je niets of niemand gelinkt aan DSB kunt vertrouwen.
U kunt hier wel dit verhaal neerpennen..maar persoonlijk doe ik er niets op. :roll:
Ik denk er precies zo over als Piet hier schrijft...en ik denk veel gedupeerden met mij.

De beste consumenten bank is DSB nog bij lange niet..PUNT
Dan is er nog een lange weg te gaan voor DSB.
En of DSB dat ooit word??..is er denk ik een grote mentaliteits verandering nodig...en hulp voor sommigen die aan grootheidswaan lijden.
Dus eerst zien en dan geloven...is hier zeer relevant!
MZVG Mattie
(z staat voor zeer)

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

Maandag 11 mei op SBS6 om 19.00 uur in Hart van Nederland.

Hoe een gezin met 4 jonge kinderen in de wurggreep kwam van DSB bank en hun incasso bureau Inspectrum, hun huis hebben moeten verkopen en over een paar weken op straat staat met alleen maar schulden.

Het (trieste) verhaal van dit gezin staat vermeld op het forum van www.dsbramp.nl .
Het verhaal op het betreffende forum is hier te lezen

Groeten,
Piet

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door moniekB »

Vanavond om 19.00 bij SBS hart van Nederland een verhaal van een gezin met 4 kinderen die dankzij de DSB in de problemen is gekomen

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

Geplaatst op 18 Mei 2009 21:21 door Mamavan4
Beste Mensen die te maken hebben gehad met incaso bureau Inspectrum en hier klachten over hebben dien deze dan in bij de NVIO
(nederlandse vereniging Incasso-ondernemingen )
Hier het mail adres en de link naar de Site
Secretariaat NVI :([email protected]) van de site is http://www.nvio.nl/

b.v.b dank
mamavan4
Bedankt voor je oproep, mamavan4
Ik sta vierkant achter je oproep.
DSB gedupeerden worden systematisch volledig klem gezet door het één-tweetje tussen DSB en Inspectrum.
Geen enkel incasso bureau hanteert de methode die deze instellingen hanteren.

Hier zoals het behoort te gaan:
Bij een betalingsachterstand wordt eerst door, in dit geval DSB, een aanmaning gestuurd om te betalen.
Hierna volgt een tweede aanmaning met daarin de waarschuwing dat de vordering kan worden overgedragen aan een incasso bureau.
Vervolgens zal een incasso bureau middels brief verzoeken om de achterstallige betaling(en) te betalen.
Het bedrag is inmiddels verhoogd met incasso kosten.
Het incasso bureau heeft geen enkel recht of dwangmiddel om een betaling af te dwingen.
Ook de dreiging met een deurwaarder is zinloos.
Ook een deurwaarder heeft geen enkel recht of enig dwangmiddel om een betaling af te dwingen.
Een incasso bureau zal ook nooit enig recht krijgen om een betaling af te dwingen.
Een deurwaarder mag pas optreden als de rechter hierover heeft geoordeeld en niet eerder.
Dus laat je niet misleiden door allerlei bedreigingen door DSB of incasso bureau Inspectrum en teken niets als hier om gevraagd wordt!

Wordt er nog steeds niet betaald dan zal het incasso bureau de opdracht teruggeven aan de opdrachtgever.
Deze kan dan vervolgens een rechtszaak beginnen en de rechter te verzoeken de vordering toe te wijzen.

Hier hoe het gaat bij incasso bureau Inspectrum volgens vele gedupeerden :
Bij PAL komen vele e-mails binnen van gedupeerden die door DSB en het incasso bureau Inspectrum onder druk worden gezet.
Ook op de diverse forums van Radar en PAL komen steeds meer berichten van gedupeerden die door Inspectrum onder druk zijn gezet om iets te tekenen.
Gevolg is dat Inspectrum beslag mag leggen op het loon van de gedupeerde om zo betalingsachterstanden te innen.
Er wordt volgens de gedupeerden geen mogelijkheid geboden om betalingsachterstanden te voldoen en in te lopen zoals gebruikelijk is in de incasso wereld.
Gevolg is dat niet alleen het maandelijks bedrag wordt ingehouden van het loon, maar b.v. ook de incasso kosten.
Opmerkelijk is dat de achterstand niet wordt ingelopen.
Gevolg is dat gedupeerden jarenlang vastzitten aan loonbeslag en beslag op vakantiegeld en geen uitzicht hebben op beëindiging hiervan.
Deze techniek wordt alleen toegepast door incasso bureau Inspectrum en wijkt volledig af van het gebruikelijke protocol van incasso bureaus.
Hier moet een einde aan gemaakt worden.
Iedereen die te maken heeft of heeft gehad met dit soort praktijken van incasso bureau Inspectrum kan hierover een klacht in dienen bij de branche organisatie NVI (Nederlandse vereniging voor incasso-ondernemingen), www.nvio.nl
Geschillenregeling
De NVI kent een onafhankelijke geschillenregeling. Klachten en geschillen tussen leden en derden zoals opdrachtgevers of debiteuren worden behandeld door de Raad van Toezicht. Uitspraken van de Raad van Toezicht zijn bindend voor alle leden van de NVI.
Nogmaals, voel jij je ook slachtoffer van incasso bureau Inspectrum, dien een klacht in.
De oproep om massaal een klacht in te dienen over DSB bij de AFM heeft ook geholpen, er is een onderzoek gaande over de praktijken van DSB.
Het incasso bureau Inspectrum speelt een grote rol in de manier waarop DSB zijn klanten volledig klem zet en de strop aandraait.
Hier moet een einde aan gemaakt worden en samen kunnen we dit doen.

