LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso webbilling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
moorrde
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011 15:35

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door moorrde »

Hoi Guardian,
Heel erg bedankt voor je hulp! In het mailtje stonden al hun bankgegevens dus ik kan nu wel blokkeren bij de bank. Morgen ga ik dat doen. Ben een week geleden daar geweest om het te storneren, maar het is nog steeds niet terug op mijn bankrekening. Mijn vader wil dat ik niets meer naar ze mail.
Wat een gedoe allemaal zeg.

Ik heb het gevoel dat heeeel veel mensen het er bij laten zitten omdat ze denken: Nou het zal wel. Pfff..echt schandig. Ik hoop dat ze er snel wat aan gaan doen.

Hoe is het bij jou afgelopen?

Mijn vriend vond dat ik 'lesbian experience' een mail moest sturen om te zeggen dat ik nooit een account heb gehad en wil dat ze deze blokeren. Maar ik heb liever ook daar niets mee te maken. Nu hebben ze niet eens mijn IP adres en anders wel misschien?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moorrde schreef:Hoi Guardian,
Heel erg bedankt voor je hulp! In het mailtje stonden al hun bankgegevens dus ik kan nu wel blokkeren bij de bank. Morgen ga ik dat doen. Ben een week geleden daar geweest om het te storneren, maar het is nog steeds niet terug op mijn bankrekening. Mijn vader wil dat ik niets meer naar ze mail.
Wat een gedoe allemaal zeg.

Ik heb het gevoel dat heeeel veel mensen het er bij laten zitten omdat ze denken: Nou het zal wel. Pfff..echt schandig. Ik hoop dat ze er snel wat aan gaan doen.

Hoe is het bij jou afgelopen?

Mijn vriend vond dat ik 'lesbian experience' een mail moest sturen om te zeggen dat ik nooit een account heb gehad en wil dat ze deze blokeren. Maar ik heb liever ook daar niets mee te maken. Nu hebben ze niet eens mijn IP adres en anders wel misschien?
Even heel simpel - met (alleen) een IP adres kan men niets.
Mocht je er toch enigzins bang voor zijn - dan zou je kunnen overwegen om via hotmail/gmail/yahoo een bericht te kunnen sturen - en dan vanaf de bibliotheek of zoiets.

Die 'experience' mailen? Waarom? webbilling haalt geld van je rekening af - ZIJ dienen aan te tonen dat dat terecht is (wat dus niet zo is - anders zou je niet zo boos zijn).

Meer mailen naar webbilling? Zou ik niet doen - met voorgaande voorbeelden is alles reeds zeer duidelijk gezegd. Alleen enige actie die je zou kunnen doen is dus de fraude melding bij de bank, en aangifte diefstal/fraude bij de politie. Je vader heeft in deze gelijk - meer hoef je niet te doen. Je standpunt is helder, duidelijk - en indien zij geen bewijs kunnen overleggen (wat ze dus niet kunnen) is geen actie meer nodig. Wel zou ik alle mails (inclusief je eigen verzonden mails) even printen en in een klein dossier bewaren (en, als je aangifte gaat doen, een kopie van al deze mails meenemen).

Zelf ben ik geen slachtoffer - maar help mensen die wel benadeeld/belazerd worden via internet. Dus voor mij is er (nog?) geen incasso van webbilling.

moorrde
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011 15:35

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door moorrde »

Haha gelukkig :D Ik houd jullie op de hoogte als er weer iets gebeurt!

Jona10
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2011 16:01

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Jona10 »

Ook ik heb problemen met webbilling.com. Ik heb 4x en betaling gedaan, deze 4 bedragen werden echter niet meteen van mijn rekening afgeschreven. Na enkele dagen kreeg ik 4 aanmaningen van webbilling.com (via mail). Ik besloot om de 4 bedragen meteen over te maken naar hun rekening, om verdere problemen te voorkomen. Dit ging om een totaalbedrag van 209 euro.

We zijn nu 4 dagen verder, en ineens zijn opnieuw 2 van de 4 bedragen afzonderlijk van mijn rekening afgeschreven. Dit terwijl ik dus het volledige bedrag al heb betaald. Ik heb meteen contact gezocht via e-mail. Ze vertelden mij dat ze het totaalbedrag van 209 euro niet hebben gehad. Het is echter wel van mijn bankrekening afgeschreven. Na nog een paar keer gemaild te hebben, reageren ze nu niet meer.

