LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service DAS Rechtsbijstand
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
@ Chanmaster, ik laat dit geval maar lekker lopen. Heb het verder afgesloten en maak me er niet meer druk om, gelukkig. Wilde alleen de ervaring even delen en moest er eventjes aan terugdenken toen ik dit topic las.
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Ook wij hebben uitermate slechte ervaringen met medewerkers (m.n. de dikbetaalde juristen, die lui van huisuit werken!
Om van de goedkope beginnende juristjes nog maar te zwijgen) van DAS Rechtsbijstand verzekeringen.
De advisering is veelal van een bedroevend laag niveau, werken zeer traag, bellen niet terug, mailen niet terug, verkeerde inlogcodes toesturen, lichten cliënten niet, nauwelijks of zeer laat in, communicatie is bedroevend over de gehele linie.
Bij toeval een collega gesproken die vrijwel dezelfde ellende heeft mee moeten maken met de knoeiers van DAS. Hij was verstandig en heeft sinds vorig jaar een andere rb verzekeraar.
Wij hadden sinds 2010 ook aardig wat problemen met een meubelzaak. Een slepende kwestie die alleen maar erger werd door DAS!!! Dankzij adequaat handelend optreden van een andere jurist en dreigen met klachten richting directie van DAS is de kwestie ternauwernood voor ons goed afgelopen. Zucht.
Net als de meeste andere DAS slachtoffers (op dit forum én in de rest van Nederland) balen wij ook stevig van deze club en zijn blij dat we gelukkig inmiddels een andere rb verz. hebben.
Kreeg overigens, net als mijn dochter, heel wat bijval van andere collega's per mail van andere filialen in het land. Ook zij sprake er schande van.
[email protected]
Om van de goedkope beginnende juristjes nog maar te zwijgen) van DAS Rechtsbijstand verzekeringen.
De advisering is veelal van een bedroevend laag niveau, werken zeer traag, bellen niet terug, mailen niet terug, verkeerde inlogcodes toesturen, lichten cliënten niet, nauwelijks of zeer laat in, communicatie is bedroevend over de gehele linie.
Bij toeval een collega gesproken die vrijwel dezelfde ellende heeft mee moeten maken met de knoeiers van DAS. Hij was verstandig en heeft sinds vorig jaar een andere rb verzekeraar.
Wij hadden sinds 2010 ook aardig wat problemen met een meubelzaak. Een slepende kwestie die alleen maar erger werd door DAS!!! Dankzij adequaat handelend optreden van een andere jurist en dreigen met klachten richting directie van DAS is de kwestie ternauwernood voor ons goed afgelopen. Zucht.
Net als de meeste andere DAS slachtoffers (op dit forum én in de rest van Nederland) balen wij ook stevig van deze club en zijn blij dat we gelukkig inmiddels een andere rb verz. hebben.
Kreeg overigens, net als mijn dochter, heel wat bijval van andere collega's per mail van andere filialen in het land. Ook zij sprake er schande van.
[email protected]
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Goh, ik wist niet dat DAS de (secundaire) arbeidsvoorwaarden van hun medewerkers ook aan de klanten meedelen.Ook wij hebben uitermate slechte ervaringen met medewerkers (m.n. de dikbetaalde juristen, die lui van huisuit werken!
Om van de goedkope beginnende juristjes nog maar te zwijgen) van DAS Rechtsbijstand verzekeringen.
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Goh, ik wist niet dat DAS de (secundaire) arbeidsvoorwaarden van hun medewerkers ook aan de klanten meedelen.
Dat je dat niet wist vinden de forumbezoekers vast niet erg.
Dat je dat niet wist vinden de forumbezoekers vast niet erg.