Groeten,
Piet

moniekB
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 apr 2009 14:41

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door moniekB »

maandag 25 mei om 20.30 Radar DSB aan tafel

www.dsbramp.nl

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door Piet »

Maandagavond 22 juni in Nova op NED2 om 22.15 uur.
Weer aandacht voor het schrikbewind van DSB

Vertelt DSB de waarheid over zijn “eerlijke” handelswijze, zijn de schikkingsvoorstellen van DSB zo goed?

De realiteit van het DSB imperium zoals de slachtoffers dit ervaren, maandagvond in Nova na het tien uur journaal op Nederland2.

Van de website van Nova:
DSB-topman Hans van Goor over DSB Bank
De DSB Bank wil de beste consumentenbank van Nederland worden, maar de afgelopen maanden kwam de bank regelmatig negatief in het nieuws.

Onderzoeken
Zo startte de Autoriteit Financiële Markten een aantal onderzoeken naar de producten en dienstverlening van DSB. En verliet de nieuwe financieel-directeur Frank de Grave de bank nadat hij amper twee maanden in dienst was.

Financiële nood
En ondertussen zitten honderden DSB-klanten in financiële nood door de hoge hypotheken die DSB hen verstrekte.

In de studio reageert Hans van Goor, de rechterhand van bankdirecteur Dirk Scheringa.

Bron:
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... r+DSB+Bank

Groeten,
Piet

KarelvA
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jul 2008 14:12

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door KarelvA »

Pas op met de DSBBank!
De producten die zij aanbieden zijn totaal ongeschikt voor 95% van de bevolking:
Slechte voorwaardes en condities (elders betere voorwaarden, lagere lasten). Dit is altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven. Vaak gaan mensen met BKR noteringen of hoge maandlasten in zee met de DSB. Niet iedereen staat stil bij het feit dat wanneer 5 verschillende banken je aanvraag afwijzen vanwege een dergelijke notering dit uit bescherming is (voor de bank, maar voornamelijk voor de aanvrager zelf) Mogelijk in de persoon in het verleden laks geweest met betalingen/aanmaningen/telefoonabonnement. Niemand krijgt ‘zomaar’ een notering, daar zijn juridische regels voor. Daarnaast is de notering mild te noemen, na 5 jaar ben je ervan af. Tot die tijd zijn er alternatieven (huurhuis, eens niet die luxe keuken/badkamer/stereo/flatscreen e.d. kopen).
En dames en heren, alstublieft! Leer eens van anderen! Een beleggingshypotheek met variabele rente incluus wat koopsommen is niet om te lachen! En zeker geen goed product om op je naam te hebben staan!
Allemaal kijken vanavond naar NOVA; daar wordt uitgelegd hoe het niet moet!

Overigens wbt die overige 5%: check die relaxte voorwaardes eens van die betaalrekening van ze! Absoluut een aanrader! Geen kosten en je krijgt nog rente vergoed ook! Geen bank die ze dat nadoet (behalve de Argenta dan Wink) Wel even opletten met het aankruisen van de vakjes… 1000/2000/5000/10000 euro krediet. AFBLIJVEN DAMES/HEREN!! Zoals Youpie al HEEL lang geleden zei: “Lenen, lenen… betalen, betalen Wink”

martijntje
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 sep 2008 19:29

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door martijntje »

Begin ook niet aan een betaalrekening van DSB Bank. Het schijnt zo te zijn dat ze, net als Argenta, met een verouderd systeem werken. Dit houdt in dat bijschrijvingen van salaris een dag later pas te zien zijn, evenals opnames van geld uit een automaat en pintransacties. Als je dat ervoor over hebt, is het geen probleem. Echter, betalingen naar het buitenland zijn niet mogelijk met DSB Bank. Verder geven ze geen creditcard uit. En zoals je vast wel kunt begrijpen, eenmaal in de DSB-club, zul je gestalkt gaan worden om nieuwe financiele producten af te gaan sluiten, zoals leningen, verzekeringen etc.

Over de verzekeringen van DSB Bank gesproken. Hier zit de maatschappij AON achter, op zich niets mis mij. Zij bieden echter dezelfde verzekeringen ook aan aan HEMA verzekeringen, maar dan voor minder premie! Sluit dus ook nooit een huis-tuin-en-keuken verzekering als een opstalverzekering bij ze af. Doe dit dan bij de HEMA.

Let ook op met de rentebedenktijd en kortlopende hypotheken bij DSB, grote kans dat je te maken krijgt met forse renteverhogingen!!! Neem enkel en alleen een hypotheek bij ze als je minimaal 10 jaar in je huis blijft wonen en neem dan ook 10 jaar rentevast periode en sluit na 10 jaar eventueel over naar andere bank. Verder zeer zeker geen hypotheek bij ze afsluiten, vanwege boeteclausule van 3,5% bij verhuizing of oversluiting binnen 10 jaar!

ikwashierniet
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 apr 2008 23:45

Re: DSB voordeelhypotheek

Ongelezen bericht door ikwashierniet »

Ik denk dat Scheringa beter naar Italie kan gaan verkassen, want de maffia daar, heeft dezelfde symptomen als de maffia hier, en heeft nog een onbetrouwbare huisbankier nodig.

Luc

Gesloten