Ik heb geen idee wat ik nu moet doen, ik hoop dat iemand me kan adviseren!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon storneren via internetbankieren.

moorrde
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2011 15:35

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door moorrde »

Oef, dat je hebt betaald was denk ik niet zo slim. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om dat geld terug te halen. Anders ben ik bang dat je het niet meer terug krijgt. En de rest direct storneren en blokkeren.
Suc6

Jona10
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2011 16:01

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Jona10 »

Wat is storneren? :oops: En hoe doe ik dat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jona10 schreef:Wat is storneren? :oops: En hoe doe ik dat?
Storneren : het terugboeken van (onterechte) incasso`s.
Hoe doe je dat?
Via telebankieren (niet alle banken) of via persoonlijk bezoek aan je bankfiliaal.
Vraag dan gelijk een selectieve blokkade aan - als het om onterechte incasso gaat - wegens incassofraude (incasseren van je rekening zonder toestemming)

ezel2203
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:15

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door ezel2203 »

Hoero er is weer iemand de ***.

Njah goed ik heb het, zo als miss andere, totaal niet geaccepteerd. Vandaag zag ik een afschrift van deze criminelen en ben gelijk gaan kijken wat het allemaal precies inhield.

Hele rattenplan, zoals op dit forum aangeven, gevolgd. Alles laten blokkeren, geld terug laten storten en ING is een onderzoek gestart.

Alleen nu komt de ellende pas. Me ma heeft de politie gebeld om aangifte te doen want ik moest ook gewoon werken enz. Er blijkt dus een groot schaling onderzoek gestart te zijn naar deze internet bende.

Het wibbeling gebeuren blijkt een bedrijf te zijn die in internet porno doet te zijn. Via een stel kleine letters zou je bij het bezoeken van zo'n site ineens toestemming geven voor een automatische incasso en gegevens uitwisseling.
Ik benadruk nu even dat dit informatie is van de POLITIE ja de POLITIE.

Dus was nu. Volgens ZUID HOLLAND ZUID hebben we geen poot om op te staan enz.

Alleen wat ik me afvraag: Moet er niet een melding geven worden voor dit soort gebeuren met de kleine letters er in. Dit heb ik namelijk zelf niet gevonden. En dan als nog ik heb zelf geen toestemming gegeven om mijn persoonlijke gegevens ergens van af te trekken. Wat dus naar mijn mening nog steeds inbreuk is op mijn privacy. Ook heb ik geen (niet bewust laten we het dan zo zeggen) machtiging gegeven voor de incasso dus nogmaals wat nu ????????????

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Mendoza »

Alleen wat ik me afvraag: Moet er niet een melding geven worden voor dit soort gebeuren met de kleine letters er in. Dit heb ik namelijk zelf niet gevonden. En dan als nog ik heb zelf geen toestemming gegeven om mijn persoonlijke gegevens ergens van af te trekken. Wat dus naar mijn mening nog steeds inbreuk is op mijn privacy. Ook heb ik geen (niet bewust laten we het dan zo zeggen) machtiging gegeven voor de incasso dus nogmaals wat nu ????????????
Een machtiging via internet is per definitie niet rechtsgeldig. Gewoon blijven aangeven dat je geen machtiging hebt afgegeven.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ezel2203 schreef:
Het wibbeling gebeuren blijkt een bedrijf te zijn die in internet porno doet te zijn. Via een stel kleine letters zou je bij het bezoeken van zo'n site ineens toestemming geven voor een automatische incasso en gegevens uitwisseling.
Ik benadruk nu even dat dit informatie is van de POLITIE ja de POLITIE.

Dus was nu. Volgens ZUID HOLLAND ZUID hebben we geen poot om op te staan enz.
Even heel simpel - heb je ergens, ooit , je rekeningnummer ingevuld - dan weet je in elk geval hoe ze aan je gegevens zijn gekomen.
Indien niet - dan is er toch wel degelijk sprake van fraude.

En, het 'bezoeken' van een site houd GEEN automatische instemming in met incasso o.i.d. - daar is wel degelijk een duidelijk accoord voor nodig - en een machtiging / contract met je handtekening.

Kortom - poot stijf houden, en eis dat ze de (getekende) overeenkomst overleggen om te bewijzen dat ze gelijk hebben.

btw - webbilling is de 'payment provider' voor die pornosites - mogelijk een onderdeel van hetzelfde bedrijf dat de diverse sites beheert..

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan bijvoorbeeld prima gratis porno etc kijken op kosten van de Overheid. Je geeft in de Webbilling incasso bijvoorbeeld gironummer 1 op (het gironummer van 's Rijks Schatkist te Den Haag) en klaar ben je. Je bent uiteraard strafbaar als je dit zou doen, maar het gaat er om hoe e.e.a. in de praktijk werkt.