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Wij hebbeneen geschil met de RABO bank. Om eenlang verhaal kort te maken hebben we uiteindelijk DAS ingeschakeld welke ons een advocaat toewees. Deze meneer zou eea voor ons uitzoeken en er werden harde afspraken gemaakt en zelfs een contract opgesteld. het zou erop neerkomen dat DAS ons een bedrag zou voorschieten en zij vervolgens dit geld bij de bank gingen verhalen. dat voorschieten was om ons niet verder in de problemen te brengen. In dit contract staat een betaling binnen 30 dagen vermeld hetgeen dus niet is gebeurt. we zijn inmiddels meer dan 120 dagen verder en hebben dit bedrag nog steeds niet ontvangen (volgens DAS is het te wijten aan de slechte interne communicatie tussen de verschillende DAS vestigingen). hierdoor zijn we in de problemen gekomen zoals o.a. loonbeslag. We zijnhier goed ziek van. Inmiddels via een andere juridische weg stappen ondernomen en 27 maart zou er een rechtzaak tegen DAS plaatsvinden. Bij het ontvangen van dit bericht gaven zij te kennen het niet zover te willen laten komen en ze zouden binnen 10 werkdagen betalen... u raad het al... ook dit is niet gebeurt... vandaag ontvangen zij een brief waarin de beslaglegging vermeld staat. dan hebben zij nog 5 werkdagen om te betalen en zo niet zal onze andere juridische instantie overgaan tot beslaglegging hetgeen ik ook niet zie gebeuren overigens.
Dit hele gedoe dat begon bij RABObank en uiteindelijk bij DAS ligt duurt nu al een jaar... een jaar kunnen we al niet bji ons geld komen waardoor we niet alle rekeningen hebben kunnenbetalen en de ene brief na de andere van de deurwaarder kregen (deze kosten zullen overigens ook middels een schadeloosstelling verhaald gaan worden bij DAS) en we ieder maand weer moeten puzzelen hoe we rond moeten komen omdat er zich inmiddels 3 partijen gemeld hebben voor loonbeslag.
De reden dat het bij RABObank fout gaat is omdat er niet voldoende geschoold personeel zit. zij snappen niet hoe bepaalde constructies in elkaar zitten en omdat zij het niet begrijpen blokken ze alles. Omdat ze bij DAS schijnbaar moeite hebben met communicren gaat het daar ook niet goed en ondertussen zijn wij (het klootjesvolk) hiervan de dupe. Fijn hoor die (te) grote organisaties waar je niets aan hebt. het isnu dus nog komende week afwachten en anders de beslaglegging afwachten.... ondertussen moeten we de eindjes aan elkaar knopen en maar zien hoe we de bruiloft kunnen financieren. voorpret kunnen we helaas niet hebben. We hebben geld, maar kunnen er dus niet bij.
Zijn er wellicht anderen die hier ervaring mee hebben? zo ja he is dat bj jullie opgelost?
groet, een gedupeerde.
Dit hele gedoe dat begon bij RABObank en uiteindelijk bij DAS ligt duurt nu al een jaar... een jaar kunnen we al niet bji ons geld komen waardoor we niet alle rekeningen hebben kunnenbetalen en de ene brief na de andere van de deurwaarder kregen (deze kosten zullen overigens ook middels een schadeloosstelling verhaald gaan worden bij DAS) en we ieder maand weer moeten puzzelen hoe we rond moeten komen omdat er zich inmiddels 3 partijen gemeld hebben voor loonbeslag.
De reden dat het bij RABObank fout gaat is omdat er niet voldoende geschoold personeel zit. zij snappen niet hoe bepaalde constructies in elkaar zitten en omdat zij het niet begrijpen blokken ze alles. Omdat ze bij DAS schijnbaar moeite hebben met communicren gaat het daar ook niet goed en ondertussen zijn wij (het klootjesvolk) hiervan de dupe. Fijn hoor die (te) grote organisaties waar je niets aan hebt. het isnu dus nog komende week afwachten en anders de beslaglegging afwachten.... ondertussen moeten we de eindjes aan elkaar knopen en maar zien hoe we de bruiloft kunnen financieren. voorpret kunnen we helaas niet hebben. We hebben geld, maar kunnen er dus niet bij.
Zijn er wellicht anderen die hier ervaring mee hebben? zo ja he is dat bj jullie opgelost?
groet, een gedupeerde.
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Ik heb juist best positieve verhalen gehoord over rechtsbijstand van OHRA. Dat is dan van DAS toch? Of werken die niet samen? ik hoor het graag voor ik mijn rechtsbijstandverzekering af ga sluiten..! Groetjes
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
ik zou rechtsbijstandsverzekeringen altijd regelrecht afsluiten! stel dat je een keer een geschil met OHRA krijgt...
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Ik ben al ruim tien jaar bij das de eerste jaren prima service.
maar bij de laatste twee hulpvragen was er geen positieve reactie en weigeren de medewerkers zelfs te helpen
ik ben zeer ontevreden over DAS rechtsbijstand omdat ze deze naam niet waardig voeren.
maar bij de laatste twee hulpvragen was er geen positieve reactie en weigeren de medewerkers zelfs te helpen
ik ben zeer ontevreden over DAS rechtsbijstand omdat ze deze naam niet waardig voeren.
-
- verified
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Hoi Hoyahan, we hebben je bericht gezien. Frustrerend om mee te maken, zeker als je al zo lang verzekerd bent. Kun je je dossiernummer en naw gegevens mailen naar [email protected]? Dan zetten we je klacht door naar de behandelaar. Als je geen dossiernummer hebt, kun je ook je klacht en/of telefoonnummer mailen dan nemen we contact met je op. Groet, Hans
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
ik ben in 2014 gebeten door een hond en werd dus door gestuurd van reaal naar das
tegenpartij heb netjes erkent schuld te hebben
maar cominucatie tussen mijn behandelaar van das is uitermate terleurstellent
ook sturen ze zomaar eerst brieven naar de tegen partij daarna pas naar mij als of ik er maar bij hangt
beoordeling van hun mediche adviseur is ook zeer slecht klopt niks van
alle info kunnen ze zo opvragen bij specialisten hebben ze bij sommige ook gedaan
maar hebben er ook een paar over geslagen
dus beoordeling is gewoon zeer slecht van af 2014 18 juli heb ik drie keer iemand van hun aan de telefoon gehad
en twee behandelaren gehad in verband met zwangerschapsverlof was de eerste gestopt die heb ik ook maar twee keer gesproken
de tweede 1 keer verder als je belt dan zijn ze nooit aanwezig of druk druk druk
nou heb ik een externe advocaat in handen genomen en vraag ik al bijna 5 weken of mijn dossier opgestuurd kan worden
vorige week gebeld en mijn advocaat via brief en mail ook gevraagd om het dossier
nou net weer gebeld komen met ja sorry excuus voor dit allemaal en ik overleg het wel met uw behandelaar dat het zo snel mogelijk op gestuurd word
dus nu weer wachten en wachten en wachten ik denk dat ik maar eens mijn advocaat een zaak laat beginnen tegen das?? pfffff
tegenpartij heb netjes erkent schuld te hebben
maar cominucatie tussen mijn behandelaar van das is uitermate terleurstellent
ook sturen ze zomaar eerst brieven naar de tegen partij daarna pas naar mij als of ik er maar bij hangt
beoordeling van hun mediche adviseur is ook zeer slecht klopt niks van
alle info kunnen ze zo opvragen bij specialisten hebben ze bij sommige ook gedaan
maar hebben er ook een paar over geslagen
dus beoordeling is gewoon zeer slecht van af 2014 18 juli heb ik drie keer iemand van hun aan de telefoon gehad
en twee behandelaren gehad in verband met zwangerschapsverlof was de eerste gestopt die heb ik ook maar twee keer gesproken
de tweede 1 keer verder als je belt dan zijn ze nooit aanwezig of druk druk druk
nou heb ik een externe advocaat in handen genomen en vraag ik al bijna 5 weken of mijn dossier opgestuurd kan worden
vorige week gebeld en mijn advocaat via brief en mail ook gevraagd om het dossier
nou net weer gebeld komen met ja sorry excuus voor dit allemaal en ik overleg het wel met uw behandelaar dat het zo snel mogelijk op gestuurd word
dus nu weer wachten en wachten en wachten ik denk dat ik maar eens mijn advocaat een zaak laat beginnen tegen das?? pfffff
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
als mijn verzekering steken hebben laten vallen kan ik daar wat tegen beginnen?
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Als je veel geld hebt voor een prima advocaat....jaCor-s schreef:als mijn verzekering steken hebben laten vallen kan ik daar wat tegen beginnen?