Dit om maar even aan te geven dat iedereen jouw rekeningnummer of dat van een ander kan gebruiken voor deze fraude.

Gewoon storneren. Webbilling kan je niets maken. Ze kunnen een incassobureau op je afsturen, ze kunnen je dreigen met een dagvaarding. Allemaal prima: Webbilling heeft geen poot om op te staan. Internetincasso's zoals die van Webbilling zijn nooit rechtsgeldig. Daarom is het ook niet nodig om met Webbilling contact op te nemen. Gewoon storneren. Ik herhaal: gewoon storneren.

En je bank opdracht geven je rekening voor dit bedrijf te laten blokkeren.

droppy1
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2011 15:46

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door droppy1 »

Ja hoor weer een slachtoffer. Bij mijn zoon (15 jaar) is 4 x bijna 40 euro afgeschreven door webbilling. Goed dat ik het zag.
Ik ga op zoek en kom op dit forum terecht en denk foute boel, stoneren en blokkeren die handel. Nou mooi niet. Laatste cijfers van het Ibannummer gebruikt, rekening niet bekend. Dan maar bellen met de ING. Wat blijkt er is geen tegenrekening bekend dus kunnen ze niet stoneren of blokkeren.
Nu zit ik te wachten op een telefoontje want ze zijn het aan het onderzoeken.
Hoop dat ik snel iets hoor. Iemand anders al iets vernomen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Droppy:

Heel vervelend voor je. Kun je hier de details van de afboeking neerzetten (uiteraard zonder je eigen naam en rek.nummer).

En kun je in Mijn ING via Overschrijven > Incasso-opdrachten het bedrag niet storneren? Staan de Webbilling incasso's er wel bij?

Sinds juli 2010 zijn deze Euro-incasso's mogelijk. Webbilling maakt handig misbruik van de onwetendheid en ondeskundigheid die kennelijk ook bij ING aanwezig is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

droppy1 schreef:Ja hoor weer een slachtoffer. Bij mijn zoon (15 jaar) is 4 x bijna 40 euro afgeschreven door webbilling. Goed dat ik het zag.
Ik ga op zoek en kom op dit forum terecht en denk foute boel, stoneren en blokkeren die handel. Nou mooi niet. Laatste cijfers van het Ibannummer gebruikt, rekening niet bekend. Dan maar bellen met de ING. Wat blijkt er is geen tegenrekening bekend dus kunnen ze niet stoneren of blokkeren.
Nu zit ik te wachten op een telefoontje want ze zijn het aan het onderzoeken.
Hoop dat ik snel iets hoor. Iemand anders al iets vernomen?
@ Droppy,

misschien even persoonlijk bij een ING filiaal langsgaan.
Want - als er geld van jouw rekening word gehaald, anders dan met pinpas, moet er wel degelijk een bestemming (dus, tegenrekening) zijn.

Zo niet, dan in elk geval ING opdracht geven dit terug te halen, daar jij geen toestemming voor incasso met onbekende bestemming hebt gegeven. (Print eventueel dit topic uit - dit 'bedrijf' doet dit kennelijk vaker) - en geef opdracht tot selectieve blokkade wegens incassofraude. Daarnaast aangifte doen, en als de ING moeilijk doet, dan met afschrift aangifte nogmaals bij ING langsgaan (vermeld bij de aangifte dan dat je ING om medewerking hebt gevraagd, maar dat dit om onduidelijke reden geweigerd is - waardoor men effectief medeschuldig is aan deze diefstal).

rubentus
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 02:41

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door rubentus »

Ik ben normaal niet zo van het zwartmaken. Maar ik heb nou 2x een automatische incasso via webbilling gedaan. En beide keren werd er extra incassokosten gerekent. Eén keer thuis een acceptgiro of ik even 81 euro extra incassokosten wou betalen. En vorige week is er bij een automatische incasso 39 euro extra van mijn rekening af geschreven. Ik heb dan ook gelijk gemaild met het vriendelijke verzoek de betalingen te stoppen.

Verder ook heel raar, zoals ik hier ook al lees steeds mailtjes of in het Nederlands of in het Engels. Ik ben erg benieuwd wat voor bedrijf dit is. Want ook verder op internet lees ik zeer veel klachten hierover. Verder heb ik ooit gemaild wat dat van die 81 euro was en daar heb ik nooit antwoord op gehad. Ik ga er verder ook niet achteraan mailen. Van het geld maakt het me niet eens zoveel uit, dat je gewoon keihard wordt belazerd doet me meer.