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 07 mei 2013 15:15
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Dat moet toch ook op een andere manier kunnen?
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Welke andere manier?
Sowieso is de vraag van Cor-s dermate algemeen dat je er niet echt een zinnig antwoord op kan geven. Veel verder dan "ga in gesprek en als je er niet uitkomt zoek je een advocaat" kom je dan niet.
Sowieso is de vraag van Cor-s dermate algemeen dat je er niet echt een zinnig antwoord op kan geven. Veel verder dan "ga in gesprek en als je er niet uitkomt zoek je een advocaat" kom je dan niet.
-
- verified
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 25 jun 2013 11:40
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Hoi Cor-s,
We hebben je bericht gezien. Als je wilt kun jij jouw dossiernummer en je contactgegevens naar [email protected] e-mailen. Of je kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen via de volgende link: https://www.das.nl/over-das/klachtenregeling
Groet,
Het webcareteam van DAS
We hebben je bericht gezien. Als je wilt kun jij jouw dossiernummer en je contactgegevens naar [email protected] e-mailen. Of je kunt er voor kiezen om een klacht in te dienen via de volgende link: https://www.das.nl/over-das/klachtenregeling
Groet,
Het webcareteam van DAS
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Ik zie dat ik niet de enige ben met slechte ervaring met DAS. Van de zaken van afgelopen jaren heb ik alleen maar slechte ervaringen. Hun communicatieve, vallen ook enorm te wensen over.
Het is eerder alsof ze de vijand zijn dan dat ze er zijn om je te helpen.
Onlangs heeft er een behandelaar de zaak neergelegd omdat zij vond dat ik, ziek als ik ben, met de nodige mankementen waarvan ze van op de hoogte was en ook doktersbrieven van heeft ontvangen, niet meewerkte omdat ik niet mee kon naar een zitting. Terwijl ik van begin af aan heb gevraagd voor een externe advocaat, naar ik begrijp is er een uitspraak van het hof waarin staat dat DAS dat moet geven. Van een advocaat begrijp ik dat DAS van alle rechtsbijstandsverzekeringen, het moeilijkste is.
De planning is abominabel slecht, service is slecht, bereikbaarheid is slecht en belangrijkste is dat de deskundigheid er niet is. Of althans niet lijkt te zijn.
Je zou zeggen waarom ga je dan niet naar een ander. Nou omdat er nu inmiddels zoveel zaken lopen bij DAS en geen enkele afgerond is. Dan zou ik een ander opzadelen met de puinhoop van DAS.
Ik vind het jammer dat Radar in hun programma niets doet. Een LEIDINGGEVENDE zei laatst letterlijk tegen mij: we zijn u zat. Maar de toon dat hij sprak. Dat een grote bedrijf als das daar ook niets aan doet. Ik neem aan dat de gesprekken op band staan omdat je ook aan het begin hoort dat de gesprekken worden opgenomen voor opleidingsdoeleinden. In de praktijk merk ik er niets van. Inmiddels komen er alleen meer problemen bij dan dat DAS ze oppakt.
REAL verzekeringen en Baggers assurantie doe hier wat aan voor jullie klanten!
Het is eerder alsof ze de vijand zijn dan dat ze er zijn om je te helpen.
Onlangs heeft er een behandelaar de zaak neergelegd omdat zij vond dat ik, ziek als ik ben, met de nodige mankementen waarvan ze van op de hoogte was en ook doktersbrieven van heeft ontvangen, niet meewerkte omdat ik niet mee kon naar een zitting. Terwijl ik van begin af aan heb gevraagd voor een externe advocaat, naar ik begrijp is er een uitspraak van het hof waarin staat dat DAS dat moet geven. Van een advocaat begrijp ik dat DAS van alle rechtsbijstandsverzekeringen, het moeilijkste is.
De planning is abominabel slecht, service is slecht, bereikbaarheid is slecht en belangrijkste is dat de deskundigheid er niet is. Of althans niet lijkt te zijn.
Je zou zeggen waarom ga je dan niet naar een ander. Nou omdat er nu inmiddels zoveel zaken lopen bij DAS en geen enkele afgerond is. Dan zou ik een ander opzadelen met de puinhoop van DAS.
Ik vind het jammer dat Radar in hun programma niets doet. Een LEIDINGGEVENDE zei laatst letterlijk tegen mij: we zijn u zat. Maar de toon dat hij sprak. Dat een grote bedrijf als das daar ook niets aan doet. Ik neem aan dat de gesprekken op band staan omdat je ook aan het begin hoort dat de gesprekken worden opgenomen voor opleidingsdoeleinden. In de praktijk merk ik er niets van. Inmiddels komen er alleen meer problemen bij dan dat DAS ze oppakt.
REAL verzekeringen en Baggers assurantie doe hier wat aan voor jullie klanten!
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
als "er inmiddels zoveel zaken bij das lopen", dan gaat er ergens iets goed mis... Of is het allemaal aan elkaar gerelateerd?
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
wij hebben recent een incassoprocedure aangemeld bij DAS incasso..nu ja teleurstelling. Naast dat de DAS medewerker blijkbaar (gezien inhoud mail) debiteur geadviseerd lijkt te hebben, wat aangezien hij geacht werd voor ons op te treden laakbaar gedrag is, werd nadat getracht is ons te ""voorzien"" van een rechtsbijstandsverzekering om de procedure voort te zetten wanneer niet betaald werd er feitelijk niets meer gedaan. Een verzoek om nadere bewijzen, welke aangeleverd zijn , resulteerde in een eindafrekening op 0. Na tekst en uitleg gevraagd te hebben werd slechts een leesbevestiging van dat verzoek door ons ontvangen, verder niets.
slecht bedrijf al met al..tenminste vanuit ons perspectief. Eerder al eens een slechte ervaring gehad in een verkeerszaak waar het nodig was om de DAS medewerker uit te leggen dat hij echt geacht werd onze belangen te vertegenwoordigen en niet die van tegenpartij.
Uiteindelijk de zaak gewonnen maar alleen omdat wij zelf de DAS medewerker hebben voorgekauwd hoe eea aan te pakken. Gelukkig luisterde hij...(ik vermoed iemand met eigenlijk weinig ervaring, maar het is triest dat het lost van clienten bij onervaren mensen in handen gegeven wordt.).
Ik heb liever niets met de DAS te maken. behalve wanneer zij optreden voor tegenpartij, dan kan je er namelijk redelijk de vloer mee aanvegen blijkbaar.
slecht bedrijf al met al..tenminste vanuit ons perspectief. Eerder al eens een slechte ervaring gehad in een verkeerszaak waar het nodig was om de DAS medewerker uit te leggen dat hij echt geacht werd onze belangen te vertegenwoordigen en niet die van tegenpartij.
Uiteindelijk de zaak gewonnen maar alleen omdat wij zelf de DAS medewerker hebben voorgekauwd hoe eea aan te pakken. Gelukkig luisterde hij...(ik vermoed iemand met eigenlijk weinig ervaring, maar het is triest dat het lost van clienten bij onervaren mensen in handen gegeven wordt.).
Ik heb liever niets met de DAS te maken. behalve wanneer zij optreden voor tegenpartij, dan kan je er namelijk redelijk de vloer mee aanvegen blijkbaar.
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Ze zijn er natuurlijk niet voor om hun kameraden in de branche tegen zich in het harnas te jagen.IML schreef:Het is eerder alsof ze de vijand zijn dan dat ze er zijn om je te helpen.
Lijkt me ook.vroem schreef:(ik vermoed iemand met eigenlijk weinig ervaring),
Ik sprak een jongedame, die de volgende week bij een 'letselschadebureau' in dienst zou gaan.
Ze vertelde me bij de sollicitatiegesprekken begrepen te hebben, dat het er vooral om ging, dat 'de klanten zelf hun problemen zouden oplossen'; dat past wel bij jouw 'voorkauwen'.
Niet voor niets zegt het spreekwoord: Veel beloven...
Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand
Ze zullen aansturen op een afdoening met, voor henzelf, minimale kosten?Cor-s schreef:ook sturen ze zomaar eerst brieven naar de tegen partij daarna pas naar mij als of ik er maar bij hangt