Ik ga webbillings.com niet uitmaken voor oplichters, wie ben ik? Maar als ik hun was zou ik wel even flink gaan professionaliseren. Ik ben normaal echt niet van dit soort dingen op het internet melden. Maar hier voel ik me zo onrechtvaardig over behandeld. 1 tip, doe geen zaken via webbilling.com. Heb ik nu 2x gedaan en 2x keihard belazerd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rubentus schreef:Ik ben normaal niet zo van het zwartmaken. Maar ik heb nou 2x een automatische incasso via webbilling gedaan. En beide keren werd er extra incassokosten gerekent. Eén keer thuis een acceptgiro of ik even 81 euro extra incassokosten wou betalen. En vorige week is er bij een automatische incasso 39 euro extra van mijn rekening af geschreven. Ik heb dan ook gelijk gemaild met het vriendelijke verzoek de betalingen te stoppen.

Verder ook heel raar, zoals ik hier ook al lees steeds mailtjes of in het Nederlands of in het Engels. Ik ben erg benieuwd wat voor bedrijf dit is. Want ook verder op internet lees ik zeer veel klachten hierover. Verder heb ik ooit gemaild wat dat van die 81 euro was en daar heb ik nooit antwoord op gehad. Ik ga er verder ook niet achteraan mailen. Van het geld maakt het me niet eens zoveel uit, dat je gewoon keihard wordt belazerd doet me meer.

Ik ga webbillings.com niet uitmaken voor oplichters, wie ben ik? Maar als ik hun was zou ik wel even flink gaan professionaliseren. Ik ben normaal echt niet van dit soort dingen op het internet melden. Maar hier voel ik me zo onrechtvaardig over behandeld. 1 tip, doe geen zaken via webbilling.com. Heb ik nu 2x gedaan en 2x keihard belazerd.

Oplichters niet?
Gezien de meldingen die we hier zien durf ik het bijna wel te stellen.
Je schrijft zelf dat ze 39 euro teveel incasseren.. je hebt gelijk dat is geen oplichting - maar wel incassofraude en diefstal.

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Heb eenmalig een bedrag van 39.95 betaald voor een sexsite voor 1 maand.
Nu willen ze weer geld hebben en krijg een accepgiro thuis gestuurd van een incassobureau webbilling bv inzake globalaccess te grubenvorst.
Wie ken dit bedrijf?, krijg het niet te pakken via internet en webbilling (incassobureau) zeg dat hun er niks aan kunnen doen.
Wie weet wat voor stappen ik moet ondernemen, weet me geen raad!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door Guardian72 »

remix schreef:Heb eenmalig een bedrag van 39.95 betaald voor een sexsite voor 1 maand.
Nu willen ze weer geld hebben en krijg een accepgiro thuis gestuurd van een incassobureau webbilling bv inzake globalaccess te grubenvorst.
Wie ken dit bedrijf?, krijg het niet te pakken via internet en webbilling (incassobureau) zeg dat hun er niks aan kunnen doen.
Wie weet wat voor stappen ik moet ondernemen, weet me geen raad!
Natuurlijk kunnen ze er wat aan doen.

1) Bewijzen dat er een contract is, waarop de vordering gebaseerd is.
2) U voorzien van contactgegevens van hun opdrachtgever, of optreden als tussenpersoon, teneinde deze bewijzen te overleggen aan u.

Wat u kunt doen:
Mail zenden dat de vordering onjuist is, omdat er geen contract danwel getekende opdracht bestaat.
Melden dat, indien zij van mening zijn dat u het onjuist heeft, u ze verzoekt de rechtsgeldige bewijzen van overeenkomst aan u te doen toekomen.
Vermeld ook dat indien deze bewijzen niet worden overlegd, u deze vordering als onjuist en ongeldig beschouwt.

Bewaar verder alle correspondentie.

Daarnaast - waarom betalen voor iets dat je in grote hoeveelheden gratis op internet kan vinden?

remix
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2011 11:55

Re: incasso webbilling

Ongelezen bericht door remix »

Webbilling heeft een document opgestuurd waar al mijn gegevens in staan.

Maar ja ik dacht 39.95 eenmalig voor 1 maand kan geen kwaad
Heb nergens ondertekent (kan ook niet op internet)maar ze hebben wel mijn computergegevens en ip adress.

Maar ja hoe kom ik hiervan af, en hoe zet ik het stop, en moet ik betalen ja of nee?

Hoop dat u mijn meer info kan geven. Bedankt vast

Gesloten